Bureaucratie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Bureaucratie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:04

Mijn boiler lekt. Daarvoor heb ik 2 weken geleden een reparatieverzoek ingevuld op de website van mijn woningbouwvereniging. 2 uur later wordt ik gebeld door bedrijf X.
X: "Hallo mevrouw" Ja, de woningbouwvereniging stuurt al deze verzoeken door naar ons, en wij zien in ons systeem dat uw boiler van bedrijf Y is, dus wij verbinden u door met bedrijf Y. Fijne dag nog!"

Dus dan heb ik automatisch een telefoontje met bedrijf Y.
Y: "Hallo mevrouw! Ja, bedrijf X heeft u dan wel naar ons doorgestuurd, maar deze boiler is niet van ons! Zit er een sticker op? Nee? Nee, dan moet u toch echt weer naar de woningbouwvereniging. Fijne dag nog!"

Op dat moment komen er wat belangrijke life events tussendoor, dus verdwijnt de lekkende boiler even naar de achtergrond. Gisteren dacht ik "kom, laat ik eens zorgen dat mijn lekkende boiler gemaakt wordt", dus ik vul weer een reparatie verzoek in op de website van de woningbouw.

Vanmorgen wordt ik wakker gebeld door bedrijf X.
X: "Hallo mevrouw! Ja, de woningbouwvereniging stuurt al deze verzoeken door naar ons, en wij zien in ons systeem dat uw boiler van bedrijf Y is, dus wij verbinden u door met bedrijf Y..."
Dat was het moment dat ik besloot haar te onderbreken
Ik: "nee nee. De boiler is niet van bedrijf Y, dat zegt bedrijf Y namelijk"
X: "Oh, maar wie heeft het dan de vorige keer gerepareerd?"
Ik: "Niemand. Ik ben er nog steeds mee bezig"
X: "Oh. Nou dan ga ik het uitzoeken en zorgen dat u gebeld wordt door het juist bedrijf"
Ik: "Dank u wel!"
X: "Fijne dag nog!

5 minuten later, telefoon van bedrijf Y
Y: "Hallo mevrouw! Ja, bedrijf X heeft u naar ons doorgestuurd want er is iets mis met uw boiler? Wat zijn uw postcode en huisnummer?"
Ik: "1234 en 00"
Y: "Ja maar die boiler is helemaal niet van ons?"
Ik: "Dat weet ik, ik heb jullie laatst ook al hierover aan de telefoon gehad"
Y: "Bedrijf X heeft ons nou juist gevraagd u te bellen over of de boiler van ons is"
|o |o |o |o
Ik: "Kunt u mij terug doorverbinden met bedrijf X?
Y: "Natuurlijk. Fijne dag nog"

Dus toen wéér aan de telefoon met bedrijf X
X: "Hallo Mevrouw! Iets mis met uw boiler? Wij gaan u doorverbinden met bedrijf Y...."
Ik: "Nee nee, die heb ik al 2x aan de telefoon gehad, de boiler is niet van hen!"
X: "Maar mijn systeem zegt van wel, dus ik ga u doorverbinden met Y"
*hier begon ik geïrriteerd te raken*
Ik: "En zij zeggen van niet, ik heb hen al 2x aan de telefoon gehad, ze hebben al 2x hun systeem voor me doorgekamd, en het is niet hun boiler"
X: "Oh.... Maar van wie is de boiler dan wel?"
Ik: "geen idee"
X: "Maar dan moet ik de woningbouwvereniging gaan bellen!?!?"
IK: "Lijkt me een goed idee"
X: "Ik zoek dit voor u uit en dan bel ik u terug. Fijne dag nog!"

Wordt vervolgd...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-03-15 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bureaucratie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:06

*zucht*

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:08

Haha, wat een geweldige service..
Hoop dat je snel het goede bedrijf aan de telefoon gaat krijgen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:12

Van de zotte zeg!! Misschien een idee om een brief naar de wbv te sturen met dat als zij niet binnen .. dagen het juiste bedrijf contact met je op laten nemen, jij bedrijf Y gewoon laat komen en de rekening naar de wbv gaat....
Succes!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:14

:roll: daar wordt je toch moe van...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:15

Kentaro schreef:
Van de zotte zeg!! Misschien een idee om een brief naar de wbv te sturen met dat als zij niet binnen .. dagen het juiste bedrijf contact met je op laten nemen, jij bedrijf Y gewoon laat komen en de rekening naar de wbv gaat....
Succes!

