Dure kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Dure kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:04

Hallo allemaal,

Ik ben wel eens benieuwd waar ik me bevind als het gaat over dure kleren. Ik ben 22 jaar en koop al ruim 5-6 jaar al me kleding van mijn eigen geld. Aan het begin kon ik me merkkleding nog veroorloven maar nu is merkkleding eerder een uitzondering. Niet dat H&M oid minder is maar merkkleding vind ik zelf vaak wel mooier (en kwalitatief beter). Tot een aantal maanden terug zag ik ook niet echt heel veel dure merken voorbij komen, waarschijnlijk door de economische crisis. Natuurlijk zie je wel mooie accesoires (lees: Lous Vuitton of Michael Kors tassen) maar qua kleding is het volgensmij 'bergafwaarts' gegaan. Nu volg ik via Instagram een aantal kledingwinkels en zie steeds meer duurdere merken, waar ik vroeger voor Diesel en Replay veel geld moest neerleggen voor een mooie broek ben je nu voor een (voor mij) totaal nieuw merk het driedubbele kwijt. Ik zie sneakers voor 500 euro staan, en waar me bek van openviel: een blazer van 1300 euro. Het merk, volgensmij Philip Plein? Nee ik vind het absurd! Zijn er echt mensen die het ervoor uitgeven? Ik kocht vroeger ook wel een Replay broek voor 125 euro, en schoenen voor 180 euro maar dat vond ik al een uitgave. Zijn deze hoge bedragen altijd al geweest, en nee dan doel ik niet op merken als Lous Vuitton of Michael Kors. Maar meer gangbare merken die nu in deze tijd gewoon duurdere kleding verkopen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/verhaal.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:07

Ik mag god al op mijn blote knietjes danken als ik een keer iets bij de H&M kan kopen :') Hier geen merkkleding dus, nooit gehad trouwens ook. Vaak vind ik juist merkkleding niet zo mooi, behalve echt 'klassieke' kleding. Gewoon casual vind ik vaak merk echt verschrikkelijk :=

500,- voor een paar sneaker... Tja... Als je ziet wat mensen voor Uggs, Nickelson jassen, Nikes etc. geven... Het is maar wat de gek ervoor geeft!

xNathaliee

Re: Dure kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:08

Oké ik moet toegeven dat ik dan ook wel UGGs draag, alleen ik geef liever 300 euro uit aan warme laarzen dan 500 euro aan sneakers. Warme laarzen voor 50 euro ken ik niet, sneakers voor 50 euro dan weer wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:10

Ik moet zeggen.. Ik heb één duur kleding stuk, m'n Maiden Lane jasje, maar goed ik weet ook wel wat voor stoffen erin gaan en dat het beperkte oplages zijn; dat maakt het dan al een stuk duurder en exclusiever eigenlijk.

Ik zou het er zelf ook niet maandelijks of wekelijks voor uitgeven, absoluut niet, maar het is inderdaad 'normaal' om voor vrij exclusieve merken met kleinere oplages en duurdere stoffen een bepaald bedrag neer te leggen.

Moet ik zeggen dat ik die Phillip Plein wel enorm duur vind, durf er bijna m'n hand voor in het vuur te steken dat die kleding ook gewoon in het verre oosten wordt gemaakt, maar dan betaal je puur en alleen voor de naam, omdat het luxe klinkt en omdat er een celebrity waarschijnlijk mee gelopen heeft :')

Hier verder alleen nog maar merkkleding uit de sale/outlet shop en altijd uit Duitsland.. Koop eigenlijk niks meer in Nederland.. :=

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:13

Voor de echte uggs heb ik dan geen geld, heb redelijke goede neppe. En ja dat maakt me dan ook niks uit :+ Deze waren rond de 40 euro. Erg stevig en erg warm ook! Voor nikes geef ik ook wel 120 euro aan uit. Maar daar doe ik dan ook al wel 4/5 jaar mee. Zijn nu wel voort versleten, maar op moment geen geld voor nieuwe. :') Verder ben ik ook niet zo van de merken, ga liever naar de H&M en dan heb ik wat meer kleren voor hetzelfde geld.

