gecompliceerde online relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem_girl

gecompliceerde online relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 07:58

Hallo lieve bokkers,

Ik heb een beetje een lastige situatie en ben erg benieuwd wat andere er van vinden maar het is ook wel lekker om even iets van je af te schrijven.

Ik heb ongeveer 3 weken geleden een jongen ontmoet via een online chat die random mensen aan elkaar koppelt. Het klikte ontzettend omdat we allebei vervelende dingen hadden meegemaakt in voorgaande relaties en dat ging voornamelijk over vreemdgaan. En we hebben echt hele nachten gepraat over van alles en nog wat. Hij voelde echt als een maatje voor me en ik werd elke keer vrolijk als ik een berichtje van hem kreeg.

Een week later werd het wat stiller hij schreef een stuk minder en ik vroeg is er iets aan de hand, nou toen kwam er dus met moeite uit dat hij verliefd was geworden op een ander meisje, hij kende haar al een langere tijd maar de vonk was overgesprongen.

Ik was natuurlijk erg teleurgesteld en vroeg hem of hij 100% zeker wist dat hij voor haar wou gaan zeker omdat het allemaal zo snel is gegaan en ik ben van mezelf een vechter dus ik heb echt mijn best gedaan om hem nog te overtuigen maar hij bleef bij zijn standpunt. Dus heb ik hem gelijk vertelt dat het tussen ons dan ook helemaal klaar is. We besloten wel om gewoon vrienden te blijven.

Nou ben ik er gister achter gekomen door het weer uit hem te moeten trekken dat het niks is geworden tussen hem en dat meisje. Ik reageerde verbaasd en was teleurgesteld dat hij het niet gelijk tegen mij heeft verteld.

Hij heeft aangegeven even helemaal klaar te zijn met relaties maar ondertussen hebben we weer de gesprekken als van ouds, ik ben een beetje radeloos en weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet doen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is als jullie vragen hebben stel ze gerust en ik ben er benieuwd naar jullie mening

X

kohtje

Re: gecompliceerde online relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:00

Nou gewoon gezellig kletsen en er niets achter zoeken. Je hebt hem nog nooit gezien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:01

Wat is je doel? Wat wil jij?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:02

Is dit een grapje?

Je kent diegene via het internet slechts 3 weken! Je hebt het over gesprekken als vanouds en besloten om vrienden te blijven. Vind je het zelf ook niet overdreven als je het nog een keer leest?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:06

Haha ik moest ook wel lachen toen ik het las. Gewoon lekker blijven kletsen dus! Je bent niet getrouwd!

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:08

Ik begrijp dat dit heel raar klinkt had ik ook gedacht als ik het zelf niet had meegemaakt. Maar soms voel je welis dat iemand je soulmate is. En ik heb dat gevoel de hele tijd. En wat mijn doel is we hadden het al over plannen om elkaar te ontmoeten enzo tot dat meisje ertussen kwam. Ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien.

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:09

Fijn dat jullie er in ieder geval wel om kunnen lachen ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:09

Je bent zeker nog heel jong?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:10

anoniem_girl schreef:
Ik begrijp dat dit heel raar klinkt had ik ook gedacht als ik het zelf niet had meegemaakt. Maar soms voel je welis dat iemand je soulmate is. En ik heb dat gevoel de hele tijd. En wat mijn doel is we hadden het al over plannen om elkaar te ontmoeten enzo tot dat meisje ertussen kwam. Ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien.

Ik snap je gevoel, maar meid, binnen 3 weken kun je niet spreken over een soulmate, en zeker niet wanneer je elkaar nog nooit hebt ontmoet. Wie zegt dat hij is wie hij is?
Mag ik vragen hoe oud je bent?

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:15

Haha grappig dat jullie mij zo jong schatten ik ben namelijk 20. En ik heb veel ervaring in online daten en ik weet zeker dat hij is wie hij zegt dat hij is want we skypen ook. Maar ik vraag me meer af wat jullie van de kwestie vinden we zaten echt in een elkaar goed leren kennen fase en dan zoiets. Iemand ervaring mee en zal ik hem nog een kans geven?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:17

Ik heb hier zelf ervaring mee. Wij skypten ook, foto's sturen, video's bladiebla de hele picture. Uiteindelijk bleek hij toch heel anders in elkaar te zitten dan hij zich voordeed (leeftijd, baan, geen relatie. Het klopte allemaal niet). Ze zijn niet allemaal zo natuurlijk en het hoeft bij jou zeker niet zo te gaan, maar om nu al te spreken van een soulmate? In de eerste weken/maanden lijkt het altijd zo mooi, maar daarna leer je iemand pas echt kennen :)

Het kan ook goed gaan natuurlijk. Ik heb mijn vriend via relatieplanet leren kennen en we gaan in oktober trouwen :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:20

Alsof 20 heel oud is?

Ik ben 22 maar ben gelukkig (als k zo vrij mag zijn dit te zeggen) iets wijzer dan dit..

Je hebt het over soulmates, radeloze gevoelens en dat je al tot 2x toe iets uit hem hebt moeten 'trekken'?

Je hebt de knul in kwestie nog niet eens gezien... Wat ik zou doen?

Niet te hard van stapel lopen in het vervolg en eerst eens een vriendschap opbouwen..

