Nare sfeer in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Nare sfeer in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 00:27

Beste bokkers,

Ik zit al een tijdje met dit "probleem" en ik wilde het gewoon even kwijt.
Sinds ongeveer een maandje woon ik echt bij mijn vriend in, en dat gaat verder allemaal goed.
Dit is een erg oud huis in een oude straat en er is wel wat voorgeschiedenis bekend met gebeurtenissen die hier eventueel wat mee te maken kunnen hebben. Brand, watersnoodramp (misschien nog meer).
We hebben twee huisgenoten waar we het ook goed mee kunnen vinden en die met hetzelfde probleem als ons zitten. Zij wonen hier al langer en hebben dan ook al het een en ander meegemaakt.
Soms, op willekeurige dagen hangt hier echt een rot sfeer in huis. Bij mij uit zich dat in een soort zenuwachtig gevoel, alsof er een steen in mijn maag zit. Bij een van de huisgenoten is het zelfs zo dat zijn gedrag voor een tijd veranderd (nu weet ik niet precies wat er dan gebeurd), en zelfs mijn vriend heeft het, en die is eigenlijk zo nuchter en sceptisch zelfs.
Ook horen we vaak geluiden, dingen die opeens vallen en dergelijke, maar op de momenten dat dat gebeurd is dat nare gevoel weer niet aanwezig.

En eigenlijk omdat het er gisteren weer was open ik nu dit topic. Ik ben benieuwd of er nou meer mensen zijn die dit herkennen en wat ze er eventueel aan gedaan hebben.

Oliiviia

Re: Nare sfeer in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:40

Dit was niet het geschikte topic om mijn dag mee af te sluiten en te gaan slapen :+
Maar bah, wat eng zeg :=

Ik heb zelf ook wel al een naar gevoel gehad bij mij thuis (iemand heeft er zelfmoord gepleegd) maar volgens mij kwam het gewoon door mezelf.
Want de laatste jaren heb ik er weinig last van gehad en denk ik er ook gewoon niet aan.

Ik kan me wel nog goed herinneren dat ik een paar jaar geleden half in slaap was (een beetje slaapdronken) en ik toen het gevoel heb gehad als er iemand met zijn hand over mijn ruggengraat ging (door mijn deken). Sindsdien slaap ik altijd met mijn gezicht naar de 'open' kant van mijn bed :=

Dus ik zou zeggen, gewoon proberen er niet aan te denken (weet niet hoe het nu zit?) en misschien leuke dingen samen doen 's avonds? Zodat je zelfs geen tijd hebt om er aan te denken.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 00:43

Dat is ook wel naar zeg! Ik hoop dat je kunt slapen straks haha.

Het klopt wel dat als we iets leuks doen dat het minder word, maar het blijft er gewoon, soms de hele dag zelfs. Ook al negeren we het. Als we dan een momentje niks doen dan voelen we het beide weer heel erg.. En de huisgenoten hebben er ook altijd op dezelfde momenten last van... Op dit moment is het weer weinig aanwezig, en dat kan morgen net zo goed weer anders zijn.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:45

Ik heb dat ook wel eens, het gevoel alsof ik aangestaard wordt maar er is niemand, echt heel vreemd. 's Ochtends vroeg, eigenlijk nog 's nachts, leek er ook ineens iemand in de huiskamer te staan, ik zag echt iemand, een oude man, toen ben ik naar buiten gerend en hard weg gefietst naar waar ik heen moest.

Ik weet niet of hier gekke dingen gebeurd zijn, wij zijn wel de zoveelste bewoner, dus wie weet wat het ermee te maken heeft. Wat eraan doen? Geen idee, ik maak mezelf wijs dat ik gewoon gek geworden ben op die momenten :')

Je kunt wel het huis energetisch laten reinigen ofzo, maar dat is vreselijk duur en mijn moeder ziet dit niet zitten, die zegt dat ik spoken zie...
Laatst bijgewerkt door X_Sam_X op 10-02-15 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:45

Ghosthunters inschakelen?

Hier is een man overleden , ik voel weleens een warme plek zomaar op mijn voet of nat en is nooit nat. Ik weet dat hij hier nog is , ik heb 'gepraat' met hem en voelt al beter nu. Hij laat mij met rust behalve die gevoelens op mijn voet soms :P , ik was echt panisch toen ik het ontdekte dat hij hier natuurlijk nog wel is overleden. En heb behang eraf gerukt omdat er door alle lagen nieuwe verf steeds een ster weer op de muur zichtbaar was , soms ging de deur van de wc zomaar op slot als ik er zat.