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:13

ik koop vaak kleren vaan Gaastra. ik zweer er bij xD maar dat is ieder zen ding. ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik vaak wel kijk wat er van Gaastra in de aanbieding is. (of het moet zo mooi zijn dat ik het niet kan laten) maar duur is het altijd wel ik heb toevallig vorige week nog bij Gaastra bestelt. was toen 280 kwijt heb ik 2 blouses 1 bodywarmer en 1 trui. maar het is natuurlijk ook hoe duur je het zelf wilt maken. ik vervloek het als men vriend merk kleding koopt en waarom... omdat het een week goed blijft en dan licht hij met zen dure polo's en broeken onder de auto te sleutelen ofzo. maar of Gaastra echt duurder is geworden nee dat niet.

ik heb trouwens wel tijd geleden 2 polo's gekocht van een merk wat ik nog nooit eerder had gehoort weet zo snel de naam ff nie meer. maar waren ook wel heel prijzig zelfs terwijl ik Gaastra gewend ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:15

Het enige dure aan mij zijn mijn nikes , duurder word het niet. Broeken is max 20 euro , als ik al geld heb dan ervoor

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:16

Ik koop kleren bij de miss Etam, MS mode, Promiss, C&A, maar nooit duurder dan 25 euro, of het moet om een winter/zomer jas gaan etc.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:16

Maar 280 euro voor 4 artikelen vind ik naja niet duur wil ik niet zeggen maar je hebt dan wel 4 dingen. Wat ik nu voorbij zie komen.. zomerjurkje 600 euro, en die blazer omg gewoon een zwarte blazer met wat glitters voor 1300 euro 8)7

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:17

Ik draag zelf wel supertrash, armani en guess, maar koop heel veel ook in de sale :j Scheelt zo al de helft en dan vind ik het goed betaalbaar. Volle prijs betaal ik zelden. Schoenen geef ik wel makkelijk veel geld aan uit. Vooral Sendra's blijf ik maar kopen, maar loop ik echt op leeg :') (gemiddeld 250 euro per paar). Die zijn dan echter wel met de hand gemaakt en blijven ook jaren mooi. Dan vind ik t ergens nog waard :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:18

Ik koop wel merk kleding, maar alleen als er een kortingssticker op zit met minimaal 50% korting :') gelukkig hebben we hier een hele fijne outlet waar ik regelmatig met veel korting mooie kleding scoor :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:19

Je kunt mij met beide gelukkig maken. Ga graag naar de Primark om eens gruwelijk asociaal alle rekken leeg te trekken :')

Maar draag toch ook wel veel merkkleding hoor. Kan het ook goed combineren, zit nu toevallig in een Ralph Lauren polo van 190,- met een primark broek van 8,- ;)

Heb tassen van Guess voor schandalig veel geld, maar ga ook graag met mijn H&M rugzakje op pad.

*Ik werk ook bij Ralph Lauren by the way :)

Als cadeau voor mijn vriend o.i.d. koop ik wel gewoon graag merk

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:19

xNathaliee schreef:
Maar 280 euro voor 4 artikelen vind ik naja niet duur wil ik niet zeggen maar je hebt dan wel 4 dingen. Wat ik nu voorbij zie komen.. zomerjurkje 600 euro, en die blazer omg gewoon een zwarte blazer met wat glitters voor 1300 euro 8)7

ik bedoel dan ook alles uit de aanbieding weg he.
en als Gaastra iets in de aanbieding heeft dan is het als snel helft van het geld

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:22

Ben overigens wel van plan om te gaan investeren in een mooie burberry jas :j Maar dat is ook het enige waar ik zoveel. geld aan zou uitgeven.

en ik moet overigens ook alles zelf betalen ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:23

Tja, duur is natuurlijk wel relatief... Ik ben erg fan van Maison Scotch, zowel spijkerbroeken als colberts als bovenkleding. Daarnaast houd ik van Shabbies (schoenen) en heb een tijd Uggs gehad (die ik nu in de stallen gebruik...). Ik vind duurdere kleding vaak mooier gemaakt en afgewerkt. Dus ja, ik geef wel 250 euro uit aan een paar schoenen, 160 euro aan een jasje en 240 euro aan een winterjas. Maar goed, ik doe er lang mee en ik koop eigenlijk niet of nauwelijks impulsaankopen. Omdat de kleding denk ik er vaak goed over na en weet ik precies wat ik wil hebben als ik naar de winkel ga.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:28

Ik combineer het graag goedkoop met duurder. Ik heb de mazzel dat mijn moeder nog wel eens iets wil betalen. Ik wil er niet slonzig uitzien, maar heb ook het budget niet om altijd dure kleding te kopen. Verder heb ik gewoon ook veel uit de sale, vooral voor schoenen is dat de uitkomst.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:28

