Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:27

Allereerst, ik ben echt happy met mijn huisgenoten hoor. Een Duitse jongen, een Duits meisje en een meisje uit Bulgarije. We leven heel prettig samen en het bevalt allemaal prima.

Maar soms... Soms.. Kan ik ze wel achter het behang plakken. Helaas kan ik dat niet daadwerkelijk doen... En op den duur kan ik ook niet achter hun aan blijven lopen vitten over dat ze "Niet goed genoeg schoonmaken" "De vieze pan niet een hele dag in de wasbak moeten laten liggen" "Dat een doekje over de wc bril halen niet helemaal de wc schoonmaken is." Dat "het afval toch echt eens naar buiten moet worden gebracht" Dat "de vaatwasser wel eens door een ander mag worden leeg gehaald" etc.. Dus daarom dit topic.

En nu... Nu wilde ik graag dat mijn buren zouden langskomen om te klagen over de harde Duitse rap muziek die uit mijn huisgenoot zijn kamer komt. Doet gewoon pijn aan mijn oren, wat een slechte muziek. Maar kan er niet over klagen, want zo vaak gebeurd het niet, dus dan mag het ook gewoon... Maar het zou wat minder erg zijn als het goede muziek was -O-

Nog meer mensen hier met huisgenoot irritaties :+

TheJokerr

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:30

Ja hier :wave:
Inderdaad super lieve huisgenoten maar soms aaarghhh

Ik woon met 5 andere meiden, 3 zijn er momenteel niet en 1 sluit zich op dus komt het op de laatste aan. Mevrouw heeft vaak last van koppijn door de stof zegt ze, maar zelf schoonmaken vertikt ze ook gewoon en dan is het "nee nu mag een ander het wel eens doen" terwijl ze nooit de handen uit de mouwen doet, maar alleen haar "taak" 1x in de week.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:39

Oh mag ik hier alsjeblieft bij? :+ Ik woon met twee jongens, en inderdaad, ze zijn super lief, maar soms...
Met name de één, die overal waar hij komt een hele bende achterlaat. Na vakanties en weekenden ben ik een beetje bang om thuis te komen. Een beetje bang dat hij onder een hoop afval ligt ofzo. := Daarbij is hij nog al goed in dingen 'lenen' zonder te vragen of terug te zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen mijn spullen gebruiken, als ik het daarna maar niet zelf weer schoon hoef te maken of nog erger, dat ik ernaar moet zoeken.
Net zag ik bijvoorbeeld dat mijn gitaar weg was. En ja hoor, hij lag op zijn kamer.

En de ander lijkt soms niet echt te snappen dat ik een meisje ben. := Dan krijg je dingen te horen als "heb net echt een natte scheet gelaten".

En ik ben stiekem vaak een beetje bang om mensen uit te nodigen :') Ze hebben een vreemde vorm van humor, die ik zelf -na even wennen- wel kan waarderen, maar ik ben bang dat ze opmerkingen naar anderen gaan maken. Zo stond er laatst een vriendinnetje van me voor de deur. Lief kind, maar heel erg netjes en verlegen. Zit mijn huisgenoot te verkondigen hoe hij haar wel even 'onder handen zou nemen'.

Maarrrr... ik heb ze zo ver dat we een schoonmaakrooster nemen *\o/* dat is al een hele stap in de goede richting.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:50

Wij hebben een schoonmaakrooster, maar iets achter je kont opruimen maakt alles al meteen schoner.

