Ik heb dagen dat ik me heel goed vol en echt lekker in mijn vel zit; andere dagen voel ik me naar en weet ik niet wat ik met mezelf aan moet en wil ik het liefste in bed blijven liggen. Ook heb ik dagen dat ik wel kan janken van verdriet. Ik voel me sinds een aantal jaren zwaar kl*te door enkele gebeurtenissen in mijn leven; paard vergiftigd, losgelaten en wat wij denken bewerkt met een mes op zijn hoofd (paard verwondt zich namelijk nooit), bedreigingen etc. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer en ik weet niet wat ik met mezelf aan moet.
Als mensen vragen hoe het met mij gaat zeg ik standaard: "Goed" ook als ik me rot voel. Ik vind het ook lastig om me nu te uiten; ik uit normaal gesproken mijn gevoelens nooit. Toen mijn oma was overleden heb ik niet kunnen huilen op de begrafenis/crematie en na eigen zeggen heb ik ook niet veel gehuild toen ik het nieuws hoorde. Toen mijn kat enkele weken daarna was gestorven voelde ik helemaal niets, ik was als verdoofd en kon niet eens huilen. Mijn ouders zaten me een partij te janken om mijn kat; ik had een speciale band met hem en mijn ouders totaal niet.
En dan zitten zij te huilen en ik: "Hij is oud geworden." Jaja, 10 is "oud". Vandaag is weer zo'n dag dat ik me enorm rot voel; er is geen oorzaak voor en ik weet dus ook niet hoe het komt.
Ik heb bij een psycholoog gelopen, deze zei da ik assertiever moest worden gezien de vele traumatische gebeurtenissen die zich de afgelopen twee jaar af hebben gespeeld in mijn leven. Tja, heel het traject voltooid en nog niet verder gekomen. Ik zie het soms echt niet zitten.
Ik denk zelf ook heel veel na, ik denk overal teveel over na en maak mezelf als het ware gek. Als ik aan de dood denk voel ik me enorm krimpen, krijg ik een leeg gevoel dat ik niet kan plaatsen en voel ik me gewoon heel angstig. Ik merk op meerdere gebieden dat het niet echt lekker met me gaat, maar ik ga maar door; want op andere dagen voel ik me super en dan lijkt het alsof er niets aan de hand is.
Over de gebeurtenissen die zijn gebeurd heb ik niet echt kunnen praten, het ligt enorm gevoelig. Ik heb het tegen enkele vriendinnen verteld, sommige van deze vriendinnen steunden me enorm. Maar andere zeiden dat ze me wilde helpen maar uiteindelijk lieten ze me als een baksteen vallen.
Ik word ook zo af en toe "gepest" en "vernederd" in de klas door twee "vriendinnen." Ik dacht dat ze vriendinnen waren maar dat zijn ze dus niet.
Geen idee waarom ik dit topic schrijf, misschien is het wel een kreet om hulp. Ik wilde dit in iedergeval even van mij af schrijven en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.