andere school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

andere school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 23:46

hoii

zijn er ook bokkers op de middelbare school die een keer van school zijn veranderd?
om privé redenen wil ik ook weg van de school waar ik op zit
(eventueel verhaal via PB)
ik wil graag naar een andere school echt niets liever! ik kan gewoon niet op deze school blijven maar ik ben bang dat mijn ouders er niet achter staan ofzo of mijn mentrix.

hebben jullie tips?

Erin

Re: andere school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:48

Ik ben niet van school, maar wel van klas, veranderd. Het is een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan. Mijn tip voor jou is dus: doen! Je ouders staan er vast wel achter, en school kan je waarschijnlijk niet tegenhouden. Succes! +:)+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 23:58

naja toen ik het vorig jaar voor stelde waren ze het er niet mee eens

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:02

Ik ben een aantal weken geleden in mijn examenjaar nog veranderd van school,in dit geval ivm verhuizing maar ik ben ook al eens midden in het jaar van school veranderd omdat ik mij absoluut niet thuis voelde.

Ga praten met je ouders, zet alles wat je wilt zeggen op papier om het overzichtelijk voor jezelf proberen te houden.

Als je ouders het er niet mee eens zijn, ga dan met je mentrix praten. Kijken wat die er van zegt, en die kan dan eventueel samen met jou een gesprek aangaan met jouw ouders.

Succes! :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:06

Ik ben na het eerste jaar van de middelbare school geswitched. Ben blij dat ik dat toen gedaan heb. Als je je verhaal kwijt wil mag je een pb sturen. Ik ben blij dat ik die keuze toen heb gemaakt. Anders was ik nooit terecht gekomen waar ik nu ben. Ik kan het je echt aanraden als je het niet naar je zin hebt. Wat heb je te verliezen?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:41

Ik zou kijken of van klas switchen eerst helpt? Heb je dit al besproken met je ouders?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 00:42

van klas heeft totaal geen zin ik ben dit jaar al blijven zitten en het is alleen maar erger geworden.
ik had het vorig jaar wel gevraagt maar toen nam me moeder mij niet serieus

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:46

Ik ben tussen het 2e en 3e jaar in van een school in Friesland naar een school in utrecht gegaan.
Was in het begin geen succes.

Maar begrijp uit jouw verhaal dat je niet ook half NL doorgaat voor een nieuwe school.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 01:11

maar is het beter om eerst naar mijn ouders te gaan of eerst naar mijn mentrix?

er zijn 2 grote goede scholen in mijn dorp ik zit dus op de ene en dan wil ik naar de andere daar zitten wel een paar op die ik ken maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad en zijn er echt maar een paar.

ik ben dus bang dat mijn ouders niet willen overplaatsen omdat mijn zus tussen de 2e en de 2e (ze was blijven zitten) over geplaatst is van de school waar ik heen wil naar de school waar ik nu op zit. dus dat is het enige wat mijn ouders denk ik tegen houden

in andere dorpen omheen zitten natuurlijk nog genoeg scholen maar dat is wel ruim een half uur fietsen en voor en havo school bijna een uur

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 08:44

Ik denk dat eerst mijn mentrix handiger is

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:22

Ik ben ook van school veranderd, tussen 4 en 5. Het is raar en wennen, maar voor mij was het uiteindelijk heel fijn!
Mag ik vragen waarom je zus is overgeplaatst?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:27

Ik ben veranderd van middelbare school na de 1e x 4 havo (was halfjaar ziek dus moest blijven zitten). Ben heel blij dat ik veranderd ben. Mocht je vragen hebben, mijn pb staat open :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:03

ja ik ben na 3 havo van school veranderd, daar 2x havo 4 + 5 havo gedaan en toen weer van school gewijzigd en mijn vwo gedaan in 1 jaar.

eerste keer was omdat ik gepest werd en de tweede keer omdat ik graag vwo in één jaar wilde doen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:00

