Frustraties over een model worden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dauth

Frustraties over een model worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:31

Natuurlijk zijn er duizenden meiden die oh-zo graag model willen worden, ik dus ook. Ik heb juiste lengte en maten, alleen mijn buik is een rondje hihi. Maar dat mag in het begin. Ik bekijk ook al modellenbureau's maar weet niet zeker welke betrouwbaar zijn. De een zegt dat die en die niet betrouwbaar zijn en die schreeuwt hetzelfde over andere..

Ik zit alleen met één probleem.. Ik heb een groot verleden waardoor ik mijzelf ben gaan beschadigen. Of te wel, mijn armen zitten onder de littekens, inclusief mijn bovenbenen. Ik vraag me af of dat erg is, en of ik nu alles vaarwel kan zeggen. Iemand ervaring? Misschien met een andere 'verminking' ervaring?

Ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn positie of hoe jullie erover denken. Je mag je mening geven, maar hou het netjes.
Laatst bijgewerkt door Dauth op 22-03-15 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Re: Frustraties over een model worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:34

Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien zijn ze wel op zoek naar een 'special effect'. :) Ik bedoel, er zijn meerdere modellen met bijv. huidziektes

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:35

antje_vip schreef:
Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien zijn ze wel op zoek naar een 'special effect'. :) Ik bedoel, er zijn meerdere modellen met bijv. huidziektes

Haha dat dacht ik dus ookal! Vooral voor dingen die juist taboe's uit de wereld willen halen ben ik misschien wel geschikt. Het is voor mij niet de bedoeling om ver te komen enzo, maar misschien voor winkels of campagnes model staan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:40

Ik moet eerlijk zeggen, denk dat de kans wel heel erg klein is dat je dan iets krijgt.. Het is misschien mooi voor één campagne, wat er mee te maken heeft, maar voor gewone winkels of campagnes, zal je niet snel gevraagd worden. Zelfbeschadiging is zo'n groot taboe, dat gaan winkels niet gebruiken om 'iets te verkopen', want daar dienen veel foto's voor, om iets te verkopen...

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:41

ElineS schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, denk dat de kans wel heel erg klein is dat je dan iets krijgt.. Het is misschien mooi voor één campagne, wat er mee te maken heeft, maar voor gewone winkels of campagnes, zal je niet snel gevraagd worden. Zelfbeschadiging is zo'n groot taboe, dat gaan winkels niet gebruiken om 'iets te verkopen', want daar dienen veel foto's voor, om iets te verkopen...

Dat is ook weer waar..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:41

Heb je je leven inmiddels weer goed onder controle en je verleden wat verwerkt?
Heb je daar ook goede professionele hulp bij gekregen.

Het beschadigen van jezelf is ontstaan door een stressvolle situatie die je niet onder controle had toentertijd denk ik.. Het leven van een model is ook veel stress en weinig controle. Als je (nog) niet geleerd hebt hoe je die gevoelens anders moet benaderen ben ik bang dat je wellicht opnieuw situaties gaat tegenkomen waarbij je jezelf niet meer onder controle zult hebben..

weet in ieder geval zeker dat je om kunt gaan met teleurstellingen en afwijzingen, maar ook met grote druk en stress en weet van jezelf dat je sterk genoeg in je schoenen staat om zelf de touwtjes in handen te nemen en zelfstandige beslissingen te nemen.. Ik zou het echt heel akelig vinden als je eigenlijk weer terug bij af raakt door de hardheid en competitiviteit die heerst in de modellenwereld..

als je alles wel lekker op de rit hebt, helemaal vrij van belastende bagage bent en om kunt gaan met situaties zoals ze komen waar je geen invloed op hebt..

dan zou ik zeggen, ga gewoon eens langs een paar bureaus voor een open gesprek. uit je interesse in het vak en stel veel vragen (zonder dus direct te 'soliciteren').. Zo ben je het meeste jezelf, straal je het meeste zelfvertrouwen uit en kan men misschien door je mindere puntjes heen kijken vanwege een mooie instelling, mooi karakter met een mooi uiterlijk. En wees gewoon open over de zorg van je oude bagage en de uiterlijke kenmerken die zich met mee brengt.. Zo weet men ook dat je je bewust bent van de fysieke tekenen, maar dat je hiermee om kunt gaan.. Wellicht liggen er dan toch een paar leuke opdrachten te wachten waarbij de littekens misschien niet meteen zichtbaar zijn.. want het is idd wat hierboven gezegd wordt, zelfdestructie verkoopt niet zo best.. daarnaast moet men er ook rekening mee houden dat voorbeelden gevolgd worden.. vandaar dat men ook allert is op het weren van meisjes met anorexia tegenwoordig, anorexia is niet gewenst als modebeeld.. en denk dat men in mindere mate ook liever niet ziet dat meisjes zelf toegebrachte littekens per ongeluk 'mooi' vind.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-03-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:42

