Bellen; waarom durf ik het niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bellen; waarom durf ik het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:18

Hoi bokkers,

Zoals de titel al luid, ik vind bellen eng... :') Ik heb werkelijk geen idee waar het weg komt, maar ik durf gewoon niet goed naar mensen te bellen. Ergens heen gaan om iets te vragen (denk aan een stage) durf ik ook niet zomaar.
Deze dingen doe ik dan ook alleen als het echt moet, zoals nu.... ik moet even bellen voor mijn stage -O-

Ben ik de enige die dit heeft? nee toch... :')

Oplossingen voor mijn bel angst zijn ook welkom, maar een beetje lachen om belangst is ook welkom :D

Schaam je niet om me uit te lachen, het slaat ook eingelijk nergens op _O-

xxLady

Re: Bellen; waarom durf ik het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:21

Ik pb je even! :)

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:22

Je bent zeker niet de enigste, ik heb het ook !! Ik snap ook niet zo goed waarom ik het niet durf, eigenlijk is het doodnormaal om te doen :P

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:22

Je bent niet de enige! Ik word ook helemaal misselijk als ik moet bellen voor zulk soort dingen. De laatste tijd heb ik wel vaker voor dingen moeten bellen dus het gaat al beter :D Ik denk ook echt hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het steeds gaat!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:23

Je bent absoluut niet de enige!
Ik vind bellen ook super 'eng' en ik heb geen idee waarom -O-

lilydj

ik heb precies hetzelfde! echt heel onhandig, ben zelfs bang om met mijn familie/vrienden te bellen.. :')

Anoniem

Gewoon oefenen

Anoniem

Je bent zeker niet de enige. Als ik een nummer moet gaan bellen waarbij ik niet zeker weet of ik meteen de juiste aan de lijn krijg, dan schrijf ik op wat ik moet zeggen als ik een onbekende aan de lijn krijg en wat ik moet zeggen als ik wel de juiste aan de lijn krijg. Als ik het niet opschrijf klap ik helemaal dicht als de telefoon wordt opgenomen :n

Heb je wel een opgelucht/trots gevoel als je wel hebt gebeld?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:25

Ik ben zelfs bang om met mijn moeder te bellen :')

Ik volg dus even

EmptyWords

ik heb ook een hekel aan bellen en wat is mn werk? juist ik ben in een callcenter gaan werken :Y)

tips heb ik trouwens niet :P

Ashley5

Ik heb het ook altijd vreselijk gevonden. Nouja, ik vind het nog steeds verschrikkelijk!
Maar op mijn vorige werk moest ik verplicht vaak de telefoon opnemen om de vragen van artsen enzo te beantwoorden. Dat was gelukkig wel mijn oplossing om te leren en te durven bellen.

Pacific

Ik heb het ook :'). Zelfs de hoefsmid bellen voor mijn pony stel ik het liefst zo lang mogelijk uit. Vandaag de kapper gebeld, na drie weken met het idee in mijn hoofd rond te hebben gelopen. Ik denk ook dat het beter wordt als je het vaker doet, ik moet zeggen dat ik er steeds een beetje meer vertrouwen in krijg na een goed gelopen telefoongesprek met een vreemde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:26

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, maakt het toch weer wat minder beschamend :P

Heb net wel gebeld :)) gelukkig hele aardige mensen, dus dat maakt het al wat leuker :D
Vind het vooral heel vervelend als mensen mij niet verstaan :=

Renee1991 schreef:
Je bent zeker niet de enige. Als ik een nummer moet gaan bellen waarbij ik niet zeker weet of ik meteen de juiste aan de lijn krijg, dan schrijf ik op wat ik moet zeggen als ik een onbekende aan de lijn krijg en wat ik moet zeggen als ik wel de juiste aan de lijn krijg. Als ik het niet opschrijf klap ik helemaal dicht als de telefoon wordt opgenomen :n

Heb je wel een opgelucht/trots gevoel als je wel hebt gebeld?

Ik schrijf het inderdaad ook allemaal op, dan weet ik zeker dat ik niks vergeet in mijn zenuwachtige bui :P
Voelt wel goed als ik dan gebeld heb ja :D

[***] schreef:
Gewoon oefenen

Zo vaak hoef ik niet te bellen, dus heel vaak oefenen is ook lastig :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:27

Ik vind bellen niet eng, maar ik doe het niet graag. Als ik bijv. naar ziggo moet bellen dan stel ik zo lang mogelijk uit :+

Verder heb ik niet dat ik bang ben om dingen aan mensen te vragen. Alleen bellen doe ik liever niet. Zélfs niet naar mensen die ik goed ken.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:28

Ik ben al 44 en ik vind bellen nog altijd niet leuk.
Ik bel bijna nooit.
Soms moet ik wel bellen en ben me dan uren "gek" aan het maken dat ik zo moet bellen.

En WAAROM? Tja ik weet het niet.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:29

Hier ook zo iemand!

