Creditcard aanvragen voor buitenland, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Creditcard aanvragen voor buitenland, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:21

Hello!

Komende november ga ik op reis naar Tokyo. Omdat ik weet dat het sowieso handig is om voor het buitenland een creditcard te hebben (voor het geval dat er echt iets gebeurt) en in Tokyo niet lang alle bankpassen overal geaccepteerd worden wil ik er graag eentje aanvragen, puur voor het reizen dan ook echt.

Maar.

Nu heb ik gehoord/gelezen dat sommige creditcards je ‘chargen’ wanneer je betaald in het buitenland en dat is nou juist het geen wat ik liever niet heb (als dat al kan zonder?). De info die ik hierover heb gelezen was ook voornamelijk van Amerikaanse/Australische maatschappijen en daar zat nogal wat verschil tussen de verscheidende kaarten maar ik kom met Google voor de NL kaarten niet heel erg veel verder. Ik zit zelf qua bank bij ABN Amro maar die kaart kost ook vrij veel geld per maand zag ik.

Heeft er iemand goeie info hierover? :D

Anoniem

Re: Creditcard aanvragen voor buitenland, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:23

In Japan is een creditcard wel echt aan te raden := wat was ik blij dat ik die had daar toen de rabobank mn pinpas uitschakelde :+

Elke creditcard rekent transactiekosten. Zelf heb ik nu een VISA van de ASNBank, hiervoor de Eurocard van de Rabobank. American Express wordt niet overal geaccepteerd.

Mijn aanrader is gewoon de kaart van je bank te nemen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:23

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:25

Ik heb zelf de Visacard van de ANWB, bevalt mij erg goed. Niet te duur en wordt (bij mijn weten) bijna overal geaccepteerd. Die van mijn bank was inderdaad erg duur, dus verder kijken heeft echt wel zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:27

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:29

Ik heb zelf een anwb kaart, met harige tinkerneus erop zelfs. Manlief heeft een master card via de bank. Maakt eigenlijk niet veel uit in gebruik en kosten. Ik gebruik de kaart erg weinig misschien twee of drie keer per jaar en de kosten ervoor vallen heel erg mee.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:31

Ik werk voor de grootste creditcardmaatschappij in NL dus ik kan je denk ik wel adviseren. :+

Als je ANWB-lid bent is de goedkoopste Card een ANWB-visa. Hiervoor betaal je 11,- per jaar aan bijdrage.

Op de goede 2e plaats heb je een Card van de Bijenkorf. Klinkt stom, maar het is gewoon een volwaardige mastercard. Deze Card is gratis totdat je deze buiten bijenkorf gebruikt. Dan kost deze 12,50 per jaar. Bijna iedereen binnen ons bedrijf heeft een Bijenkorfcard omdat je met deze Card punten spaart die je in de bijenkorf kan besteden en in de praktijk blijkt dat best wel lucratief. :+

Wil je een 'merkloze' Card, dan zou je kunnen kijken naar een World Card Visa, die heeft bijna altijd leuke acties. Nu bijv. 1e jaar gratis en 50,- cadeau. De jaarlijkse bijdrage is daarna wel iets hoger (36,- uit mijn hoofd?) maar als je de Card in de praktijk nooit gebruikt kun je deze natuurlijk ook gewoon weer opzeggen.

Die extra charge waar jij het over hebt is waarschijnlijk een koersopslag. Hier ontkom je niet aan en zit op elke Card, ook op je gewone meastro bankpas. De koersopslag op Nederlandse Cards is overigens verwaarloosbaar. Waar je wel voor moet uitkijken zijn geldopnames. Dit is HEEL duur, op iedere Creditcard, tenzij je zelf vantevoren een tegoed op je Card heb gezet. Geld pinnen moet je dus met een Creditcard eigenlijk nooit doen tenzij je een noodsituatie hebt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:31

Jans schreef:
Als je studeert is het bij de ABN overigen 14 euro per jaar:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... index.html

Hoe lang ga je naar Tokyo? Want je moet ook rekening houden met bestedingslimiet creditcard. Hoe hoger die is hoe duurder je kaart.

Dat slaat echt nergens op. Bij ons kosten alle Cards (ja ook die van de ABN) hetzelfde, ongeacht de hoogte van de limiet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:33

anwb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:34

Met een ABN studentenkaart niet volgens mij, als je dan hoger wil dan die 1000 moet je naar een hoger limiet en dus andere kaart?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:39

In principe is de limiet niet afhankelijk van het soort kaart maar je inkomen. Het zou kunnen dat bepaalde bankproducten geen hogere limieten afgeven, maar dit heeft verder niks te maken met de kosten van de card. Zo kun je op een goedkope ANWB-card ook gewoon een limiet van 25.000 aanvragen, tenzij je inkomen dit (in de meeste gevallen, als het gaat om zo'n enorm limiet) niet toestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:40

Mijn fout dan :) :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:41

Ik ga (voor nu) 10 dagen naar Tokyo :) Dus het worden geen extreem grote bedragen (hotel etc word allemaal via school betaald/geregeld).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:42

Edit: @ jans: Geen probleem :D

Zou jammer zijn dat de suggestie wordt gewekt dat je altijd een dure Card nodig hebt als je een hoger limiet nodig hebt.

Bovendien kun je zelf altijd bijstorten op een creditcard. Ook al heb je maar een laag limiet. Je kunt op die manier je limiet op de meest simpele manier verruimen.
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 12-02-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Heb een ANWB Visa :) super fijn in het buitenland. Kost iets van 11/12 euro per jaar.
Bestedingslimiet wordt aan de hand van je inkomen berekend volgens mij.