Maar ik durf het niet zo goed aan mijn ouders te vragen of aan mijn mentrix

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:04

Mijn vriendin is om privé redenen ook van school veranderd.
Dit ging voor haar opzich goed.
Ze vond alleen dat haar oude school beter georganiseerd was, dus dat was wel een achteruitgang.
Maar het hele proces liep goed.
Ik ben zelf nog nooit van school veranderd. (behalve dan basis -> middelbaar), dus kan je geen persoonlijke ervaringen vertellen.
Let wel goed op de verschillen tussen je oude en nieuwe school :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:47

de verschillen maakt mij inprincipe niet uit, daar wen je wel aan elke school heeft zijn voor en nadelen maar ik zit meer in mijn maag met hoe ik het mijn ouders/mentrix ga voorstellen ik durf dat echt niet...

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:05

Toen ik op de middelbare school zat ben ik ook 1x van school veranderd.
Had het er totaal niet naar mijn zin en was er eigenlijk alleen heen gegaan omdat het dichtbij was.
Er gingen wel een paar van mijn oude klasgenoten naar die school, maar niemand waar ik echt wat mee had.
Mijn moeder heeft er nooit moeilijk over gedaan omdat ze zelf ook door had dat het niet goed met mij ging.
Halverwege het eerste schooljaar ben ik overgestapt naar een andere school, deze was een stuk verder weg.
Uiteindelijk was dit ook niet super, maar dat had meer met privé omstandigheden te maken, dan met de school zelf.
Ook al was de middelbare school voor mij een verschrikkelijke tijd, ik heb geen spijt dat ik van school veranderd ben.
(dit is wel al 10 jaar geleden)

Je mentrix heeft in principe niets te willen als je ouders er achter staan lijkt mij?
Bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan, althans niet dat ik weet.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:50

Ik ga vandaag met mijn mentrix praten nog tips?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:13

lienieminie schreef:
Ik ga vandaag met mijn mentrix praten nog tips?

Gewoon rustig uitleggen waarom je wil veranderen. Geef duidelijk aan hoe jij je voelt en dat je echt graag van school wil veranderen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:17

Ook hier een school-wisselaar.
Een betere keuze heb ik nooit gemaakt.

Ik werd al jaren gepest, en wilde niet naar school nr 1 omdat die mensen naar die school gingen.
school nr 2 werd ik dus gepest en ik ben uiteindelijk gewisseld naar school nr 1.
Ik ben sindsdien niet meer gepest en voelde mij enorm thuis daar.

Een school wisselen verschilt per persoon, sommigen gaat het goed en anderen iets minder.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het wel goedkomt :)

geen zorgen!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:22

Ik snap de enquete niet helemaal... Dat stuk over die dief zonder vragen en daarna pagina's over je gevoel? Probeert ze te kijken wat het verhaal bij je oproept of wat is precies het idee?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:42

Celestial schreef:
Ik snap de enquete niet helemaal... Dat stuk over die dief zonder vragen en daarna pagina's over je gevoel? Probeert ze te kijken wat het verhaal bij je oproept of wat is precies het idee?

Ik begrijp je niet helemaal

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:16

lienieminie schreef:
Celestial schreef:

Ik begrijp je niet helemaal

denk dat ze in het verkeerde topic zit.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:18

Dacht ik ook al

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:25

Ik ben van school veranderd op aandringen van mijn ouders, zij wilden me na mijn eerste jaar al veranderen, maar aangezien ik dan naar een school zou moeten gaan waar ik niemand kende wilde ik dat toen niet. In mijn 3e jaar was de situatie zo geëscaleerd dat ik geen keuze meer had, ik was totaal mezelf niet meer in die school. Van school veranderen is het beste wat me ooit is overkomen, ook al kende ik op mijn nieuwe school niemand, ik maakte snel vrienden voor het leven en bloeide weer helemaal open.
Als je wilt mag je je verhaal altijd aan me kwijt in PB.