Ontvrienden op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 20:07

Ontvriend je weleens iemand op Facebook?
Wat is dan de reden waarom je iemand ontvriend? Zijn dat uitspraken van haar of hem, verzoeken om spelletjes etc...
Wat doe je als je ontdekt dat mensen je ontvriend, stuur je een berichtje met de vraag waarom de persoon je ontvriend heeft.

Anoniem

Re: Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:09

Eens in de zo veel tijd doe ik een grote opruim en dan haal ik mensen uit mijn lijst die ik echt niet meer spreek of die geen interessante dingen posten. Mensen die overmatig spelletjes voorstellen doen verwijder ik dan ook. Mensen die ik nog wel wil behouden als vriend maar wiens posts ik heel vervelend vind ontvolg ik altijd, dan zie je het niet meer.

Ik vraag trouwens nooit waarom iemand mij ontvriend heeft en krijg er ook nooit berichtjes over

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:10

Ik doe dat soms. Mensen die ik amper spreek (als in: jaren), nare dingen hebben gedaan en mensen die tig spel uitnodigingen sturen en na een aantal keer vriendelijk vragen het nòg doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:10

De laatste tijd ruim ik regelmatig op. Alle mensen die ik al 5 jaar niet gesproken heb, die me inderdaad volspammen met game requests, die vervelende posts plaatsen. Ben er heel makkelijk in geworden. Wat heb ik aan 400 vage vrienden? Geef mij maar 100 die me wel interesseren. Voeg ook niet zo snel meer mensen toe. Aantal mensen hebben mij inderdaad 'ontvriend.' Tja, so be it.
Laatst bijgewerkt door Selina op 22-02-15 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:11

Ik heb een paar keer iemand ontvriend, maar dat waren meer kennissen dan echte vrienden.
Bij eentje omdat diegene alsmaar foto's en berichtjes plaatste van zielige (straat)honden. Ik heb destijds duidelijk gemaakt dat ik die mensen zou ontvrienden op facebook omdat ik daar gewoon echt niet op zit te wachten.
Daarnaast iemand die ik al een poos niet meer zag in real life en wiens berichtjes me echt de neusgaten uitkwamen. Allemaal onzinberichtjes en rare foto's. Die heb ik dus ook ontvriend.
Laatst kwam ik erachter dat een oud collega, die ik echt al een paar jaar niet meer heb gezien, mij had ontvriend. Maar daar kan ik niet echt van wakker liggen. We hadden helemaal geen contact, ook niet via facebook en reageerder ook niet op elkaars berichtjes. Daar heb ik dus ook gewoon vrede mee.

Als een vriend of vriendin mij ineens zou ontvrienden zou ik wel vragen wat er aan de hand is, ik wil graag weten wanneer ik iets verkeerd heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:12

Ik heb inmiddels geen Facebook meer, maar ik verwijderde regelmatig mensen. Omdat ze bijvoorbeeld irritant reageerden of veel deelden (like en win acties en allerlei onzin) Ook mensen die niets met Facebook doen behalve lekker gluren, gooide ik er ook af.

Als iemand mij ontvriend ga ik daar niet naar vragen, is diegenes eigen keus :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:15

Laatst nog iemand verwijderd van de manege vroeger, die 14 is maar de hele dag seksdingen deelt (de meest rare dingen die je gewoon niet echt hoeft te zien). Aju.

Verder ontvriend ik mensen als ik ruzie met ze heb oid, verder eigenlijk nooit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:17

Glurende mensen kan ik alleen maar om lachen, blijkbaar vinden ze mijn leven interessant genoeg om dat te doen. Daarnaast plaats ik geen dingen op facebook die de buitenwereld niet mag zien, ondanks dat mijn profiel alleen zichtbaar is voor vrienden. Je weet natuurlijk nooit wat een vriend op facebook over jou doorsluist. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:17

Soms schop ik iemand eraf. Redenen kunnen divers zijn. Maar meestal gaat het niet om iemand die je echt goed kent.