Ik ben blij dat ik met meiden woon, maar die poffen de verwarming ook als ze het koud hebben op 22 of gerust 23 graden, nou dan kun je mij gaan opdweilen hoor bem totaal geen koukleum en zet hem dan ook altijd weer terug op 20 of 19. Op kou kun je namelijk makkelijk kleden :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:54

@TheJoker: Ja, precies. Iedereen doet hier zijn taak 1x in de week volgens het rooster. Wat prima is, als 2 van de 3 het ook echt niet halfbakken zouden doen... Maar beide (de Duitsers) zijn er niet zo'n ster in. Ik kan het de jongen soms nog vergeven, die ziet gewoon soms echt niet wat vies is en maakt het dan niet schoon.. Maar het meisje weet precies hoe en wat schoon moet, want als ze echt eens goed schoonmaakt (wat ook wel gebeurd) is alles spik en span.. Maar dan heeft ze er even geen zin in en doet ze het half half.. Terwijl ik en mijn andere huisgenoot alle handen uit de mouwen steken in onze taak en alles laten glimmen, elke week weer. Dat is soms wel frustrerend.

Daarnaast ben ik de enige die door de week ook opruimt. Ik stofzuig elke dag de woonkamer, want ik heb een hond en kan mijn huisgenoten niet met mijn hondenharen laten zitten omdat ik zo graag een hond wil.. Dus dat is prima.. Maar verder zet ik elke twee weken op zondagavond de container buiten (zij vergeten het en dan zitten we met zakken vol afval in de achtertuin omdat de container vol is). De vaatwasser word wel aangezet door anderen, maar door diezelfde twee weinig uitgeruimd. Ook al zitten ze de hele dag thuis in hun kloffie huiswerk te maken, alle vaat word gewoon bovenop de vaatwasser gestapeld net zolang tot ik of de andere huisgenoot het zat is en de vaatwasser uitruimt en alles erin zet.

Ook ben ik de enige die de was draait van onze handdoeken, vaakdoekjes, sponsjes etc, zodat we altijd genoeg schone hebben. Zij wassen dit nooit.. Ook ben ik de enige die al het schoonmaakmiddel in huis haalt. Ondanks dat ze er wel voor mee betalen (alles word berekend via een website), halen ze haast nooit wat in huis. Ik en de andere huisgenoot moeten alles kopen. Na twee maanden gingen we de rekening 'settelen' en moesten ze me beide 15,- betalen omdat ik alles aan boodschappen in huis had gehaald en zij niets.

Ik vind ze echt heel aardig en doe graag een peukje met ze in de tuin (die ze dan gewoon op de grond gooien en die ik elke week van de grond pluk en weggooi :') ) en we ontbijten wel eens samen of avondeten en kletsen met elkaar.. Maar ik raak soms zo gefrustreerd door het gebrek aan initiatief en het gebrek aan verder kijken dan hun neus lang is.

Ik heb ze er vaak genoeg op gewezen en wil dat ook niet meer doen, want ik ben geen moeder.. Maar ik denk soms weleens, ik houd gewoon op met schoonmaken en dan redden ze zich maar.. Maarja, daar heb ik mezelf alleen maar mee :P Want in een heel vies huis kan ik niet leven.

En ach, ik ben gelukkig niet alleen. Ik heb wel een huisgenoot die net zo schoon is als ik en met me staat :D Kunnen we samen af en toe bitchen *\o/*

En och de verwarming! We betalen per maand maar als we er overheen gaan krijgen we gerust een naheffing (maar ook geld terug als we eronder blijven) aan het einde van jaar... Dus ik gooi dat ding altijd niet hoger dan 20/21.. Maar nee, soms staat die gerust op 24 en dan is er niemand thuis. Hebben ze hem aangezet, maar niet terug gezet voordat ze de hele dag weggingen.... Of ze gaan de hele kerstvakantie naar huis, drie weken, maar niet de verwarming in hun slaapkamers uitzetten...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:58

TheJokerr schreef:
Wij hebben een schoonmaakrooster, maar iets achter je kont opruimen maakt alles al meteen schoner.

Ik ben blij dat ik met meiden woon, maar die poffen de verwarming ook als ze het koud hebben op 22 of gerust 23 graden, nou dan kun je mij gaan opdweilen hoor bem totaal geen koukleum en zet hem dan ook altijd weer terug op 20 of 19. Op kou kun je namelijk makkelijk kleden :+

Whaha hierop moest mijn huisgenoot echt lachen, herkenbaar van die verwarming!

