hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:08

AAARRGG!!!
Het is weer zo ver. Carnaval!!
Ik heb een hele lieve man maar helaas; hij woonde in een gebied waar carnaval uitgebreidt gevierd wordt (wist ik veel, ik heb een hekel aan carnaval, houd me daar dus ook niet mee bezig) Ennnn... Elk gehucht met 4 straten en 10 huizen hier moet ook een eigen stoet hebben!

Nou, zou je dan denken, dan ga je toch gewoon niet? Problem solved...
Ja zou je denken he?
Was het niet dat we momenteel dus in een huis wonen waar de stoet voor door komt! Wat dus betekent dat wij volgende week zondag tussen 12:00 en 18:00 ons kot niet uit kunnen (of als we er uit zijn, niet in.) !!
en "thuis blijven" is feitelijk geen optie want dan staat de auto langs de baan (mijn parkeerplek ligt parallel met de baan, zit enkel een voetpad tussen) en imo is het risico dat zo'n bezopen clown schade toe brengt aan de auto te groot! Om nog maar te zwijgen van dingen die gegooid worden die schade kunnen toe brengen. Nee, da's dus geen optie.
Dus zondag worden we zo ongeveer uit ons huis gezet voor de hele middag.
Nu hebben we een ander huis gekocht, ik al helemaal opgelucht: EINDELIJK weg uit die route.
Dus wij stellen de verkoopsovereenkomst op en tussen de overeenkomst en het tekenen gaan we er nog even heen voor het een of ander. Zegt die vrou "ja en jullie hebben geluk want binnekort komt de stoet hier weer voor de deur door"

I mean... SERIOUSLY?!!!!!!!!
Ik ga dus van de regen in de drop?!!!

Nu is het enige "voordeel" dat in het nieuwe huis (ik zou in staat zijn de koop te ontbinden hier voor maar manlief helaas niet) de paarden aan huis kunnen komen en de auto's achter het huis (dus poort dicht en hopelijk geen last van mensen behalve het lawaai natuurlijk maar goed, dat heb je nu eenmaal)... Maar dat is dus niet voor meteen.

Nu kan het dus zo zijn dat ik dit jaar twee keer "geluk" _-:( heb... Want 22 feb is hier stoet: ofwel: als ik de paarden wil gaan voeren en trainen maak ik dat ik voor 12 uur weg ben of ik kom er niet meer uit tot 18:00 en als we dan bv begin maart verhuizen kan het zomaar zijn dat 15 maart in ons nieuwe huis stoet is, tegen dan kunnen de paarden nog niet aan huis zijn (moet eerst e.e.a gebeuren) dus hoppakee.... Twee voor de prijs van 1!!! -:(-

Aaarrgggg ik heb zo'n hekel aan carnaval! Nee, eigenlijk niet aan carnaval maar aan het feit dat alles en iedereen moet wijken en aanpassen voor een stel bezopen debielen die niet eens weten wat carnaval betekent (want ik acht de kans klein dat al die vierders ook daadwerkelijk gaan vasten?)

gisteren vergiste ik me van weg, stond ik een half uur vast door dat de optocht gedaan was en die dus allemaal langs daar naar huis moesten blijkbaar.. ( :roll:)

Ik kan toch niet de enige zijn die het hele carnaval-gebeuren too much vindt?
Ik vind het onzin dat mensen zomaar in (of uit) hun huis gesloten kunnen worden. En weet je? Dat je dan nog een half uurtje of een uurtje er niet in kan omdat de stoet bv juist in jouw straat zit, dáár kan ik me dan nog wat bij voorstellen, maar als de stoet door is, LAAT ME DAN GVD NAAR MIJN HUIS!!!!!! :x Nee, vanaf 12:00 tot 18:00 kan je gewoon niet meer in of uit... :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:11

Dat is hier in Achterveld ook...als de optocht er is (afgelopen zondag dus) kan je het dorp niet uit of in omdat alles met hekken wordt afgezet...en dan moet ik mijn auto tig straten verderop parkeren en dat doe ik dus niet. :n Dus ik ben op die dag altijd thuis met een goeie serie en veel junkfood. Heb niets met carnaval...helaas woon ik in een carnavalsdorp en loopt de optocht vlak achter mijn huis langs...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:13

nee hoor, je bent niet de enige :) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:15

