Wat moet ik nou met hem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Wat moet ik nou met hem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 23:51

Toen ik hem leerde kennen wist ik al wel dat het een rare was. Hij is altijd geweldig lief voor me geweest en we hadden het echt geweldig samen. Tot deze week tenminste.

We zijn al maanden bezig met emigratieplannen maken. Alles regelen en uitzoeken. Afgelopen vrijdag vroeg hij mij voor de derde keer of ik bij hem kwam wonen. De eerdere keren dat hij het mij vroeg heb ik hem afgewezen onder het nom dat ik het te vroeg vond en we elkaar eerst wat langer moesten kennen. Tot deze keer. Drie maal is scheepsrecht toch? Dus ik heb ja gezegd! We gingen toch al samen emigreren en het leek me ook wel verstandig het toch eerst al een paar maanden samen te proberen.

Maar nu. Vrijdag dat, gister verteld hij me dat hij niet meer van me houd. Ik snap er helemaal niks van! WAT is er gebeurd?! 7 dagen geleden was alles helemaal geweldig. We hadden het over onze emigratie, het samenwonen, hoe veel zin we er in hadden. Hij zegt dat de reden is dat hij geen rust in zijn hoofd kan krijgen. Maar.. Is dat een reden om binnen 6 dagen ineens zo volledig op me afgestompt te zijn? Alles valt uit elkaar.. Ik dacht echt dat er gelukkig waren samen. En op zijn minst dat hij ook blij was met mij. Waarom zou hij anders willen samen wonen?

Alles valt uit elkaar. Er is niet met hem te praten. Op alles zegt hij: Ik weet het niet. Ook als ik door probeer te vragen. Wat is er gebeurd? Ik weet niet. Sinds wanneer? Ik weet niet. En nu? Ik weet niet? Wil je dan niet meer dat ik mee ga emigreren? Ik weet niet. Wil je dat ik weg ga? Ik weet niet. Zijn we nu geen setje meer? Ik weet niet. Zijn we nog een setje? Ik weet niet. Daar kan ik toch helemaal niks mee?

Ik hou zo gruwelijk veel van die gozer. En we hebben het echt geweldig samen. Maar.. Wat is er toch gebeurd? Ik weet echt niet meer wat ik nu moet. Ik ga kapot. Is het nu over? Of niet? Ik heb het gevoel dat hij ineens cold feet heeft gekregen en daarom zo raar doet. Maar ik weet het niet want van hem krijg ik geen antwoorden. Enkel dat hij geen rust in zijn hoofd heeft en ook nooit zal vinden nergens in. Ik begin haast te denken dat hij spontaan depressief is geworden. Ik zit nu ook bij hem thuis met een logeerhond. Dit was al weken afgesproken en gezien ik op kamers zit kan ik hem daar echt niet kwijt. Hij is zelf net de deur uit gegaan om een biertje te drinken bij zijn ouders. En ik word achter gelaten met al mijn gedachtes, vragen en emoties. Ik wil gewoon een knuffel van hem..

Ik denk dat ik zo ondanks de hond toch even een biertje ga doen in de stad. Maar ik ben zo bang in janken uit te barsten als iemand me vraagt hoe het gaat. Ik denk dat het het beste is om maar even een weekje geen contact te hebben. Maar oh jee, wat gaat dat tegen mijn gevoelens in. En vanavond gaat dat sowieso niet.. Help?

6marly6

Re: Wat moet ik nou..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:03

Pff wat heftig zo ineens, vooral als je nergens een antwoord op krijgt.. Ik weet niet hoe lang jullie al emigratieplannen hebben maar het eerste wat in me opkomt is dat dat hem misschien afschrikt nu het concreter wordt?
Ik hoop hoe dan ook voor je dat hij snel bijdraait, en jij duidelijkheid krijgt.