Ik heb precies hetzelfde, en vraag het me eigenlijk ook af... Al denk ik, als er echt iemand interesse in jou krijgt, dat ze je littekens heus wel kunnen 'verstoppen' of weg kunnen photoshoppen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:45

Ik denk helaas dat je dan wel model kan worden maar niet ech als vaste baan
Maar voor af en toe iets.
Alleen door die littekens al.
Maar geef niet op!
Als het echt je droom is maar dan ook echt lukt het vast wel :)

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:47

Lestrange01 schreef:
Ik heb precies hetzelfde, en vraag het me eigenlijk ook af... Al denk ik, als er echt iemand interesse in jou krijgt, dat ze je littekens heus wel kunnen 'verstoppen' of weg kunnen photoshoppen.

Niet flauw bedoeld, maar daar nemen ze vaak de moeite niet voor. Tijd is geld, en het kost toch weer wat tijd om dat allemaal te doen. Aangezien er miljoenen meisjes staan te springen om model te worden, hebben ze toch genoeg keus :P misschien dat er iemand tussen zit die het wel doet, maar ga daar nog niet te snel van uit.

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:47

elenaMM77 schreef:
Heb je je leven inmiddels weer goed onder controle en je verleden wat verwerkt?
Heb je daar ook goede professionele hulp bij gekregen.

Het beschadigen van jezelf is ontstaan door een stressvolle situatie die je niet onder controle had toentertijd denk ik.. Het leven van een model is ook veel stress en weinig controle. Als je (nog) niet geleerd hebt hoe je die gevoelens anders moet benaderen ben ik bang dat je wellicht opnieuw situaties gaat tegenkomen waarbij je jezelf niet meer onder controle zult hebben..

weet in ieder geval zeker dat je om kunt gaan met teleurstellingen en afwijzingen, maar ook met grote druk en stress en weet van jezelf dat je sterk genoeg in je schoenen staat om zelf de touwtjes in handen te nemen en zelfstandige beslissingen te nemen.. Ik zou het echt heel akelig vinden als je eigenlijk weer terug bij af raakt door de hardheid en competitiviteit die heerst in de modellenwereld..

als je alles wel lekker op de rit hebt, helemaal vrij van belastende bagage bent en om kunt gaan met situaties zoals ze komen waar je geen invloed op hebt..

dan zou ik zeggen, ga gewoon eens langs een paar bureaus voor een open gesprek. uit je interesse in het vak en stel veel vragen (zonder dus direct te 'soliciteren').. Zo ben je het meeste jezelf, straal je het meeste zelfvertrouwen uit en kan men misschien door je mindere puntjes heen kijken vanwege een mooie instelling, mooi karakter met een mooi uiterlijk. En wees gewoon open over de zorg van je oude bagage en de uiterlijke kenmerken die zich met mee brengt.. Zo weet men ook dat je je bewust bent van de fysieke tekenen, maar dat je hiermee om kunt gaan.. Wellicht liggen er dan toch een paar leuke opdrachten te wachten waarbij de littekens misschien niet meteen zichtbaar zijn.. want het is idd wat hierboven gezegd wordt, zelfdestructie verkoopt niet zo best.. daarnaast moet men er ook rekening mee houden dat voorbeelden gevolgd worden.. vandaar dat men ook allert is op het weren van meisjes met anorexia tegenwoordig, anorexia is niet gewenst als modebeeld.. en denk dat men in mindere mate ook liever niet ziet dat meisjes zelf toegebrachte littekens per ongeluk 'mooi' vind.

Ja, ik heb in een kliniek gezeten en erg veel hulp gehad en ik heb het nog steeds. Ik ben keihard geworden en niet meer onzeker door mijn lichaam. Ik haal er nu alleen maar kracht uit. Ik denk zelf dat ik er klaar voor ben,juist door mijn verleden ben ik heel veel gewend en sta ik erg sterk in mijn schoenen.

Ik snap inderdaad dat het niet goed verkocht word, wel heb ik zoiets van, lange mouwen aan en je ziet niks meer. Maar inderdaad ik realiseer me wel dat sommige het misschien gaan zien dat het mooi is om littekens te hebben..

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:48

Mieske200 schreef:
Lestrange01 schreef:

Niet flauw bedoeld, maar daar nemen ze vaak de moeite niet voor. Tijd is geld, en het kost toch weer wat tijd om dat allemaal te doen. Aangezien er miljoenen meisjes staan te springen om model te worden, hebben ze toch genoeg keus :P misschien dat er iemand tussen zit die het wel doet, maar ga daar nog niet te snel van uit.

Klopt, als het bijvoorbeeld, ik noem maar wat, voor kleding in de winter is, kan ik prima model staan. Het gaat er alleen om dat als er dingen zijn met korte shirts of shorts dat mijn littekens zichtbaar zijn..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:49

Het ligt er ook aan of je allround aan de slag wilt of specifiek voor beauty campagnes o.i.d. Je moet je wel bedenken dat je als model door duizenden mensen bekeken wordt en voel jij je daar wel prettig bij? En hoe ben je op het idee gekomen om model te willen worden?

Ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto van jou trouwens!!

Shenavallie

Beste TS, hoe denk je dat de "grote" modellen in real live zijn? Alles wat je op advertenties en bladen ziet, is puur photoshop. Zelfs bij Doutzen. Een tattoo wordt bijvoorbeeld weggewerkt een rimpeltje, een dubbel velletje, een haartje, etc. etc.

Anoniem

Neem eens een kijkje in het model worden/hoe topic. :)

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:51

Resistance schreef:
Neem eens een kijkje in het model worden/hoe topic. :)

Heb je een linkje?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:51

Kijk even bij de alternatievere fotobureau's.
Zijn jouw beschadigingen ook weg te werken met make-up?
Bewerken kost tijd en geld.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:52

Ik zou zeggen, blijf het proberen, als het echt iets is wat je wilt. Maar houd wel rekening mee dat het al moeilijk is en dat het voor jouw vanwege je littekens al helemaal moeilijk is..

Je hebt trouwens wel verschillende websites met veel fotografen die bijvoorbeeld modellen zoeken voor hun portfolio en dus gratis shoots doen en zo heb jij foto's. Daar zitten vast ook wel mensen bij die interesse hebben in iemand met littekens, want het is een breed scala aan onderwerpen.

http://www.modelmayhem.com/ bijvoorbeeld, waar ook Nederlandse fotografen op zitten. Je moet wel Engels kunnen, het is een Engelse site.

Maar inderdaad, littekens als dat wil je niet verheerlijken.. En een model is vaak toch iets wat 'mooi' moet zijn of iemand kracht moet geven. Dat beeld wil je niet aan snij littekens geven. Je wilt het niet verheerlijken. Dus daarom is de kans voor jou best klein, behalve misschien in campagnes die juist om zulke verledens draaien.

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:52

Shenavallie schreef:
Beste TS, hoe denk je dat de "grote" modellen in real live zijn? Alles wat je op advertenties en bladen ziet, is puur photoshop. Zelfs bij Doutzen. Een tattoo wordt bijvoorbeeld weggewerkt een rimpeltje, een dubbel velletje, een haartje, etc. etc.

Da's ook weer waar.. God oh god wat is dit lastig haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:52

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:54

har166 schreef:
Het ligt er ook aan of je allround aan de slag wilt of specifiek voor beauty campagnes o.i.d. Je moet je wel bedenken dat je als model door duizenden mensen bekeken wordt en voel jij je daar wel prettig bij? En hoe ben je op het idee gekomen om model te willen worden?

Ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto van jou trouwens!!

Ik weet nog niet precies wat.. Ik moet eerst de doorslag krijgen of ik het wel ga proberen haha. Ik heb er geen problemen mee dat mensen me zien, ik ben op het idee gekomen doordat wij het in de kliniek erover hadden, ook hoor ik vaak door mijn lengte dat ik model kan worden ( mensen die mij tegenkomen in de stad en mijn littekens niet zien, en dus ook niet familie zijn haha)

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:54

ElineS schreef:
Ik zou zeggen, blijf het proberen, als het echt iets is wat je wilt. Maar houd wel rekening mee dat het al moeilijk is en dat het voor jouw vanwege je littekens al helemaal moeilijk is..

Je hebt trouwens wel verschillende websites met veel fotografen die bijvoorbeeld modellen zoeken voor hun portfolio en dus gratis shoots doen en zo heb jij foto's. Daar zitten vast ook wel mensen bij die interesse hebben in iemand met littekens, want het is een breed scala aan onderwerpen.

http://www.modelmayhem.com/ bijvoorbeeld, waar ook Nederlandse fotografen op zitten. Je moet wel Engels kunnen, het is een Engelse site.

Maar inderdaad, littekens als dat wil je niet verheerlijken.. En een model is vaak toch iets wat 'mooi' moet zijn of iemand kracht moet geven. Dat beeld wil je niet aan snij littekens geven. Je wilt het niet verheerlijken. Dus daarom is de kans voor jou best klein, behalve misschien in campagnes die juist om zulke verledens draaien.

Dankje ik zal even erop kijken!

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:55

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:59

En alleen portretfoto's? Dus alleen van je gezicht?

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:59

-----het is niet de bedoeling dat mensen mij nu een pb gaan sturen om informatie over mijn littekens of verleden. Ook niet om foto's. Hoe er rekening mee dat ik een vraag stel over hoe jullie erover denken, niet om mij te gaan vragen over mijn verleden----

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 18:00

antje_vip schreef:
En alleen portretfoto's? Dus alleen van je gezicht?

Dat is ook nog een optie. Ik heb nog geen idee wat ik wil dus ja, kan alle kanten opgaan, ben me nu ook even aan het verdiepen via google op een goed modellebureau