Als een onbekend nummer me belt neem ik niet eens op.. durf ik niet :+
Wanneer ik zelf iemand moet bellen sta ik ook vaak een half uur met mijn gsm in mijn hand te bedanken wat ik precies ga zeggen en alles 10x herhalen haha.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:30

Ja, ik heb het ook. 'Oefenen' helpt wel iets, maar zelfs als ik veel/vaak in korte tijd heb gebeld blijf ik het niet leuk vinden. Ik schrijf zoveel liever een mail. Ik kan me beter uitdrukken in tekst dan in spraak.
En zo gek is het niet, je hebt gewoon bellers en e-mailers. Ik ben de laatste. Als het moet, dan bel ik (en inderdaad van te voren bedenken wat je gaat zeggen en hoe), maar anders gewoon een mail. Heb het gewoon geaccepteerd dat het bij me hoort, haha.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:32

ik heb een kapper ontdekt waar je via internet kan boeken... zelfde voor de tandarts..

en een paard huren ofzo kan ook negen van de tien keer via de mail..

ik heb altijd met een vriendin dat we omste beurten bellen omdat beide dat niet willen..

laatste jaren schrijf ik altijd op wat ik wil zeggen.. daardoor heb ik zelfs gereserveerd voor kerst via de telefoon.. ipv mailen.. had dus opgeschreven (steekwoorden) tafel voor 5, 2 e kerstdag , ochtend brunch.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:40

Hier nog een lilydj!!

Punten opschrijven voor het bellen heb ik ook geprobeerd maar zo gauw het gesprek dan even anders gaat
schiet ik helemaal in de stress want dan klopt er van mijn hele verhaal niet zo veel meer.

Waarom dat denk ik zo moeilijk voor me is om te bellen is denk ik dat ik geen controle heb op het telefoongesprek.
Je weet niet hoe een ander gaat reageren, of je wel op een golflengte zit .....of de ander wel zin en tijd heeft in jou gesprek......

Als je face to face zit kan je toch meer informatie over dat soort zaken opvangen waardoor je het gesprek kan aanpassen aan de situatie.
Denk ik dan hé???
Maar fijn om te weten dat ik ook hierin niet de enigste ben :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:41

RaafSmits schreef:
Hier nog een lilydj!!

Punten opschrijven voor het bellen heb ik ook geprobeerd maar zo gauw het gesprek dan even anders gaat
schiet ik helemaal in de stress want dan klopt er van mijn hele verhaal niet zo veel meer.

Waarom dat denk ik zo moeilijk voor me is om te bellen is denk ik dat ik geen controle heb op het telefoongesprek.
Je weet niet hoe een ander gaat reageren, of je wel op een golflengte zit .....of de ander wel zin en tijd heeft in jou gesprek......

Als je face to face zit kan je toch meer informatie over dat soort zaken opvangen waardoor je het gesprek kan aanpassen aan de situatie.
Denk ik dan hé???
Maar fijn om te weten dat ik ook hierin niet de enigste ben
:j

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik ga liever bij een bedrijf langs om een afspraak te maken, zodat ik het face-to-face kan doen, dan dat ik moet bellen!

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:42

Hier nog een, als ik dan eindelijk dat moeilijk te vinden setje van Eskadron te pakken heb en er staat 'alleen bellen' dan heb ik al snel zo iets van... Achja, zo mooi is hij nou ook weer niet.. :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:44

Ik heb er af en toe ook last van.
Dit is omdat ik de reactie van de persoon niet kan zien.
Dus dat heb ik ook met bv facebook'en. Veel mensen begrijpen het niet :P

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:47

Ik heb hier ook heel lang last van gehad. Ik kon er ook echt geen oorzaak voor bedenken. Alleen dat ik de ander niet kan zien/in de ogen kan kijken hoe iemand reageert en ik me er dus niet op kan aanpassen.

Ik heb het meegenomen in mijn NLP opleiding en nu moet ik vrij regelmatig andere filialen bellen of achter een klant aan bellen. Sindsdien ben ik er wel vanaf.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:49

Bellen.. Verschrikkelijk. Zelfs bellen met mijn eigen vriend vind ik hatelijk :') Nee ik spreek iemand zoveel liever face to face of anders via email. Ik durf gerust op iemand af te stappen voor een gesprek, maar bellen echt niet! Gooi liever mn telefoon van 10 hoog dan dat ik iemand bel _O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:52

Hier een afgestudeerd P&O-er maar ook ik heb er last van ;) op een gegeven moment moet je wel en dan moet je je erover heen zetten. JE MOET GEWOON! inmiddels gaat het iets beter maar helemaal fijn wordt het nooit. Geen idee waar het vandaan komt maar er schijnen heel veel mensen te zijn die er last van hebben.

Eigenlijk best vreemd, aangezien je aan de telefoon relatief veel veiliger bent doordat die gene jou niet kan zien. Ik begrijp het niet helemaal iig hahah. fijn dat ik niet enige ben :')

Idd als ik iets wil kopen en er staat alleen bellen dan geef ik mijn portie aan fikkie 8-) *D