Inholland of hogeschool Rotterdam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Inholland of hogeschool Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 12:49

Hoi bokkers,

Kan geen recent topic vinden, daarom vraag ik het maar hier.
Ik ben gister op de open dag van inholland geweest en hier trok de opleiding business studies mijn aandacht. Ook trok de opleiding HTRO mijn aandacht, maar ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar business studies, een opleiding die zij vorig jaar ingebracht hebben.
Mijn voorkeur om deze opleiding te doen is omdat het heel breed is, vooral het eerste jaar en ik er niet over uit ben wat ik uiteindelijk moet kiezen (Human resource management, accountancy of bedrijfseconomie).
In de loop van de jaren ga je in deze opleiding je stroming kiezen.

Maar.. Nu begreep ik van mijn zus dat inholland de laatste jaren slecht aangeschreven staat.
Ook las ik op internet dat een diploma van deze school geen toekomst garantie geeft omdat het weinig waard zou zijn (doordat het een 'slecht aangeschreven school' is).
Uiteraard geloof ik niet alles wat op internet staat.

Hogeschool Rotterdam geeft deze opleiding niet voor zover ik terug kan vinden, maar staat volgens mij niet zo slecht aangeschreven.
Welke bokkers hebben ervaring met inholland en/of hogeschool rotterdam, en kunnen mij helpen bij mijn keuze?
Is inholland echt zo'n slechte school? Zijn de diploma's daar echt zo weinig waard?
Wie kan er voor en nadelen van inholland benoemen? En misschien ook van hogeschool Rotterdam?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt. :)

Doubtless

Re: Inholland of hogeschool Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:56

Een inholland diploma zegt idd weinig over je niveau ;) ik heb m'n eerste jaar daar gedaan, maar ben gelukkig voor die ellende begon daar over gestapt. Hogeschool Rotterdam staat goe aangeschreven. Maar hebben die ook een studie die je wilt doen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:00

Inholland zou ik inderdaad niet doen. Als je twijfelt tussen accountancy of bedrijfseconomie zou ik eens navragen of je tussendoor nog kunt switchen. Bij Avans is het eerste jaar van deze opleidingen precies hetzelfde dus kun je het tweede jaar altijd nog overstappen. Ik studeer momenteel deeltijd accountancy, maar ik overweeg ook om over te stappen naar bedrijfseconomie en dan zou geen enkel probleem zijn.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:05

Doubtless schreef:
Een inholland diploma zegt idd weinig over je niveau ;) ik heb m'n eerste jaar daar gedaan, maar ben gelukkig voor die ellende begon daar over gestapt. Hogeschool Rotterdam staat goe aangeschreven. Maar hebben die ook een studie die je wilt doen?

Ik begrijp niet dat er nog zoveel mensen een studie volgen als dat zo is, en überhaupt inholland dan nog bestaat. Ik snap het echt niet :=
Hoe lang geleden zat je daar op school?

HRO heeft ook studies die mij aanspreken, alleen is direct heel gericht op 1 studie en ik weet niet hoeverre je kan overstappen tijdens je studie.
Ik wil het liefst wel direct een goede keuze maken, maar er zijn er dus meerdere die me aanspreken en ik vind kiezen maar moeilijk :j

Nies_ bedankt!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:07

De problemen omtrent inholland waren alleen op bepaalde vestigingen hoor, in feite kun je daar prima naartoe in Rotterdam :j (was vooral gedoe met diploma's in Diemen volgens mij)

HR heb ik zelf ook op gezeten en is wel een fijne school! Probeer ander een paar keer mee te lopen, misschien maakt dat de keus een stuk makkelijker! :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:10

Ik zat daar in2009/2010 op school. Steef vertel dat maar eens aan werkgevers ;) ik ken toch wel wat mensen met een inholland diploma die niet serieus genomen werden, ondanks dat ze in Rotterdam opgeleid waren.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:11

