tablet kiezen, sony/samsung/apple??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

tablet kiezen, sony/samsung/apple??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:54

Ik mag van mijn baas een nieuwe tablet uitkiezen. Erg leuk natuurlijk en omdat hij betaald heb ik een erg mooi budget. Ik heb al even rondgekeken en kom uit op drie mogelijk keuzen. Sony xperia Z2, samsung galaxy 10.1 2014 edition of de apple ipad air 2.

Maar dan?
Ze lijken verdraaid veel op elkaar eigenlijk. Voordeel van sony en samsung is dat er een usb stick in kan en maar het voordeel van de ipad is dat het draait op ios wat ontzettend stabiel is. Ik heb een iphone en die doet het altijd!

Mijn vraag is dus zijn er mensen met ervaringen met 1 van de 3 typen die me kunnen vertellen hoe het bevalt en vooral of de sony en de samsung stabiel zijn.

Verder, batterij duur! Hoeveel uur doe je met deze tablets?

Ik ga het vooral voor mijn werk gebruiken en zoek dus een snel apparaat, waarop ik (soort van) word files kan typen, lange batterijduur en waar een klein toetsenbordje aan vast gemaakt kan worden. Bij voorkeur iets oprolbaars dat makkelijk meegenomen kan worden.

Werken losse (oprolbare) toetsenborden een beetje?

Zijn er misschien tablets in die categorie die ik mis?

Bij voorkeur mijn dank!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:56

Hoewel ik persoonlijk totaal niks met Apple heb, zou ik voor de iPad gaan. Daar hoor ik betere dingen over dan bijvoorbeeld Samsung. De Samsung hier thuis is ontzettend sloom en loopt altijd vast :P Sony is volgens mij ook wel prima. Maar daar geen ervaringen mee.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:58

ik zweer bij apple. haha. Zoals je al zegt is het gewoon super stabiel & zeker handig als je al een iphone hebt. ik heb verder niet echt ervaring met vergelijkbare android tablets, enkel met cheapass 140 euro tabletje... nou dat ding was traag, lelijk scherm en absoluut niet mijn ding.

Bij apple weet je precies wat je koopt en ik mis niet echt een USB ingang oid? --> iCloud.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:59

Mijn moeder heeft de iPad air 2. Hij is heel erg handig.
Ik heb de iPad mini 3 met een toetsenbord erbij. deze zit in de bescherming van mijn house en werkt echt super goed. ik veronderstel dat je ook zulke toetsenbord/beschermmapjes voor de air 2 hebt.

Ik zou ook voor de Ipad gaan

spookyskippy

Re: tablet kiezen, sony/samsung/apple??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:01

Ik heb de samsung galaxy note 10.1 2014 edition. Ik zou niet meer anders willen! Snel, goede batterij, scherp beeld, goede camera en de S pen is fijn te gebruiken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:02

Ik heb een Samsung Tablet en wat een onding is dat, heel zacht uitgedrukt....
Voor mij geen Samsung meer!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:03

Als je een iphone hebt zou ik voor de ipad gaan

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:07

Ik zou voor de iPad gaan, ik heb zelf ook een iPad air 2 en ik ben er erg tevreden over. Ook bij Apple kan je draadloze toetsenborden kopen die je via Bluetooth kan koppelen aan je iPad.
Ik gebruik mijn iPad ook voor het werk en ik doe ongeveer 2 dagen met de batterij duur.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:12

Ik heb dan een iPad mini maar ben er zeer over te spreken! Denk dat ik bij mijn volgende abonnement ook een iPhone neem want ik vind het superhandige en fijne software. In het begin even wennen maar je hebt het zo onder de knie.

