[LZP] wat te doen tegen bekende stalker...
.....wilde ik toch nog wat kwijt.
inmiddels zijn we bijna een jaar verder,betreffende man woont nog steeds op hetzelfde adres maar komt bijna nooit meer buiten,athans ik zie hem nooit meer omdat hij mij ook ontwijkt.
hij heeft een verbod gekregen om mij of wie dan ook lastig te gaan vallen en het is een stuk rustiger geworden.
desondanks merk ik wel dat ik me totaal niet meer goed voel in mijn eigen woning,vooral als het buiten donker is.
stukje van het verhaal even gekopieerd..dit schreef ik op 6 mei 2014
''afgezien van dit voorval is het vervolgens een paar maanden rustig geweest,op een nacht schrok ik wakker omdat er iemand in mijn tuin stond op het raam te bonzen (ik woon in een 1 verdieping studio met mijn bed langs het raam en heb een klein tuintje).
hier ben ik enorm van geschrokken en weer was ik erg bang.
volgende morgen de politie gebeld en alles uitgelegd,kreeg te horen dat ik de volgende keer 112 moest bellen.
weer een paar maanden rustig,wel een paar maanden vol angst.
ik had inmiddels 2 zware pallets voor de opening van mijn tuintje gezet totdat ik een poortje had.
op een morgen stond diezelfde man weer op het raam te rammen,erger nog..hij probeerde door de achterdeur naar binnen te komen.
pallets had hij gewoon omgeduwd om binnen te komen.''
en dit schreef ik ook
''ik stond me tegen 12 uur snachts om te kleden om naar bed te gaan en stond dus ook vlak voor het bed.
het gordijn stond op een kiertje maar er was al een paar maanden niks voorgevallen dus was weer wat kalmer geworden.
liep dus in enkel boxershort voor de nacht (lekker veel details
) door de woonkamer/slaapkamer om het licht uit te doen en toen ik terug liep en echt pal voor het raam stond om het gordijn helemaal te sluiten zag ik hem ineens tegen het glas naar binnen gluren!echt ik ben me doodgeschrokken!
politie gebeld maar die kwamen pas na 3 kwartier tot een uur en waren dus weer te laat om hem te betrappen.
sindsdien durf ik niks meer,gordijn is constant gesloten en durf niet meer mijn tuin in te gaan.
heb constant argwaan bij elk geluidje en slaap nog maar 3 a 4 uurtjes per nacht.
afgelopen zondag stond hij weer in mijn tuin,zag zijn schim door het gordijn en hoorde hem weer in zichzelf praten.
morren aan de achterdeur en proberen door het raam te gluren bij de gordijn kiertjes.''
nu merk ik dus eigenlijk dat ik gewoon echt bang geworden ben in het donker,ik ben nooit bang geweest in het donker.
het is zelfs zo erg dat ik mijn gordijnen altijd dicht heb,als ik ze toch open heb en ik kom later thuis dan verwacht in het donker dan durf ik gewoon de gordijnen niet dicht te maken.
meestal na wat moed verzamelen ruk ik ze snel dicht zonder naar buiten te kijken want ook dat durf ik niet meer.
door ramen kijken in het donker durf ik niet meer en als ik bij de buurvrouw verderop in de straat film ben wezen kijken moet ze meelopen naar mijn huis omdat ik niet meer in het donker over straat durf.
ik spring in mijn bed nadat ik de lamp heb uitgedaan,als de gordijnen ook maar op een kiertje staan dan kan ik echt niet slapen voor ze weer potdicht zijn.
ik word bij de minste geluiden ook alweer wakker.
nu krijg ik langzaam het besef dat deze situatie gewoon echt niet in mijn koude kleren is gaan zitten,ik voel me gewoon niet veilig in mijn eigen huis.
dat zo,n streek van iemand je gewoon al je vrijheid en je veiligheids gevoel kan ontnemen had ik nooit verwacht.