Téveel vrije tijd, té weinig ideeën

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

Téveel vrije tijd, té weinig ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:32

Hoi *\o/*
Ik ben gestopt met mijn opleiding en mijn volgende studie begint pas in september. In de tussentijd werk ik enkele dagen bij de Plus, maar dus niet alle dagen en ik verveel mij nú al stierlijk :j .
Van vroeger uit ben ik het niet gewend om stil te zitten (stallen mesten, poetsen, rijden, helpen etc. etc.) Ik ben meestal (altijd) te vinden in Roermond, een veel te drukke stad waar ik niets aan vind hehe.
Wát moet ik in hemelsnaam uitvoeren?
De huishoudelijke taken zijn meestal binnen een uurtje klaar, ik kan niet de hele dag met mijn chihuahua rondlopen en een paard heb ik allang niet meer. Mijn vriend werkt op verschillende tijden, vriendinnen gaan naar school/hebben hun eigen ding.
Ik sport wel eens hier in roermond, maar heb buiten de renband weinig verstand vd apparaten. Ook heb ik al een paar puzzelboekjes versleten, en een groot budget heb ik helaas niet.

welke leuke dingen doen jullie om de tijd te verdrijven? (en ik weet het... er is áltijd íets mis. 2 maanden geleden wenste ik mij dat ik zoveel vrije tijd over had, en nu... tsja :') )

Winged

Re: Téveel vrije tijd, té weinig ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:33

Thuisstudie?

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:34

Als ik me echt verveel ga ik op internet een serie kijken. :))

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:34

Misschien kun je bij de sportschool vragen of ze een schema voor je opstellen zodat je daar lekker aan de slag kunt. Ze kunnen dan ook alle apparaten aan je uitleggen, dan wordt het vanzelf veel leuker allemaal.

Is er geen vriendin of kennis met een paard die misschien wat hulp kan gebruiken?
Je kunt ook over vrijwilligerswerk nadenken, misschien is dat wat voor je. Succes! :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:40

Nog een bijbaantje erbij zoeken?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:41

Een instrument leren spelen? Toch een (tijdelijk) verzorgpony zoeken? Tekenen/schilderen/schrijven?
Series/docu's etc kijken kan best leuk zijn maar kan me voorstellen dat dat niet echt een voldaan gevoel geeft zeker als het vaak gaat doen.

En of idd een cursus volgen of vrijwilligerswerk..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:41

Die online cursussen zijn soms ontzettend goed! En verder misschien meer werken? Meer geld is altijd welkom toch?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:42

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:43

Weer iets in de paarden oppakken?

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:43

ja hahaha @Drogon , qua series volg ik vanalles (the following, Walking Dead,
Hemlock Grove, zelfs Heartland ahahah). Aan een schema v/d sportschool heb ik nog niet gedacht, meer ook omdat ik mij niet zo 'zelfverzekerd' voel daar.
Er sporten alleen mannen die eruit zien alsof ze zojuist de hulk hebben opgegeten met huid en haar hehe, kom ik daar als een kleine minimi :')
Vrijwilligerswerk is ook een optie, of eens kijken of iemand zo wat hulp kan gebruiken met mesten/verzorging.

@Yessy, online curssusen in wat? Zijn die niet kei duur? En meer werken heb ik inderdaad gister aangegeven, dus hopelijk gaat dat ook lukken... Ik was al opzoek naar iets van thuis werk oid.

@boeflover bedankt voor het checken! zal meteen de link bekijken haha

- wat zijn jullie snel met reageren, ik type als een onnozele hier hehehe

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:44

netflix aanschaffen en series gaan volgen.

spreek je weer in 2019 haha

EDIT: oh haha je doet al series.

ga amigurumi leren! dat is leuk!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:46

Geocachen misschien? https://www.geocaching.com/
Erg leuke tijdbesteding, brengt je soms naar bijzondere of mooie plekken, die je anders voorbij zou lopen. En het is een goede motivatie voor (lange) wandelingen, want je hebt een doel :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:48

