Soep-mors-frustratie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Soep-mors-frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 19:32

Ben ik nou zo lomp of is dat gewoon een ergernis voor iedereen vraag ik me al tijden af?! :=

Dan heb je een pan lekkere soep, je houdt er een lege soepkom naast, gaat scheppen met je grote soeplepel.... en de soep sijpelt er al-tijd een beetje (of meer :x ) naast, over je gasstel, langs de rand van je soepkom.... _-:( Kan je weer met doekjes in de weer -O-

Als ik het gruwelijk voorzichtig doe dan gaat het wel maar dan erger ik me dood dat ik er zo lang mee bezig ben (in mijn beleving :P ).

Kunnen andere mensen nou wèl gewoon lekker vlot een soepkom vullen zonder dit gedoe vraag ik me af??
Ik word er echt netig van, heb inmiddels 3 verschillende soeplepels maar het blijft gewoon k*t :P

Morrow_Less

Re: Soep-mors-frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:33

Nee, hier lukt het ook niet. Ik moet dit dus volgen want ik jaag er huishoudpapier doorheen als een gek :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:36

Jus lepel gebruiken, niet te vol doen en even langs de rand van de pan afstrijken zodat de overtollige soep aan de rand blijft ipv je kom :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:36

Je soepkom boven de pan houden zodat je alleen maar de kom hoeft schoon te maken? Zelf heb ik wisselende resultaten trouwens _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 19:41

Ha een mede soep prutser *\o/*

Ja dat bedoel ik...sta je daar met je soepkom-met-sijpelspoor langs de zijkant en onderkant, dat moet je afvegen.

Gasstel afvegen. Natuurlijk net een lastig randje :roll:

Met een beetje pech nog de rand van je soeppan afvegen ook :P ...en dan voor de zekerheid maar een dubbel gevouwen keukenrol onder je soepkom zodat er niet nog een restje als kring op je tafel komt >;)

Keukenrollen gaan er hier ook door als een gek :))

Kneuterig gedoe :')

Kom boven pan doe ik ook al maar maar dan nog zit vaak alles onder -O-
Inderdaad wisselende resultaten :')

Ja met een juslepel / lepel niet te vol / elke keer afstrijken dat schiet dus voor geen meter op -O-
Vind dat langzame getut ongeveer net zo frustrerend eigenlijk :P

Wil gewoon een soeplepel waarmee ik lekker een kom vol kan gooien zonder gedoe, bestaat zoiets niet anno 2015?

Het betreft hier toch een serieus probleem :))

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:53

Doe altijd gewoon grote soeplepel, net niet op de rand vol.
En dan kommetje in de hand, lepel erbij en dan even 2 á 3 keer naar boven en beneden hupsen en dan gauw in de kom.
Geen geknoei.

Dat hupsen weet ik niet hoe je dat noemt, haha maar als je begrijpt wat ik bedoel?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:03

Eum ik denk het :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:17

Wij hebben vaak een klein pannetje met soep, die leeg ik boven de soepkom O:) En dan wel de soep op een lepel laten 'vallen' anders spettert het alle kanten op. Zo spetter ik tenminste niet erg :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:20

Bredere soepkommen kopen?

BigOne

Ik smeer ook altijd, schep de soep in boven de pan en dan plaats ik de soepkom op een gebaksbordje, werkt prima.

Anoniem

Grote soeplepel, niet helemaal vol :D Schep eruit, even heen en weer doen zodat het van de onderkant afdrupt, dan je kom boven de pan en snel er in stoppen :D
Gaat hier altijd goed. Moet ik het anders doen ga ik kliederen :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:23

Hier nemen we tegenwoordig de sauslepel, is kleiner.
Kom boven de ketel houden en op goed geluk :D
Dat van alles moeten opkuisen na het inscheppen, moet je nog opletten dat je de kom niet te scheef houd :')

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:33

Bij mij is t probleem juist van kom naar mond :'). Alsof ik parkinson heb ofzo. Door m'n goede voorgevel valt t ook daar ipv op de grond dus zit altijd onder de vlekken :+

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:35

In de horeca is mij ooit geleerd om je soeplepel niet helemaal vol te scheppen, iets omhoog te houden en dan net een heel klein tikkie terug te dopen (dus de onderkant van de lepel) voor je het in de kom schept. Hoop dat dit duidelijk is want ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden :')

Bij mij werkt het +:)+

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:38

Ja dat klopt. Mij is tijdens de opleiding geleerd om de soeplepel terug te dopen, met de kont, in de soep.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:38

Nope. Nooit problemen mee en gebruik gewoon een grote soeplepel. Maar nou ben ik ook wel een heel ervaren soep eter, als sinds ik een puber ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:39

Ik giet gewoon de pan in mijn kom , ben maar alleen dus kan mooi in de steelpan en ik knoei niet

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:39

Inderdaad de onderkant van de lepel heel iets terugdopen voordat je het inschept. Dat werkt echt :)) Heb op die manier een keer stuk of 50 glazen vol smoothie geschept zonder morsen (bij gebrek aan een betere manier :+ ) +:)+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:13

Ashley5760 schreef:
Bij mij is t probleem juist van kom naar mond :'). Alsof ik parkinson heb ofzo. Door m'n goede voorgevel valt t ook daar ipv op de grond dus zit altijd onder de vlekken :+

Precies dit. Ik had ook verwacht dat het over knoeien tijdens het eten zou gaan :P

Ik zou ook zeggen inscheppen boven de pan ipv ernaast.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:20

Ik doe soep liever in een bord, theoretisch is de kans dan groter dat je raak mikt en de soep in het bord belandt.

Het eten dat is een ander verhaal.... Druppel langs mijn mondhoeken naar beneden, hangend aan mijn kin... Sliert vermicelli tussen mijn borsten....
Drama, dan maar aan de cup-a-soup, hoewel..,scheur het zakje open, de helft van de poeder ligt dan al op het aanrecht... Kokend water erbij, roeren... Toch blijft er altijd een zoute klont onder in de mok....

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:24

Fortitude schreef:
In de horeca is mij ooit geleerd om je soeplepel niet helemaal vol te scheppen, iets omhoog te houden en dan net een heel klein tikkie terug te dopen (dus de onderkant van de lepel) voor je het in de kom schept. Hoop dat dit duidelijk is want ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden :')

Bij mij werkt het +:)+

Dit! Ik heb dit ook tijdens mijn baantje in een hotel geleerd en zo kan ik zonder al te grote drama's opscheppen.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:24

Ik houd de soepkom altijd een beetje schuin, net als wanneer je bier in een bierglas schenkt. Dan de lepel niet te vol en afstrijken aan de rand van de pan. Dan de lepel tegen de onderste rand van de soepkom houden en tegelijkertijd de soepkom recht en de lepel schuin bewegen. Gaat altijd goed :)

Eten echter... Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg maar de soep loopt altijd langs m'n kin, ik kan gewoon niet zonder geknoei een lepel in mijn mond krijgen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:27

Hier iemand die in een hotel soep schept zo nu en dan, inderdaad de lepel niet te vol scheppen, even afstrijken aan de rand van de pan en dan gaat het makkelijk zonder morsen _O-

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:48

Of eet de soep vanuit de pan :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:03

_CS_ schreef:
Of eet de soep vanuit de pan :')

+1 :')
Ik mis de like knop