Bedrijf Y weigert te komen als ze geen directe werkorder van de wbv hebben gekregen. Logisch ook, want als er niet betaald wordt kost het hun geld.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:22

Draaaaama, sowieso woningbouwverenigingen en al haar maatjes hebben echt de kop in de kont... Ik snap echt niet wie daar werken hoor, dat is zó bizar slecht georganiseerd allemaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:27

Waaw, ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen! Dadelijk staat de wereldn op zijn kop en heb je zomaar bedrijf A aan de lijn! haha!

Ik ga het wel even volgen, voor TS heel sneu maar ik vind dit altijd wel geinige topics om te zien hoe het af gaat lopen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:29

_O- _O- _O- Ik meteen in profiel kijken in de volle overtuiging dat TS in Spanje woont.... Niet dus. Hier zijn ze ook zo goed in de langrekkende, tijdrovende zeer vervelende vormen van bureaucratie. Sterkte!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:33

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de woningbouw blijft maar doorverbinden? Wat een drama zeg :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:36

Zo probeer ik al 3 jaar mijn vaste nummer terug te krijgen van kpn.
Meest recente update was dat ze het aan een stichting hebben gegeven.
Like wtf..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:51

Wauw, dat is echt gigantisch frustrerend zeg.
Hier gelukkig een woningstichting die gelijk iemand bij je langs stuurt. Is gewoon een kwestie van s'ochtends een belletje plegen naar de onderhoud dienst van de woningstichting en je hebt (als het jou direct uitkomt) de zelfde dag een monteur. Of anders toch de volgende dag. Dingen worden wel tot in den treure gerepareerd, zelfs als het eigenlijk allang aan vervanging toe is.
Dat hebben wij in ieder geval gehad met de stortbak van het toilet. Dit is (of liever gezegd was, want eindelijk sinds anderhalve week een nieuwe *\o/* ) echt nog zo'n oude hoge bak met zo'n trekketting eraan. Geinstalleerd bij de bouw in de jaren 50.....en nooit vervangen.
Ding was al een paar keer stuk gegaan. 1 keer stroomde die zo gigantisch door dat ik er een leuke jaarafrekening aan overhield; ruim 300 euro bij betalen -O- . Een na laatste keer dat die gemaakt werd strooide de monteur al met kreten als'dat is een oudje' en 'dit is niet veel meer'en ook nog 'zo goed als geheel versleten'
Maar toch gewoon repareren. Laatste keer gaf de monteur me de tip 'als die nu weer stuk gaat, gelijk aan de telefoon doorgeven dat het ding helemaal versleten is en vervangen moet worden'.
Anderhalve week geleden was het zover; eindelijk definitief overleden; hendel van de ketting wou met geen mogelijkheid een kant op, zat muurvast. Dus opgebeld (donderdagmiddag) en braaf door gebeld wat die monteur destijds gezegd had. Had dezelfde dag nog iemand aan de deur kunnen krijgen, maar moest naar mn werk en kon zo last minute echt geen vrij regelen, dus de dag erop. En 1 avond met een emmer water in de weer is ook nog wel te doen. Vrijdag 8 uur stond er een monteur op de stoep en heeft in nog geen half uur een nieuwe stortbak geinstalleerd.
Yeej eindelijk is ons toilet weer up to date *\o/* .

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:53

O hier ook, ik ben nu al bijna een half jaar bezig om onze douch te laten maken omdat die niet lekker warm is. Telkens komt er iemand langs die dan moet overleggen en daarna hoor je gewoon niets meer. Zo frustrerend.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:54

Ik heb dat ook gehad, niet heet genoeg water, bij mij was het uiteindelijk een kwestie van een andere thermostaatkraan erop zetten, maar zo simpel zal het bij jou wel niet zijn....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:55

En dan na lange, lange tijd komt er eindelijk iemand om het te maken, en dan zijn ze een cruciaal onderdeel vergeten... Moet weer worden besteld duurt even... En dan vergeten ze het gewoon weer.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:00

Herkenbaar! Hier lekte één van de achterdeuren (we hebben 4 openslaande deuren). Formulier ingevuld, twee weken gewacht, gebeld, ja niet zo ongeduldig (?) de aannemer belt jou. Nog 1,5 week gewacht en toen belde inderdaad ineens de aannemer. Afspraak gemaakt en het bleek dat de deur niet afgekit was, dus dat heeft hij gedaan. Half jaar later gaat deur nummer twee lekken. Ik heb zelf maar een kitspuit aangeschaft en vriendje lief aangekeken...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:03

Of er belt iemand aan, 's ochtends om half 8 zonder afspraak, die kijkt naar je boiler en komt dan tot de conclusie dat ie niet van hun is en hij er niks mee kan/wil.

