Oxxio aan de deur om 21.00 uur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Oxxio aan de deur om 21.00 uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 08:20

Hoi!

Vorige week donderdag werd er om 21.00 uur bij ons aangebeld, bleek het een man te zijn van oxxio die onze energie wou meten. Hij hield een gek banketstaaf verhaal over energie prijzen en had een boekje mee met krantenknipsels over energieprijzen e.d. Zag er niet profie uit zeg maar. Toen hij vroeg bij welke energiemaatschappij wij zaten heb ik mij dom voorgedaan en gezegt dat mijn vriend dat regelt en ik daar verder geen idee van heb (dat terwijl ik van onze administratie ben en dit soort zaken regel). Hij vroeg waar mijn vriend was, waarop ik zei dat hij sliep omdat hij in de nacht werkt (Hoe dom ben je om dat te zeggen tegen een wildvreemde...). Toen had de man geen interesse meer en was direct gevlogen.

Heb hem nog even na gekeken en hij had ook een tablet bij zich waar hij veel op keek. Plattegrond van de wijk misschien? Er liep ook nog een vrouw van oxxio door de straat.

Had er een heel vreemd gevoel bij en ben bij mijn buren gaan vragen wat hun ervan vonden (woon in een tussenwoning). Blijken ze daar niet aan de deur te zijn geweest. Bij niemand van het rijtje behalve bij mij. Welke gek komt er nou om negen uur s avonds aan de deur om je energie te meten??? Pardon, dat kan ik zelf ook zien en er komt niemand over mijn drempel als het negen uur in de avond is, het is donker en ik ken je niet.

Iedereen in onze omgeving vind het maar vreemd, wellicht waren het helemaal geen mensen van oxxio maar mensen met hele andere bedoelingen. En ik ook nog de deur open gedaan met mijn domme kop.

Wat vinden jullie hiervan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oxxio aan de deur om 21.00 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:22

Heb je Oxxio gebeld en gevraagd of ze rond die tijd bezig waren met een wervingsactie in jouw buurt?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:51

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:59

Oxxio is ook wel eens ter promotie bij ons in de straat aan de slag geweest. Dit waren toen 2 van die hippe sales boys met gladde praatjes. Als je twijfelt gewoon even naar Oxxio belen en navragen of er promotie bij jullie in de wijk is geweest.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:01

Ik zou inderdaad even bellen met Oxxio zelf. want heel normaal is het niet. anders melding maken bij politie oid.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:15

Bel Oxxio even of de politie.
Volgens mij krijg ik altijd beticht wanneer de meterstandmensen langs gaan komen.
Ze komen nooit na 1800 uur bij mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:17

Hier staan ze in de zomer ook 's avonds aan de deur, maar in de winter in het donker vind ik toch wel vreemd.
Aan de andere kant hadden we laatst ook Securitas mensen aan de deur om 21:00 uur 's avonds. Toen heb ik ook naar het bedrijf gebeld en ja hoor, het ging echt om een actie.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 08:08

Ga oxxio berichten en anders idd melding bij de politie. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:11

Mijn energieman van vorig jaar had ook een tablet bij waar ie niet vanaf kon blijven. Maar hij was echt een echte. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:50

Mjah ik doe gewoon niet open als ik niemand verwacht :+
Maar het is wel een vreemd tijdstip zo s'avonds best laat.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:52

Bij ons kwamen ze vorig jaar rond 18/19uur. Maar wel heel netjes gekleed, nette en georganiseerde map. (Vriendlief was ook thuis en deed open) Zelf had ik ze ook weer weggestuurd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:05

Ik had laatst ook een keer om 21u iemand aan de deur. Deze keer voor fondsenwerving maar of het echt is of niet, ik vind het gewoon geen fijne tijd. :=

Zat allang in mn pyjama incl badjas. Volgende ochtend er weer om 06.15 uit.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:09

Je kan ook zo'n sticker op de deur plakken. Net als die Nee/Nee stickers heb je ook sticker dat je geen deur aan deur verkoop wilt, en dan wijs je zo'n type gewoon op de sticker.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:21

Hier is in januari iemand van oxxio geweest. Een echte bedoel ik dan, was ook al na 21:00 uur. Echt gewoon belachelijk dat die mensen nog zo laat de deuren bij langs gaan.

Waar haal je zo'n sticker trouwens? Heb net even gegoogled en kom voor deurverkopers dan wel een sticker tegen, maar die is alleen maar rood met in grote ,letters NEE erop...meer niet. Kunnen ze altijd nog bijdehand doen en net doen alsof ze niet weten dat die nee voor hun is bedoeld; er staat namelijk verder niks op. Wil wel een sticker waar het duidelijk bij is dat het nee tegen deurverkopers is, anders heb ik nog van die irritante gasten aan de deur.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:23

Dan kan je volgens mij het beste even googlen op 'geen colporteurs' of 'colporteurs nee' xxCYNN

Ik begrijp ook niet dat die mensen zo laat nog aan de deur komen. Als ik niemand meer verwacht laat ik altijd vriendlief open doen en anders word er niet open gedaan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:25

Bij het gemeentehuis kun je die stickers gratis afhalen kwam ik laatst achter

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:26

o dat is helemaal geweldig Freggle_Edge, maandag gelijk bij het gemeentehuis langs :)
En anders google ik idd maar even op 'colporteurs nee', mocht ik bij het gemeentehuis bot vangen(je weet maar nooit tenslotte)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:32

In de eerste post van TS staat dat het gaat om een meteropnemer. Die komen volgens mij altijd na een aankondiging van het meterbedrijf toch? En ik vind het niet heel raar dat die dan om 21:00 uur komen (zelfs wel handig :o ), als ze overdag of vroeg op de avond langskomen zullen tegenwoordig veel mensen toch nog niet thuis zijn.