Ja dat is dus geen optie voor mij. De paarden staan in een dorp verderop (vijf min rijden) en die moeten gevoerd worden en liefst ook even getraind. Trainen kan ik dan nog wel laten "vallen" als ik mijn auto "achter" of iig veilig kon parkeren kon ik voeren best voor 12 uur doen (trainen niet gezien de ochtendvorst en ik enkel een buikenbak heb) maar de auto moet dus langs de baan staan (enfin, niet letterlijk maar als ze op het voetpad staan staan ze tegen de auto zegma.) en dat ding is twee jaar oud, wil niet het risico lopen dat daar schade aan is want dat is weer een heel geregel (en ook op eigen verzekering want geen van die zuipers zal een briefje achter laten vrees ik.)

En dan kom je hier om zes uur eindelijk het dorp in (vorig jaar was het mooi weer met carnaval en zijn we (man en ik) samen het e.e.a gaan doen op de weide en daar na naar onze nonkel gegaan en daar op terras gezeten tot het over was maar daar gaat het dit jaar niet warm genoeg voor zijn vrees ik (en vooralsnog voorspellen ze regen hier. :x) en dan ligt álles vol met rotzooi... Incl de voortuin... Denk maar niet dat de gemeente dát komt opruimen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:16

Nee hoor! Ik vind het ook horror en het slaat ook nergens op ook. Maar dit is echt zo’n feest waar je mee op moet groeien. Jongeren gebruiken het verder als excuus om flink ladderzat te worden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-02-15 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:17

óef ben ik blij eindelijk mensen te vinden die ook geen fan zijn. _O- Ik ben hier in het dorp dus behoorlijk eenzaam in mijn mening. :')

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:17

Ik heb ook een hekel aan carnaval!! Alles moet wijken en als ze die wagens willen verplaatsen zit heel het verkeer strop _-:( Leuk als je ergens moet zijn!!
Al het lawaai, zuipen, confetti en alle andere troep... ik heb er een hekel aan. (ik heb zelfs een hekel aan verkleden :+ )
Je bent dus echt niet de enige!

Jij hebt echt wel pech dat je net op de route woont!!

Waar ik nog zo'n hekel aan heb dat is wielrennen, daar moet ook altijd alles voor wijken. Straten worden afgesloten of je mag er plots maar in 1 richting in. 1x per jaar is de finish van zo'n koers hier recht voor de deur :x dan moet ik ook mijn auto ergens anders gaan zetten. en dan heel de namiddag door zo'n luidspreker op welke plaats wie nu staat (of van die idiote muziek). En dan spreek ik nog niet over het volk dat er op af komt -O-

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:18

heb niet zozeer een hekel aan carnaval,maar wel een hekel aan die pokkemuziek(carnaval is voor mij hompapa muziek ,maar hier wordt t steeds harder en steeds meer gedreun).
maar hier is bijna t hele centrum ontoegangklijk,leve de kroegetocht... :(,die pokkerotzooi,geweldig.morgen stinkt alles hier penetrant naar bier,kots en urine.
de auto's moeten wel de oprit op,anders het ik morgen geen spiegels meer..
wat heeft dat n met carnaval te maken?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:18

Ik was gister al van plan om een topic als deze te openen _O-

Hier is het vrijdag/zaterdag al begonnen, heb gister 3 x een flinke toeristische route moeten rijden om bij pony te komen grmbl. Door die idioten. Stoet komt hier ook voor het gebouw langs, woon in een appartement. Gelukkig hebben we de ingang van de parkeerplaats aan de zijstraat, dus kon wel weg en weer thuiskomen.

Ook de winkels zijn ineens 3 dagen dicht, dat gebeurd zelfs met kerst niet meer! En niemand heeft tijd, want ze moeten carnaval vieren...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:19

Maar dat wegen afsluiten is niet alleen bij carnaval. Volgens mij doet elke gemeente dat.. Als je rond CAS of elk willekeurig groot evenement woont heb je ook pech. Moet je eerst een vuursalvo aan vragen beantwoorden en vervolgens gaat zo’n koekenbakker bepalen of en hoe je naar paard/ huis rijdt…(en vooral dat óf doet het 'm) :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:19

Ik heb er ook werkelijk een gruwelijke hekel aan! Daarom trek ik me lekker terug in mijn huisje op deze dagen hahaha

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:20

ik vind het ook niets hoor. vroeger wel. maar nu vind ik het verschrikkelijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:22

Hier is het ook echt verschrikkelijk ja, de optocht komt hier gelukkig niet meer recht voor het huis (route is een aantal jaar terug gewijzigd :D ) maar wel 20 meter verderop dus heel veel schieten we er niet mee op.

