Op bed met 3 dubbele beenbreuk, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Op bed met 3 dubbele beenbreuk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 09:21

Vorige week vrijdag ben ik op het schoolplein uitgegleden (ik ben juf) en heb daarbij mijn kuitbeen, scheenbeen en mijn enkel gebroken (knap he?). Afijn, ik ben met spoed geopereerd, netjes weer aan elkaar geschroefd, en nu lig ik thuis. Ik heb in de woonkamer zo'n hoog/laag bed staan, kan zelfstandig naar de wc, maar verder kan ik eigenlijk nog maar weinig, behalve liggen. De verveling begint al aardig toe te slaan, dus ik dacht dat jullie misschien tips hadden om de dag door te komen. Ik ben gek op creatief bezig zijn, maar zware/grote dingen doen, gaat dus niet. Tekenen kan ik niet, kleuren doe ik al af en toe....maar wat kan ik nog meer doen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:23

Netflix!!

Niets met creativiteit..maar wel tijdverdrijf.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:25

Oei dat heb je echt knap gedaan. Heel erg veel sterkte ......
Misschien borduren, haken, breien of lezen?
Of wat ik vaak doe, borduren tijdens het luisteren van een luisterboek ;)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 09:27

Thanks!
Maar borduren kan ik niet...of is dat niet moeilijk? misschien moet ik een creatieve vriendin uitnodigen om mij een workshop te geven?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:35

Haken dan misschien? Schijnt via youtube best goed te leren te zijn :) Beterschap!!

mirim

Re: Op bed met 3 dubbele beenbreuk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:40

Beterschap in ieder geval!
Inderdaad breien, haken of borduren. Je kunt makkelijk beginnen , je hoeft niet meteen het moeilijkste te maken.
Begin met een sjaal breien, of een borduurpakket met duidelijk patroon. Haken is echt heel makkelijk, dat leer je zo.
Kussen in je rug en gaan..... :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:41

Ik weet niet hoe oud je leskinderen zijn, maar als je oefent met leuke knutseldingetjes maken heb je ook weer inspiratie voor in de klas :)
Of google eens op DIY, daar kun je vaak hele grappige kleine dingetjes zelf maken. Benodigdheden wil vast wel iemand voor je halen.
Misschien heb je nu ook tijd op bijv. je computer op te ruimen ofzo? En indd, netflix. Er is hier op bokt een topic dat 'welke serie moet ik nog zien' oid heet, daar kun je vast wel een leuke serie in vinden. En heel veel sterkte, 3 plaatsen joh.. :(:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:42

Mijn moeder is in oktober onderuit gegaan en is gisteren voor de derde keer geopereerd met veel bedrust in de tussentijd. Zij is gaat haken en breien. Als je het doorhebt is het heel makkelijk, op YouTube staan ook filmpjes met uitleg.

Marrit13

Kleuren voor volwassen (boekjes, heb er nog 1 over als je wilt kan ik hem opsturen) , legpuzzels, koop een leuke serie (dvd box) bijv via mp scheelt in kosten, moet je niet nog een cursus of studie doen voor werk? (Had ik dat laatste maar gedaan toen ik in hetzelfde schuitje zat vorig jaar, had het me nu geen stress meer geleverd :+ ) haken is idd ook leuk en je kan tegenwoordig leuke knuffels ed ervan maken!

Succes, ik hoop dat je snel herstelt!!

loez

Haken, Breien, Borduren, Punniken, kleuren enz! Wil het ook nog graag ooit leren. :')
En beterschap natuurlijk!! Hard gegaan!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:43

Dat Loomen is ook nog wel grappig! En dan natuurlijk met hulp van YouTube de moeilijkere figuurtjes maken ;)
Ook vind ik "painting by numbers" fantastish. Loopt ook een topic over op Bokt :j
Sterkte!

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:44

Ik maak zelf teksten op shirtjes met strijkverlours. Hier kun je uuuuuuuuren zoet mee zijn als je leuke priegel plaatjes uitzoekt om te knippen. Succes en sterkte met het herstel!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:44

Oh en pinterest is een geweldige bron voor creatieve DIY's of gewoon een beetje neuzen!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:45

Ministeck is ook heel leuk om te doen. en tjee 3 plaatsen , sterkte ts.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:57

Borduren stelt echt niets voor.
Koop een leuk pqkketje om mee te beginnen (niet bij de action, dat is rotzooi en stom om mee te werken).

Vraag inderdaad een hqndige vriendin of moeder misschien voor een workshop, al kun je het ook leren door het op te zoeken op internet.

ik borduur nu een paar jaar en ben nu bezig met de volgende 2:

Afbeelding
Afbeelding

bubble flower van jo wall. http://Www.heavenandearthdesigns.com heeft het patroon gemaakt

Afbeelding
tranquility van the vintage angel. Ook een van dezelfde site.

Dit zijn wel geen projecten om meteen mee te beginnen, maar ik heb eerst 3 of 4 andere kleinere dingen gedaan voordat ik hieraan begonnen ben

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:02

wat een leuke tips allemaal, dank dank dank!
Zonnebloem: wat een ellende voor je moeder, ik hoop toch echt klaar te zijn met 1 operatie! Wat is er de reden van dat ze zo vaak moest?
Ik ga alle tips even voor mezelf op een rijtje zetten, wie weet zien jullie binnenkort een knutselwerk van mijn hand op bokt verschijnen hahaha

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:03

hele grote legpuzzels maken, vaak bij de kringloopwinkels voor weinig te koop (heb je iemand die ze voor je kan halen?) Heel veel sterkte en hopelijk ben je snel weer op de been!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:11

idd pinterest :j daar staat genoeg op! verder kun je misschien een leuke andere dan anders les samenstellen.
of eens een brief schrijven gewoon met de hand aan vrienden familie ouders, of een anonieme brief aan je klas met een groot raadsel om de "andere les aan te kondigen" etc

bedenk alvast bijzondere moeder/vaderdag cadeautjes om dat zelf te maken voor je klas

in ieder geval heel veel beterschap ;)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:12

Hotfixen.
Glanssteentjes leggen op een plakfolie en dat later op iets (laten) strijken.
Zijn heel veel mogelijkheden in te verzinnen.
Als ik op bed lig dan doe ik dit ook.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:20

Ik zou vooral gek worden van weinig beweging. Daarom zou ik voor iedere dag een "zitworkout" voor mezelf verzinnen. Ook dan kun je jezelf aardig moe maken en heb je ook nog wat lichamelijke beweging!

Sterkte!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:21

Als eerste beterschap, wat super balen. Echt heel stom(en vooral véél te vroeg _/-\o_ ) maar het eerste wat me te binnen schiet is dat je dit jaar je eigen kerstkaarten kan maken. Creatief en je hebt nu alle tijd...
En nog zo'n klusje waar ik normaal nooit aan toe kom en dus al jaren ligt. Je foto's nou eens inplakken, of fotoboeken maken op de pc..
Verder kun je op youtube genoeg handwerkfilmpjes(how to's) vinden mbt tot borduren denk ik.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:22

Ga Bloggen.
Over je werk, paard of weet ik wat.

Voordat je een site in elkaar hebt naar wens ben je alweer een paar dagen verder. Stel dat je het over je werk doet kan je er vast genoeg info op zetten wat interessant is voor ouders,kinderen of andere leerkrachten.

Praktische info over cito toets, tekeningen voor kinderen of wat dan ook.

Succes en ik duim voor een snel en goed herstel. Je hebt een flinke val gemaakt! :(:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:23

Ik vind schilderen op nummer erg leuk om te doen.
Zitten hele leuke bij, ik heb er een aantal (lees 2) in de mega saaie doucheruimte op het werk opgehangen.
Fleurt gelijk een beetje op!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:38

dems75 schreef:
Zonnebloem: wat een ellende voor je moeder, ik hoop toch echt klaar te zijn met 1 operatie! Wat is er de reden van dat ze zo vaak moest?

De eerste keer heeft ze het waarschijnlijk te veel belast waardoor een botje verschoven was, de tweede keer was en te veel littekenweefsel waardoor er niet voldoende botgroei was. Nu hebben ze al het littekenweefsel weggehaald en met een nieuwe technieken de botdelen al elkaar vastgemaakt, nou was het wel een hele gecompliceerde breuk met meerdere stukjes.
Ze is er nu wel echt klaar mee, al dat gelig op bed.
Hopelijk is het bij jou nu meteen goed.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:51

wat een ellende Zonnebloem! Dat is dus ook een beetje mijn angst. Gisteren ging ik gedachteloos uit bed en wilde ik op mijn net geopereerde been gaan staan!!!! ik sprong meteen weer terug, maar heb wel wat gewicht erop gehad. Geen helse pijnen oid maar wel bang dat ik eea heb verpest. Hypochondrisch wordt je ervan....