Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:29

Ik leg iets voor aan jullie wat mij al een tijdje bezig houdt, namelijk: "kun je kennissen of vrienden zijn met iemand waarvan je te horen hebt gekregen dat ze meerdere keren is vreemdgegaan". Kun je vervolgens haar man nog onder ogen komen of kun je dit makkelijk scheiden van elkaar?

vuurneon

Re: Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:30

Ja hoor, het gaat mij om de persoon en qua vreemdgaan hoeft diegene aan mij geen verantwoording af te leggen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:32

Ik kan het niet scheiden van elkaar, vreemdgaan is echt tegen alles wat ik geloof.
En dan denk ik dat vriendschap nog moeilijk is.

Maar je omringt je meestal wel met mensen die dezelfde normen en waarden hebben denk ik.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:33

Ik heb het een keer ongeveer aan de orde gehad. Een vriend van mij was verliefd op een meisje die in een relatie zat. Hoe ver ze uiteindelijk gegaan zijn weet ik niet, maar het was genoeg om van mij het stempeltje 'vreemdgaan' te krijgen. Hij verdedigde zichzelf door te zeggen dat híj niet degene was die vreemdging, maar ik keurde het alsnog af, ook van zijn kant, en dat heeft hij geweten. We zijn nog steeds vrienden, zand erover, maar hij wist donders goed wat ik er van dacht. Het is uiteindelijk niets geworden, en daar ben ik wel blij om. Als ze met haar huidige vriend al vreemdging, zou ze dat bij hem misschien ook wel doen. Of niet, maar die gedachten blijven toch rondspoken.

Edit: Ik heb zelfs ook gedreigd een bericht te sturen naar haar vriend trouwens, omdat ik het ook niet vind kunnen. Hij had het recht het te weten. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ze het uiteindelijk afgekapt hebben.
Laatst bijgewerkt door Kesje op 17-03-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:35

Ik zou al mijn vrienden sterk aanraden om het mij niet te vertellen als ze vreemdgaan, want ik weet vrij zeker dat ik dat door zou vertellen aan hun geliefde (nadat zij de kans hebben gehad het zelf te doen).
Ik ben niet graag medeplichtig aan het bedriegen van iemand :+
Zou overigens nog wel vrienden met diegene kunnen zijn, denk alleen niet dat diegene mij nog erg aardig zou vinden O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:35

Ja hoor, zolang die persoon maar niet vreemdgaat met of van mij :D
Ik bemoei me niet met andermans relaties, dat is aan hen zelf.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:36

Wat die gene in een relatie doet zegt toch niks over een vriendschap die daar volledig buiten staat?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:36

Ik kan dat niet van elkaar scheiden omdat vreemdgaan tegen al mijn principes indruist. Ik zou diegene de kans geven om het aan man/vrouw te vertellen, zo niet dan doe ik het. Ik ben zelf bedrogen en dat heeft zoveel kapot gemaakt bij mij... Ik zou gewild hebben dat iemand het wist en mij had kunnen vertellen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:37

Kenissen sowieso wel, vrienden is lastig, met name als je ook contact heb met de partner van diegene (als die nog in onwetendheid is). Anders kan ik dat denk ik wel los van elkaar zien, maar ik zou mijn vriend/vriendin er zeker wel op aan spreken. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat dit gebeurde zonder dat er consequenties waren voor de relatie (of ik ben blind voor dit soort dingen, dat kan natuurlijk ook ;) ).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:39

Sonja schreef:
Ja hoor, zolang die persoon maar niet vreemdgaat met of van mij :D
Ik bemoei me niet met andermans relaties, dat is aan hen zelf.

Dit dus.

Wel vind ik het uitmaken of je de vriend(in) van de persoon in kwestie kent. Stel je bent ook goed bevriend met die partner maar je weet dat de ander vreemdgaat, dat lijkt me een lastige situatie. Moet je het dan gaan vertellen of niet?

Ik ben absoluut tegen vreemdgaan maar wat een ander doet heeft toch niks te maken met mij of met onze vriendschap? Ik zou die vriend(in) er overigens wel op aanspreken maar dat is meer om de ander leed te besparen. Uiteindelijk is het hun keus, niet de mijne.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-03-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:40

Een hele goede vriend van mij is jarenlang een vreemdganger geweest. Ik wist ervan en keurde het niet goed maar voor mij als een gewone vriend was hij een top gozer. Ik zag soms die andere vrouwen wel maar het is nooit echt serieus geweest tussen hun. Nu heeft hij de vrouw gevonden die hem kan temmen en heeft hij 2 geweldige kinderen en hoor ik hem nooit meer over andere vrouwen.

Wat mij trouwens wel is opgevallen (oke, hij is ontzettend knap en heeft geld de Mr. Grey zonder de zweepjes zeg maar) is dat vrouwen zich wel heel makkelijk aan hem aanboden. Serveersters die hem nummers gaven, stewardessen die wel zorgde dat ze op zijn vlucht zaten of anders in hetzelfde hotel overnachten etc.

Mijn ex is vreemdgegaan en ik was daar kapot van maar kon bij hem wel uithuilen en hij zei ook dat mannen vreemd kunnen gaan zonder gevoel en dat daar geen liefde bij hoeft te komen kijken. Tja, mannenlogica/ hormonen :? Maar het hielp mij wel om zo mijn ex te vergeten en door te gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:41

Dat kan wel zo zijn, maar als iedereen het zou weten dat ik bedrogen zou worden, zou ik not amused zijn als er niks gezegd zou worden.