Ik zit op Inholland in Alkmaar en doe daar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Deze opleiding staat juist wel goed aangeschreven. Ze zijn toen de fout in gegaan bij Vrijetijdsmanagement, dit betekent niet dat dat ook geldt voor de andere opleidingen. De mensen die ik heb gesproken van BS, vonden de opleiding wel heel interessant, maar ook zwaar. Het is een beetje kortzichtig om te zeggen dat je bij Inholland altijd je diploma bij een pakje boter krijgt.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:12

Persoonlijk zou ik InHolland niet kiezen. Ik ken verhalen van die in Rdam en zou daar persoonlijk niet blij om worden.
De Haagse hogeschool schijnt ook goed aangeschreven te zijn. Ik weet niet of ze daar jouw gewenste opleiding aanbieden?

Volgens mij kan je in het eerste jaar op hogeschool Rdam nog wisselen tussen bepaalde opleidingen. Volgens mij HRM, mer en nog een.

Maar het belangrijkste is wat wil je uiteindelijk gaan doen? Zoek je een baan met veel rekensommetjes? Of vind je met mensen in contact staan fijn?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:15

Ik heb op InHolland in Den Haag gezeten, uiteindelijk gestopt daar. Wat een drama school is dat... Incompetente docenten, tentamens waarbij geregeld van alles slecht, of gewoon helemaal niet geregeld is. (Lees: tentamens zijn niet gemaakt door de docenten, of er is geen surveillant geregeld.) Uitslagen van tentamens waar je een half jaar!!!! op moet wachten. En ga zo maar door. Ik raad InHolland echt heel erg af!

En oh ja, er is ook een keer een tentamen kwijt geraakt en toen moesten we deze opnieuw maken :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:20

Steef schreef:
De problemen omtrent inholland waren alleen op bepaalde vestigingen hoor, in feite kun je daar prima naartoe in Rotterdam :j (was vooral gedoe met diploma's in Diemen volgens mij)

HR heb ik zelf ook op gezeten en is wel een fijne school! Probeer ander een paar keer mee te lopen, misschien maakt dat de keus een stuk makkelijker! :)

Ik las ook negatieve dingen over de vestiging in Rotterdam, daarom dus de twijfel ook omdat de media niet altijd te vertrouwen is.
Verder is het helemaal lastig voor mij om te kiezen omdat ik voor de 21+ toets moet gaan. En uiterste aanmelddatum hiervoor is 12 maart op inholland terwijl 14 maart pas de open dag op HRO is. En de meeloopdagen en proefstudeerdagen zijn pas in april :o
Er zit dus best wel druk achter, maar ben zo bang dat ik niet zal aarden op bijvoorbeeld HRO (heb nog geen indruk van de school zelf natuurlijk) of dat ik dadelijk voor niks geld kwijt ben aan inholland, omdat ik door de tijdsdruk me maar snel moest aanmelden :=

Beverburcht, ik zeg niet dat je het bij een pakje boter krijgt. Ik lees alleen wat de media schrijft en zie alleen dat het om de school en opleidingen in het algemeen gaat.
Daarom ook geen idee wat ik moet geloven en moet doen :P

Wieldop, ik wil kijken of het mogelijk is een studie te doen in Rotterdam, mijn 2e keuze is uitwijken naar den haag oid. Maar daar heb ik nog niet heel specifiek op gezocht (zal ik vanavond even tijd voor nemen).
En het is dus heel dubbel, ik vind contact leggen, planning, cijfertjes en alles in combinatie heel leuk.
Ik heb ook een paar dagen mee mogen draaien op de boekhouding in het huidige bedrijf waar ik werk, geen bijzondere of moeilijke dingen maar wel heel leuk. Mocht me hier dus ook bemoeien met de planning van het personeel, reiskosten vergoedingen, kasboeken, klachtenafhandeling etc.
Verder heb ik voorheen tijdens bijeenkomsten gezien wat de medewerker financiën en administratie doet met alle volledige inkomsten en uitgaven van het bedrijf en hoe ze de balansen berekenen. Ik vind dat dus super interessant. Maar zo kijken ze ook naar wat ze anders kunnen doen en zoeken ze weer naar oplossingen, iets wat mij dan ook weer trekt. Moeilijk dit :')