Dus hardop door huis gelopen dat hij hier welkom is en mij met rust laten moet , ik het behang er met opzet afgerukt heb en ik hem niet wil kwetsen. En toch lijk ik gek nu ik dit typ _O- , maar het beïnvloede mijn leven en darmen en dat wil ik niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:46

Wat raar...
Ik geloof er zelf niet zo in overigens maar misschien een paragnost laten komen en het huis laten reinigen?
Een les en pension klant van mij doen z'n dingen geloof dat hun salie aanraden

misschien kun je je erin verdiepen

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:51

Zelf wat salie roken werkt ook meestal. In veel huizen zit wel iets.. Alleen met Salie haal je de negatieve eruit.
Geloof me. Ik ken het. En Salie werkt.
Mocht het dan nog niet opgelost zijn idd een paragnost inschakelen. Ik ken een hele goede. Dus laat maar weten

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 01:04

Dan zal ik eens overleggen om salie te gebruiken! Normaal gesproken vind ik het niet erg als er dingen gebeuren oid, maar als er een negatief/naar gevoel bij komt kijken dan vind ik het niet tof meer.
Er iemand bijhalen gaat waarschijnlijk niet gebeuren, is inderdaad erg duur en we wonen hier waarschijnlijk nog maar een paar maanden.
Ja mezelf voor gek verklaren doe ik niet meer aangezien er vier personen in huis zijn die hetzelfde voelen.. Maar dit is soms echt lastig, een tijd terug kreeg ik er gewoon serieus een paniekaanval door. Daarna niet meer gebeurd gelukkig...
Annelien, ik zal het onthouden, bedankt!
En de anderen ook bedankt voor de serieuze reacties! :)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:07

Je kunt idd gedroogde salie branden(witte salie ruikt het lekkerst). Zeker de eerste keer kun je ruimte voor ruimte afgaan en het mag best blauw staan. Voordat je begint reinig je eerst jezelf door ook rook over je lichaam te laten gaan. Ga alle hoeken van alle ruimtes af (dus ook bovenin en langs de muren, plafon) en sluit de deur als je naar de volgende ruimte gaat. Laat de rook een poosje (10 minuten ofzo) in de kamer hangen en zet als je klaar bent alle ramen en duren open om alle energie en rook vrij te laten. Laat het even goed doortochten. Neem ook de gezamenlijke ruimten en de kamers van de huisgenoten mee. Zelf brand ik de salie in een schelp, maar een bordje/schaaltje lukt ook. De rook kun je rustig "verspreiden/sturen" met een kleine waaier of wat papier.
Je kunt ook iemand laten komen die dit of een andere manier van energetisch reinigen voor je doet. Deze personen reinigen niet alleen, maar vullen ook vaak het huis met een positieve energie die op dat moment goed is voor de bewoners. Als je de kosten door 4 deelt zal het wel meevallen.

Als je echt het idee hebt dat er een persoon is kun je ook vragen of deze weg wilt gaan. Of in gedachte een beschermende cirkel/ei/cocon om jezelf heen visualiseren en deze in gedachte vullen met wit of goud licht waar geen negativiteit in kan komen wil ook wel helpen.

Ik zag en voelde vroeger van alles, deze laatste 2 punten hebben mij erg geholpen. De salie 2x per jaar als de tijd verschuift houd mijn huis energetisch schoon. Succes ermee.

edit: dit is mijn manier, er zijn vast vele andere manieren om salie te branden of een huis energetisch te reinigen. Maar ik dacht ik maak het een beetje praktisch ;)

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:13

wij woonden vroeger ook in zo'n soort huis. wij hadden een 'spook'. althans zo hebben we het genoemd, ze had een naam (mevrouw de koning, naar de vrouw die er voor ons in woonde en er vereenzaamde/wegkwijnde)
toen we haar een naam hadden gegeven bleef ze nog wel 'spoken' maar werd het wel beter. ze paste op ons huis als we op vakantie waren e.d. al maakte ze soms ook nog huissleutels kwijt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:16

Witte salie idd ruikt niet zo erg vind ik
maar er zijn ook mensen die er niet zo goed tegen kunnen net als wierook

Mocht je het willen kan ik je aan een goedkoop en betrouwbaar adresje helpen

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:25

Witte salie vind ik ook niet erg. Ik heb precies hetzelfde gehad. Een sfeer die niet echt goed uit te leggen is. Bij mij heeft het geholpen.
Een vriendin van mij had ook iets soortgelijks. Bij hun is het net of de zolder een soort "vergaderplaats" is. Ze horen nog wel eens wat, maar het vreemde sfeergevoel si weg.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:20

je kunt inderdaad iemand inschakelen om te helpen, dat geeft een hoop rust :)
Wij hebben het ook gehad, was geen negatieve energie, maar een dierbaar iemand die nog niet zo veel zin had in loslaten :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:34

Heel herkenbaar. Maar dan juist andersom. Ik woonde bij mijn ouders jarenlang in een oud herenhuis, waar ook een aantal dingen gebeurd waren in het verleden. Ik ben heel nuchter aangelegd en als ik bijvoorbeeld een horrorfilm heb gezien doet het me echt niks om in het donker te lopen. Ik vind wetenschap heel belangrijk en heb dan ook laboratorium onderzoek gestudeerd, ik wil overal een verklaring voor vinden.