Soms word ik ontvriend en dan weet ik niet eens wie dat gedaan heeft. Je ziet het alleen omdat je eerst 151 vrienden had en nu 150.....moet je na gaan hoe belangrijk dan iemand voor je is :') _O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:18

Ik heb mijn facebook weer tijdig op "verwijderen" status staan... Sowieso alles alleen zichtbaar voor vrienden.

En daarna ga ik weer mensen unfrienden denk ik... Mensen die me meer energie kosten dan ik zou willen. Ik kan best veel hebben, maar NEE is NEE ;)

Mensen die ik nooit spreek etc ook. Gewoon omdat ik er geen meerwaarde in zie om ze als lijstvulling te houden.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:19

Ik heb Facebook zelf ondertussen ondertussen ontvriend :) (en mis het niet) maar ik ontvriende wel mensen die erg veel hun mening over politiek of het koninklijk huis of over zwarte Piet enzovoorts opdrongen. Soms zette ik ook gewoon hun posts een tijdje uit. Mensen ontvrienden omdat ze te weinig posten deed ik eigenlijk nooit , dat vond ik wel best.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:21

Ik heb 3 mensen volledig geblocked.
Zij kunnen dus niks van mij zien, en ik ook niets van hun.
Dat is gelijk een stuk rustiger.

Natuurlijk kunnen zij mij wel volgen via een ander profiel, weet ook dat zij dat doen, maar dat interesseert mij dan weer niet.

Voor de rest heb ik alleen mensen die ik ken als vrienden.
Af en toe kom ik er achter dat ik iemand mis, en die heeft mij dan ontvriend.
Dit zijn ook degene waarmee ik het minste heb, dus heb er ook geen moeite mee dat zij mij gekikt hebben.

Waves

Ik heb laatst wel een ex van 10 jaar geleden ontvriend. Ik merkte dat het me geen biet interesseerde wat hij nu doet en wie hij is en dat ik mezelf stom begon te vinden dat ik uberhaupt een relatie met hem heb gehad :')
Dan wordt het tijd om te ontvrienden. :D

Anoniem

Ik ontvriend zo vaak mensen :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:22

Ik heb laatst wat mensen ontvriend, mensen die ik nooit meer spreek en alleen echt rare niet boeiende dingen posten. Posts die bijvoorbeeld alleen over hun zware leventje gaat, of mensen die ze niet mogen :')
Challazz :7

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:25

Jahoor, ik houd regelmatig een schoonmaak. Iedereen die ik niet regelmatig leest/nooit iets post vliegt eruit, mensen die alleen maar negatief kunnen doen en kunnen zeuren meestal ook en degene die non-stop van die game verzoeken sturen kunnen ook vertrekken.

Ik voeg ook niet zomaar iemand toe, ik hoef niet elk persoon dat ik tegen kom bij te houden :')

Meestal hoor je ook niks meer, soms mensen die je verzoeken blijven sturen..
Ik heb ook een keer een nicht eraf gegooid, dat voel niet zo in de smaak :+ Het was gruwelijk irritant dat altijd mijn moeder werd gebeld wat ik op facebook zette, dat werd dan flink verdraaid (ik post alleen foto's en dingen over mijn beesten..) en dan hing mijn tante weer aan de lijn, doei dus..
Laatst bijgewerkt door melody7 op 22-02-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:27

Ik heb een tijd terug twee mensen verwijderd omdat die mij belazerd hadden en een paar collega's omdat ik een vermoeden had dat ze over me liepen te banketstaaf tegen andere bekenden van mij en sinds ik ze heb verwijderd nergens meer last van gehad dus blijkbaar goed gegokt. Spellen waar ik niets van wil weten blokkeer ik gewoon.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:28

Jazeker ontvriend ik wel eens mensen.
Bijvoorbeeld mensen die je ooit eens had toegevoegd omdat het sociaal wenselijk was. Collega's van toen, je wilt op het werk geen gemekker van en waarom heb je collega x wel toegevoegd en mij verwijderd.
Oud studiegenoten die je destijds wel nodig had om dingen over school te bespreken maar die je nu niet meer ziet en je eigenlijk een beetje vervelen. Zo had ik bijvoorbeeld eens iemand die ik eigenlijk alleen maar van ziens kende, maar ik wist wel perfect haar hele vete met haar schoonouders en eigen moeder want ze vertelde echt àlles op haar tijdlijn, en die stond dan ook nog eens openbaar :+ .