Muisbal, dat klinkt wel verschrikkelijk, hoe lang geleden was dit?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:09

De verhalen klinken inderdaad niet zo goed hier, haha. Ik heb zelf alleen op HRO gezeten en ook daar is hier en daar wel eens iets over te zeggen natuurlijk, al met al heb ik het daar wel naar m'n zin gehad (op heel veel gedoe rond mn propedeuse na, maar dat lag meer aan de administratie en examencommissie). Wat dat betreft kan ik de HRO dus wel echt aanraden :j

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:14

Een vriendin heeft ook Inholland gedaan en is daar zo snel mogelijk weg gegaan na het halen van haar p. Slechte docenten waar je regelmatig mee in discussie moest, tentamens waarbij er niks geregeld was en cijfers waar je maanden achteraan moest lopen vangen. Dus als ik het zo hoor...

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:24

Ik studeer nu aan Inholland Rotterdam op de opleiding HTRO. Alles gaat eigenlijk erg goed en alles is erg goed geregeld. Het niveau van de lessen is ook erg goed. Wel heb ik vernomen dat het per vestiging en per opleiding verschillend kan zijn.

Maar persoonlijk ben ik best over Inholland Rotterdam te spreken. Tuurlijk zijn er soms dingetjes die beter kunnen maar dat heb je op elke school en elke opleiding denk ik wel.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:00

Ik heb Accountancy gestudeerd op InHolland Rotterdam en ik ben zeer positief! Weinig uitval van lessen, tentamens waren over het algemeen goed geregeld. Enige puntje wat ik daarover kan bedenken is dat niet altijd duidelijk was in welk lokaal je zat als er 4 klassen + shoppers het tentamen moesten maken. Wat betreft cijferinvoer, 1x per periode werd er een 'cijferdag' georganiseerd waarbij je je cijfers in kon laten voeren als dat (nog) niet was gebeurd. Ik ben afgelopen juni afgestudeerd en ik heb geen last ondervonden van het feit dat ik op InHolland studeerde. Tijdens geen één sollicitatiegesprek is er iets negatiefs over InHolland gezegd.

Ik zou je bevoel volgen en gaan naar de school die het meeste aanspreekt. Geen één school is perfect, er zal ongetwijfeld iets tegenvallen op welke school je ook zit.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:20

Mijn ervaring was van aug 2010 t/m dec 2012.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:29

Ik zit op de Willem de Kooning Academie, dat bij de Hogeschool Rotterdam hoort. Heb er prima ervaringen mee. We hebben goede docenten, hele fijne faciliteiten op school en bij lesuitval worden we over het algemeen op tijd geïnformeerd. Nou heeft mijn school ook nog een eigen bestuur e.d. en is het altijd een zelfstandige school geweest dus misschien zegt het niet alles over de HR, maar het bevalt mij prima zo.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:34

Bij bepaalde opleidingen valt binnen een bepaalde tijd nog te wisselen op Hogeschool Rotterdam. Ik zit er ook en ik vind het wel een goede school, ik heb het gekozen omdat het dichtbij is en heb verder geen ervaringen met inholland.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:39

Ik studeer momenteel Bedrijfskunde MER (eerstejaars) aan Hogeschool Rotterdam, ik denk dat Business Studies daar wel redelijk mee te vergelijken is. Ik ben alleen niet zo over de school te spreken, alhoewel het denk ik een kwestie van smaak is.

Alles is redelijk goed geregeld, bijna nooit uitval, je weet waar je aan toe bent wat betreft roosters en tentamens. Wel vind ik de leerstof erg wisselend en verwarrend, aangezien de helft van de opgaven online staan, een deel moet je uitprinten en de rest staat in de boeken. Leraren zijn natuurlijk per opleiding anders, hier lopen wel wat aparte types rond die heel onduidelijk zijn en steeds van mening en opdracht wisselen.