Als ik alle bovenstaande reacties lees mag ik god op mijn blote knietjes danken!
Mijn huisgenoot brengt me savonds drinken, ruimt af en zet alles in de vaatwasser. Ik kook meestal simpelweg omdat ik dat wat beter kan :) We doen samen de grote boodschappen.

Ik doe meestal het huishouden maar meneer doet me wel eens verrassen met een stofzuigrondje! Daarnaast ruimt hij bijna iedere ochtend de vaatwasser uit.

Wauw wat heb ik het toch goed :) !

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:01

Wij wonen met zijn vieren waarvan een mannelijke huisgenoot. Hij spaart zijn afwas vier weken!! op voordat hij het een keer schoonmaakt en opruimt. Verder laat hij nogal eens halve boterhammen slingeren die er als je zelf niet opruimt er weken liggen, hij vind schoonmaken en opruimen namelijk nutteloos.
Het allerergste vind ik zijn vriendin, die kan zo hard krijsen 's nachts...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:06

Nou lekker dan Loesje... Zo'n krijsende vriendin. Is dat omdat ze leuke dingen aan het doen zijn? Zou ze zich dan echt niet schamen daarvoor?

Ik mis een oude huisgenoot van mij. Als ik brak op de bank lag op zondag bakte hij me een eitje of maakte me tosti. Hij wilde ook nog weleens als ik ziek was de hond uitlaten. En het schoonmaken ging ook gewoon prima, hield zich netjes aan het rooster, skipte geen dag over. Helaas ging hij met zijn vriendin samenwonen. Voor hem leuk, voor mij minder haha. Ik werd altijd zo vrolijk als ik in de ochtend naar beneden kwam en daar zat hij met zijn glimlach op de bank te wachten. Of andersom, als ik eerder naar beneden ging, kwam hij ook al snel naar beneden, want we moesten toch echt wel samen ontbijten. Het was altijd super gezellig.

Boodschappen doen we in het huis niet samen, en eten koken ook eigenlijk niet, omdat we allemaal op verschillende tijden eten en best druk zijn. Soms eten we wel samen, maar zeer weinig. Twee van de drie huisgenoten zitten ook altijd boven in hun kamer. Ze zijn wel sociaal en superaardig, maar we zijn geen vrienden. Daarnaast zijn ze elk weekend en elke vakantie thuis, soms van donderdag tot maandag. Dan zit ik hier veel alleen en ik houd wel van wat drukte om me heen. Met het Bulgaarse meisje kan ik wel in de woonkamer uren weg kleppen, heerlijk, en we gaan steeds meer met elkaar om. Het helpt ook dat mijn beste vriend Bulgaars is en ik wat Bulgaars ken en haar daar mee kon verassen toen ze hier kwam te wonen haha. Zij woont hier nog niet eens een maand en het klikt nu al erg goed.

Nu pas merk ik hoezeer ik het gemist had dat mijn recente huisgenoten niet zo sociaal zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:09

Haha, als je met meerdere huisgenoten woont en zeker in een studentenhuis is het soms wat behelpen.
Over het algemeen doet iedereen hier zijn taakjes wel en is het bijvoorbeeld vaste regel als de een kookt dan wast de ander af.
Maar inderdaad dingen als de keuken/woonkamers schoonmaken was een stuk minder werk als iedereen zijn spullen opruimde en elke week een keer de vaatwasser in en uit ruimde.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:10

Ooooh jaaaa... heel herkenbaar. Ik woon met een Braziliaan, een Indiaas meisje en een Franstalig Belgisch meisje en echt... ze zeuren altijd dat het zo vies is in huis, maar iets eraan doen ho maar. Ik ben nu doordeweeks weg, dus ik had afgelopen zondag alles opgeruimd, afwas gedaan, gasstel gepoetst (wat ook al weken niet gedaan was) en een briefje neergelegd dat het vuilnis maandag naar buiten moet. Kom ik de vrijdagavond daarop weer thuis, is de keuken een grote paasei met afwas overal, staan de volle vuilniszakken nog net zo vrolijk in het berghok, naast een walmende en overvolle GFT-bak. Echt |o