Meestal gedragen ze zich dan ook allemaal flink onbeschoft en het draait alleen maar om drinken, drinken, nog meer drinken en drugs.. Nee mij niet gezien.

Gelukkig hoef ik naar mijn verzorgpaard niet langs de kroegen dus ik hoef er niet veel mee te maken te hebben verder. Behalve dat ik het gedreun binnen hoor en dat gaat door diep in de nacht (zeg maar volgende ochtend) :r
Laatst bijgewerkt door melody7 op 17-02-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:22

Je bent absoluut niet de enige. In mijn dorp wordt carnaval ook ontzettend hard gevierd en ik vind het echt gewoon verschrikkelijk. Ongeveer iedereen in het dorp neemt een week vrij om een week te kunnen zuipen.
Carnaval voor de kindjes vind ik super: verkleden, gaan zingen en snoep of geld krijgen. Maar volwassenen die het zien als een week van zo marginaal mogelijk gekleed te gaan, zich lazarus te zuipen,... Nee bedankt...

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:23

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:24

Oh ja, gruwelijke pleurishekel aan. Helaas voor mij woon ik aan een groot, gratis parkeerterrein bij de binnenstad van Breda, dus sinds vrijdag ben ik zeker ieder uur (als niet vaker) wakker van de dronken idioten die auto's in proberen te komen, naar elkaar gillen, lopen te 'zingen', naar elkaar toeteren etc. Om maar niet te spreken van de poedersuiker overal (zondag avond met mijn vriend zeker 2km weggelopen van de binnenstad en je hoort de muziek nog steeds).

Nee, dit is ook niet mijn feestje.

Pattypaard

Carnaval kan heel gezellig zijn met de juiste mensen. Maar met de juiste mensen heb ik het ook zonder carnaval net zo gezellig.
Al jaren niet gevierd inmiddels maar ik stoor me er an sich niet aan.

Tot ik afgelopen zondag om 9 uur 's morgens terug naar huis wou van mijn paard en het dorp niet eens in zou kunnen! Daar ik de weg over moet steken waar de hele stoet ook over komt om bij ons huis te komen.
Nee, zou gewoon een rondje snelweg moeten doen om bij mijn huis te komen!
Dat de weg even afgesloten word kan ik begrijpen. Maar niet s morgens als als de optocht pas smiddags is!

Heb dan ook zo'n bord aan de kant gezet en ben mooi door gereden, zijn zou nou helemaal!
Zo zorgen ze er wel voor dat de niet carnavallers anti-carnaval gaan worden ja. Goed bezig }:0

Iris82

Najoveh schreef:
Carnaval voor de kindjes vind ik super: verkleden, gaan zingen en snoep of geld krijgen.

Ohh dat doen wij hier helemaal niet. _/-\o_

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:25

Ik heb ook niets met carnaval! Bedrijf waar ik werk is maandag en dinsdag gesloten dus deze dagen lekker bij de paarden!

Vriendlief heeft deze week vakantie en viert het ook niet, dus die is lekker aan het sleutelen haha!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:28

Ach,het is maar 1keer per jaar 3 dagen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:28

ik ken geen carnaval zegmaar. wel van gehoord en gezien op tv, maar ng ooit gevierd. lang leve het noorden :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:29

de kroegetocht is hier zo beroemd ,dat mensen van heinde en verre komen(zelf van amsterdam en zelfs uit belgie/duitsland)het begon hier heel leuk,maar tegenwoordig is t steeds commecieler geworden.geld verdienen is t allerbelangrijkst.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:30

Britta31 schreef:

Hier is dag nummer 5 al bezig hoor :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:31

Britta31 schreef:

3 dagen? Grapjas. Hier is donderdag avond het indrinken begonnen, en vanaf vrijdag tot en met vandaag is het feest vol losgebarsten (en dat begint 's middags en houdt rond 5 uur 's morgens op).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:31

ik vind het ook vreselijk....belachelijk gedoe!
Maar van mij mogen ze hoor,als ik maar niet hoef.Ik drink ook niet,misschien is dat het wel ;)