Trouwringen, advies gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Trouwringen, advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:24

Afgelopen zaterdag hebben wij onze trouwringen besteld, waar we heel erg blij mee zijn. Nu is er 1 maar, ik hou regelmatig behoorlijk wat vocht vast, ook in mijn vingers. Afgelopen zaterdag waren mijn vingers zo ongeveer op zijn slankst. De juwelier heeft het opgemeten en ondanks mijn vocht-verhaal bleef ze erbij dat de ring goed strak moet zitten, zo is hij dan ook aangemeten.

Mijn verlovingsring zat op dat moment iets te los, vanmorgen moest ik die echter even afdoen omdat 'ie afknelde vanwege al het vocht.

Direct de juwelier gebeld, ze gaan een ringen-pas-bos naar mij opsturen zodat ik thuis op verschillende momenten kan meten en het dan door kan bellen als ik de maat heb gevonden waar ik me goed bij voel.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Net als ik het risico lopen dat hij 's winters iets te los zit maar zomers nog steeds draagbaar? Dus eigenlijk, moet ik naar mijn gevoel luisteren? Of naar de expertise van de juwelier?

Tattooring is voor ons helaas geen optie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:27

Het is al goed dat je die pas bos mag proberen en dan op verschillende momenten kunt meten! Als hij s winters te los zit, zou je om de achterkant een touwtje rondom kunnen doen!?
En als hij op bepaalde momenten echt te strak zit, hem aan een ketting kunnen dragen!?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:28

Lastig.. Een trouwring wil je natuurlijk wel altijd om kunnen doen... Ik zou dan voor de optie net wat ruim gaan. Eventueel zou je hem in de winter dan als hanger aan een ketting kunnen dragen?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:34

Bedankt! Ik vind de service van de juwelier ook top hoor! Geen slecht woord over deze zaak. :j
Ring aan een hanger zou kunnen idd. Ik hoop zelf vooral dat we hem precies dezelfde maat als mijn verlovingsring kunnen krijgen. Die moet ik soms even 5 minuutjes afdoen, maar verder zit die altijd goed. Moet 's winters alleen wel voorzichtig zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:36

Ik hou ook regelmatig vocht vast en dan moet ik helaas wel mijn ring (van te voren) af doen.
Het verschil tussen dun en dik is zo groot, dat als ik een ring zou nemen die goed zit bij veel vocht ik deze zou verliezen bij geen vocht.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:42

tante_trien schreef:
Bedankt! Ik vind de service van de juwelier ook top hoor! Geen slecht woord over deze zaak. :j
Ring aan een hanger zou kunnen idd. Ik hoop zelf vooral dat we hem precies dezelfde maat als mijn verlovingsring kunnen krijgen. Die moet ik soms even 5 minuutjes afdoen, maar verder zit die altijd goed. Moet 's winters alleen wel voorzichtig zijn.

Waarom kan de trouwring dan niet op de maat van de verlovingsring gemaakt worden dan weet je wel zeker dat je hem vaak kunt dragen.
Heeft hij die ring dan niet opgemeten ??
Misschien nog een andere optie maar wel wat duur is 2 ringen 1 ring voor in de zomer en 1 voor in de winter ??
Die 2e ring zou je ook iets later kunnen bestellen en nog wat voor sparen kunnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:42

Vond dit op internet!

Wie zo nu en dan dikke vingers heeft en daardoor vaak te ruime ringen moet dragen, kan ze tijdelijk verkleinen met een speciaal hulpstukje.

Deze gouden verkleinstripjes zijn te koop bij juweliers. Leg het tegen de achterkant van de ring en klem het vast met een tang

Misschien iets?!