Bij Samsung blijven veel achtergrondprogramma's draaien die bij Apple na enkele tellen van afsluiten worden stopgezet. Uiteraard is de batterijduur op de WiFi korter als zonder wifi of netwerk maar dat is met elk apparaat.
Ik kan met mijn mini wel minstens 4 uur lang een spel spelen via de WiFi.
Hoef je met Samsung niet te proberen, dus ik ga er van uit dat een iPad voor de files typen voor jou ook betere batterijduur heeft als de Android tablets.

Over losse toetsenborden kan ik niks vertellen, heb ik geen ervaring mee, maar daar kunnen ze je in de Apple store wel mee helpen ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:01

Bedankt voor de reacties! De meesten adviseren toch apple.

Ik heb even gekeken en voor de air is een erg praktische toetsenbord/cover te krijgen.

dream_lot schreef:
Bij apple weet je precies wat je koopt en ik mis niet echt een USB ingang oid? --> iCloud.

Eigenlijk heb ik icloud nog nooit gebruikt :o . Kan je daar dan files inzetten die compatibel zijn met ms word?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:06

Absoluut Apple. Die van mij is al jaren oud en nog steeds goed en stabiel. Vind het Apple zo veel stabieler dan Android... Ook de accu van mijn iPad gaat veel langer mee dan van de Samsung van mijn tante, terwijl mijn iPad al 3 jaar of zelfs ouder is, en die van mijn tante pas een jaar is....

Ik zou niet weten waarom ik een USB in een tablet zou willen doen. Werk Icm dropbox en dat werkt super

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:15

Ipad vind ik een onding. Vooral ook omdat al die apple oliebol gewoon niet goed communiceert met de rest van mijn apparatuur. Ik heb een ipod en voor de rest komt er geen apple in. Veel te duur ook voor wat je ervoor krijgt.

Ik heb een samsung en ben er heel blij mee. Batterij is prima en beeld is mooi. Verder nog een asus en acer in huis, een ervan is zo'n transformer. Zijn alle drie gewoon goed, maar vind de samsung toch het fijnst terwijl die het goedkoopst was.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 09:05

Fortitiude, wat voor samsung heb jij? Is die staniel? qua software heb je gelijk hoor. Vooral itunes vind ik een vrij vervelend programma. Prijs maakt in dit geval niet uit, ze verschillen daarin ook niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:11

Ik heb een Sony maar ook een Sony telefoon, ik kan ze koppelen, internetten op de bundel van mijn telefoon, alle gegevens tussen beide worden uitgewisseld.

Als jij een iphone hebt zou ik voor de ipad gaan. Ik heb niks met Apple verder.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:22

Ik heb een samsung tablet, ik zweer bij samsung, draait lekker loopt niet vast heb er 3 en gaan prima.
ook 1 voor de zaak.

succes met kiezen en ga anders naar de media markt of makro dan ku je ze real life testen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:13

Ik heb een gelaxy, ik geloof de Galaxy tab 3. Ik neem aan dat je stabiel bedoelt? Ik heb er nooit problemen mee en ook voor werkdoeleinden vind ik het een fijn ding.

Mijn opa heeft er ook een, ze zijn ontzettend gebruiksvriendelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:20

Ik heb een ipad air voor werk. Leuk voor mail, maar verder totaal ongeschikt voor documenten etc. Onding! Ze gaan gelukkig overstappen en de ipads gaan eruit. Kan niet wachten.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:26

Ik heb ook een Samsung Galaxy tab 3, maar ik heb ook een Samsung telefoon. Prima ding, ik ben er heel blij mee. Zeker in combinatie met de Samsung telefoon werkt het fijn.
Met Apple heb ik geen ervaring

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:34

Ik heb een Samsung Galaxy tab 3, mijn vader heeft die ook maar dan in de mini uitvoering.
Beide tablets bevallen heel goed! Ze zijn snel, ook nog als er meerdere apps op staan. Ik heb er een schoon maak programma op en als je die elke dag even aan zet blijft hij volgens mij ook snel!
Verder is de tablet ook heel gebruiksvriendelijk, het is eigenlijk gewoon een Samsung telefoon, maar dan groter. :P

