Hoge rekening Vodafone klopt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Hoge rekening Vodafone klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:18

Hallo bokkers,

Ik kreeg afgelopen maand even een factuur van Vodafone van €116,21 terwijl mijn maandelijkse abbonement €52 kost.

Ik vodafone gebeld waar de hoge kosten vandaan kwamen. Meneer 1 kon mijn gegevens niet vinden, doorverbonden. Mevrouw 2 wist niet wat ik bedoelde dus weer doorverbonden. Met mevrouw 3 kon ik gelukkig eindelijk een gesprek aangaan.

Ze zag dat er kosten van €8 bovenop zijn gekomen van internet (zou kunnen) dan zit je op een rekening van €60, en de andere €56,21 zou ik gebeld hebben buiten mijn bundel naar een 0909 nummer. Ik uitgelegd dat ik nooit bel en al helemaal niet naar 0909 nummers en etc dus dat ik dat niet gebeld heb. Ze bleef volhouden van wel want staat in hun systeem. Ze gaf aan dat iemand misschien mijn simkaart uit mijn telefoon had gehaald en dat nmmr heeft gebeld met eigen telefoon en weer terug gestopt. Jeah right.

Dus ik heb een klacht ingediend. Net bericht terug gehad dat ik me geld niet terug krijg want in hun database staat dat er met mijn simkaart en telefoon daarheen gebeld is. Het zou een betalende muziek download iets zijn.

Best vreemd als ik dat niet gebeld heb en in mijn oproeplijst ook geen 0909 nummer tussen staat. Ook download ik nooit muziek op mijn telefoon want heb een loss ipod.

Mijn vriend heeft maanden terug ook torenhoge rekeningen ontvangen van over de €300 maanden lang en allemaal betaald ondanks dat daar ook niks van klopte. Hij zou dus elke maand voor €250 over zijn abbonement zijn gegaan met internet (hij zit altijd op de wifi en zodra hij op 80% zit zet hij zijn mobiele gegevens uit)

Nog meer mensen met dit soort *gepiep* hebben met Vodafone? En hier ervaring mee hebben?

secricible

Re: Hoge rekening Vodafone klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:20

Ik zou de lijst opvragen met waar je allemaal heen gebeld hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:21

Dat niet gelukkig maar dit laat je er toch niet bij zitten?? Zou het tot de bodem uitzoeken maar ik snap je vriend ook niet, dat pik je toch niet zulke rekeningen. Er worden wel telefoonnummers misbruikt maar daar word zoveel voor gewaarschuwd, kan me niet voorstellen dat je daar intrapt. Via je account bij Vodafone kun je zien waar en wanneer je gebeld hebt of niet??

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:26

Hier ook.. De grootste ellende gehad met Vodafone! Uiteindelijk met veel pijn en moeite abo eerder kunnen beëindigen!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:26

-O- Vodafone...
Ik had er ook altijd gedoe mee..
Altijd rekeningen van 200/300€ met telefoonnummers die ik nooit belde...
Maar Indd altijd moeten betalen!!
Sinds ik overgestapt ben van m'n provider nooooit meer zulke rekeningen gehad!

Had ook Een dongel van Vodafone, van te voren gevraagd of dat ook bij mij thuis zou werken (altijd slecht bereik hier!) dat moest geen prpbleem zijn en ze zeiden dat dit echt kon...
Dus een abonnement afgesloten, 55€ p maand..
Helaas had ik geen internet, dus terug naar de winkel, heb daar LETTERLIJK 4 UUR!!! Gezeten, hierheen bellen daarheen bellen, conclusie kapotte dongel... Nieuwe gekregen uiteindelijk (wel moeten betalen) weer hetzelfde probleem, zou ook kapot zijn...
Uiteindelijk 2 jaar lang door moeten betalen voor een dongel waarmee ik dus nooit wat heb gekund (nergens) en niemand die me kon helpen...

Nooit meer Vodafone voor mij! Bah

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:27

Meteen inzage eisen. Laat hun maar met bewijzen komen. En zeker schriftelijk doen. Heb jij rechtsbijstand? Even wat navraag doen!

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:28

Ik heb precies hetzelfde! Ze hebben geen idee waar het weg komt, maar zowel tegen mij als tegen mensen in mijn omgeving zeggen ze dat het toch echt aan mij ligt. Terwijl ik al bijna mijn hele leven bij Vodafone zit en verder nooit geen vreemde dingen heb meegemaakt, maar sinds oktober heb ik een andere telefoon en dus ook een ander abonnement van sim only naar red essential en sindsdien is het mis. Ik heb dus helaas geen oplossing en Vodafone volgens hun ook niet.. Ben benieuwd of ze bij jou met een oplossing komen!

Voor mij ondanks de vele goede ervaringen, over 1,5 jaar toch maar naar een andere provider.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:28

Gevalletje voor Kassa?