Daarnaast heeft de Braziliaan de onfortuinlijke gewoonte om 's avonds laat nog te gaan koken. Geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat hij geen keukenprins is en nogal eens wat laat aanbranden. Hierdoor gaat de rookmelder in de keuken dus af, waardoor ik om halftwaalf in paniek uit mn bed schiet omdat ik denk dat het huis in de fik staat :x En dat niet één keer, maar echt drie keer in twee weken. Toen heb ik m er ook wel even flink pissig op aangesproken, of tie alsjeblieft zn pannen in de gaten wilde houden 's avonds. Wat trouwens mijn pannen zijn (zijn wel voor algemeen gebruik) en waar nu door het vele aanbranden mooie zwarte vlekken inzitten die er niet meer uitgaan -O-

Verder zijn ze inderdaad heel aardig, maar soms...

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:12

Ik herken het wassen van de vaatdoekjes, handdoekjes ect.. want ik doe dit ook :+ ook ruim ik altijd de vaatwasser in ookal heb ik geen dienst, maar dan zet mijn huisgenoot het boven de vaatwasser.. wat is nu het verschil met even de klep open en erin zetten?

Ik probeer minimaal 3x per week schoon te maken, want ben een behoorlijke stresspoetser :')

Wij koken trouwens allemaal apart, mits we er geen zin in hebben of er een geen eten in huis heeft gehaald en de ander teveel heeft. Eigen boodschappen word ook gedaan.

Alleen wc rollen, schoonmaakspul en vaatwastabletten worden gehaald door 1 iemand steeds dus kamer 1 dan kamer 2 en zo tot 6. Nu 3 weg zijn gaat het minder hard maar de vaatwastabletten niet, had laatst 2 dozen sun gehaald en nu zijn ze weer op maar vertik het weer te halen want heb dit al 4x gehaald :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:21

Zo vertikte ik het laatst wc papier op te halen.. We hebben 4 dagen zonder wc papier gezeten (of nu ja hun, ik had een eigen rolletje in mijn kamer die ik telkens meesleepte :') ) voordat ook maar iemand wc papier ging kopen.. Wat ze in die 4 dagen gebruikt hebben, geen idee.. En ook niet meteen even afvalzakken gekocht die ook op waren of afwasmiddel. Nee, had ze niet aan gedacht. Aaargh! :P

Hier hebben we alles samen, is van het huis. En als ik iets nieuws koop, zoals een pan etc, dan delen we het bedrag en is het gewoon voor het huis. Er zijn wel een paar dingen van mij die iedereen mag gebruiken, zoals de elektrische oven en de Senseo

Ik drink haast nooit meer koffie, maar had er even weer zin in, dus hup Senseo aan. Had ik zeker een maand niet gebruikt, maar hun dagelijks. Ik wil er een nieuwe pad in doen, natuurlijk zit de oude pad er nog in. Lekker. Ook de padhoudertjes waren gewoon vies. Aangekoekte koffie. Nou, meteen schoongemaakt. Maar toen.. Het opvangbakje. Ik die eruit halen. Zat vol met koffie en allemaal schimmel!