Mijn oma heeft een ipad. Die heeft ze nu een jaar, maar hij wordt heel sloom valt steeds uit als je naar internet toegaat en kan sommige apps al niet meer downloaden omdat de ipad verouderd is. (terwijl die dus nog maar en jaar oud is)

Ik heb het idee dat Samsung tablets langer mee gaan dan ipads...

succes met je keuze!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:21

Jellybeans schreef:
Mijn oma heeft een ipad. Die heeft ze nu een jaar, maar hij wordt heel sloom valt steeds uit als je naar internet toegaat en kan sommige apps al niet meer downloaden omdat de ipad verouderd is. (terwijl die dus nog maar en jaar oud is)

Ik heb het idee dat Samsung tablets langer mee gaan dan ipads...

succes met je keuze!

Sorry mar dit is kul als je het mij vraagt. Ik heb een iPad 3, die toch al zeker een jaar of. 4 mee gaat. Hij krijgt nog steeds updates en hij is nog net zo snel als toen ik hem kocht. Dan doet je oma toch echt iets verkeerd, of er is iets niet goed met dat ding. Apple spullen gaan lang mee. Mijn iPhone 4. Gaat al tig jaar mee en ook mij iPad al veel jaren zonder problemen....

We hebben hier 4 ipads in het gezin, allemaal inmiddels meerdere jaren oud maar geen van ons heeft dit probleem.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:24

Ik heb een ipad en een samsung tablet. Ik ben met beide zeer tevreden.

Maar als ik tussen deze 2 moest kiezen, zou ik voor de ipad gaan

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:26

Hoi,

Ik zou voor een ipad gaan. Persoonlijk vind ik hem zeer gebruiksvriendelijk. Hier thuis heeft heel het gezin een apple ipad. De oudste gaat ondertussen al een jaar of 4 mee. Mijn nichtje heeft een samsung (dewelke precies weet ik niet) en vind hem niet zo handig ondanks ik opgegroeid ben met al die technologie en alles moet oplossen voor iedereen.
Omdat je een iphone is dat natuurlijk wel handig meegenomen! Wel zien dat je eventueel werk/prive gescheiden houdt? Weet niet wat voor doeleinden je een tablet krijgt. Vaak krijg ik de vraag hoe ik iphone/ipad van elkaar moet scheiden omdat het ene op het andere komt terwijl ze dit niet willen.

Groetjes!

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:27

manzano schreef:
Ik heb een ipad air voor werk. Leuk voor mail, maar verder totaal ongeschikt voor documenten etc. Onding! Ze gaan gelukkig overstappen en de ipads gaan eruit. Kan niet wachten.

Hey,
qua documenten heeft Apple idd wel zijn eigen programma's, maar ik gebruik de mijne voor school en heb deze met een toetsenbord bij en vind het super handig! Je kan er Microsoft Word, excell etc op installeren en dit doet het hier prima! :) Adobe reader vind ik ook een handig programma voor op de ipad. Het is natuurlijk ieders voorkeur :-))

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:28

Ik heb in een elektronicazaak gewerkt. Wanneer je naar de media markt oid zult gaan, kom je denk ik met een iPad thuis, omdat dit vaak geadviseerd wordt als je al een iPhone hebt. Dit synchroniseert met elkaar en dat vergemakkelijkt ook weer het gebruik.

Zelf heb ik ook een iPad en een iPhone! Fantastisch spul, de batterij van mijn iPad gaat erg lang mee. Ik gebruik hem voor school en het notuleren van vergaderingen en kan er prima documentjes mee maken :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

manzano schreef:

Voor wat voor documenten is het dan ongeschikt? Ik gebruik al jaren alleen m'n iPad en kan er alles mee.

Ts ik zou, als je voor de iPad gaat wel voor een groot geheugen gaan en de optie van 4g. Een sym only is niet zo duur en in sommige gevallen wel heel handig.