Verjaardagsstress 3 maanden van te voren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verjaardagsstress 3 maanden van te voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:58

Ik zit me nu al compleet op te eten _O- Y)(^)

Het is mijn eerste verjaardag in mijn huisje , vorig jaar ben ik eruit geknepen :')

Maar nu hoe pak ik dit aan? , vrienden kan ik afkruizen die heb ik niet *\o/*

Dan familie , ik moet al 2 dagen hebben. Ik heb een zus die kan niet samen met de rest van de familie :+ , ik vermoed dat andere zus ook apart komt dus 3 dagen stress -O-

maar hoe pak je dat aan? , huis word aan kant gemaakt alle prullen weg zetten ivm 4 tantezeggers . 1 van bijna 4 , 1 van bijna 3 , 1 van bijna 2 en dan 1tje die in september geboren is . Maar die komen dus overal aan

Dan kom ik al aan op het punt wat haal ik in huis , sapjes drinken of drank . Taart moet genoeg zijn voor alle 3 clubs , en dan nootjes zoutjes of chipjes en kaas en worst en warm eten of is dat teveel?

Club 1 : Ouders , zus met zwager + kindje van bijna 4 en van bijna 2 en broer en misschien bonusbroer
Club 2 : Zus met zoontje van bijna 3 met vriend
Club 3 : Zus met dochtertje van halfjaar met vriend

Ik zet de radio aan , moet ik nog iets van slingers hangen voor mijn neefjes?

En dan nog warm eten wat moet ik voorzetten?

Hoe houd ik sfeer erin?

Help ik heb verjaardagsstress :list: #) , hebben bokkers iets van een draaiboek ofzo :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:06

Een ding scheelt kinderen stelen vaak de show waardoor het minder snel stil valt :P ik zou qua drinken en snacks dingen halen die je zelf ook lust. Als er niet zoveel mensen komen hou je misschien over.

Rosannee_

Re: Verjaardagsstress 3 maanden van te voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:09

Pan soep met broodjes voor club 1, lekker makkelijk en iedereen kan zelf pakken. Bij club 2 en 3 kan je wat uitgebreider doen aangezien dat voor weinig personen is. Ik zou wel iets makkelijks te maken doen anders sta je steeds in de keuken.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:10

Ik vind het meest zorgelijke in dit verhaal dat je geen vrienden hebt eigenlijk...hoe komt dat?

Verder zou ik je verjaardag lekker doen zoals jij het leuk vindt, het is tenslotte jouw verjaardag en het moet leuk zijn voor jou.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:14

:') ik heb ook geen vrienden. Moet ik me zorgen maken? Misschien kunnen we bij elkaar op de verjaardag doen of we vrienden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:19

Hier nog een vriendloos iemand... En ik heb toch echt een prima leven hoor :)

TS; niet zo druk maken, uiteindelijk gaat het wel lopen. Maak een lijstje met dingen die je moet halen, doe dat een paar dagen van te voren zodat, mocht je wat vergeten, je nog alle tijd hebt om alsnog op te halen. Koop inderdaad dingen die je lekker vindt, of waarvan je weet dat anderen lekker vinden (je weet bv vast wel waar je ouders/zussen dol op zijn).
Vraag eventueel aan ze wat de kleintjes lekker vinden/drinken.

Qua warm eten zou ik iets voor zetten wat makkelijk en snel te maken is.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:24

Op mijn 10de ging ik naar speciaal onderwijs , nooit vrienden gehad verder die ook nog in de buurt woonden.

Ik wil niet teveel halen , anders moet ik paar dagen lang op chips dieet :=

Zus schotelt ook altijd soep voor , en ik maak hele gekke dingen voor mijn familie begrippen dan normaal :=

Kinderen sfeermakers? , rommelmakers en stuk makers ,moet de vensterbank maar leegplukken :=

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:25

Lieve ts, vier je verjaardag op de manier die jij prettig vindt. Als je er nu al stress van hebt, lijkt mij dat niet fijn. Ik zou gewoon 1 dag opgeven aan je familie en die hebben ze dan te komen of niet. Je zou gek zijn om drie dagen te gaan doen.

qua hapjes gewoon pakken wat je zelf lekjer vind, meestal koop je veel re veel dus handig als je het zelf lust en het even houdbasr blijft. Chipjes, kaas worstplankje of een pak bitterballen?

