Gezond dieet voor de kantoormens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Gezond dieet voor de kantoormens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:01

Dag Allemaal,

Ik vroeg mij toch af hoe anderen dat doen wanneer ze een fulltime baan hebben waarbij beweging nou niet echt voor het oprapen ligt. Maar de trek naar eten wel blijft en tegen 16.00 het idee hebt dat je zowat uithongerd.

Hoe creatief kun je zijn met je lunchbox zonder elke ochtend een uur in de keuken te moeten staan?
Lekker, gezond en vullend is?

Dus hoe doen jullie dit? Zijn er nog dieetisten op bokt?

Brand maar los... *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:28

Poeh, ja ik heb dus altijd honger. Ik neem alleen 2 bruine boterhammen met hagelslag mee. En voor de rest leef ik op thee en koffie. En dan eet ik dus 's avonds gewoon weer thuis.
Ik maak dus geen uitgebreide dingen klaar. Je verbrandt ook bijna niks op kantoor natuurlijk. Je zit veel en hebt dus ook niet veel nodig.

Heb je geen cup a soup automaat? Dat kan je ook doen, van die zakjes meenemen naar je werk. Alleen heet water erbij en klaar.

JustLizz

Re: Gezond dieet voor de kantoormens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:30

Ik volg even.. Zit ook flink aantal uur per week op kantoor en ben sinds ik begonnen ben met werken toch helaas wel wat aangekomen.
Je hebt toch honger maar verbrandt bijna niets. Ik probeer wel zo vaak mogelijk stukjes te lopen, maar dat zijn nou ook niet bepaald flinke afstanden ;).
Aangezien veel meer bewegen op kantoor niet mogelijk is ben ik wel benieuwd naar ideeën voor eten op kantoor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:30

Het kantoormens hier in huis neemt dagelijks een flinke groene salade mee die ik met eten koken 's avonds in elkaar draai(spekjes en eitjes maak ik 1 a 2 keer p/w en bewaar ik in de koelkast en de dressing gaat in een minibakje mee in de slabak. )

Daarnaast gaan er wee stuks fruit mee en neemt hij nog wel eens iets van cup a soup op de zaak.

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:32

Op stage heb ik een half jaar lang ook lange dagen gemaakt, ik nam meestal naast m'n brood een appel mee. Gezond en zo had ik toch nog iets voor erbij, verder leefde ik ook op thee .. O:)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:35

's ochtends begin ik met een boterham, rond een uur of half 11 een crackertje of appel. om half 1 lunch, bestaand uit 1 boterham, crackertje en appel, middags rond 3 uur weer een appel of crackertje en 's avonds een warme maaltijd. Ben 's avonds wel in de weer met de paarden. En tijdens werk loop je wel eens naar je collega of printer (zijn allemaal verschillende afdelingen, dus je zit maar met een paar op een kamer)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:38

Regelmatig kleine beetjes eten. Iedere 2 uur wat, zo blijft je stofwisseling aan de gang en hoef je geen honger te lijden.

En blijven sporten!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:38

Ik bak tegenwoordig iedere zondag en woensdag een bananenebrood, mueslibrood, mueslirepen of een ander gezond tussendoortje. Deze kun je gemakkelijk invriezen (wel eerst in porties verdelen). Voor de eerste vier dagen houdt ik wat apart en de rest vries ik in. Vandaag gaat het bakken er niet van komen, maar heb nog een gevulde vriezer, dus kost me smorgens ongeveer 3 seconde werk om het vriezerdeurtje te openen. Daarnaast koop snackgroente als tomaatjes, bleekselderij als ik zin heb om ergens op te kauwen en maak ik ook twee keer wekelijks een salade die ik de rest van de week als lunch kan meenememen.

Kost me twee keer in de week ongeveer anderhalf uur de tijd aan boodschappen en kokerellen, maar kan iedere morgen binnen 5 min. mijn trommel vullen. Ik heb mezelf zo'n hippe bak cadeau gedaan met compartimenten en bestek die weinig ruimte inneemt in mijn tas, maar waar ik veel verschillende dingen in kan stoppen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:41

Ik zit ook fulltime op kantoor.