En soms word ik ook wel eens ontvriend. Dan denk ik "hé, hoe zou het daar eigenlijk nog mee zijn, daar hoor ik niets meer van?" en dan kijk je op het profiel en blijkt dat je geen vrienden meer bent :+ .Wat doe ik er dan aan? Niets, als dat gebeurt wil zeggen dat we toch al niet meer zo close waren en het al geen gemis is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:29

Vrij weinig eigenlijk. Mede doordat ik Facebook nu ook niet vaak bezoek. :P

billionache

Ik ruim af en toe ook m'n vriendenlijst op :-)

Verwijder mensen waar ik geen contact (meer) mee heb, en wiens leven me ook niet echt interesseert, om het even cru te zeggen. Zijn ook vaak de mensen wiens statusupdates en foto's je newsfeed overspoelen, en daar wordt ik gewoon gek van.

Ik verwijder echt geen mensen met hopen hoor. Ik heb tig vrienden waar ik al jaren geen contact meer mee heb, maar wiens leven ik wel interessant vindt bijvoorbeeld. Sowieso ben ik al erg selectief welke mensen ik als vriend toevoeg. Momenteel zit ik op 229 vrienden.

OneAndOnlyx

Ik verwijder mensen waarmee ik geen contact meer mee (wil) heb(ben). Verder maakt het mij eigenlijk niks uit als mensen mij ontvrienden, zoveel doe ik niet op Facebook(behalve paardendingen posten :p)

elenaMM77

Relaxed schreef:
Ik heb inmiddels geen Facebook meer, maar ik verwijderde regelmatig mensen. Omdat ze bijvoorbeeld irritant reageerden of veel deelden (like en win acties en allerlei onzin) Ook mensen die niets met Facebook doen behalve lekker gluren, gooide ik er ook af.

Als iemand mij ontvriend ga ik daar niet naar vragen, is diegenes eigen keus :j

ik heb facebook zelf ook ontvriend.

vind vrienden die ik face to face ontmoet belangrijker en merkte dat er belachelijk veel tijd ging zitten om bij alle 'goede vrienden' te zorgen dat ik alles meekreeg, want o wee als je iets bij de een like't en bij de ander niet..

ik ontmoet vrienden liever op fora waar een gemeenschappelijke interesse is.. zoals hier om eventueel in de toekomst eens een bezoekje te brengen of te ontvangen..

wat moet ik met 500 'vrienden'. of zelfs 100 'vrienden'.. mensen weten tegenwoordig eigenlijk al niet eens meer het verschil tussen een vriend en een kennis.

dus ook hier lekker mijzelf van facebook ontvriend.. tot op heden tot grote tevredenheid van ons beiden haha.

ik hield ieder half jaar ongeveer schoonmaak en kondigde dit ook aan.. zodat mensen die er per ongeluk af gingen ook gewoon weer opnieuw in konden schieten, of die twijfelden of ze gekieperd zouden worden en erop wilde blijven dat tijdig opmerkten.

Memere

Ik houd regelmatig een schoonmaak.Meestal mensen waarbij ze iets moesten vragen (bv bij verkoop van spullen), mensen waarmee het contact verwaterd of ik helemaal geen contact meer heb. :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:31

NM -> LZP

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:31

NatasjavE schreef:
Soms schop ik iemand eraf. Redenen kunnen divers zijn. Maar meestal gaat het niet om iemand die je echt goed kent.

Soms word ik ontvriend en dan weet ik niet eens wie dat gedaan heeft. Je ziet het alleen omdat je eerst 151 vrienden had en nu 150.....moet je na gaan hoe belangrijk dan iemand voor je is :') _O-

True :')