Je kan ook gewoon pas savonds beginnen. Dan hoef je geen warm eten te doen en zit je ook niet zo lang met de kleine kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:29

Ik zou geen 3 verjaardagen willen vieren, ze doen maar even aardig tegen elkaar die ene dag... De andere 364 dagen mogen ze elkaar haten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:31

prugelpiet schreef:
Ik zou geen 3 verjaardagen willen vieren, ze doen maar even aardig tegen elkaar die ene dag... De andere 364 dagen mogen ze elkaar haten.

inderdaad, en anders komen ze maar niet.

vind het sneu voor je dat het jou zo veel stress geeft, dat moet niet op een verjaardag.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:44

Je verjaardag gewoon niet vieren? Doe ik ook al jaren en bevalt prima. Als je je familie wilt zien kan je altijd eens afspreken, zonder de stress van al het moeten.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:45

[quote="MissToseland"][quote="prugelpiet"]

Vind ik ook hoor. En dan kunnen de kinderen ook lekker elkaar vermaken.

Misschien pannekoeken eten vinden de kinderen altijd wel lekker. Even opwarmen in de magnetron en klaar!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:46

Lieve ts,

Wat vervelend dat je zoveel stress hebt. Maar het is jouw feestje dus het moet leuk voor jou zijn. Ik zou ook gewoon 1 dag doen, hallo het zijn volwassen mensen dus die kunnen best een paar uur normaal doen. Verder gewoon wat hapjes en drankjes in huis halen. Ik had laatst op een feestje hotdog broodjes gekregen, dat is op zich wel makkelijk en snel dus misschien is dat een idee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:55

Sneu dat jer er nu al stress van hebt.
Wij vieren enkel nog de verjaardag van onze zoon.
Op een zondag voor of na zijn geboortedag. Van 1400 tot 1800 uur.
Visite wordt er voor het avondeten uitgestuurd :+

Ik heb altijd taart, zak chips, zak borrelnoten.
Toostjes met salade en kaasjes.
Soms ook kaas en worst.
Ik heb altijd wel bier in huis en frisdrank.
Ik koop speciaal wijn, geef de restanten mee aan de visite.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:03

Wat sneu dat je verjaardag zo'n dag van stress is, ipv leuk. Ik zou kiezen wat JIJ wilt, en wat de rest wil even buiten beschouwing laten. Zoals ik het lees vind jij het vervelend om het drie dagen te vieren. Prima, dan vier je het 1 dag. Familieleden die niet die dag met elkaar door 1 deur kunnen? Jammer dan, de keuze is aan hun. Of ze komen, of ze komen niet.
Als jij de kinderen niet in huis wilt, kan je ook dát aangeven.

Tijd om voor jezelf te kiezen meid, het is jouw verjaardag!! Bedenk hoe jij het leuk zou vinden en nodig degenen die je er bij wilt hebben op die manier uit, desnoods met hele duidelijke instructies. Hou wel rekening met de kans dat een aantal het af laat weten, maar persoonlijk zou ik het liever niet vieren dan drie maanden van tevoren al stress te hebben....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:06

De familie van mn vriend woont ver weg en speciaal voor hun en in overleg met hun een zaterdag gekozen dat hun goed uitkwam om mijn verjaardag te vieren, bevalt een schoonzus vier dagen van te voren van hun kind dus hun komen niet en dat snap ik ook nog wel maar de andere drie schoonzussen konden ook niet meer komen want ze waren niet meer compleet (mn vriend heeft dus vier zussen) dus dat was echt de laatste keer dat ik mijn verjaardag heb verzet. Iedereen kan komen op de dag dat ik jarig ben, komt dat niet uit dan niet.