Toen ben ik echt heeeel kwaad geworden. Dat ik het belachelijk vond dat ze niet zelf het fatsoen hadden om iets schoon te houden wat van een ander is en waar zij gratis en voor niets gebruik van mogen maken. Daar was ik echt heel kwaad om. Excuses gekregen en de Senseo is sindsdien altijd prachtig schoon.. Maar toch. Toen kookte ik wel even, want kan er nog steeds niet bij. Je maakt gebruik van iets wat niet van jouw is... Dan is het toch doodnormaal dat schoon te maken na gebruik of niet soms.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:23

Jeugd sentiment dit topic, ken alle genoemde frustraties hier zo ongeveer.
Schrale troost, ooit woon je op jezelf!
(maar ik geef toe af en toe is het wel even afzien. En les 1 is zorg dat je zelf altijd WC papier hebt voor geval je huisgenoten het inderdaad verrekken te kopen :+ }> )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:28

Heerlijk topic. Ik woon sinds een jaar of 3 à 4 alleen, maar heb voor mijn studie weer even in het buitenland gewoond, en daar met huisgenoten gezeten. Wat n ramp is dat toch :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:29

Ik zat met kerst en oud en nieuw drie weken alleen in dit huis. Heb de tijd van mijn leven gehad. Toen ze terugkwamen "Heb je ons gemist?!" "Ja, hoor..." Maar eigenlijk totaal niet :P.

Hoewel ik toch ook wel weer dol ben op het sociale, wat wel fijn is. Maarja, dat kan ik ook uit huis opzoeken, wanneer ik zin heb.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:30

ElineS schreef:
Nou lekker dan Loesje... Zo'n krijsende vriendin. Is dat omdat ze leuke dingen aan het doen zijn? Zou ze zich dan echt niet schamen daarvoor?

haha ja op dat moment, hebben er ook allemaal al wat van gezegd maar denk niet dat ze zich schaamt. Ze zijn ook gewoon een beetje raar, want heb ook wel eens twee meiden horen krijssen en zo leuk is mijn huisgenoot nou ook weer niet.

Wij hebben trouwens een schoonmaakrooster waar we ons allemaal top aan houden behalve hij. Mijn andere huisgenoten zijn super leuk!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:54

Hele gesprekken die ik mee kan luisteren van mijn huisgenoot die in de kamer naast mijn kamer zit, die werkelijkwaar altijd ruzie heeft met dr vriend :') Of die vriend nou bij haar is of aan de telefoon, altijd is het vanaf het begin al ruzie. Vreselijk irritant om aan te horen :P K hoor alles in mijn kamer, ook om 11/12 uur 's avonds. En dan gaat ze bij mij zeuren als ik om 9 uur 's ochtends de afwas doe. (omdat ik daarna naar mn ouderlijk huis zou gaan en ik mijn afwas niet het weekend laat staan) Want ze werd daar wakker van :')
Nou 9 uur is nou niet zo achterlijk vroeg.....
Zij kwam ook wel soms om 1 uur 's nachts thuis en ging dan op dr naaldhakken beneden lopen door de keuken enzo, wat je keihard hoort. En smijt ook 's avonds laat nog de voordeur hard dicht terwijl die echt muisstil dicht kan. Snap niet waarom ze hem altijd zo hard dicht doet.

En ik kon soms meegenieten met de intieme bezigheid tussen mn huisgenoot en dr vriend _O- pff hoorde het bed echt kraken en kreunen... En dan juist op dat moment hield mijn muziek ermee op (die zette ik op die momenten vaak wat harder) -O-
Huisgenoot die beneden woont die zei zelfs dat er een plank in haar plafond los zit hahahah _O- kan niet anders dan door ...........
Gelukkig heeft ze nu een baan waardoor ze minder thuis is en dr vriend ook minder vaak bij haar is. Dus iets meer rust.

Soms erger ik me ook aan hoe smerig ze kunnen zijn. Nou valt het hier wel mee, hoewel ik meestal degene ben die het gasfornuis enzo moet schoonmaken, maar laatst vond ik ook in de tuin een open volle vuilniszak die omgevallen was. Dan denk ik ook van, doe die dan iig dicht??!! Nu moest ik dat weer gaan opruimen. En ze had wel eens een doos in de tuin gezet en daar het afval in gedumpt. Omdat de prullenbak heel erg vies was geworden en vliegen aantrok _O- Bah. Gelukkig heeft ze het na een hele tijd een keer opgeruimd, ik vertikte dat.