Maar als ik de kelder afliep, bij ons in huis, was er niks aan de hand. Als ik weer naar boven liep had ik telkens het gevoel dat ik moest RENNEN, weg. Alsof er gevaar was wat me aan het inhalen was, zoals bij een nachtmerrie. Ik heb nooit kunnen verklaren waarom, maar mijn broers hadden hetzelfde gevoel.

Verder zijn er ook onverklaarbare dingen gebeurd, bijvoorbeeld dit verhaal:
Ik zat me klaar te maken om naar m'n college te gaan, mijn broer ging naar dezelfde hogeschool en moest vaker om dezelfde tijd vertrekken. Dat leverde vaak strijd op om de badkamer. Ik had de badkamerdeur daarom op slot en zat mijn tanden te poetsen. Iemand klopte 2x hard op de de deur. Met tandpasta in mijn mond probeerde ik nog iets wat leek op een 'Jaaa-haaaa!' uit te brengen. Ik spoelde mijn mond en zei geïrriteerd 'Wat is er?'. Geen antwoord. Ik deed de deur open en klopte op de kamer van mijn broer, die lag nog te slapen en zijn deur was nog gewoon op slot. Ik had dus gehoord als hij die open of dicht had gedaan. Mijn moeder lag nog te slapen en mijn vader was een uur eerder vertrokken. Toen ik daarna mijn haren aan het kammen was zag ik allemaal krassen op mijn hand, die nog bloeden. Mijn ouders hadden toen 4 katten, maar die sliepen die nacht niet bij me. Daardoor konden die krassen niet zo vers zijn.

Het klinkt misschien als een echt cliché horrorfilm verhaal, maar helaas is dit echt gebeurd... ;(

Of een keer dat mijn monitor was omgevallen 's nachts. Terwijl er toen ook geen katten rondliepen op mijn kamer. Nou, ik kan je dan met zekerheid vertellen dat je dan NIET meer slaapt die nacht.

Nu ik met mijn vriend samenwoon heb ik NOOIT meer onverklaarbare of rare dingen meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 10-02-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:43

brrrr wat een enge verhalen van iedereen. Als dochter van een wetenschapper kan en wil ik voor bijna alles een verklaring vinden. Alleen vind ik negatieve energie echt de uitzondering op de regel. Dat is inderdaad iets wat je gewoon voelt maar niet kan verklaren.

In de eerste instantie zou ik het bij jezelf gaan zoeken, als je spanningen hebt kan dat veel redenen hebben. Stress, fysieke klachten etc etc. Echter gaf je aan dat je huisgenoten hetzelfde hebben? Dat is inderdaad iets vreemds. Er zijn al tips gegeven voor het branden van Witte Salie, ik zou dit gewoon proberen als ik jou was. Wellicht geeft het een soort rust waardoor je jezelf beter voelt in je huis :)

Als het niet over gaat zou ik misschien ook gaan kijken om iemand in te huren voor dit soort problemen. Neem aan dat je huurt, ik zou het met je huisbaas overleggen, wellicht kan hij iets voor je betekenen voor het kostenplaatje. Hij wilt ook niet dat z'n huurders vertrekken en zijn huis bekend staat als een soort spookhuis :+

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:51

Mijn ouders me broer en ik wonen nu dit jaar 12 jaar in het huis.
Huis heeft voorheen in brand gestaan. Verschillende dieren zijn toen overleden. Ouders van de jongen waren toen niet thuis en de jongen had lichte verwondingen. Verhaal ging dat hij binnen had ge-bbq haha :')
In de jaren dat wij er nu in wonen zijn verschillende mensen in onze familie overleden en is toen wij er nog geen 2 jaar woonde op de hoek ons hondje dood gebeten. Ik zie dus zelf regelmatig ook iemand staan of in hoor inderdaad wat. Ook vaak het idee dat iemand achter me staat en noem maar op. Voel me ook echt niet veilig in huis, vooral als het donker is en ik alleen ben.. brr

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:53

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:56

_Ashii_ schreef:
Huis heeft voorheen in brand gestaan. Verschillende dieren zijn toen overleden. Ouders van de jongen waren toen niet thuis en de jongen had lichte verwondingen. Verhaal ging dat hij binnen had ge-bbq haha :')
In de jaren dat wij er nu in wonen zijn verschillende mensen in onze familie overleden en is toen wij er nog geen 2 jaar woonde op de hoek ons hondje dood gebeten. Ik zie dus zelf regelmatig ook iemand staan of in hoor inderdaad wat. Ook vaak het idee dat iemand achter me staat en noem maar op. Voel me ook echt niet veilig in huis, vooral als het donker is en ik alleen ben.. brr