Palmera

Re: Wat moet ik nou met hem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:10

Hoe naar het ook voelt, zijn gevoelens liggen zo te lezen ernstig overhoop. Geef hem een time-out. Zodat hij zijn gedachten en gevoelens op een rijtje kan zetten. En laat hem naar jou toe komen. Forceer niets en geef hem tijd. Hij twijfelt, maarcdat wil niet zeggen dat er geen hoop meer is.
Tijd is het sleutelwoord. Sterkte...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 00:20

Ja dat denk ik ook. Ik krijg net een telefoontje dat de hond toch vannacht nog opgehaald word. Kan ik mooi naar huis. Ik zit nu alleen nog te twijfelen of ik hem een briefje achter laat dat hij maar even contact met mij moet opnemen als hij daar aan toe is of gewoon weg te gaan. Wat een drama :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:26

Eén geluk bij een ongeluk; 'gelukkig' is het nu gebeurd en niet toen jullie al in het buitenland zaten.

Heel veel sterkte!! :(:)
Ik hoop dat je de echte reden uit hem kunt krijgen en niet steeds aan jezelf gaat zitten twijfelen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 00:29

KoudbloedKim schreef:
Eén geluk bij een ongeluk; 'gelukkig' is het nu gebeurd en niet toen jullie al in het buitenland zaten.

Ik hoop dat je de echte reden uit hem kunt krijgen en niet steeds aan jezelf gaat zitten twijfelen.

Ik had liever al in het buitenland gezeten.. Als dit er voor zorgt dat ik niet meer kan gaan (het gaat via zijn werk) ben ik echt woest! Ik droom hier al van sinds mijn 14e, ben er al een half jaar non-stop mee bezig inclusief het leren van de taal. Als dit me "afgepakt" word draai ik door denk ik! Hond ligt inmiddels helemaal over m'n schoot heen gefrummeld <3 Volgens mij heeft ze in de gaten dat ik me rot voel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:30

Ik heb ook bij jouw verhaal het gevoel dat het meer iets in de aard van cold feet, dan wat anders. Geef het even de tijd en wacht af. In mijn vriendenkring is laatst iets gelijkaardigs gebeurd en dat is terug goedgekomen door ruimte en dialoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:31

Dieren kunnen dat inderdaad aanvoelen. :j

Ah oke, ik ging er meer vanuit dat je dan misschien op straat zou staan, zonder echte backup en je er dan alleen voor zou staan, maar als je je ook in je eentje kunt redden, snap ik dat je toch graag mee wil.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 00:40

KoudbloedKim schreef:
Dieren kunnen dat inderdaad aanvoelen. :j

Ah oke, ik ging er meer vanuit dat je dan misschien op straat zou staan, zonder echte backup en je er dan alleen voor zou staan, maar als je je ook in je eentje kunt redden, snap ik dat je toch graag mee wil.

Naa, dat zou ie niet doen. Het is echt een goeie jongen. Alleen soms werkt zijn koppie ineens heel raar. Ik ga als mijn knuffel met een hartje <3 is opgehaald lekker een bietje dribken. Ik voel me inmiddels wel weer oke naar omstandigheden. Ik ga mijn avond gewoon lekker niet laten verpesten hierdoor :)

Ik bedenk me net dat we morgen naar de e.migratiebeurs zouden gaan.. Ik wil daar echt wel graag heen! Dus ik laat een briefje voor hem achter of hij daar morgen nog heen wou en of hij me dit even wil laten weten. Als hij niet wil ga ik morgen lekker op mijn eigen houtje :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:09

Heel goed! Gewoon even je eigen plan trekken. Dan heeft hij ook gewoin even zijn tijd voor zichzelf.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 01:13

Hondlief is inmiddels helaas opgehaald. Ze lag zo lekker te slapen op mijn schoot <3 Deed me echt goed! Morgenavond bij een vriendin helpen met haren verven en een wijntje drinken :) En morgen overdag naar de beurs. Al is het in mijn eentje. Ik heb er zin in! De aflevering van top gear is ook bijna afgelopen en heb nog maar een half glaasje drinken. Gaat goed komen! En zondag werken dus ook lekker afleiding :D Dinsdag hebben we pas eigenlijk weer kans elkaar te zien, maar geen behoefte aan gedoe die avond gezien ik de ochtend erop mijn tussentijdse toets heb voor mijn rijexamen. Woensdagavond ook werken. Dus als ik hem al weer zou willen zien op dit moment zou het donderdag zijn :+ Dan get hele weekend weer avonden en nachten dus zijn we zo een week verder dat ik hem niet heb gezien. I can do this :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 03:42

Uhgh. Heb nu toch wel de behoefte hem een berichtje te sturen over zijn plannen voor morgen.. Ben van plan half 8 de bus te pakken. Dan ben ik er om 9 uur wat mij een mooie tijd lijkt. Maar ik heb nog steeds niks van hem gehoord. Ik schat de kans klein in dat hij nog niet thuis is, maar ik weet het niet :( Ik wou dat ik nog ergens vat op had (ik ben best wel een controle freak :P). Nu alles los laten is toch wel moeilijk voor me. Even doorbijten.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 03:51

Klinkt heel bekend, had ik ook met mijn toenmalige vriend. Plots, vanuit het niets. En nergens antwoord op willen of kunnen geven maar gewoon weten dat wat ie als reden opgaf helemaal niet waar was. Zijn toen nog geen week uit elkaar geweest en daarna ging alles super. Een jaar daarna zijn we voor 3 maanden uit elkaar geweest en ik wist van begin af aan dat het niet over was. Na een maand of 2 begon ik er wel langzaam aan te wennen en het te accepteren maar het kwam goed en was beter als van te voren. Helaas sloop langzaamaan de onzekerheid erin, was wat voorgevallen buiten de relatie om waar hij zich niet overheen kon zetten en iets meer dan een jaar is het uitgegaan en uitgebleven. Inmiddels heb ik een nieuwe vriend en hij een nieuwe vriendin en ben ik hartstikke blij met mijn huidige vriend en wil ik zeker ook niet kwijt, maar als mijn vorige relatie niet van die stomme foutjes had gehad en meneer wat ouder was geweest dan was het nooit over geweest want ik weet zeker dat van beide kanten er altijd nog iets zal blijven. Als jij dus het gevoel hebt dat het niets echts is, en dus ook niet is wat hij beweert dan zorg dat het goed komt. Geef hem ruimte, laat hem denken en laat hem merken wat hij gaat missen. Mannen zijn nu eenmaal wat raar en denken heel anders dan ons. Goed bezig dat je je eigen plan trekt, kan hij mooi rustig gaan denken. En wanneer hij eraan toe is, praten,praten en nog meer praten. Heb geleerd dat dat echt heel belangrijk is, ook al vind ik dat zelf nog altijd heel moeilijk.

Je mag me ook pben trouwens als je afleiding zoekt :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 05:22

0421. Nog altijd radiostilte. Ik heb inmiddels spasmes. (ik heb stress gerelateerde spasmes) Ik lig dus al een uur gestoord te worden van alle spieren in mijn lijf die continue samentrekken. Ik probeer het maar te zien als een goeie training voor mijn lichaam. Gelukkig is het niet meer zo heftig als vroeger. Ik heb destijds wel eens spierverslappers ingespoten gekregen omdat ik een aanval had van meer dan 24 uur. Wel heb ik gigantische spaningshoofdpijn. Maar dat komt goed. Ik heb vanavond in ieder geval leren biljarten haha :D Nu lekker mijn oogjes dicht doen. 7 uur gaat de wekker weer. Morgen een nieuwe en betere dag :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 07:10

Emigreren doe je niet "even" dat is (zoals je zelf al weet denk ik?) een enorm inspannend proces. In het buitenland heb je straks alléén elkaar... Niemand om op terug te vallen, je moet het samen gaan rooien daar. Als je geluk hebt vind je snel aansluiting in je nieuwe land, maar vaak duurt dat een tijd.
Een voorwaarde is dat je elkaar door en door kent. Je moet heel goed elkaars goede en mindere kanten kennen EN accepteren, want die verhuizen gewoon mee.

Ook al is het een enorm avontuur en kan je hart zeggen doen! Het kan ook op een enorme teleurstelling uitlopen. Wat dat betreft is het cruciaal dat je relatie op moment van vertrek iig sterk is.

Waar willen jullie naar toe? En hoe ver zijn de plannen gevorderd?

Ik zou hem dit weekend even in zijn sop laten gaar koken, en zondag avond of maandag afspreken om te praten. Kan best dat hij even koude voeten heeft, maar dan moet hij er wel over praten. Wellicht was hij even zo overwhelmed dat hij zijn gedachten niet meer kon volgen.. Maar dan zou die nu wel weer wat moeten kunnen bedenken.

Zorg dat wat de uitkomst ook is dat hij eerlijk is! Je hebt er echt niks aan om straks in het buitenland te zitten en je relatie klapt na een paar weken...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:43

Pff. Ik kreeg een uurtje terug een appje van hem. M'n naam met allemaal puntjes er achter en hoe het gaat. Heb eigenlijk niet zo'n behoefte om te reageren. Maar helemaal niet reageren is ook weer zo banketstaaf. Zat te denken gewoon een duimpje terug te sturen, maar of dat nou het beste is. Ik weet niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:49

Wat een nare situatie.
K zou hekemaal niet appen. Gewoon face to face of telefonisch...

Mannen snappen geen hints..
Als jij een duimpje doet..ist wel best in zijn ogen...

K snap je verhaal ook niet helemaal goed..
T is je vriend..en jullie wonen samen en jullie willen emigreren?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:52

Dat kan dubbel opgevat worden. En in deze situatie lijkt me dat niet handig....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:08

KoudbloedKim schreef:

Hier ben ik het zoooo mee eens.

Beter nu erachterkomen en in deze ellende dan wanneer jullie gemigreerd zijn.
Zodat jullie kunnen kijken hoe en wat verder enzovoorts........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-02-15 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:11

Ga je nou morgen nog naar de beurs?

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:59

Je moet terug sturen wat je gevoel je zegt, als je al wat terug wil sturen.. het is helemaal niet banketstaaf om niks terug te sturen. In mijn ogen heb je dat ook niet helemaal verdient als je overal ik weet het niet op zegt.. en TS absoluut niet aan jezelf twijfelen! en wat Liezel1 ook vroeg, ga je nog naar de beurs? +:)+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 21:13

Ja, we gaan morgen samen. Heb besloten niets te reageren. Hij vraagt het toch alleen maar omdat het "zo hoort". Ga straks lekker op stap met een vriend. Laat hem lekker even naar de donder lopen vandaag. Ik heb dit inderdaad niet verdiend. Hij denkt er maar even over na. Ik zie hem morgen dus dan vraagt hij dan maar hoe het gaat.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 07-02-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:17

Als je hem in zijn sop gaar wilt laten koken, hoe kun je morgen dan in godsnaam een fijne dag hebben?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 16:39

Zo, ik ben net thuis. Gister een onwijs leuke avond gehad. Deed me goed :D Heb tot vroeg in de morgen gefeest. Uiteindelijk zijn we op een gay party terecht gekomen, wat echt onwijs gezellig was hihi. Heb heel lang met een hele lieve jongen staan praten. Nummers uitgewisseld en ben daar nu gezellig mee aan het appen :) (Geen zorgen, hij is homo. Heb niet de intentie iemand anders te zoeken).

Ik werd vanochtend dan ook pas een uur nadat we eigenlijk hadden afgesproken wakker. Oeps. :o Naar hem toe gegaan en hij vloog me meteen aan en zei: Ik wil je niet kwijt. Daarna naar de beurs geweest en echt een gezellige dag gehad. De beurs was echt niks. Ja, geldverspilling :+ Maar ach. We zijn lekker met open dak terug gereden naar huis. Daarna hebben we onder het genot van een kop koffie nog flink zitten praten en heel veel geknuffeld. Het was gewoon echt fijn en gezellig. We zijn uiteindelijk maar 4 uurtjes samen geweest, maar ik vond het wel even best zo. Vond het jammer om weg te gaan omdat we het zo leuk hadden, maar ik denk dat het beter is als we even rustig aan doen samen. Heb nu nog lekker een uurtje voor mezelf en dan zo werken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:23

Jeetje wat een wending ineens, kun je wel van hem op aan?
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je een gelukkig relatie, maar als hij zo wispelturig is vraag ik me af hoe goed dat is voor jullie relatie.
Het lijkt me inderdaad goed als je het even wat rustiger aan doet.