Eet 's ochtends in de auto een boterham.
Rond een uurtje of 11:00 neem ik dan fruit (heb een bakje mee met wat stukjes fruit er in, bijv appel, banaan en ananas).
Voor lunch heb ik dan om de dag brood mee (3 stuk) of een maaltijdsalade uit de appie of lidl. Zijn prijzig maar dan ben je geen tijd kwijt aan voorbereiding, bak is makkelijk mee te nemen.
Voor de namiddag heb ik dan een zakje met 2 snack-a-jacks of noten mee (walnoten, amandelen).

Thuis dan avondeten maar heb t geluk dat mijn vriend vaak kookt (ik ga na t werk eerst de paarden doen) dus kan zo aanschuiven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:44

PowerReiner schreef:
Regelmatig kleine beetjes eten. Iedere 2 uur wat, zo blijft je stofwisseling aan de gang en hoef je geen honger te lijden.

En blijven sporten!

Ik sport natuurlijk. Maar desondanks heb ik vooral aan het eind van de ochtend gewoon honger. Van fruit wordt dat bepaald niet beter, ik lees dus graag mee want ben ook (weer) zoekende.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:45

Ik zit ook de hele dagen op kantoor en ik eet gewoon best veel.
Ik heb namelijk jaren te weinig gegeten omdat ik een beetje hetzelfde dacht als jullie. Het enige wat er gebeurde was dat ik aankwam.

Vandaag is het mooi weer dus dan loop ik tussen de middag even een rondje buiten. Dan zit je al snel op 20 minuten beweging, 's avonds nog een kwartiertje been en buikspieren voor de tv en je hebt gemiddelde beweging voor die dag weer gehad. Ondertussen ben ik wel wat meer gaan sporten dus moet ik ook meer eten.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:47

Indien mogelijk kan je ook al tijdens je werk je eten opeten en tijdens de lunch een stuk gaan wandelen. heb je meteen ook weer genoeg frisse lucht binnengekregen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:48

SAKKIA schreef:
Ik zit ook de hele dagen op kantoor en ik eet gewoon best veel.
Ik heb namelijk jaren te weinig gegeten omdat ik een beetje hetzelfde dacht als jullie. Het enige wat er gebeurde was dat ik aankwam.

Dit :j

Ik kom het kantoor binnen met een broodje, een koekreep, 2 bananen en twee suikervrije koekjes (zelf gebakken). Tussen de middag lunch ik mee in de kantine. (soepje + salade)
Aan het einde van de dag is die lading eten ook echt op. En dan zit ik vervolgens om half 6 alweer aan mijn avondeten want: trek :))

Elk uur/om de drie kwartier ga ik even naar de wc/drinken halen/collega's vragen stellen zodat ik wel van mijn plek afkom :)

(NB: Ik sport wel fanatiek)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:49

Ik lees even mee! Ik werk zelf ook 40 uur op kantoor en neem altijd voor de ochtend twee rijstwafels/krentenbol/plakje roggebrood of zoiets. Tussen de middag 3 plakjes brood, maar tegenwoordig ook wel eens een salade en in de middag heb ik dan altijd nog fruit.

Ben het wel met Sakkia eens, te weinig eten omdat je denkt dat je een kantoorbaan hebt is ook niet goed. Gewoon om de twee/drie uur wat eten.

Ikeje: Wat voor een soort bak is dat die je jezelf cadeau hebt gedaan? En heb je ook een recept van dat mueslibrood?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:50

Ik eet havermout in de ochtend, dan heb ik tenminste niet om 10uur al terug honger.
Verder neem ik vooral fruit mee, appel, peer of banaan.
Vaak ook wortels, bloemkool of komkommer.
Standaard heb ik ook magere yoghurt in de ijskast staan.

Tijdens de middag volkoren brood of speltbrood. Van wit brood heb ik na een uur al weer honger.
Of een slaatje met pasta dat ik de vorige dag gemaakt heb.

