Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Anti kraak
Of gewoon een studentenkamer?
Ragdollcat schreef:Je oom was zeer ruim op tijd om het aan je te melden en het is aan jou om een andere woning te gaan zoeken, want je oom ging verhuizen.
Je kan moeilijk van hem verwachten dat hij er blijft wonen zodat je in deze huurwoning kan blijven voor de tussen jullie afgesproken prijs.
Je bent 22 en dus volwassen.............en ze zetten je niet zomaar op de straat, ze boden je aan dat je wel bij ze kan gaan wonen voor tijdelijk en ook bij je andere tante kon het.......dus............wast doe je moeilijk over? het is maar voor tijdelijk.
En er is heus wel een stal te vinden in de omgeving van je tante.
Ik vraag me af........je hebt ook recht op het huis van je vader, maar je bent eruit geknikkerd door je broer.........moet hij je dan niet uit gaan kopen? het huis is niet alleen van hem maar ook van jou.
dat heb ik dus, ik zit bij camelot en hun zitten in heel nl misschien dat je je daar kan aanmelden? fohadie schreef:Lastig TS. Ik snap dat je sommige dingen liever niet hebt, maar ik denk niet dat je nu in de positie zit om kieskeurig te zijn. Antikraak zou kunnen, of zet een advertentie in de supermarkt dat je iets zoekt. Is dan vaak wel particulier maar je moet toch wat.
Wel fijn om te weten dat je in het uiterste geval toch bij een tante terecht kan. Is natuurlijk niet helemaal gewenst vanwege je paard en werk, maar beter dan op straat staan lijkt me.
En ik vind dat je een redelijke tijd hebt om een nieuwe woning te zoeken, vanaf november, das 8 maanden! Normaal heb je veel minder de tijd als je ergens weg moet.
Succes iig, hoop dat je iets kan vinden naar wens.
vuurneon schreef:Is het te overzien dat je een paar maand geen huurtoeslag krijgt? Want dan is dat misschien ook een optie door een spaargeld in te stoppen zodat je nu al op woningen kunt reageren waar je ook echt lang kan blijven wonen.
ariannexrich schreef:Anti kraak ik woon ook zo, heel erg goedkoop bij sommige heb je ook nog incl gas water en lichtdat heb ik dus, ik zit bij camelot en hun zitten in heel nl misschien dat je je daar kan aanmelden?
http://www.cameloteurope.com
Ragdollcat schreef:Nu snap ik het, dan zit er niets anders op dan toch bij die tante te gaan wonen. Het is voor tijdelijk.
Het is toch jouw pony en dus als jij verhuist neem je het mee, het is niet anders, een beetje sneu voor je nichtje, maar het is niet anders.
Uiteindelijk valt het ook best wel mee, verhuizen. Heb twee keer echt tijdelijk gewoond (een paar maanden) waarna ik nog een keer ben verhuisd, en het komt allemaal goed
Esme_ schreef:via http://www.sjht.nl worden zowel kamers als zelfstandige eenheden aangeboden, de wachttijd is daar niet lang volgens mij. Ik woonde via hun in een 2 kamer appartement van 50 m2 aan de Langelermaatweg, voor 350e pm.
Roosch schreef:Als ik jou was zou ik een andere of een tweede baan zoeken. Als je uit de bijstand komt is je loon beter waardoor je meer mogelijkheden hebt.
Shadow0 schreef:Het is natuurlijk fijn als je meteen een vaste plek vindt, maar tijdelijke woonruimte als overbrugging kan een prima optie zijnUiteindelijk valt het ook best wel mee, verhuizen. Heb twee keer echt tijdelijk gewoond (een paar maanden) waarna ik nog een keer ben verhuisd, en het komt allemaal goed
![]()
Overigens heb je de https://www.sjht.nl/nl/ die zich op jongeren richt, niet specifiek op studenten, en waar je zeker kunt kijken. (Ah, Esme_ was me voor.)