Het gene wat mij echt enorm stoort is de manier van leren en de mentaliteit die daar heerst. Alles moet op hun manier, anders wordt er gedreigd met uitsluiting van tentamens. Totaal geen mogelijkheid om op mijn eigen manier te leren en wanneer ik dit duidelijk probeer te maken wordt me gesnauwd dat ik hier zit voor een papiertje voor de maatschappij en niet om voor mezelf meer te leren en ervaring op te doen.

Ik volg even, ben benieuwd of het was is om naar Inholland over te stappen. Dan ga ik waarschijnlijk Bedrijfseconomie doen.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:39

Het is meer dat InHolland zo'n slechte naam heeft gekregen, dat werkgevers bevooroordeeld zijn. Wat dat betreft is Hogeschool Rotterdam 'betrouwbaarder'. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar goed het maakt later wel uit of je wordt uitgenodigd op sollicitatiegesprek of niet.

Zelf studeer ik aan de HR en kan niet zeggen dat hier alles op en top geregeld is hoor, maar dat vond ik net zo op de Erasmus Universiteit. Wel is het zo dat ik hier nog nooit uitval heb gehad of leraren die niet op kwamen dagen of zo iets wat je op andere scholen vaak hoort.

Zou vooral kijken waar jij je op je plaats voelt, want je moet er toch een jaar of 4 doorbrengen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:48

Mijn vriend heeft commerciële economie gestudeerd bij inholland Rotterdam. (Hiervoor international business studies bij albeda). Hij heeft tijdens zijn opleiding geen gekke dingen meegemaakt. Prettige docenten en absoluut geen diploma bij een pakje boter gevoel. Nu was hij wel een fijne goede student en op zich vrij zelfstandig. Na zijn diplomeren gesolliciteerd bij twee bedrijven en bij beiden aangenomen. Was in 2011, weet niet of het toen precies aan de orde was, maar hij is niet benadeeld doordat hij aan inholland heeft gestudeerd.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 20:54

Kaygee schreef:
Mijn vriend heeft commerciële economie gestudeerd bij inholland Rotterdam. (Hiervoor international business studies bij albeda). Hij heeft tijdens zijn opleiding geen gekke dingen meegemaakt. Prettige docenten en absoluut geen diploma bij een pakje boter gevoel. Nu was hij wel een fijne goede student en op zich vrij zelfstandig. Na zijn diplomeren gesolliciteerd bij twee bedrijven en bij beiden aangenomen. Was in 2011, weet niet of het toen precies aan de orde was, maar hij is niet benadeeld doordat hij aan inholland heeft gestudeerd.

Dat was precies rond de tijd dat het minder ging met inholland. Ik lees nu echt 50/50 meningen. Ik wil eigenlijk weten wat voor sfeer en gevoel ik voel op HR, maarja zit met die deadline van inholland wbt aanmelden :(

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:05

Je kan je toch altijd inschrijven en later weer uitschrijven? Je kan ook voor meerdere studies ingeschreven staan als het goed is.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:28

Muisbal schreef:
Je kan je toch altijd inschrijven en later weer uitschrijven? Je kan ook voor meerdere studies ingeschreven staan als het goed is.

Nee ik moet ook voor donderdag betaald hebben voor die toets en anders ben ik het geld kwijt volgens mij. En het is niet bepaald dat ik het op me rug heb groeien :o

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:29

Ik wist wel dat het inderdaad in 2011 aan de orde was, maar bedoelde meer of het bezig was toen hij aan het solliciteren was. Dat weet ik niet meer.

Waardeloos dat het inschrijvingtermijn al zo snel sluit...

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:46

Heb je geen mogelijkheid om voor donderdag eens rond te neuzen op de HR? Eventueel even langs de balie, kunnen die je doorsturen naar het opleidingsinstituut. Praatje maken met de opleidingsmanager. Weet je gelijk of je t wat vindt!