Bij een eerdere kamer waar ik zat, was er een Duitse jongen als huisgenoot, die wist niet hoe ie moest schoonmaken. Ik was 7 weken niet op mijn kamer omdat ik een stage had dichtbij mijn ouderlijk huis, toen kwam ik daarna terug, was het hele gasfornuis zwárt :oo mijn god hé. Heb er nog een foto van :')
En hij liet al zn afwas altijd staan in de gootsteen waardoor ik de kraan nieteens kon gebruiken. Later (na meerdere malen vragen of hij het op ging ruimen) was ik het zo zat dat ik al zn afwas in een doos heb gedumpt en voor zn kamer heb gezet :+

Oohja en wc-papier is hier ook iets :') ik haal nu iedere keer wc-papier, maar ik laat het gewoon op mijn kamer staan, als het op is als ik er ben en naar de wc moet, vul ik het aan (anders kan ik niet naar de wc als k moet), maar anders mogen ze er mooi zelf voor zorgen mwhaha. Want nu was ik iedere keer degene die wc-papier aan moest vullen. Weet niet hoe ze dat deden, maar heel vaak kwam ik en was het op :oo Nu hoop ik telkens dat zij het een keer aan vullen. Ze laten ook vaak wc-rolletjes in de wc staan. Hoe moeilijk is het om die weg te gooien.....

Wil er eigenlijk wat van zeggen maar dan moet ik over alles gaan zeuren :+
Wij hebben geen schoonmaakrooster, dat werkt namelijk niet.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:47

ElineS schreef:
@TheJoker: Ja, precies. Iedereen doet hier zijn taak 1x in de week volgens het rooster. Wat prima is, als 2 van de 3 het ook echt niet halfbakken zouden doen... Maar beide (de Duitsers) zijn er niet zo'n ster in. Ik kan het de jongen soms nog vergeven, die ziet gewoon soms echt niet wat vies is en maakt het dan niet schoon.. Maar het meisje weet precies hoe en wat schoon moet, want als ze echt eens goed schoonmaakt (wat ook wel gebeurd) is alles spik en span.. Maar dan heeft ze er even geen zin in en doet ze het half half.. Terwijl ik en mijn andere huisgenoot alle handen uit de mouwen steken in onze taak en alles laten glimmen, elke week weer. Dat is soms wel frustrerend.

Ik herken het :j en inderdaad als ik zelf niet meer schoonmaak heb ik mezelf er mee.
en het is vervelend dat je schoonmaakwerk dan niet gewaardeerd word terwijl ze zien dat het schoongemaakt is maar vervolgens al weer een theezakje ergens laten liggen, broodkruimels of verpakkingen van koekjes.

Mijn huisbaas zeikt trouwens ook al wel redelijk snel hoor, ze komt elke dag minimaal 2x het huis binnen, draait alle deuren per direct ook weer op slot omdat ze bang is dat we inbrekers krijgen. ook moeten we altijd de gordijnen open hebben, het gordijnen dingetje kan ik nog vatten, maar als iedereen op haar nest ligt tot een uur of 8-9 en daarna pas open doet is het toch al prima, nee voor het bedrijf open gaat moet het al gedaan zijn dus diezelfde avond nog open.

Het op slot draaien is echt een ergenis, doet een huisgenoot nu ook terwijl er gewoon mensen thuis zijn, ik vind het redelijk nutteloos want als er iemand binnen komt horen we dat echt altijd en als er brand uitbreekt dan ben je nog verder van huis.

