Deze zomer (24 juli) word ik 17 jaar oud. Ik ben al 2,5 jaar samen met mijn vriend, die deze zomer 18 wordt.
Het was eigenlijk 'de planning' om deze zomer nog een keer met mijn ouders op vakantie te gaan, (mijn vriend zou wel met ons meegaan, mijn oudere broer van 19 is vorig jaar ook al niet meer meegeweest) en dan vanaf 2016 met zijn tweeën te gaan.
Nu had ik bíjna alles en iedereen zover om in augustus met zijn vieren naar Lanzarote te gaan, kwam mijn vader met het nieuws thuis dat zijn heup was gescheurd (artrose) en hij dus een nieuwe heup moet. Nu word hij 16 maart geopereerd, en hij heeft al meteen gezegd 'ja dan ga ik niet meer op vakantie.'
Ik heb het er met mijn vriend over gehad, wat nou als we gewoon dit jaar al met zijn tweeën gaan? Dat jaartje maakt opzich ook niet zo veel meer uit, mijn vriend is dan toch wettelijk 'volwassen.' En met wat flink sparen moet het wel lukken om een weekje of 10 daagjes naar een eilandje als Ibiza te gaan, dat is niet zo gruwelijk duur.
Dus ik heb het aan mijn moeder voor gelegd en ze antwoordde gelijk: "wacht maar tot je 18 bent." dus ik zei tegen mam dat dit alleen maar uitstellen is van iets wat toch wel komt (mijn moeder kijkt er heel erg tegen op, ben al wel eens met mijn vriend en zijn ouders weg geweest, dit was afgelopen zomer.)
En als ik er dan op doorga krijg ik te horen "dat mijn broer dat ook niet mocht" zijn langste relatie was ook een half jaar
Dus, ik vroeg me af of iemand me kon helpen om mijn moeder te overtuigen dat het wel kan?
Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit echt not done is? ik vind het heel vervelend want er gaan best wat mensen in mijn omgeving weg terwijl die ook 17 zijn, sommige zelfs nog jonger.
Alvast bedankt in ieder geval

En dan zeker zo'n land als Ibiza.