Liefde, zucht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Liefde, zucht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:01

Lig ik dan in Barcelona, met een zieke papa op bed :(:) En ik kan het niet langer voor me houden, dus schrijf het hier even van me af. :+

Onlangs heb ik mijn relatie verbroken, aangezien ik geen gevoelens meer had voor hem. Maar ook aangezien ik een andere jongen leuk begon te vinden. Ik deed daar niks mee, maar voelde me uiteraard wel schuldig en wist dat het dan toch ook echt over was. Dus de relatie verbroken..

Langzaam werd het contact met de andere jongen meer en begonnen we af te spreken. Het bleek ook nog eens ontzettend goed te klikken! Als we elkaar zien grijnzen we als een stelletje verliefde pubers en kijken we elkaar net iets te lang aan :+
Uiteindelijk hebben we tijdens de afspraakjes ook gekust en ontiegelijk veel geknuffeld en gepraat. Elke keer weer legt hij zijn hoofd op mijn schoot en kroelen we uren. Gewoon lekker ontspannen en genieten. Je zou denken dat dit allemaal op rolletjes gaat!

Tot ik hem bekende dat ik kriebels in m'n buik had, zo af en toe tijdens onze momentjes. Dat ik hem echt leuk begon te vinden. Ik dacht dat ik dat wel kon vertellen, onze gesprekken gingen ook echt diep.
Daar is ie van geschrokken. Eerder had ie al schuldgevoelens tegenover mijn ex (kennen elkaar), omdat hij dacht dat het misschien wel iets kon worden tussen ons. Maar nu ik bekende dat het bij mij echt begon te kriebelen, zei hij ineens dat hij zichzelf niet in een relatie zag. Hij vond het zooo erg, hij wilde me niet kwetsen maar hij kon mij niet geven wat ik wilde.

Ik nam afstand, maar hij bleef contact zoeken. Bleef vragen stellen en zich afvragen hoe we nu verder moesten. Ik dacht "we houden het luchtig en leuk, we zien het wel", voor mijn gevoel werd het veel te beladen en dat vond ik zonde. Hij bedoelde dit echt lief en wilde me gewoon niet kwetsen, me dolgraag nog blijven zien. Wel meer vriendschappelijk. Ik vind het allemaal wel prima, maar wilde even nadenken, dus dat ook verteld en zo vertrok ik gisteren voor een paar dagen naar Barcelona.

Krijg ik vanochtend ineens een appje. Hij zegt dat hij heel veel aan me denkt, zelfs durft te zeggen dat hij me af en toe mist. Alleen dat hij de kriebels niet voelt, en hem dat beangstigde toen ik zei dat ik dat wel voelde. Dat hij niet weet of dat verliefdheidsgevoel perse moet, en dat hij ook gewoon bang is om weer op zijn bek te gaan vanwege zijn verleden met zijn ex (ging 3 jaar terug uit en is hij echt heeeel erg kapot van geweest).
Dat hij me heel hoog heeft zitten en me absoluut niet zou willen kwetsen, want hij geeft veel om me.
En vraagt ook of we, als in terug ben uit Barcelona, weer af gaan spreken..

Wat moet ik hier nou mee? Ik denk zelf gewoon rustig af blijven spreken en wel zien hoe het loopt. Maar ergens ben ik bang dat ik toch blijf hopen dat het iets wordt, terwijl hij toch duidelijk aangeeft geen verliefd gevoel te hebben.
Of blijft dat weg door angst?
Iemand ervaring met deze situatie?
Hij blijft contact zoeken, vragen stellen etc. Is ontzettend veel met ons bezig merk ik, en zegt hij ook..
:+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:04

Ah, wat vervelend, maar je pakt het wel goed aan vind ik.
Ik zit zelf al een jaar in een dergelijke situatie (eerst ook met zoenen en alles hoor...) maar ik ben nu gewoon zo blij dat ik zo'n lief iemand mijn vriend kan noemen. Al is het maar een gewone vriend.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:06

:(:) MANNEN!!! Soms he... Weet je? Doe wat je hart je ingeeft... Geniet desnoods van de tijd, maar bedenk je wel, dat hij dus niet verliefd zou kunnen zijn... Maar wat ik nu, daar in Barcelona zou doen? Genieten van je tijd daar en laat hem even met rust.. kijken wat hij voelt als ie je echt kan missen en of hij je ook mist...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:09

Sheran schreef:
Ik zit zelf al een jaar in een dergelijke situatie (eerst ook met zoenen en alles hoor...) maar ik ben nu gewoon zo blij dat ik zo'n lief iemand mijn vriend kan noemen. Al is het maar een gewone vriend.