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:29

Je kunt als het goed is al je gebelde nummers bekijken via my vodafone. Daar zou je precies moeten kunnen zien wanneer er dan naar die 0909 gebeld zou zijn.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:30

Ik had het ook! Niks tegen kunnen doen helaas. Heb toen een prepaid kaartje gekocht, "abbo" kaartje in een la geflikkerd (dus niet meer gebruikt) en nog kreeg ik rekeningen van +100€ :'). Voor mij never nooit geen Vodafone meer!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:32

Ik zou je verhaal op social media plaatsen (vodafone fb pagina, twitter). Ik heb dit probleem al een aantal keer eerder gehoord en het social media team doet vaak hard hun best om te voorkomen dat er negatieve verhalen online komen te staan. Dat is dus vaak een stuk effectiever dan de klantenservice bellen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:32

Oh wat raar, ( mijn vriend heeft weleens zomaar een rekening gekregen van 250 euro was wel bij KPN) mijn vriend zit ongeveer 2 maanden bij Vodafone en hij kan zijn rekening online zien via een app, en dan kan die precies zien wat die heeft gebruikt met bellen en internet en zijn kosten zien, kan jij dat niet? Want dan kan je zien hoe je aan dat bedrag ben gekomen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:33

T3mptati0n schreef:
Ik had het ook! Niks tegen kunnen doen helaas. Heb toen een prepaid kaartje gekocht, "abbo" kaartje in een la geflikkerd (dus niet meer gebruikt) en nog kreeg ik rekeningen van +100€ :'). Voor mij never nooit geen Vodafone meer!

Maar dan heb je toch bewijs dat er wat goed mis is, laten jullie dit dan zomaar gebeuren. Paar reacties hier en allemaal hetzelfde, torenhoge rekeningen terwijl er niet gebeld word. Misschien met z'n allen de klachten bundelen en aanpakken die hap.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:34

Voor mij hetzelfde! Ik was er zo klaar mee dat ik een tusssentijds een andere abbo erbij had genomen om daar mee te bellen en mijn simkaart van vodafone gewoon in de la te leggen. Toen had ik nog steeds rekeningen van €100+.. Volgens de vodafone mevrouw werd er toen met mijn nummmer idd naar 0909 nummers gebeld.. Waren dan vast de kabouters in mn la. Uiteindelijk gewoon moeten betalen omdat zij het zogenaamd in hun bestand hadden staan.

Nu al 2 jaar KPN en nergens problemen mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:35

Knert schreef:
Gevalletje voor Kassa?

Staat er vol mee }>
Een goed advies. Zoek op de website van Vodafone naar je persoonlijke instellingen.
Loop die helemaal door en voer al je voorkeuren in. Door enteren en klaar.
Hiermee kunnen heel veel problemen afgeblokt worden en scheelt hoge rekeningen.

BigOne

Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-02-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

T3mptati0n schreef:

Oh dat is zo naaiend dit heeft mijn vriend ook gehad oh daar zijn we zo pissig om geweest ze llazeren je gewoon op!

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:37

dit komt me zo bekent voor.
ik heb 1 keer abbo gehad bij Vodafone nou dat was de eerste en laaste keer. had idd toren hoge rekening. eerst ging het idd om 0909 nummers (ook nooit gebelt). en vervolgens ik daar over had geklaagd kreeg ik ze van men internet wat ook niet klopte. ik heb toen die sim kaart een meer dan een maand aan de kanten gelegt en tijdelijk een praypaid genomen. je raad het al. rekening van maar liefst 426 euro. ik heb natuurlijk meteen geweigert dit te betalen. maar uiteindlijk kreeg ik er boetes over die al helemaal niet te betalen waren en werd er gedreigt met een deurwaarde. dus toch maar betaalt. ik heb men abbo toen uitgekocht en ben naar T-Mobile gegaan. ik ben nu een jaar verder en heb er geen moment spijt van dat ik bij Vodafone weg ben gegaan.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:38

Hier heeft ook niks geholpen, welk bewijs er ook was.. Uiteindelijk maar via FB wat herrie geschopt,en na maanden ben ik van ze af gekomen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:39

Zie de links die ik geplaatst heb, vooral de tweede staan veel tips bij op de fb pagina van radar.

Sammie

Re: Hoge rekening Vodafone klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:41

Je kan toch 0900 blokkeren? Klinkt alsof er een flink lek zit bij Vodafone, als dit zo vaak gebeurd bij klanten van hen.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:45

Zo had mijn zusje eens een rekening van ruim €1.000,-. Na veel contact te hebben gehad met Vodafone hebben ze uiteindelijk het geld wel terug betaald maar dit ging echt niet makkelijk. Bijna een jaar mee bezig geweest.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:46

Er is een aflevering van Opgelicht?? of Kassa ik heb geen idee, over deze dingen...
Is een hele happening geweest toen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:51

Adrienne93 schreef:
Er is een aflevering van Opgelicht?? of Kassa ik heb geen idee, over deze dingen...
Is een hele happening geweest toen.

Ik weet van Alberto Stegeman onopgeloste zaken :j

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:52

Hmm mijn schoonbroer heeft ook ooit zoiets gehad overigens niet bij Vodafone. Maar dit bleek achteraf een soort ghostdowloads te zijn dus dat je gehackt bent. Na een hele lange tijd van uitzoeken enz heeft hij de rekeningen niet hoeven te betalen.