MoriMann

ABN AMRO card is meestal gratis als je een prive pakket hebt :j

En wat Nelleke zegt, probeer contante opnames te voorkomen met een creditcard. Afhankelijk van het soort kaart dat je hebt kan het meevallen als je er eerst een tegoed op hebt gezet, maar bij sommige cards maakt dat niet uit. Daarbij betaal je gewoon een x percentage van het opgenomen bedrag. Let daar goed op!

O, en zet voor alle zekerheid ook je gewone bankpas op werelddekking, dat kan helpen. Maar.. ook daarvoor ebtaal je een koersopslag bij contante opnames. Alleen (meestal) geen opnamekosten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:49

MoriMann schreef:
ABN AMRO card is meestal gratis als je een prive pakket hebt :j

En wat Nelleke zegt, probeer contante opnames te voorkomen met een creditcard. Afhankelijk van het soort kaart dat je hebt kan het meevallen als je er eerst een tegoed op hebt gezet, maar bij sommige cards maakt dat niet uit. Daarbij betaal je gewoon een x percentage van het opgenomen bedrag. Let daar goed op!

O, en zet voor alle zekerheid ook je gewone bankpas op werelddekking, dat kan helpen. Maar.. ook daarvoor ebtaal je een koersopslag bij contante opnames. Alleen (meestal) geen opnamekosten.

Dat was ik zeker van plan ja! Maar in Tokyo worden veel betaalpassen uit het buitenland niet overal geaccepteerd. Ben sowieso van plan zo’n 300 euro om te wisselen voor Yen maar ja, als je ook uit eten gaat enzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:49

Uit eten gaan is gelukkig niet zo heel duur in Tokyo :D voor 300 euro kan je daar makkelijk 10 dagen eten (in Sushi-kaitens o.a. :)) )
Hou er wel rekening mee dat je creditcard het ook niet overal doet met geld opnemen, je nederlandse bankpas doet het vrijwel nergens, wij konden bij enkele 7-elevens of jpostkantoren geld opnemen met onze Rabopassen, (met aziedekking), maar bij 9 van de 10 werkte het niet :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:50

Ik zit ook bij de ABN, heb de ABN Mastercard. Word wereldwijd geaccepteerd, althans.. Ik heb nog nooit ergens problemen ermee ondervonden.

Zit gewoon in mijn bankpakket, dus ik betaal niks extra's.
Heb wel ingeschakeld dat wanneer ik 'm gebruik, het bedrag er in 1x afgehaald wordt op een bepaalde datum, zodat ik geen rente en al die ongein betaal.
Mijn limiet is 1000. Ik kon 'm ook op 1500 of 2000 zetten, maar vond het alleen maar gevaarlijk voor mezelf. Volgens mij hangt het ook af van wat je verdient.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:52

Ik ben echt op veel verschillende plekken geweest in de wereld en heb tot nu toe altijd met mijn bankpas kunnen betalen. (ING Maestro)

Er zijn landen waar je niet met VISA kan betalen, of geld kan opnemen. Ik heb zelf Mastercard, die bij mijn betaalpas hoort. Hoef nooit geld op mijn cc te zetten, omdat hij aan mijn betaalpas vast zit.

Persoonlijk zou ik zo weer voor Mastercard gaan. Ware het niet dat Visa een optie was geweest als ik lid zou zijn van de ANWB.

Amex niet aan beginnen, kan je bijna nergens mee betalen in Azië.

Heb even voor je nagevraagd, mijn vader is in Japan geweest en kon overal betalen met Maestro of Visa van de ANWB.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:54

sologirl schreef:
Ik ben echt op veel verschillende plekken geweest in de wereld en heb tot nu toe altijd met mijn bankpas kunnen betalen. (ING Maestro)

Ik heb in New York toch een paar keer een goeie rode kop gehad omdat mijn pas het weer niet eens deed in een winkel..

Wilde nooit aan de cc, sindsdien heb ik er eentje, alweer een jaar of 8 en zal 'm altijd houden ook. Ideaal zo'n ding in noodgevallen :j. Als ik in het buitenland kan pinnen, pin ik. Maar als-ie weigert, is zo'n cc op zak toch héél erg handig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:57

Jans schreef:
Uit eten gaan is gelukkig niet zo heel duur in Tokyo :D voor 300 euro kan je daar makkelijk 10 dagen eten (in Sushi-kaitens o.a. :)) )
Hou er wel rekening mee dat je creditcard het ook niet overal doet met geld opnemen, je nederlandse bankpas doet het vrijwel nergens, wij konden bij enkele 7-elevens of jpostkantoren geld opnemen met onze Rabopassen, (met aziedekking), maar bij 9 van de 10 werkte het niet :=

Sushiro wil ik sowieso heen! :D 7-eleven tip wist ik inderdaad, die ga ik in de buurt van de hostel ook zoeken :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:57

Yv_ schreef:
sologirl schreef:

Ik heb in New York toch een paar keer een goeie rode kop gehad omdat mijn pas het weer niet eens deed in een winkel..

Wilde nooit aan de cc, sindsdien heb ik er eentje, alweer een jaar of 8 en zal 'm altijd houden ook. Ideaal zo'n ding in noodgevallen :j. Als ik in het buitenland kan pinnen, pin ik. Maar als-ie weigert, is zo'n cc op zak toch héél erg handig.

Haha dat is toevallig ook een van de landen waar ik nog nooit geweest ben! Goed om te weten, dan ga ik daar niet eens beginnen met Maestro haha!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:58

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:09

Ik heb een studentenrekening, betaalrekening, spaarrekening en internetbankieren dat wel .. Is dat dan een prive rekening? :+