Of toppic: mensen kunnen ook binnen "bbqen" om zelfmoord te plegen, als je in een afgesloten ruimte houtskool verbrand dan stik je.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:01

veKing schreef:
wij woonden vroeger ook in zo'n soort huis. wij hadden een 'spook'. althans zo hebben we het genoemd, ze had een naam (mevrouw de koning, naar de vrouw die er voor ons in woonde en er vereenzaamde/wegkwijnde)
toen we haar een naam hadden gegeven bleef ze nog wel 'spoken' maar werd het wel beter. ze paste op ons huis als we op vakantie waren e.d. al maakte ze soms ook nog huissleutels kwijt.

Stout spook ^)

TS: ik kan je niet helpen, maar wil je wel succes wensen met alle tips die hier gegeven zijn.

Door dit topic herinner ik me wel ineens dat ik had bedacht om de tune van de exorcist als ringtone te gaan gebruiken. Dus dank daarvoor :+

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:05

Arrabel schreef:
_Ashii_ schreef:

Of toppic: mensen kunnen ook binnen "bbqen" om zelfmoord te plegen, als je in een afgesloten ruimte houtskool verbrand dan stik je.

Oeps sorry vergeten erbij te zetten, hij zou dat samen met een paar vrienden hebben gedaan. Dus niks qua zelfmoord poging of iets

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:41

ok, dan was ie gewoon niet zo slim... hahaha :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:10

Klokjes, bedankt voor je uitleg! Ik zal het eens overleggen met de huisgenoten! Fijn dat het bij jou helpt!
Het is niet echt een persoon wat dit gevoel veroorzaakt, de persoon die hier vaak aanwezig is geeft me juist een goed gevoel. Ik denk dat dit mijn opa is. Het is echt de "sfeer" die zo naar voelt.
En iemand laten komen heeft de huisgenoot er niet voor over. Zij zitten al zo krap bij kas en wij zelf eigenlijk ook... Maar mochten we dit toch willen dan heb ik wat om op terug te vallen!

Cyella, dat is wel erg naar om mee te maken! Fijn dat je er nu geen last meer van hebt! Ik hoop dat dit bij ons ook zo gaat als we eenmaal ons huisje voor ons samen hebben.

Leeneliefje, ik ben zelf ook iemand die voor de meeste dingen eerst een logische verklaring gaat zoeken. Maar dit is inderdaad niet iets wat bij mijzelf te vinden is, als wij er met zijn allen last van hebben en mijn vriend sowieso al niet open staat voor zulke dingen maar ze dan toch voelt en hoort is dan niet meer te verklaren. Dit huis wordt gehuurd van een woningbouwvereniging, ik denk niet dat die veel voor ons gaan betekenen.

_Ashii_, dat is ook echt niet leuk dat je je niet fijn voelt in je huis. Ik hoop ook dat het bij jou beter wordt!

Het vreemde van alles is dat het niet dagelijks aanwezig is. Zoals op dit moment is het er helemaal niet en voel ik me prima op mijn gemak. Nu zit ik dit te typen, is er niemand thuis maar ik hoor wel allerlei geluiden. Daar word ik niet bang van en eigenlijk voel ik me daardoor wat minder alleen thuis.

Ik hoop dat ik op iedereen duidelijk genoeg het geantwoord, anders gewoon vragen! :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:40

Brr krijg er al de kriebels van als ik het lees haha.
Heb het ergste zelf wel als ik inderdaad gewoon alleen ben. Meestal in de avond maar vaak ook overdag. Een goede vriend is dit jaar 5 jaar overleden en regelmatig valt zijn foto om of hoor ik geluiden. Wordt dan meteen helemaal bang en alles :') me ouders hebben daar in tegen weer nergens last van en verklaren me voor gek haha

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:43

Bij mij thuis werkt witte salie ook erg goed. Ik brand het in de wierook vorm. Eerst goed branden op de plekken waar het "zwaar" voelt, laat de hele ruimte maar lekker voltrekken met de rook. Daarna goed ventileren en luchten.
Ik brand nu 1x per week, mijn huis voelt fijner en ik slaap beter :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:48

Ashii, als zijn foto omvalt heb je dan niet het idee dat het die vriend van je is? Ik zou het dan juist prettig vinden dat hij aanwezig is! Maar als je geluiden hoort snap ik wel dat dat eng is. En vervelend dat je voor gek verklaard wordt! Dat heb ik gelukkig niet.

waar kun je die witte salie halen?