Ik zou willen dat ik wat meer tijd had!
Ik zit vanaf volgende week ook zonder werk, maar ik heb nu al een enorme lijst met dingen die ik nog moet doen := en als ik het echt niet meer weet dan ga ik tekenen of schilderen :)
Ik ben nu veel bezig in de tuin.. Moestuin in orde maken enzo. Bij de AH krijg je nu gratis zaadjes, erg leuk om te doen!
Verder kook ik graag met verse ingredienten, daar ben ik ook met gemak een uur per dag mee bezig. Ik maak mn eigen brood, sojayoghurt, wijn, frisdrank, en als ik tijd over heb maak ik eens koekjes of een cake of lekkere toetjes.
Er zijn veel meer leuke hobby's. Haken is leuk. Met de naaimachine leren werken.. Boetseren.. Of fotografie, ook geweldig!

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:48

Jaja die series... ik kan ze een hele dag door kijken, en 's avonds voel ik mij schuldig omdat ik mijn dag zo verknoeit heb ahahaha, amigurumi? is dat een soort van haken?? mijn moeder doet dat nl. komen altijd keischattige figuurtjes uit.

ik was ook al van plan salsa lessen of iets in die richting te gaan volgen... alhoewel ik meer van het amerikaanse line dancing ben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:49

DKayleigh schreef:
@Yessy, online curssusen in wat? Zijn die niet kei duur?

Via coursera.org en EDx.org zijn ze gratis! En er zijn zooooveel onderwerpen dat er vast iets bijzit wat je leuk vind :j Aanrader :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:50

Bijrijdpaard zoeken?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:52

Waarom geen baantje zoeken? Er zijn best winkels die jongeren zoeken die fulltime werken hoor, al helemaal nu de zomervakantie er weer aankomt.
Ik heb een tussenjaar, maar heb altijd wel wat te doen. Verveel me maar heel zelden!
Ik werk 30-40 uur per week (afgelopen maand rond de 20-30 uur per week, wat rustiger aan gedaan. November, December, begin Januari 35-45 per week), heb 2 vaste bijrijdpaarden, sport 4x per week en spreek regelmatig wat af met vriendinnen. 'S avonds vermaak ik me met series O:)
Dus er is echt wel wat te doen als je dat wilt! Dat geldt voor iedereen. Je moet er alleen misschien wel wat werk van maken.
Dus ik zou zeggen, zoek een baantje (desnoods voor naast je baantje bij de plus) en wie weet zou je met dat geld wat je dan extra verdient gebruiken voor hobby's om de rest van de tijd te doden op een leuke manier.

Edit; van sporten wordt je juist zelfverzekerder! Als je het goed doet merk je namelijk al best snel resultaat, is mijn ervaring. Dus sowieso wordt je lichaam er mooier van waardoor je daar ook zelfverzekerder door wordt. En daarnaast is het ook een heel goed gevoel als je niet niet opgeeft, terwijl je het wel zwaar hebt. Sporten is heeft mij ontzettend geholpen tegen m'n onzekerheid!
Sporten doe je voor jezelf, dus niet kijken naar alle andere mensen hoeveel gewicht zij wel niet kunnen tillen.
Heb je ook groepslessen in je sportschool? Anders dat eens proberen. Snel resultaat (vooral bodypump), heel leuk en heeel verslavend :)
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 25-02-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:57

Klopt, ik zou graag willen leren koken, leuk om te doen... verse groenten houd ik van! Helaas is mijn studentenbudget erg, eh, studenterig :') . Fotografie vind ik ook interessant, misschien mag ik de camera van paps 's lenen, daar zal ik verder mee komen dan mijn de camera op mijn note, haha.
Tekenen heb ik allang niet meer gedaan! ook een idee om een paar tekenspullen naar roermond te verhuizen !

Citaat:
Bericht door Blijheid

Via coursera.org en EDx.org zijn ze gratis! En er zijn zooooveel onderwerpen dat er vast iets bijzit wat je leuk vind :j Aanrader :j
Ga eens kijken! leer ik nog wat bij!