Jaja, zelf meegemaakt. Om te huilen. Succes TS!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:05

Succes TS!

Hier hadden we lekkage, was volgens die man een vetvlek.
Dus vriendlief kwam bij ons, en de hele muur was nat.
In het kruipluik hadden ze natte voetjes.

En maar ontkennen dat het een lekkage was. Inmiddels lekkage gemaakt en hebben we weer een hele muur.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:17

Och drama is dat met die woningbouwverenigingen.
Vorig jaar begon ineens mijn rookmelder te piepen, zo'n heel hoog irritant geluid dat iedere minuut terug komt. Ik was ziek thuis op dat moment. Opgezocht op internet, bleek de batterij waarschijnlijk leeg te zijn. Probeer ik dat ding eraf te halen, lukt allemaal niet, 3 keer bijna flauwgevallen omdat ik zo slap als een vaatdoek was. Uiteindelijk was alles los, batterij eruit en dat ding begon alleen maar harder en vaker te gillen. Ik was ondertussen zwaar gefrustreerd en voelde me net Phoebe van Friends.

Woningbouw gebeld (het was vrijdag begin van de middag), ik zou heel snel worden terug gebeld met een oplossing. Prima, 5 minuten later had ik ze weer aan de telefoon met de melding dat ze die middag niet meer konden komen maar dat er maandag iemand voor langs zou komen.
Heb ik natuurlijk niet geaccepteerd, ga niet het hele weekend met dat gillende ding in huis liggen terwijl ik zwaar beroerd ben.
Gelukkig uiteindelijk toch geregeld, de reddende mannen stonden een kwartier later aan de deur, hoezo kan niet?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:25

Kan je niet de woningstichting zelf bellen nu?
Dus geen reparatie verzoek online.
Of een emailsturen naar hun emailadres met het probleem ook van de 2 bedrijven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:26

linnie050 schreef:
Kan je niet de woningstichting zelf bellen nu?
Dus geen reparatie verzoek online.
Of een emailsturen naar hun emailadres met het probleem ook van de 2 bedrijven.

Ik ben van plan dat te doen (ze bellen), als ik morgen ochtend nog geen telefoontje terug van ze heb gehad

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:16

Hmm, lastig. Ik weet dat ik lang, lang geleden wel wat deuren kon openen toen ik met de term 'legionella' ging strooien, maar ik weet niet hoe je dat aan een lekkende boiler moet koppelen :P

Iets serieuzer: ik zou in elk geval ook nadrukkelijk vragen of Y ook zelf even contact wil opnemen met X om aan te geven dat jouw boiler niet van hen is.

Maar bij de woningbouw neerleggen lijkt me ook prima :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:40

PowerReiner schreef:
Woningbouw gebeld (het was vrijdag begin van de middag), ik zou heel snel worden terug gebeld met een oplossing. Prima, 5 minuten later had ik ze weer aan de telefoon met de melding dat ze die middag niet meer konden komen maar dat er maandag iemand voor langs zou komen.
Heb ik natuurlijk niet geaccepteerd, ga niet het hele weekend met dat gillende ding in huis liggen terwijl ik zwaar beroerd ben.
Gelukkig uiteindelijk toch geregeld, de reddende mannen stonden een kwartier later aan de deur, hoezo kan niet?

Sorry, even jouw verhaal ingekort. Hoezo kan niet? Ze hebben nu een andere bewoner laten staan om naar jou toe te gaan. Zo simpel is het...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:43

Dat heb ik gehad toen we van Telenet naar Belgacom waren overgestapt voor beter internet. Van het ene naar het andere bedrijf bellen en verwezen worden omdat we al 3 weken geen internet hadden. Wat een gedoe, dus TS succes!!