Ach, wanneer mensen het geld er voor over hebben: waarom niet? Ik heb ook merkkleding in mijn kast (dan gaat het niet over de absurde prijzen die jij noemt). Maar ik denk dat mensen met een hoog salaris makkelijker grenzen verleggen over wat normale prijzen zijn (en wat niet), zeker wanneer je interesse in mode ligt.
Het is uiteindelijk net wat de gek ervoor geeft niet waar? Uiteindelijk is het ieders eigen zuurverdiende geld. De een koopt daar (ik noem naar iets geks) een zoutwateraquarium van, de ander een duur colbert en weer een ander een prijzig keukenapparaat :). Leven en laten leven. Het houdt de economie wel op gang :P
Laatst bijgewerkt door Nadine op 24-02-15 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:30

Ja dat klopt, en ik zie het aan mezelf ook. Ik kan UGGs betalen dus dan doe ik het omdat ik het wil. En sparen voor een mooie Michael Kors tas idem dito. Maar ook al zou ik een blazer van 1300 euro kunnen betalen.. dan vind ik het alsnog niet waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:31

Ik heb een aantal designerstukken, vooral cashmere truien van een duitse designer. Heb er inmiddels al vier, via tweedehands sites gekocht voor 100 euro samen. Veel geld misschien maar de nieuwprijs varieerde van 400 tot 900 euro per stuk. En als dames er op uitgekeken zijn na één seizoen, prima, ik wil ze wel. Word zo langzamer hand een sport om deze artikelen op de kop te tikken voor weinig en je merkt gewoon dat het echte topkwaliteit is. Iemand zei hier dat echte uggs niet te betalen zijn, kijk eens op mp, genoeg uggs voor de helft of minder en meestal maar enkele keren gedragen.
Wel even vragen of je mag komen passen, weigeren ze dat dan zijn het meestal neppers.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:32

xNathaliee schreef:
Ja dat klopt, en ik zie het aan mezelf ook. Ik kan UGGs betalen dus dan doe ik het omdat ik het wil. En sparen voor een mooie Michael Kors tas idem dito. Maar ook al zou ik een blazer van 1300 euro kunnen betalen.. dan vind ik het alsnog niet waard.

Maar denk je niet dat die grenzen vervagen als je meer geld verdient? Ik denk van wel :j Ik denk dat als je minder zou verdienen dan dat je nu doet, je de prijs van die UGGs of Michael Kors tas ook belachelijk hoog zou vinden :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:34

Mij maakt niet uit wat een ander uitgeeft aan kleren, zolang je je er maar lekker in voelt. Ik zou dat niet kunnen zoveel geld aan kleren uitgeven haha.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:34

In mijn kast hangt van alles, van Primark tot G-star en replay. Broeken koop ik eigenlijk altijd van goede kwaliteit, dus wel wat duurder. Zelfde voor schoenen. Maar jasjes en tops koop ik ook gerust bij Only/Vero moda en zara. Maar echt duurder dan dit wordt het niet, ook al zou ik het kunnen betalen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:35

Hmm, ben ik het deels mee eens. In mijn ogen zou ik dan alsnog kijken of ik het waard vind. En zelf vind ik het niet waard om een blazer van 1300 euro te kopen als je ook een goede bij de WE voor 80 euro of bij de H&M voor 40 euro kan halen. Ik heb wel eens gespaard voor een MK tas van 300 euro maar zou niet gaan sparen voor een tas van 800 euro puur omdat ik het dat niet waard vind..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:38

Maar verliest geld niet misschien ook een beetje zijn waarde als je er heel veel van hebt? Stel je hebt €2000 per maand als kledingbudget (heeeeel hypothetisch hoor haha) en je vind die blazer van €1300 heel mooi. Ik denk dat je er dan op een gegeven moment voor gaat, puur omdat het kan :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:42

Ik denk dat het zeker te maken heeft met je inkomen, als je meer geld hebt dan geef je meer uit, ook aan kleding.

Zelf kan ik het me nu niet voorstellen dat ik meer dan 500 euro uit zou geven aan een kledingstuk of tas bijvoorbeeld, maar dat heeft er ook mee te maken dat dat voor mij gewoon onwijs veel geld is. Ben ook tevreden met de H&M kleding (en de prijzen..)