Goede kwaliteit koekenpannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Goede kwaliteit koekenpannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:18

Ja ik ben er weer aan toe, mijn koekenpannen lopen op hun einde.
Nu ben ik een fantiek koker en hecht ik nogal wat waarde aan gebruiksgemak en ik wil dus graag een goede kwaliteit pan.
Tefal en dergelijke heb ik al lang geleden vaarwel gezegd, ik heb nu al een aantal jaren Berndes (dit is de 2e set) en die bevallen echt goed. Ik gebruik ze intensief, ze worden zeker 5 dagen in de week gebruikt en ik heb deze nu bijna 4 jaar denk ik, maar ze zijn dus nu wel op.
Nu zie ik de laatste tijd veel over keramische pannen, of pannen met zo'n coating. Ik ben al een paar keer in de verleiding geweest er eentje mee te nemen van bv Aldi ofzo, maar ik durf het niet zo goed :+

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke merken jullie kunnen aanraden?
Dan wel graag de betere merken, dus geen pannen waarvan de aanbaklaag na 3 maanden al loslaat of die kromtrekken als ik ze heet onder de kraan houd.
Bij voorkeur met prijsindicatie erbij, ik heb deze berndes pannen beide keren in een aanbieding gekocht anders is dat bijna niet te doen.

Anoniem

Re: Goede kwaliteit koekenpannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:20

Misschien zeg ik wel iets heel barbaars, maar Tefal pannen? Die aanbaklaag gaat (hier althans) echt eeuwig mee, ik was ze altijd onder heet water en krom zijn ze ook nog niet :+ En volgens mij best betaalbaar?

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:21

Ik ben heel blij met mijn Herman den Blijker pan!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:23

Wij hebben keramische pannen van de Blokker, ik kan je zeggen: Drama!
In het begin hartstikke positief, bakte prachtig goudbruin met maar weinig boter. We hebben ze elke keer netjes met de hand afgewassen (dus niet in de vaatwasser), maar na twee weken oid gingen ze ineens helemaal aanbakken. Om te huilen. Dit was een setje van 2 pannen, een grote en een kleinere. Prijs weet ik niet meer, maar ik denk iets van 25 euro.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:24

Ik heb een paar keramische pannen en ik vind ze ideaal, er bakt niks vast en eitjes bakken gaat ook heel mooi.
Die van mij zijn wel goedkope, heb ze nu een half jaar geloof ik en er zitten al wel krassen in.
Mijn ouders heb ik een duudere cadeau gedaan een tijd geleden (van de blokker) en die is nog helemaal goed.
Volgens mij vriend en vader smaakt het eten wel anders trouwens als je het bakt in zo'n pan maar ik ben geen culinair wonder dus ik heb geen idee waar ze het over hebben. :')

Ohja schoonmaken is ook ideaal, zelfs als je ze per ongeluk een dag hebt laten staan met restjes ofzo gaat het net zo makkelijk weer schoon. 8-)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:26

Voor mij geen keramische pannen heb al verschillende geprobeerd maar is echt om te huilen.
Tefal en Bk vind ik heel fijn en blijven lang goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:27

Ik vind die van Herman de Blijker heel erg fijn :) de mijne zijn na drie jaar nog als nieuw, waar andere het al hebben begeven :=

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:27

Bk. Balans pannen zijn echt top. Ook bij intensief gebruik. Maar de prijs is wel.behoorlijk.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:28

Tefal of BK? Zelf hebben we Tefal geloof ik. Hele mooie pan, vlees bakt niet aan en de anti-aanbaklaag is nog steeds heel.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:29

Haha die van ons hebben daar eigenlijk echt geen last van (en dat zijn van die goedkope dunne dingen).
Maar misschien is het omdat mijn vriend meestal kookt en die weigert dingen te bakken zonder olie. :') _O-

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:30

Als je voor echte kwaliteit wil gaan moet je eens aan Le Creuset denken. Niet goedkoop, maar superkwalteit. Gaan nagenoeg levenslang mee.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:32

De pannen van Herman de Blijker zijn echt top!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:33

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:34

Tefal! Gaan lang mee!

Hoewel ik moet zeggen dat ik er ook 1 heb van de action, en die valt voor die prijs ook nog niet tegen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:34

Een anti aanbaklaag is giftig, die zou ik echt vermijden.
Laatst bijgewerkt door laliz op 19-03-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:35

Die van Herman den Blijker zijn erg goed. Zijn heel fijn en gaan lang mee!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:36

LZP > VT

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:55

De Buyer, plaatstaal zonder anti aanbaklaag, die bak je er zelf in.
Kost niet de hoofdprijs en gaat een leven lang mee. Nooit meer last van loslatende teflonlaag!

Wij zijn sinds s
enige tijd over op deze pannen en willen nooit meer anders.

Kijk bv eens op http://www.aandekook.nu , die verkoopt deze pannen oa.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:58

Bedankt voor de tips, zie al wat intressante dingen langs komen, BK heb ik vaker goede dingen over gehoord.

Tefal vind ik echt prut, die zijn 2 weken fijn, een maand redelijk en daarna kun je ze weggooien. Trekken ook krom.

Berndes is echt goede kwaliteit, daar heb je geen boter bij nodig en zelfs al laat je het een uur zwart blakeren je spoelt het er met warm water gewoon uit, geen borstel nodig. Maar nu na 4 jaar dus niet meer, je kunt ook niet alles willen hebben ;) Ik neig ernaar die gewoon weer te kopen, maar ben wel benieuwd wat er nog meer te krijgen is. En vooral dan keramisch, dat ook wat is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:59

Marije_jiplover schreef:
De Buyer, plaatstaal zonder anti aanbaklaag, die bak je er zelf in.
Kost niet de hoofdprijs en gaat een leven lang mee. Nooit meer last van loslatende teflonlaag!

Wij zijn sinds s
enige tijd over op deze pannen en willen nooit meer anders.

Kijk bv eens op http://www.aandekook.nu , die verkoopt deze pannen oa.

Ik heb ooit een plaatstalen wok gehad maar dat vond ik toch niet zo'n succes, wat is de truc met deze pannen?

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:00

Iittala, ontzettend goede kwaliteit, helaas niet echt gebruiksvriendelijk. Zijn nogal zwaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:01

Ik heb tefal en bk, maar ik vind bk echt stukken beter!
Ik heb ook zo'n keramische pan, maar dat vind ik helemaal niks. Vlekken gaan niet van de witte laag af en vis blijft 'plakken'.
De bk pan was wel aan de prijs, ik geloof 56 euro, maar ik heb hem met 50 procent korting gekocht.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:06

volgens mij moet er geen boter in die keramische pan? Ik krijg iig ook vlekken op het wit dat ik er amper vanaf krijg, schrob me een ongeluk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:11

heb keramische pan die echt nooit aanbakt. Maar ben zelf eigenlijk een liefhebber van rvs-pannen (fissler, hackmann) en ook van goed ingewerkte gietijzeren pannen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:13

Hier al van alles geprobeerd, Tefal, gietijzer, staal, Greenpan en een keramische Bialetti...
Een vriendin van mij kwam met DE tip: de koekenpannen van de Action van 7,59 euro.
Heb er 2 gekocht en ze zien er na 7 maanden, redelijk intensief gebruik, nog steeds als nieuw uit.
Ze zijn behoorlijk zwaar en stevig, bakken echt heel fijn en houden zich super in de vaatwasser, ben er echt heel blij mee