Een jaar?! :oo
Wauw. Nouja, een vriendin zei ook al; zolang het voelt als een relatie en alleen het labeltje niet heeft, kan het toch ook gewoon leuk zijn? Zolang je er beide van geniet..

Ik heb ook geen haast, laat het 'm lekker uitzoeken. Ik kan zijn gevoel niet bepalen en ga ook niks pushen. Blijf gewoon mezelf en als hij samen wat wil gaan doen dan sta ik daar open voor :j

@ loraine; ja, dat probeer ik ook te doen! Maar hij blijft maar appen :)) Ik heb alleen 'savonds& 'sochtends WiFi in 't hotel, dus ik beantwoord alleen dan, verder probeer ik er idd niet mee bezig te zijn. :j Negeren ga ik iig niet doen. (Zeg je ook niet)
Missen doet ie dus blijkbaar al :+
Snap trouwens niet dat ie zegt dat ie me soms mist, we hebben elkaar de afgelopen weken juist echt vaak gezien en ben pas sinds gisteren weg :))

Loraine1985

Re: Liefde, zucht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:13

haha, ja weet je? mannen zijn gewoon niet te volgen... ik vrees dat dat de conclusie gaat zijn... :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:15

Dreamy schreef:
Sheran schreef:

Een jaar?! :oo
Wauw. Nouja, een vriendin zei ook al; zolang het voelt als een relatie en alleen het labeltje niet heeft, kan het toch ook gewoon leuk zijn? Zolang je er beide van geniet..

Ik heb ook geen haast, laat het 'm lekker uitzoeken. Ik kan zijn gevoel niet bepalen en ga ook niks pushen. Blijf gewoon mezelf en als hij samen wat wil gaan doen dan sta ik daar open voor :j

@ loraine; ja, dat probeer ik ook te doen! Maar hij blijft maar appen :)) Ik heb alleen 'savonds& 'sochtends WiFi in 't hotel, dus ik beantwoord alleen dan, verder probeer ik er idd niet mee bezig te zijn. :j Negeren ga ik iig niet doen. (Zeg je ook niet)
Missen doet ie dus blijkbaar al :+
Snap trouwens niet dat ie zegt dat ie me soms mist, we hebben elkaar de afgelopen weken juist echt vaak gezien en ben pas sinds gisteren weg :))

Ja, een jaar, maar wel steeds met ontwikkelingen, zowel de ene als de andere kant op :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:16

Moua.. Als je echt verliefd bent op iemand (kriebels) dan voel je dat ook door je bindingsangst heen hoor. Het feit dat hij blijkbaar niet weet wat hij nu precies voor je voelt, en zich zelfs afvraagt of dat verliefdheidsgevoel persé moet, eh wat dacht hij van: ja!? Ik heb het idee dat jullie niet helemaal op dezelfde lijn zitten, op het moment in ieder geval.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:19

Lara_Silver schreef:
Moua.. Als je echt verliefd bent op iemand (kriebels) dan voel je dat ook door je bindingsangst heen hoor. Het feit dat hij blijkbaar niet weet wat hij nu precies voor je voelt, en zich zelfs afvraagt of dat verliefdheidsgevoel persé moet, eh wat dacht hij van: ja!? Ik heb het idee dat jullie niet helemaal op dezelfde lijn zitten, op het moment in ieder geval.

Dat zei ik hem ook al, dat als ie me echt leuk had gevonden hij dat wel had gemerkt :j
Ik zei ook al dat ie niet teveel na moest gaan denken, maar hij blijft maar denken en praten en doen. Hij wilt me beter leren kennen en al mijn gevoelens uit me trekken en laat dus weten dat ie er zoooveel mee bezig is. Daardoor weet ik het helemaal niet meer :') Denk dat hij het zelf maar even moet uitzoeken, maar wat zal ik zelf in deze situatie 't beste kunnen doen? Wel of niet afspreken? Meepraten of niet?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:28

Ik weet het niet hoor, of je bent verliefd, of je bent het niet.... Als je de hele situatie moet overdenken en analyseren om überhaupt te weten wat je voor die persoon voelt, dan zit er toch iets niet goed hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:57

Ik zou eerlijk gezegd in deze situatie mezelf willen beschermen, zeker als jij degene bent met gevoelens en hij twijfelt. Ga je zitten wachten tot het heel misschien gebeurt terwijl jij maar hoop blijft krijgen? Want dat is wat er waarschijnlijk gaat gebeuren als je blijft afspreken. Ook al weet je dat er kans is dat het niet gebeurt, toch ga je ergens blijven denken "misschien nu wel..." iedere keer dat je hem ziet. Ik zou persoonlijk even afstand nemen.