Of een pleistertje eromheen.
Of een kleinere ring erboven dragen, wanneer hij te ruim zit?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:43

Ik doe de ring gewoon af als die te los zit :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:46

Een kleinere ring erboven wanneer hij te ruim zit spreekt mij heel erg aan. Ik ga inderdaad kijken of ik de maat van mijn verlovingsring er tussen uit kan vissen. Een 2e ring hebben we helaas het budget echt niet voor. Nog zoveel dure dingen die we in de nabije toekomst willen :')

KarmaChansy

Re: Trouwringen, advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:50

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn verlovingsring, ik neem het maar voor lief dat hij iets te groot is in de winter :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:53

2 ringen boven elkaar zorgt er wel voor dat ze beide snel slijten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:59

nynke55 schreef:
2 ringen boven elkaar zorgt er wel voor dat ze beide snel slijten.

Ik heb nu bijna 18 jaar 2 ringen boven elkaar en merk er helemaal niets van... :P

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:04

Misschien een andere tip, vocht vasthouden in handen is ook voor mij een bekend probleem. Mij werd door de voedingsconsulent geadviseerd regelmatig brandnetel thee te drinken. Dit helpt zuiverend en vochtafdrijvend. Mijn vingers zijn gemiddeld een stuk slanker dan dat ze waren. En merkt echt wanneer ik weer even wat moet drinken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:14

Lastig probleem! Misschien is een aanschuifring een optie?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 11:33

Aanschuifring? Wasda?
Jullie bevestigen wel allemaal mijn gevoel om hem iets ruimer te bestellen.
Brandnetelthee... klinkt niet als iets waar ik heel blij van word :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:55

Brandnetelthee van zonnatura is lekker :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:57

Inderdaad, ik dacht eerst ook: juist... maar je moet er even aan wennen! Ik drink zelfs amper nog een ander smaakje. Heb ook de versie van Zonnatura en heb een 'verse' versie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:01

Weet je de rede van het vocht vasthouden?

En anders 2 kopen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:03

Als je verlovingsring prettig zit, zou ik voor die maat gaan. Alleen verschilt het wel per ring hoe de maat valt. Dat is afhankelijk van de vorm van de binnenkant van de ring. (Wisten wij ook niet, ook geleerd en gevoeld toen we onze trouwringen kochten :) )
En dan zou ik gaan zoeken naar de optie om de ring in de winter kleiner te maken met bijv. het verkleinstripje of aansluitring.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:04

Als je blij bent met de maat van je verlovingsring, dan kan je hem toch in dezelfde maat bestellen?
Misschien simpel gedacht :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:14

Mijn trouwring is in de winter ook iets te ruim, maar niet zodanig dat hij afglijd. Zodra ik last krijg van winterhanden, of het echt heel warm is moet ik hem echt afdoen (anders krijgt mijn ringvinger last van claustrofobie :P) maar meestal na een paar uur kan hij dan weer om.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 12:26

Natasja, ik heb een hoge bloeddruk (waar ik medicatie voor slik), gok dat het daarmee gepaard gaat, maar heb dat al jaaaaren. Vroeger vooral in enkels en voeten in de zomer maar nu ook in mijn handen.

Zelfde maat van mijn verlovingsring is idd wat overeenkomt met mijn gevoel, maar niet wat 'de kenner' zegt. Aangezien het een belangrijke en dure aankoop is wilde ik eigenlijk bevestiging.

Ik ben overigens helemaal geen thee liefhebber dus ik sla de brandnetelthee echt over :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:39

eempiej schreef:
Inderdaad, ik dacht eerst ook: juist... maar je moet er even aan wennen! Ik drink zelfs amper nog een ander smaakje. Heb ook de versie van Zonnatura en heb een 'verse' versie.

Oh ja, TS drinkt geen thee, maar ik meld het toch maar even: ik heb ook wel eens brandnetel thee gekocht, ook Zonnatura, maar ik meen me te herinneren dat daar zoethoutwortel bij zat, en dat is iets wat je bij hoge bloeddruk niet mag gebruiken.

Voor wie aan de brandnetelthee wil gaan vanwege zoiets: let op of er geen zoethout in zit.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:08

Goed dat je het noemt. :j

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:51

Gewoon lekker je gevoel volgen. Je ring moet jou passen en niet de juwelier, dus jii moet er blij mee zijn :) Krijg je pasringen in de vorm van de ring die je uitgezocht hebt?