Op school (Groenhorst college voor degene die het kennen) is er een grote hal gebouwd van ik gok 60/80 meter bij 40 meter die gebruikt zou gaan worden als honden trainingscentrum. Nou is school niet zo slim geweest en heeft een hal geplaatst zonder enig idee hoe het eruit moet komen te zien, zonder eisen en veel onlogische dingen.
De vloer van de hal bestaat uit stoeptegels. De hal zou gebruikt worden door een hondenschool die tijdens regenachtige dagen binnen training kan gaan geven. Nou snappen jullie misschien ook wel dat behendigheid niet echt verstandig is om op stoeptegels te geven. De betreffende hondenschool heeft dus zelf voor stoffen matten gezorgd zodat dit wel veilig gegeven kan worden. Er is geen verwarming in de hal en er is een miezerig klein kraantje aanwezig. Toilet etc is er gewoonweg niet. De hal kan wel in vier stukken gedeeld worden door middel van wanden.
Nou is het zo dat de hal praktisch leeg staat en bijna niet gebruikt wordt. Dat ding heeft wel ontzettend veel geld gekost en er komt dus eigenlijk niks binnen.
Aan ons als HBO studenten is gevraagd of wij leuke ideeen hebben voor doeleinden in de hal. Er moet een dier gerelateerd iets in komen, budget maakt voor nu even niet uit en het mag van alles zijn. Er mogen aanpassingen gedaan worden aan de hal. Wij kwamen zelf al met het idee van Stalling / binnenbak, maar school huurt al een manege voor de paardenhouderij en wilt geen eigen paarden.
Aan jullie de vraag of er misschien nog leuke / originele ideeen zijn voor deze leegstaande hal. Alles waarvan je denkt "dat lijkt me nou leuk om te hebben" mag voorbij komen en niks is fout!
Brand maar los zou ik zeggen
alle ideeen zijn welkom!
zo ziet de hal er aan de buitenkant uit.
http://nl.tinypic.com/r/1ou6bm/8
dit is de binnenkant. let op! dit is nog toen het in aanbouw was, maar het is wel hetzelfde.
http://nl.tinypic.com/r/21evzg7/8
Ideeen die voorbij gekomen zijn:
- stalling / binnenbak
- een kleinschalig dierenmuseum
- roofvogel trainingcentrum
- vlindertuin
- schapen / koeien stal
- diercrematorium
- markthal (met dieren en dierspullen)
op het terrein bij de geiten hebben ze ook kalveren die daar staat totdat ze te groot worden en dan komen er weer nieuwe. Zelf vinden wij het idee van de varkentjes heel leuk! waarschijnlijk gaan we een idee voor wolvarkens uitwerken, maar we moeten er heel veel.