Ik heb hetzelfde gehad, tot over m'n oren verliefd geworden op een vriend van m'n broer toen het net uit was met m'n ex. Maar ik had het uitgemaakt met mijn ex omdat ik al maanden niks meer voor hem voelde dus in mijn ogen kon het wel met die jongen. Hij was ook overduidelijk verliefd maar bleef maar vaag doen en uiteindelijk is het op niets uitgedraaid, wat gewoon stom was omdat we duidelijk allebei gevoelens hadden en hij zo lief voor me was. Maar ik denk dat hij eerder het gevoel had dat het niet kon, iets beginnen met iemand die het net had uitgemaakt met haar ex, en dat hij meer zat met "wat gaan mensen denken" of dat hij misschien bang was dat hij een rebound was (wat overigens helemaal niet zo was maar goed :+ ).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 02:43

Afstand nemen, van zo'n twijfelaar ga je mesjogge worden. Vervelend voor hem dat hij in de war is, maar jij gaat alleen voor jongens die geen issues hebben.

!!!

Sterkte moppie, 't is wel lekker poedersuiker zo.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 02:51

Wat een lastige situatie... ik ben zelf wel eens de andere (de jongen dus) geweest en kan me voorstellen dat het voor hem ook lastig is.

Toch denk ik dat zolang hij doe kriebels niet heeft je het beste afstand kan nemen. Zie zijn er bij hem voor een reden niet, en je kan geen gezonde relatie bouwen op eenzijdige verliefdheid...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 03:02

lieveli schreef:
Afstand nemen, van zo'n twijfelaar ga je mesjogge worden. Vervelend voor hem dat hij in de war is, maar jij gaat alleen voor jongens die geen issues hebben.

!!!

Sterkte moppie, 't is wel lekker poedersuiker zo.

Dit dus.. Anders zou ik veelste bang zijn mezelf te betrappen op hoop houden etc dat gaat kwetsend voelen wanneer het maar niet komt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:41

Klinkt een beetje alsof hij wel de lusten en niet de lasten wilt >;) Ik zou m'n bedenkingen er ook bij hebben hoor.
Beter hou je de boot wat af, wie weet hoe het zich nog ontwikkelt. Maar ik zou niet meer afspreken om gezellig close te doen. Daar ga je meer pijn van hebben dan nu afstand te nemen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:06

Rebel_Jits schreef:
Klinkt een beetje alsof hij wel de lusten en niet de lasten wilt >;) Ik zou m'n bedenkingen er ook bij hebben hoor.
Beter hou je de boot wat af, wie weet hoe het zich nog ontwikkelt. Maar ik zou niet meer afspreken om gezellig close te doen. Daar ga je meer pijn van hebben dan nu afstand te nemen.

Hij gaf die keer juist aan dat hij ook geen FWB wilde zijn, want hij wilde me niet kwetsen en was bang dat het daarop mis zou lopen. Hij wilde het vriendschappelijk houden. (Ja, zijn echt zijn woorden) Want hij vond het zo leuk (we werden pas bij de een na laatste afspraak intiemer, eerder echt alleen op schoot liggen en knuffelen en praten/lol hebben), dat wilde hij niet kwijt. Ik vond 't prima.

Toen nam ik dus wat afstand en ging dus naar Barcelona en toen dus dat bericht ineens.

Edit; of bedoel je hier met lusten gewoon de rest (buiten bed om) plezier?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:10

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees..

ik lees mee om te kijken wat ik in mijn situatie kan doen wat echt een kopie is van jou love story.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:25

Ik zou zeggen nu niet over hebben terwijl je in Barcalona zit. Zeg hem dat je niet meer gaat kijken naar app's en antwoorden;) en daar gaat genieten van je dagen. Ook hier niet teveel meer over nadenken. Weet dat het moeilijk is. Maar goed los laten is nu de enige manier om voor beiden alles helder te zetten in welke positie je wil blijven staan.

