Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rocamor schreef:Mijn lief en ik zijn bijna vijf jaar samen. Ik ben de koortslippenlijer. Onlangs heeft mijn lief voor het eerst een koortslip gekregen. Dus "pas" na 5 jaar, voorheen had ie er nooit last van gehad. En ik heb hem toch al zeer vaak kunnen besmetten.
Vanwaar je angst eigenlijk? Ik vind het eigenlijk alleen vervelend als ik in de buurt kom van (mensen met) babies.

90% van de bevolking draagt het virus bij zich. Natuurlijk krijgt niet iedereen er last van. Sommige mensen (zoals ik) zijn regelmatig de sjaak en hebben er soms 2 per jaar, en soms 12. Andere mensen (zoals de rest van mijn familie) krijgt er hooguit 1 per 5 jaar.
Echt, ik heb vrij regelmatig koortslippen en nog nooit iemand besmet. Zolang je zelf voorzichtig bent en goed oplet valt het echt wel mee. Laat de pret niet bederven door zoiets stoms
Heel eerlijk, ik vind het wel echt extreem om zelfs te denken aan uitmaken. Ik snap best dat je geen zin hebt in een besmetting maar zekerheid heb je nooit. Je vriend kan het ook over 5 jaar via een andere weg oplopen (bijvoorbeeld besmet glas o.i.d.).
Ik heb zelf 6-8x per jaar een koortslip en 2 lange relaties gehad waarin we enkel niet zoenden als er vocht uit de blaasjes kwam (wel als ik een blaasje had) en die 2 jongens hebben zelf nooit een koortslip gehad. Floemii schreef:Rocamor schreef:Mijn lief en ik zijn bijna vijf jaar samen. Ik ben de koortslippenlijer. Onlangs heeft mijn lief voor het eerst een koortslip gekregen. Dus "pas" na 5 jaar, voorheen had ie er nooit last van gehad. En ik heb hem toch al zeer vaak kunnen besmetten.
Vanwaar je angst eigenlijk? Ik vind het eigenlijk alleen vervelend als ik in de buurt kom van (mensen met) babies.
Het lijkt me gewoon vreselijk om last van koortslippen te hebben. Tuurlijk heb je zo'n 90% van de tijd er geen last van, maar ik werk met kinderen (juf). Heb niet zo'n behoefte aan me druk maken of ik hun niet per ongeluk zou besmetten als ik besmet zou raken. Daarnaast zal je net zien dat altijd als het niet uit komt, zoiets op komt zetten. En daarnaast gaat het nooit meer weg! Je blijft zeg maar je leven lang besmet. Dat vind ik nog al wat.
Citaat:Hoezo vreselijk om er last van te hebben? Zo ernstig is het ook weer niet hoor. Ik vind het eerder irritant dan dat ik er echt las van heb.
Overigens, je bent een vrouw. De gemiddelde vrouw heeft elke maand meer last van haar menstruatieperikelen dan die af en toe een keer een koortslip. En die menstruatieperikelen zijn volgens mij ook besmettelijk voor vrouwen. Alle meisjes die ik in mijn leven heb leren kennen, kregen er ook last van. Misschien daarom ook maar afstand nemen?
Sorry, maar als jij je door een koortslip laat leiden of je wel of niet verder wilt met een bepaalde jongen, dan doe hem aub een plezier en kap het af. Kan hij "op zoek" naar een meisje dat verder kijkt dan alleen een lipblaasje.
) Flux schreef:Hier ook een koortsliplijer![]()
Mijn vriend na zes jaar nog nooit aangestoken, en hij doet ook geen moeite om de koortslip te vermijden als die weer aanwezig is.
Vind je ook een beetje overdreven reageren dus, als je al twijfelt om het uit te maken om een koortslip vraag ik me af of het sowieso wel een goede partnerkeuze voor je is? En er bestaan ook wel lipblaasjes patch- dingen enzo![]()
(ik heb ooit eens een koortsneus gehad, dan liever elke maand een koortslip zal ik je vertellen)
Was meer een statement dat er "hulp" middelen bestaan
.
maar ach, als dat alles is!