@1234; wat ontzettend irritant dat je alles hoort, mijn buurvrouw die belt 's avonds ook altijd met haar vriend en ze heeft een harde stem, maar ondanks de toch nog dunne muur hoor ik haar maar heel zachtjes, daar ben ik wel blij mee. waar ik minder blij van word is het dichtslaan van de deuren, de woonkamer deur hoor ik geregeld wél kei hard -O-

Ik zit in de kerstvakantie en eigenlijk alle vakanties ook alleen in het huis, de rest gaat dan gewoon terug naar de ouders maar ik heb mijn werk hier ook. Ik vind het buitengewoon heerlijk!! alleen wonen al mijn vriendinnen dan niet hier dat is soms best eenzaam :')

Verder hebben wij algemene pannen, maar ik heb ervoor gekozen eigen pannen te houden iets schoner.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:55

Ik woon in een huis met 6 anderen. Gezamenlijke keuken, wc en douche. De huisbaas maakt de gezamenlijke ruimtes schoon gelukkig want anders doen een huisgenoot en ik het alleen een Dat zijn we wel een beetje zat gezien de bende die iedereen maakt.
Ik ben zelf ook geen heilige. We hebben gelukkig allemaal een keukenblok met wasbak op onze kamer. Dus het enige wat we er niet kunnen doen is koken maar dat kan in de grote keuken. Dus de afwas staat meer en deels in de kamer zelf van de persoon. Ik heb momenteel alleen wat vieze pannen er staan. Ik heb zo'n hekel aan de afwas hè en daarom staat het er wel eens 1 á 2 dagen. Foei ik..
De meeste huisgenoten zijn geen studenten. 2 van de 7 studeren en de rest werkt. We hebben het heel gezellig en niet veel last van elkaar.. alleen soms op zaterdagnacht maar ach dat is 1x in de zoveel tijd.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:59

Herkenbare verhalen! Ik woon samen met een andere jongen, dus dat scheelt, maar die heeft schoonmaken niet echt meegekregen vanuit zijn opvoeding :+ In het begin hield ik dus alles schoon, maar nu hou ik het wel minder bij moet ik zeggen. Zo frustrerend om iedere keer de hele keuken schoon te moeten maken, en dan de volgende ochtend weer het kastje (dat we als 2e aanrecht gebruiken) vol te zien liggen met kruimels. Doekje over het aanrecht, pannen afspoelen of stofzuigen komt ook niet in zijn woordenboek voor. Heb 'm een keer zien stofzuigen, toen een vriendinnetje van hem dat langskwam en ik stonden te kijken. Stofzuigt ie alleen het kleed onder de tafel :+ 'Zo, klaar'

Ben wel wat makkelijker/luier geworden moet ik zeggen, dus dat ik me er minder aan erger is dan ook een voordeel :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:59

Ik ben blij dat ik nu eigen koelkast, eigen magnetron en eigen pannen/servies/bestek heb op mijn kamer, die ik op mijn kamer allemaal bewaar (net als de etenswaren enzo). Alles wat ik nodig heb voor het koken sleep ik mee naar beneden.

Ook heb ik eigen wastafel op mijn kamer. Heerlijk allemaal! Doe afwas ook gewoon op mn kamer, laat vuile borden enzo ook op mijn kamer staan want ik was het daar toch af, zo heb ik niet het gezeur dat huisgenoten er nog andere vuile borden van henzelf op zetten enzo of in de gootsteen dumpen waardoor het nog viezer werd dan het al was. Dat had ik eerder vaak bij mn andere kamers waar k heb gewoond. K was het ook niet iedere dag af, laat het soms wel 2-3 dagen staan :+ Alleen als borden echt vies zijn spoel ik ze iig al ff af.
Geen gezeur meer van te weinig ruimte in de koelkast ofzo. En k zorg gewoon voor mijn eigen spullen :P Enige wat ik gebruik in de keuken is het gasfornuis. Oven hebben we niet. Soms laat ik wel eens mijn pannen een nachtje staan, maar meestal ruim ik het gewoon meteen die avond op.
En gezamenlijke douche en wc. Bij de douche laat 1 van de huisgenoten wel een borstel altijd liggen die vol zit met haren, en als ze de haren eruit haalt dan laat ze de bol haar gewoon liggen daar op het randje waar alle flessen shampoo/zeep enzo staan. :r

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:49

Ik had mijn huisgenoot over dit topic verteld, en stukjes laten lezen.