Ik heb mijn 'soulmate' gewoon gevonden bij de bouwmarkt, geen poespas, ben 3 jaar al helemaal hotel de botel maar gelukkig heb ik hem eerst als 'mens' ontmoet in plaats van als 'beeldscherm'..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:24

Je kan dit toch ook geen relatie noemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:24

Nou Gast3289, het kan zeker wel, maar ik denk alleen dat TS veel te hard van stapel loopt.
TS, wellicht kom je bij deze jongen wat obsessief of pusherig over. Je vraagt je ook af waarom hij niet heeft verteld dat het niets geworden is met dat andere meisje. Die plicht heeft hij toch ook helemaal niet? Wie weet is hij gewoon niet op die manier geinteresseerd in je.
Leer hem eerst eens rustig kennen ipv nu al eisen te gaan stellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:26

Cayenne, dat geloof ik absoluut wel, alleen vind ik inderdaad ook wel dat ze wel heel hard van stapel loopt en vervolgens het nog grappig vind dat men dr zo jong inschat want ze is al zeker wel 20... Niet dat ik nou gek veel ouder ben maar goed.. :')

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:28

Misschien liep ik inderdaad hard van stapel maar dat kwam ook echt van zijn kant. Misschien hebben jullie dit nooit echt meegemaakt maar als je al is het online een goede klik met iemand hebt is de rest niet meer nodig. En we hebben echt hele avonden tot in de late uurtjes non-stop gepraat. Ik heb genoeg jongens online ontmoet maar deze is speciaal.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:29

anoniem_girl schreef:
Haha grappig dat jullie mij zo jong schatten ik ben namelijk 20. En ik heb veel ervaring in online daten en ik weet zeker dat hij is wie hij zegt dat hij is want we skypen ook. Maar ik vraag me meer af wat jullie van de kwestie vinden we zaten echt in een elkaar goed leren kennen fase en dan zoiets. Iemand ervaring mee en zal ik hem nog een kans geven?

Met alle respect, kijk jij nooit het nieuws ofzo? Je weet zeker dat hij de waarheid verteld want je hebt veel ervaring met online daten. Hoe naief kan je zijn. In die 3 weken laat hij je ook nog eens vallen voor een ander meisje om vervolgens weer bij je aan te kloppen. Een kans geven waarop? Als jij het leuk vind om te kletsen met hem moet je dat lekker doen, maar het klinkt net alsof jullie al tijden met elkaar omgaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:31

Jij denkt een relatie met hem te hebben, hij denkt dat niet en praat gewoon met je. Als ik een relatie zou moeten hebben met elke jongen met wie ik goed kan praten zou ik een harem hebben. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:32

anoniem_girl schreef:
Misschien liep ik inderdaad hard van stapel maar dat kwam ook echt van zijn kant. Misschien hebben jullie dit nooit echt meegemaakt maar als je al is het online een goede klik met iemand hebt is de rest niet meer nodig. En we hebben echt hele avonden tot in de late uurtjes non-stop gepraat. Ik heb genoeg jongens online ontmoet maar deze is speciaal.

Meid, je zit duidelijk op een roze wolk :D Maar 'de rest is niet meer nodig?' Een stukje realistisch denkwerk is toch wel handig hoor! Het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Ik vind het toch een klein beetje eng dat je na drie weken jezelf al zo vastklampt aan een jongen die je helemaal niet kent :=

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:35

Captain schreef:
Jij denkt een relatie met hem te hebben, hij denkt dat niet en praat gewoon met je. Als ik een relatie zou moeten hebben met elke jongen met wie ik goed kan praten zou ik een harem hebben. :')

Nou niet echt een relatie maar wel een beginnende inderdaad.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:38

Als hij je in de eerste drie weken al laat zitten voor een ander, zou ik er eerlijk gezegd geen tijd meer aan besteden. Klinkt niet alsof hij serieus interesse heeft in een relatie met jou. Meer als een leuk tussendoortje bij gebrek aan beter...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:39

anoniem_girl schreef:
Captain schreef:

Hij had binnen die drie weken al een ander en heeft je gezegd geen relatie te willen.
Dat lijkt me toch duidelijk geen beginnende relatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:39

Kind, sorry dat ik het zeg maar het is ook geen beginnende relatie, kan het niet eens daten noemen. En ja, ik heb me ook wel eens op die online roze wolk gevoeld, 2 jaar lang, met een knul uit engeland, waarbij ik ook dacht och de rest kletst maar wat maar behalve heel veel verliefdheid is een stukje realistisch nadenken wel eem vereiste...

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 08:40

Cayenne schreef:
anoniem_girl schreef:

Meid, je zit duidelijk op een roze wolk :D Maar 'de rest is niet meer nodig?' Een stukje realistisch denkwerk is toch wel handig hoor! Het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Ik vind het toch een klein beetje eng dat je na drie weken jezelf al zo vastklampt aan een jongen die je helemaal niet kent :=

Ja dat is het vervelende toen ik erachter kwam dat hij verliefd op dat meisje was was ik er klaar mee, maar nu ik dit weet en hoe hij daarbij doet weet ik gewoon niet meer wat ik nu verder moet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:45

anoniem_girl schreef:
Captain schreef:

Ik denk dat jij in je hoofd een relatie hebt met hem. Hij niet met jou als ik dat zo hoor. Over internet heb je geen relatie. Dan heb je contact wat niet 'echt' is. (waaruit wel een relatie kan groeien als je daadwerkelijk gaat daten!).

De enige oplossing is afspreken en in real life een gesprek voeren. Kun je meteen kijken of hij nog steeds je soulmate is.