En jij bescherm jezelf. Wat als hij morgen een nieuw meisje heeft en hij zijn vriendschap wil behouden. Kan je dat aan zien en horen? En wat als hij dan zegt joh ik heb een ander ik stop onze vriendschap want die kan ik niet uitleggen aan haar? Kan je daarmee leven. let op het hoeft niet zo te zijn...maar kan je er tegen als het zo is?

Draai je verhaal eens om:) Kijk er eens anders naar. En denk niet in zijn positie want je kan niet in zijn hoofd kijken wat daar allemaal in omgaat. Maar kijk naar jezelf! Wat wil jij! Wees eens ego! En wat als dat er niet komt! Wat doe je dan?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:50

Ik denk dat het alle kanten op kan... Uit ervaring weet ik dat-omdat ik er zelf heel slecht tegen kan :') -
het helemaal niks kan gaan worden met zo'n kerel, maar aan de andere kant geloof ik wel dat je je soms even zo afgesloten heb voor je eigen gevoel dat je echt niet meer weet wat je moet voelen. Volg je het nog? :+

Maar... Belangerijkste vraag die je jezelf moet stellen:

Kan ik mijn gevoelens on-hold zetten en eventueel voor een vriendschap gaan of niet.. Want zo niet ga je toch weer zitten hopen en net even te intiem met hem zitten doen waardoor je alsnog met een gebroken hart eindigt. Ik hoop in ieder geval dat zolang hij het niet weet, hij ook het respect heeft niet aanhalig bij je te doen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:49

Kostolany & PenP:
Ik heb hem al duidelijk gemaakt dat hij me wss gewoon niet leuk genoeg vindt, anders had ie niet zo getwijfeld. En ook gezegd dat ik bang ben als we zo door gaan, en hij komt wel iemand tegen die hij erg leuk vindt, dat ik daar echt mee zou zitten. Heb ik hem allemaal voor Barcelona nog gezegd.
Dat begrijpt hij ook, en hij baalde ontzettend dat hij niet wist wat hij nou precies voelde en wist niet hoe we het beste "verder konden" (als in; hij wilde me blijven zien, vriendschappelijk, maar niet kwetsen. Hij was bang dat ik nog meer ga voelen en hij uiteindelijk niks)
Nouja en daarna dus dat lange berichtje ontvangen.

Ik weet nog niet wat te doen als ik terug ben. Hij wilde me graag weer zien na Barcelona. Denk dat ik sowieso nog een keer afspreek en kijk hoe ik me er dan bij voel. Zal hem voor nu met rust laten. Scheelt dat hij nu nachtdiensten heeft en overdag slaapt, dus appen is dan niet echt aan de orde en dus niet verleidelijk!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:25

Ah die arme jongen! Hij doet lief, hij is eerlijk... en dan adviseren jullie allemaal hem maar aan de kant te zetten!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:58

Lara_Silver schreef:

Ehhh Nee?!

Dat hoeft dus niet per se.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 07:59

Onzin, een liefdesrelatie begin je op een verliefd gevoel, anders ben je jezelf voor de gek aan het houden. 'Dat gevoel komt er van zelf wel' ja wat, na 3 of 4 maanden? Na een jaar? En wat als het er niet komt? Daarom, onzin, foute basis om een relatie op aan te gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:50

Lara_Silver schreef:
Onzin, een liefdesrelatie begin je op een verliefd gevoel, anders ben je jezelf voor de gek aan het houden. 'Dat gevoel komt er van zelf wel' ja wat, na 3 of 4 maanden? Na een jaar? En wat als het er niet komt? Daarom, onzin, foute basis om een relatie op aan te gaan.

Hoeft niet hoor.
Dat het voor jou wel een voorwaarde is, wil niet zeggen dat het pertinent onzin is en dat het een foute basis is voor een relatie als je niet eerst verliefd bent geweest.

Je kunt prima intens van iemand (gaan) houden, zonder eerst verliefd te zijn geweest.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:34

Nou ik zou er toch ook niet gelukkig van worden met iemand te zijn, wetende dat diegene niet echt verliefd op me is :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:44

PenP2014 schreef:
Nou ik zou er toch ook niet gelukkig van worden met iemand te zijn, wetende dat diegene niet echt verliefd op me is :=

Ik vind houden van, veel belangrijker dan verliefd zijn.
Je ziet zo vaak dat na de verliefdheid er niets meer is.

Dat het niet overgaat in houden van...
Dan heb ik liever een relatie met iemand waar vanaf het begin die speciale klik is; het gevoel je soulmate gevonden te hebben.