Zegt ie vanmiddag, gezien ik voor het eten mijn paarden vanuit de paddock in de uitloop wilde zetten:"je steekt meer energie in je paarden dan in mijn eten! Ik ga me ook aanmelden om mee te klagen!"

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:18

Hahaha :+
Mijn huisgenoot vertrekt morgen voor een paar dagen naar Londen, dus dan kan ik eindelijk weer het hele huis schoonmaken. Maar het is nu wel heel gezellig met een bak popcorn op de bak :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:13

Oh jaaa! Even spuien :D Ik heb namelijk een huisgenoot waarvan ik 's nachts niet de trap op en af mag lopen want de trap kraakt en daar word ze wakker van :') Oftewel: Ik mag tussen 11 en 8 niet plassen. Ja, haha dream on. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:37

Voor anderhalf jaar terug woonde ik begeleid met 2 huisgenoten.
Wat een drama zeg. :x
We moesten voor elkaar koken, eten moest rond half 6 op tafel staan en de ene kookte veel te laat en liet de helft aanbranden (oa spaghetti met een verkoold blok erin :oo) de ander kookte vroeg en de groenten waren letterlijk snot, compleet kapotgekookt.
Mijn groenten waren niet goed volgens hem want te knapperig (beetgaar).
Even melden dat je niet mee eet of later eet was ook moeilijk, waardoor het dus meer dan eens voorkwam dat ik na een afspraak me liep te haasten met koken en tafel dekken en vervolgens alsnog alleen aan tafel zat. -O-
Extra taken 'kenden' ze niet dus ik stond op den duur alle extra taken te doen.
Bij de keuken hoort dus alleen het afnemen van de kastjes, gasfornuis en keukenblad plus even stofzuigen en dweilen, dingen als voorraad controleren, koelkast en magnetron uitsoppen etc is 'extra' en werd dus niet gedaan.
Toen ik stopte met de extra taken omdat ik het niet meer trok (wat ik meerdere keren heb aangegeven), heeft de begeleiding uiteindelijk de frituurpan weggegooid omdat de schimmel erin stond en het vet een half jaar oud was (en gewoon vrolijk doorfrituren he :r), leverde een boze huisgenoot op want ik had die pan toch best kunnen schoonhouden. :+

Het ergste vond ik nog wel dat het hondje van m'n huisgenote eens behoorlijk wat vlooien had.
Ik was erg secuur met het ontvlooien ivm mijn kat met vlooienallergie en zij deed het hondje in bad met een of andere louzy antivlooienshampoo waarna de vlooien nog over die hond paradeerden. :=
Heb haar diverse keren verzocht om fatsoenlijk vlooienmiddel te halen maar dat vertikte ze gewoon, ook aangeboden haar te helpen met ontvlooien maar dat was niet nodig.
Uiteindelijk kwam een begeleidster onder de vlooienbeten bij ons vandaan. %)
Dat was het moment dat ik heb gezegd dat ik al ff daarmee bezig was maar dat ik tegen een muur stond te banketstaaf, dat ik op het punt stond om mijn dierenarts in te schakelen en alle kosten op mijn huisgenote zou verhalen.
Toen ineens kon er wel actie ondernomen worden. :+

Op een gegeven moment is het huis opgesplitst, ieder kreeg een eigen etage met uitzondering vd gemeenschappelijke ruimtes.
Ik kwam beneden te wonen en ontdekte ineens wat een klereherrie mijn huisgenoot 's avonds laat maakte als hij wilde koken, zat telkens rechtop in m'n bed. :oo
Daar is toen meteen een afspraak over gemaakt dat er na 22u niet meer gekookt mocht worden, het slaapt nl ook zo fijn in etensluchten en 's zomers naast je raam gesmak, gerochel en geboer te horen. :r