Citaat:
door amandananana
Citaat:
door Eileen_

Waarom geen baantje zoeken? Er zijn best winkels die jongeren zoeken die fulltime werken hoor, al helemaal nu de zomervakantie er weer aankomt.
Ik heb een tussenjaar, maar heb altijd wel wat te doen. Verveel me maar heel zelden!
Ik werk 30-40 uur per week (afgelopen maand rond de 20-30 uur per week, wat rustiger aan gedaan. November, December, begin Januari 35-45 per week), heb 2 vaste bijrijdpaarden, sport 4x per week en spreek regelmatig wat af met vriendinnen. 'S avonds vermaak ik me met series O:)
Dus er is echt wel wat te doen als je dat wilt! Dat geldt voor iedereen. Je moet er alleen misschien wel wat werk van maken.
Dus ik zou zeggen, zoek een baantje (desnoods voor naast je baantje bij de plus) en wie weet zou je met dat geld wat je dan extra verdient gebruiken voor hobby's om de rest van de tijd te doden op een leuke manier.
Ja, misschien dat ik ergens iets kan vinden, maar bij de plus werk ik nooit op dezelfde dagen, daarom zo lastig inplannen met een 2e baan?

Bijrijdpaard zoeken?
Daar heb ik ook serieus over nagedacht.. maar dat vind ik dan weer zo sneu, want zodra ik in sept. ga beginnen met een nieuwe studie heb ik weer een vreselijk hectisch leven...

-Edit1: oei, ergens iets fout gegaan met mijn ge-quoted ahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:00

Geomapping of zoiets? Is iets van een spelletje waarbij je met een mobiel apparaat (smartphone/tablet) door je omgeving heen gaar lopen etc.
Ik snap er niks van maar schijnt leuk te zijn.

Ga op stal helpen, misschien kun je er nog wat mee verdienen, grote stallen zijn vaak blij met hulp.

Vrijwilligerswerk in het asiel? Of iets anders waar je interesses liggen?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:02

Oh man, ik wou dat ik dat had... Ik heb te veel hobby's en te weinig tijd :+ Naast m'n gezin, werk, huis en 6 dieren...
- paardrijden
- analoge fotografie (incl zelf ontwikkelen, binnenkort *\o/* )
- penpalling/brieven schrijven
- haken, breien, borduren
- brood bakken
- zeep maken
- tekenen/kleuren
- lezen
- wandelen
- yoga
- hoelahoepen :D
En dan kom ik dus niet eens toe aan skaten en schaatsen en allerlei klussen hier in huis

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:03

Wubwub schreef:
Geomapping of zoiets? Is iets van een spelletje waarbij je met een mobiel apparaat (smartphone/tablet) door je omgeving heen gaar lopen etc.
Ik snap er niks van maar schijnt leuk te zijn.

Ga op stal helpen, misschien kun je er nog wat mee verdienen, grote stallen zijn vaak blij met hulp.

Vrijwilligerswerk in het asiel? Of iets anders waar je interesses liggen?

Jij bedoelt geocache en dat is niet zo lastig te begrijpen. Het is een soort speurtocht met gps-coördinaten. En als je een punt gevonden hebt moet je vaak een puzzel oplossen om de volgende locatie te verkrijgen. Is inderdaad leuk om te doen, zeker met een paar man. En het leuke: ze liggen over de hele wereld.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:04

Fries leren op EduFrysk. Ik vermaak me kostelijk

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:06

bij de bibliotheek zijn vaag vrijwilleresvragen op allerlei gebied, of kijk eens in de plaatselijke weekkrant.

is er in huis niet nog een achterstallige klus??

extra bijbaan zoeken, winkel, schoonmaak etc.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:06

Geocachen inderdaad, een nicht van mijn moeder doet dat.. schijnt verslavend te zijn.
Ik ga ook eens opzoek naar nieuwe 2ehands Stephen King boeken (of Dean Koontz) want die las ik altijd zo graag (maar een jaar geleden had ik eerder te weinig dan teveel tijd ahaha

@Chiave ahahahahah, om jouw reactie moest ik toch wel lachen, hoe kom je in godsnaam bij fries leren ahah

Edit1: @Blijheid. cursus volgen ga ik doen! Tijd om mijn engels en nederlands op te frissen, beetje extra kennis kan nooit kwaad!

En misschien dat ik ga deelnemen, hier op bokt, aan die plaats-elke-dag-een-schets-topics haha
Laatst bijgewerkt door DKayleigh op 25-02-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt