Ervaringen AliExpress (invoerkosten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Ervaringen AliExpress (invoerkosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 14:32

Dag bokkers,

Omdat ik via de zoekfunctie nergens een duidelijk antwoord vond, ben ik benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Ik heb op AliExpress een aantal oorbellen gezien die ik al langer zoek, echter zijn deze in dezelfde stijl hier +€50 en daar soms nog geen €2. Ik kom op een totaal van €21,26. De verzendkosten zijn gratis.

Ik heb al veel opgezocht ivm de invoerrechten en douane kosten, en ik lees vooral veel dat je onder de €22 vrijgesteld bent van die kosten, maar ik lees dan ook weer veel dat sommige mensen aan de deur verrast zijn en dat ze plots €150 extra moeten betalen, en uiteraard wil ik dat niet :Y)

Zijn er bokkers die mij hierin verder kunnen helpen?

ik heb sws niks van namaak besteld (in de zin van: die namaak Coco Chanel of Michael Kors oorbellen).

Alvast bedankt!

Somebitch

Re: Ervaringen AliExpress (invoerkosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:34

Ik heb ooit eens besteld uit Adu Dhabi, mijn pakket is door de douane gegaan en ze hebben het pakket opengemaakt om te kijken wat er in zat. Zij hebben toen zelf beoordeeld dat het ging om een hondenartikel. Terwijl het dus echt voor een paard was. :+ En ik moest douanekosten aan de deur betalen (POSTNL) van +- 40 euro. De spullen kosten mij bij aankoop bij het bedrijf +- 70 euro.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:36

Tot 22 euro heb je geen extra kosten geloof ik ;)

En alles daarboven moet je net geluk mee hebben!

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:38

Ik heb een keer tassen bij alieExpress besteld en die zijn netjes aan gekomen zonder extra kosten etc. Het ligt er wel aan bij wie je het besteld want er zitten meerdere aanbieders op de site geloof ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:40

Collega bestelt al jaren tot 22e vrijwel wekelijks via ae en heeft nog nooit extra moeten betalen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:42

Tot 22 euro (of dollar) heb je idd geen extra kosten.

Mijn ervaring met sites als Alie express of Ebay is dat ze meestal een lagere waarde op het pakket zetten.
En anders kun je altijd even vragen of ze dat willen doen.

Maar tis sowieso ook wel een beetje een kwestie van geluk hebben. Bij mij is er nog nooit een pakketje opengemaakt en ik heb nog nooit iets bij hoeven te betalen en ik heb echt wel voor hogere bedragen besteld.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 14:47

Alvast bedankt iedereen voor de antwoorden! :D

Stél nu dat ik dat toch moet betalen? Kan ik die dan terug winnen oid? Of stel nu dat ik die niet kan betalen? := Ik doe sws al m'n overige geld naar mijn spaarboek en daar kan ik niet aan tot m'n 21ste. Er staat dus nooit (veel) geld op m'n bankrekening.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:50

Je moet contant betalen aan de deur of op het postkantoor.

Volgens mij kan je het niet terug krijgen verder.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:51

Ik gebruik de app: Wish, dit zijn dezelfde artikelen over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:55

Wij hebben ook nog nooit hoeven te betalen. Wel iets over het verkeerde product binnengekregen (wel hetzelfde maar ander uiterlijk oid.) en daar werd moeilijk over gedaan bij de verkoper (we zouden het terug mogen sturen maar dan kregen we geen geld terug). Dat hebben we dus lekker gehouden.

Verzendtijd is wel lang, helaas...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 15:02

En kan je je pakketten volgen? Ik kan overal kiezen tussen "China post registered Air mail", dus ik ga ervan uit dat dat te volgen is? :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:04

Je moet idd bij de deur (GEPAST op de cent) betalen en anders op het postkantoor. :j

Eventueel kan je in bezwaar gaan als je het niet eens bent met de invoerkosten.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:16

Ik bestelde wekelijks op aliexpress (ook mijn trouwjurk)
Heb nog nooit invoerrechten hoeven te betalen.
Trouwjurk heb ik toen wel €20 moeten betalen, maar dat ging over een bedrag van €120.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:20

Met een bedrag van 21 euro zal je nooit 150 invoer+inklaar+btw te hoeven betalen ;) daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:25

Hebben jullie allemaal een creditcard? Ik wil zoooo graag wat bestellen bij alixpress, maar ik heb geen creditcard!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:27

Heb je wel paypal? Dan kun je de verkoper een mail sturen om te vragen of die ook pp accepteert.
Ik heb ook geen CC, maar laatst tcoh wat kunnen bestellen via mail :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:42

Wij geven altijd aan dat ze op het doosje moeten zetten dat het een kado is, dan schijnt het goed te gaan. We bestellen al heel lang op deze manier via AliExpress en hebben nog nooit kosten hoeven te betalen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:43

LOLLYYwood schreef:
En kan je je pakketten volgen? Ik kan overal kiezen tussen "China post registered Air mail", dus ik ga ervan uit dat dat te volgen is? :+

Wij kunnen de pakketten altijd volgen zolang het nog in China is, zodra het China verlaten heeft kun je niet meer volgen (of je moet meer betalen). Zo kan het dus 5 dagen duren, 2 weken of soms zelfs 6 weken haha. Blijft altijd afwachten!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:44

anne_bento schreef:
Wij geven altijd aan dat ze op het doosje moeten zetten dat het een kado is, dan schijnt het goed te gaan. We bestellen al heel lang op deze manier via AliExpress en hebben nog nooit kosten hoeven te betalen

Meestal doen de verkopers dit standaard bij alle bestellingen :j
Bij mij tenminste wel.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:51

Ik heb al dingen gekocht die meer waren dan 22 euro en geen problemen gehad.
Zoals hierboven gezegd, ze geven het vrijwel altijd aan als 'gift' waardoor je geen invoerkosten moet betalen :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:30

Oke, bedankt iedereen! Ik denk dat ik het gewoon ga wagen, althans, als ik de visa mag gebruiken van m'n ouders. :') Dat is toch een veilige site he? Ze zijn er niet zo happig op, we zijn al eerder bestolen geweest via onze visa kaart, nadat mijn broer een game kocht :=

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:37

femo schreef:
Hebben jullie allemaal een creditcard? Ik wil zoooo graag wat bestellen bij alixpress, maar ik heb geen creditcard!

Ik heb destijds zo'n eenmalige creditcard online aangevraagd voor een bestelling uit het buitenland. Die betaal je met ideal.
Zet je gewoon bv 20 euro op, dan betaal je met die code die je dan krijgt. Werkte ideaal!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:47

LOLLYYwood schreef:

Je kunt het volgen tot het China uit is...vervolgens verandert de barcode.
Ik heb voor 400 euro medicijnen uit China laten komen,geen last gehad.Maar dat was 1 gram,en dit is Frankrijk.Hier mag je geloof ik tot 700 euro kopen zonder tax.(Fijn he een verenigd Europa???)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:51

Staat het bedrag dan ook op de doos? Of hoe weten ze dat dan aan hoeveel je koopt?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:54

1x iets van 27 euro moeten betalen, maar dat was voor 2 mobiele telefoons. Verder nog nooit iets betaald. *klopt af...