Ik heb ook altijd honger en als ik geen gezonde alternatieven bij heb, eet ik de hele dag koekjes :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:52

Snackkomkommertjes en -tomaatjes vullen bij mij beter dan fruit. Van fruit krijg ik vaak alleen maar meer honger. Een handje noten werkt ook goed tegen de honger.
Ik moet ongeveer elke 2 uur eten en lunch ook meestal niet, werkt goed, geen honger omdat ik steeds kleine porties eet en dus geen piek heb tijdens de lunch. Zorgt ook voor een constant energielevel.
Dus fruit, groente, crackers of boterhammen, soms een bakje noten waar ik een aantal dagen mee doe en yoghurt. Maar ik eet ook koekjes tussendoor, ik kom niet zo snel aan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:54

Omdat ik ook in het afval topic zit en daar al had geplaatst wat ik vandaag ga eten, plaats ik het hier ook even

Mijn dagje vandaag:
o: groene smoothie van appel, peer, andijvie en kaneel (niet te drinken werkelijk, smaak was goed maar van de structuur kreeg ik echt de rillingen :+ )
t: speltrijstwafel met appelstroop
t: winterwortel
l: 3 volkoren boterhammen met halvarine, 1 vruchtenhagel, 2 rauwe ham met sla. Halve paprika
t: speltrijstwafel met appelstroop
t: twee mandarijnen
a: stampotrauwe andijvie met uitgebakken spekjes en blinke vink.
t: beetje halfvolle kwark, handje noten

beweging: Rondje hardlopen

Normaal heb ik ook nog havermout in mijn groene smoothie maar dat was ik nu vergeten. Hij was ook niet weg te krijgen, dus ik heb de halve liter niet helemaal gered. Daarnaast ben ik in de avond vaak wat voorzichtig met koolhydraten, maar ik ben ook gek op stampot dus die laat ik niet staan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:02

Is dat weer wat nieuws een blinke vink?!! :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:20

Blinde vink of vogel zonder kop, misschien iets typisch Belgisch. :+ Soort van gehakt met reepjes biefstuk errond,lekker!

Ik volg even want ik zit al 15 jaar op kantoor en heb ook steeds honger en snoep dus teveel. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:21

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:31

Handig topic dit ! Mijn moeilijkste moment is het thuiskomen van een lange dag op kantoor en het avondeten waar ik nog aan moet beginnen. Soms moet er nog een boodschapje gedaan worden en etc. Ik probeer daarom in de auto al wat gezond eten binnen te werken (appeltje, granenkoek of banaan) zodat ik thuis niet de kasten plunder op zoek naar iets zoets, maar ondanks het eten in de auto blijft de thuiskomst moeilijk. :o

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:33

Haha! Ik snapte wel wat je bedoelde hoor, ik ken wel een Blinde vink, maar geen Blinke vink.. :D

Nathaliefje, dat heb ik dus ook heel erg. Als ik nog iets nodig heb doe ik dat ook vanuit het werk, dan rij ik toch langs de winkel. Ik moet me dan inhouden dat ik niet even iets lekkers meeneem voor in de auto om te snaaien, dan heb ik gewoon honger!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:36

Nathaliefje schreef:
Handig topic dit ! Mijn moeilijkste moment is het thuiskomen van een lange dag op kantoor en het avondeten waar ik nog aan moet beginnen. Soms moet er nog een boodschapje gedaan worden en etc. Ik probeer daarom in de auto al wat gezond eten binnen te werken (appeltje, granenkoek of banaan) zodat ik thuis niet de kasten plunder op zoek naar iets zoets, maar ondanks het eten in de auto blijft de thuiskomst moeilijk. :o

Hier heb ik ook vaak last van. Ik smeer ook altijd het brood voor de volgende dag als ik aan het koken ben, ook dat van mijn vriend. Mijn vriend heeft dus ook altijd twee broodjes met een speculaasje (die ik er dan altijd los in een zakje bij doe anders wordt alles zo slof), nou die speculaasjes zijn dus echt niet veilig.

Oh typvoutje :') Had ik zelf helemaal niet gezien :o

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:36

Tussendoor neem ik ook meerdere keren een kop drinkbouillon. Heel weinig calorieën en helpt wel (een beetje) tegen de honger.
Al kan ik nu, om half twaalf, niet wachten totdat ik mijn broodjes van vandaag weer op kan eten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:38

Het antwoord is couscous! Het vult, het is gezond en je kunt het ook koud eindeloos variëren met salade, gegrilde koude groentes, kip, vis, etc.
Twee keer in de week een bak couscous maken (wat goed blijft in de koelkast) en bij het avondeten vast de groenten, salades, kip, eieren etc voor de volgende dag in elkaar draaien.