Bij ons komen niet veel mensen aan de deur, maar collectanten etc. komen toch vaak wat later (zeg tot een uur of 22:00 uur) omdat ze dan de meeste mensen thuis treffen. Ik kijk op zo'n tijdstip wel even wie er voor de deur staat, maar tenzij het een man (of vrouw) met een bivakmuts en een bijl in zijn/haar handen is doe ik wel gewoon open. Als ze een raar verhaal hebben komen ze natuurlijk echt niet binnen en ik ga ook geen 'vertrouwelijke' informatie verstrekken aan de deur, maar dorpsgenoten die bezig zijn voor een goed doel laat ik niet graag voor een gesloten deur staan.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:37

Ts Zegt dat hij de meter op kwam nemen namebs oxxio. Maar vervolgens vroeg hij bij welke leverancier ze zaten. Tegenstrijdig niet?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:42

millennium schreef:
Had er een heel vreemd gevoel bij en ben bij mijn buren gaan vragen wat hun ervan vonden (woon in een tussenwoning). Blijken ze daar niet aan de deur te zijn geweest. Bij niemand van het rijtje behalve bij mij. Welke gek komt er nou om negen uur s avonds aan de deur om je energie te meten??? Pardon, dat kan ik zelf ook zien en er komt niemand over mijn drempel als het negen uur in de avond is, het is donker en ik ken je niet.

Ik reageerde eigenlijk op dit stukje..... Wie komt er om negen uur 's avonds aan je deur om je energie te meten? Dat zou dan nl de (van te voren aangekondigde) meteropnemer van je eigen energiemaatschappij zijn (als je nog geen slimme meter hebt). TS zal zelf wel weten of dat bij haar die van Oxxio zou kunnen zijn. In dat geval zou het ook kunnen dat die niet bij de buren is geweest, want die hoeven niet noodzakelijkerwijs bij Oxxio klant te zijn.

En in het geval dat het een 'echte' meteropnemer is, vind ik het ook niet raar dat hij om 21:00 uur komt.....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:44

meterstanden worden overigens tegenwoordig niet meer door het energiebedrijf opgenomen, maar door de netbeheerder toch? Als ze bij je aan de deur komen bedoel ik dan; dan is het toch iemand van het bedrijf dat het stroom/gas net beheerd, en niet van het energiebedrijf zelf? En die komen sowieso overdag tot 18:00, niet s'avonds...althans; hier niet in ieder geval.
Alleen die kaartjes die je in de bus krijgt om zelf de standen door te geven komen van het energiebedrijf zelf dacht ik.

sowieso is dat veel handiger dat de netbeheerder dit doet, anders krijg je dus idd toestanden zoals poster boven mij beschrijft.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:53

Hier ook wel eens vrouw aan de deur geweest voor Oxxio. Wel gewoon overdag maar zag er ook niet zo proffesioneel uit. Bleek dat ze uit het naast gelegen dorp kwam en net was begonnen. Maar ze begon niet over meterstand opnemen maar wilde ons wel werven. Wij haar afgepoeierd en vervolgens is ze naar de buurman gegaan. Die kon zo mooie jonge vrouw niet weigeren dus wel ingegaan op haar aanbod. En warempel even later was ook onze stroom afgesloten (zelfde huisnummer als de buurman maar dan a en B, hadden ook al verschillende energiemaatschappijen) Maar goed ze was dus wel echt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:46

De volgende keer vragen om zijn legitimatie en een foto maken met je mobiel. (van zowel zijn hoofd als de legitimatie) Als hij echt van Oxxio is heeft hij daar geen bezwaar tegen. :+

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:49

Ik ben zelf zon gladde verkoper geweest. Ze lopen tot 9 a 10 uur s avonds dus het zou zomaar kunnen. we hebben echter allemaal een pasje van oxxio

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:51

xxCYNNxx schreef:
Hier is in januari iemand van oxxio geweest. Een echte bedoel ik dan, was ook al na 21:00 uur. Echt gewoon belachelijk dat die mensen nog zo laat de deuren bij langs gaan.

Waar haal je zo'n sticker trouwens? Heb net even gegoogled en kom voor deurverkopers dan wel een sticker tegen, maar die is alleen maar rood met in grote ,letters NEE erop...meer niet. Kunnen ze altijd nog bijdehand doen en net doen alsof ze niet weten dat die nee voor hun is bedoeld; er staat namelijk verder niks op. Wil wel een sticker waar het duidelijk bij is dat het nee tegen deurverkopers is, anders heb ik nog van die irritante gasten aan de deur.

www.nietaandedeur.nl je hebt hem zo in huis en is tegen colportage collectes en geloofsovertuigingen.
All heb je daar ook verschillende varianten in.