Moraal van het verhaal maak het jezelf naar je zin ipv je hele omgeving en als dat teveel moeite is laten ze het dan uitzoeken :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:06

Je bent gek als je het drie dagen gaat vieren omdat anderen anders niet komen omdat er iemand anders ook is. Gewoon een keer vieren, zien ze zelf maar ofzo komen of niet :)

Verder gewoon veel drinken en eten inslaan wat je zelf ook lust dan heb je er de dagen erna ook nog wat aan :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:08

Je kunt je verjaardag ook elders vieren. Spreek bijvoorbeeld af in een dierentuin of in een mooi park voor een picknick. Je hoeft je huis niet op te ruimen, iedereen kan zich vermaken en zit niet in jouw ruimte.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:36

Haha ik dacht nou komt er toch een hoeveelheid volk!
Maar inderdaad soep met broodjes. Of maak hamburgerbroodjes oid.
Ik ben het type dat altijd te veel in huis haalt. dus over de hapjes zal ik niks zeggen.
En de kleine slopers hier, ach ik ga er altijd maar vanuit dat de ouders ook mee opletten en anders krijgen die een boze blik. Ik ben jarig dan, geen oppas :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:43

Hou je van taart?
Bestel je 1 of 2 taarten. Of je maakt zelf die monchou taarten? Zo heet dat volgens mij ook erg lekker.
Haalt wat chips, nootjes en toastjes en klaar.
of je maakt bv nog wat kleine gehakt balletjes.
Is het rond etenstijd of komen ze overdag kan je ook altijd een pan soep maken, heb je over doe je het in de vriezer.
Geen stress.
Haal wat pakken sap en flessen drinken.
Misschien voor de mannen een biertje als ze dit drinken.
Hier ook familie wat in gedeeltes moet komen.
Het is niet leuk.
Doe gewoon alsof je visite krijgt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:44

Ik zou mijn verjaardag nooit op drie dagen verdelen omdat bepaalde mensen niet met anderen kunnen. Dat zoeken ze zelf maar lekker uit. Is toch gekkenwerk zeg!
Daarnaast, hou op met die stress. Haal gewoon wat jij wilt halen voor je bezoek, je hoeft geen indruk te maken op je familie toch? Doe waar jij je goed bij voelt.

Makkelijk eten voor iedereen is zo klaar. Bijvoorbeeld gehaktballetjes met satesaus, kun je al van tevoren klaarmaken zodat je het alleen nog maar op hoef te warmen. In de winkel zijn er ook allerlei kleine hapjes voor erbij te krijgen.
Als jij lekker gek wilt doen met je eten en je hapjes dan mag dat!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:52

Ik zou zeggen dat dan en dan mijn verjaardag is en iedereen welkom is. Dan zijn de hapjes, taart en eten.

Komen ze een andere keer, van harte welkom maar dan geen taart en eten. Zeker voor de zus die eigenlijk heel goed of samen met pa en ma kan komen of haar andere zus.

Qua hapjes haal je gewoon borrelnootjes, chips en evt wat kaas, schaaltje M&M's en klaar. Drink haal je wat je zelf lust en evt wat bier of wijn als je weet dat iemand dat graag drinkt.

Met eten kan je ook stokbrood en salades halen. Je zet de boel op een tafel klaar en iedereen pakt wat hij/zij wil hebben.

Maak het niet te complex, anders sta jij de hele dag in de keuken of de bediening en heb je nog meer stress.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:53

Ik zou geen verjaardag houden. Wat een gedoe en als het zoveel stress oplevert...

Allemaal op 1 dag zou ik doen. Het is jouw dag namelijk. Kinderen maken heus niet van alles kapot dus je frutsels kan je gewoon laten staan ( neem aan geen keramieken beelden van duizenden euro's oid). Verder gewoon in huis halen wat je zelf lekker vindt en het niet te moeilijk maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:59

Eerst en vooral: wat wil JIJ????

Ik lees dat je vooral heel veel moeite wilt doen om je familie te plezieren, maar wil jij dat ook? Doe jij het feestje voor jezelf? Wil jij graag iedereen op je verjaardag gehad hebben en ben je daarvoor bereid drie dagen uit te trekken zodat iedereen zou komen? Wat trouwens ook nog niet eens zeker is, als je band niet zo sterk is zou het zomaar kunnen dat een aantal alsnog afzeggen.

Of doe je het enkel omdat je een soort van sociaal verplicht vind en zou je liever gewoon die dag lekker niks doen, of gewoon op 1 dag met iedereen die wil?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:04

ik zou er ook niet over peinzen om 1 persoon speciaal op een andere dag te laten komen omdat diegene niet met de rest van de familie kan. Idem met kindjes die blijkbaar de hele tent willen afbreken. 't is jouw huis en je mag de ouders en de kids daar best op aanspreken.