Ik zelf zou dus zeker in geval van gezamenlijke vrienden wel eisen dat het gezegd zou worden tegen de bedonderde partner. Doen ze het niet zelf, doe ik het. Vrienden moeten bij je passen, moet je alles tegen kunnen zeggen. En ondanks dat ik niks met hun relatie te maken heb, zou ik niet willen dat een vriend wordt bedonderd, of zelf bedonderd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:43

Ik denk altijd maar zo. Stel mijn vrienden weten dat mijn man vreemd zou gaan en zouden niks zeggen.... Ik vind vreemd gaan absoluut niet kunnen en zou daar niet mee op willen/kunnen gaan.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:44

Caesar schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar als iedereen het zou weten dat ik bedrogen zou worden, zou ik not amused zijn als er niks gezegd zou worden.

Ik zelf zou dus zeker in geval van gezamenlijke vrienden wel eisen dat het gezegd zou worden tegen de bedonderde partner. Doen ze het niet zelf, doe ik het. Vrienden moeten bij je passen, moet je alles tegen kunnen zeggen. En ondanks dat ik niks met hun relatie te maken heb, zou ik niet willen dat een vriend wordt bedonderd, of zelf bedonderd.

Ik hoorde het via een van de beste vrienden van mijn ex. Die erbij was geweest toen het gerommel begon. Toen hadden ze hem blijkbaar allemaal staan aanmoedigen dat hij het moest doen en dat ik er toch niet achter zou komen.
Ik merkte de volgende dag meteen dat er iets niet in de haak was en mijn ex vertelde toen dat hij iemand anders had gezoend. Paar dagen later kreeg ik het complete verhaal van die vriend nou dat had ik allemaal liever niet geweten.

Het is altijd heel lastig met zulke situaties.

Fenrir

Caesar schreef:

Daarom vind ik de situatie ook verschillend als je de partner wel of niet kent. Ik ga geen vriend(in) inlichten die ik nog nooit heb gezien. Dat moeten ze zelf maar uitzoeken.

Fee_

Op het moment heb ik ook een vriendin die vreemdgaat met een man in een ander land. Ze heeft hem vorig jaar ontmoet op vakantie. Is daarna nog met mij en een andere vriendin naar hetzelfde complex gegaan en een paar weken terug is ze weer naar het buitenland geweest voor hem.
Ze weet dat ik het niet goed keur, maar ze moet dit zelf oplossen met haar vriend in Nederland. Daar ga ik me verder niet mee bemoeien. Haar vriend in Nederland is geen vriend van mij, maar ken ik zeker wel goed aangezien ik gewoon bij haar over de vloer kom. Maar nog steeds vind ik het niet aan mij om dit tegen hem te vertellen. Lastig vind ik het zeker wel..

Ze weet zelf ook dat ze niet goed bezig is en wil er vanaf, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en dat begrijp ik ook heel goed. Ik geloof dat ze het een paar dagen geleden heeft uitgemaakt met de man in het buitenland, maar het hoe en wat weet ik nog niet.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 17-03-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:45

BKonline schreef:
Ik leg iets voor aan jullie wat mij al een tijdje bezig houdt, namelijk: "kun je kennissen of vrienden zijn met iemand waarvan je te horen hebt gekregen dat ze meerdere keren is vreemdgegaan". Kun je vervolgens haar man nog onder ogen komen of kun je dit makkelijk scheiden van elkaar?

'Vreemdgaan' als in de zin van de partner bedriegen is een punt van normen en waarden.

Of je daar vrienden mee kan zijn hangt af van jouw eigen normen en waarden, integriteit daarin.

Als de partner ook een kennis van je is, heb je gelijk een moreel dilemma.

Wanneer het een actuele situatie zou betreffen; jij weet ervan, weet dat de partner niets weet, dan ben je deelgenoot aan het bedrog. Het is echter niet aan jou om het te vertellen.
Daar kan je niets goed aan doen; je 'verraadt' altijd IEMAND, inclusief jezelf.
Dan kan je alleen maar afstand nemen. Ze niet zien.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:46

Ik zou diegene wel vertellen dat ik het er niet mee eens ben, maar niet de hele vriendschap beëindigen. Ik help ze dan liever met kijken waarom ze in die situatie zitten. Als ik met degene die werd belazerd bevriend zou zijn zou ik ze wel inlichten, anders niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:47

Ik zat al te wachten tot HC zich hier zou melden... :+

Het is inderdaad een lastig dilemma, maar uiteindelijk moeten ze het toch echt zelf met elkaar uit zoeken.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:48

Hoe kom je een etentje door? Je zit met z'n vieren aan tafel en drie van de vier aan tafel weten dat er meerdere keren is vreemdgegaan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:49

Ja hoor, ook al zou ik het er niet mee eens zijn, ze zijn oud en wijs genoeg.
Ik bemoei mij nergens mee. :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:50

Natuurlijk kun je gewoon vrienden zijn.
Wat ik wel zal doen is laten merken dat eerlijkheid het langst duurt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:50

Fiffill schreef:
Het is inderdaad een lastig dilemma, maar uiteindelijk moeten ze het toch echt zelf met elkaar uit zoeken.

Inderdaad, doch wanneer je er mbt informatie 'tussen' zit word je automatisch een partij.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:51

Fiffill schreef:
Ik zat al te wachten tot HC zich hier zou melden... :+

Ik ook :+ Overigens ben ik het wel met hem eens. En met jou ook :j

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:53

BKonline schreef:
Hoe kom je een etentje door? Je zit met z'n vieren aan tafel en drie van de vier aan tafel weten dat er meerdere keren is vreemdgegaan.

Daarom, lijkt mij vreselijk. Indirect neem je deel aan de leugen.
Moet echt een vreselijk gevoel geven als je erachter komt dat de hele groep het wist.