Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(Echt mijn 12cm hoge peeptoes lopen lekkerder en de goedkope pumps die ik in huis heb ook.)
_Nelleke_ schreef:Cinnepin dat begrijp ik, ik heb ook heel wat schoenen (en paardrijlaarzen) in moeten lopen maar dat was niet zo vreselijk als dit. Ik hou het echt geen uur uit met deze. (Lees: hele dag met blote voeten onder het bureau gezeten.)
Alleen heeft de winkel niet ook een verantwoordelijkheid om goed passende spullen te verkopen? Zou wat zijn: altijd de verkeerde maat verkopen, ze niet terugnemen om dan vervolgens een 2e paar te verkopen.
capopjekop schreef:Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb jaren terug wandelschoenen gekocht voor 180 euro. In de winkel zaten ze perfect, maar tijdens het werken waren ze toch te strak. Ik heb ze netjes schoon gemaakt en ben de volgende dag meteen terug gegaan. Ik mocht ze toen ruilen voor een maatje groter.
_Nelleke_ schreef:Alleen heeft de winkel niet ook een verantwoordelijkheid om goed passende spullen te verkopen? Zou wat zijn: altijd de verkeerde maat verkopen, ze niet terugnemen om dan vervolgens een 2e paar te verkopen.

_Nelleke_ schreef:Alleen heeft de winkel niet ook een verantwoordelijkheid om goed passende spullen te verkopen?
Wubwub schreef:Ik denk niet dat dit op gaat, je hebt ze ter plekke gepast en er voor gekozen ze mee te nemen. Ze hebben je toch niet verplicht om het te kopen? Is ook een beetje aan jezelf lijkt me, jij hebt ze gepast en gevoeld hoe ze zaten.
Schoenen kun je altijd terugbrengen (rekeninghoudend met het retour termijn) tenzij je ze buiten/lang aan hebt gehad.
Je zou het dus kunnen vragen, maar volgens mij zijn ze het je zeer zeker niet verplicht.
Nickas schreef:_Nelleke_ schreef:Alleen heeft de winkel niet ook een verantwoordelijkheid om goed passende spullen te verkopen?
![]()
Ja, ze zullen kijken naar de pasVORM, maar of het echt pást, dat is toch echt jouw 'verantwoordelijkheid'.
De ene maat 39 is de andere niet...
En als je weet dat je veel op die schoenen moet kunnen lopen, dan moet je bij de aankoop geen twijfels hebben. Als je dat wél hebt, moet je dus in een andere zaak verder gaan kijken.
Als je zoveel geld uitgeeft aan schoenen moet het ook gelijk comfortabel zitten, klaar.
Wellicht zijn ze op marktplaats of iets dergelijks nog te verkopen?
muntdrop schreef:Aan wat voor voorschriften moeten de schoenen voldoen?