Auto-ongeluk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:27

Hoi medebokkers.

Ik zal het alvast maar van te voren even aangeven, ik wil even iets van me af schrijven. Ik wil liever geen boze berichtjes. Tips etc. over het verwerken van het ongeluk zijn echter wel van harte welkom!

Dinsdag 3 februari, wat eigenlijk een gewone praktijkdag op Manege Overbos te Prinsenbeek had moeten worden, is voor een klasgenootje en mij niet echt gebeurd.
We gingen samen met de auto van haar broer, een subaru Impreza (ja het is een snelle auto, maar ze wist dat ze rustig aan moest doen) even naar de bakker gereden ( deze zit een straat verder, en om tijd te besparen, reden we met de auto. We hadden maar een half uurtje pauze.) Daar wat lekkers gehaald, en toen op de terugweg naar de manege.
Voor degene die Manege Overbos kennen, ernaast ligt een klein ''station'' met een parkeerplaats, hier zijn we naartoe gereden, om om te keren.
Vanaf toen weet ik eigenlijk helemaal niks meer.
Een andere klasgenoot stond buiten te roken, en heeft het wel allemaal zien gebeuren, godzijdank voor haar enorm goede reactie vermogen, heeft ze meteen 112 gebelt, en is bij mij in de auto komen zitten. De klasgenoot die bij mij in de auto zat, wist er zelf uit te komen.
Pas vanaf het moment dat er een brandweervrouw naast me zat, om te vertellen dat ik heel stil moest blijven liggen, en door mijn buik moest ademhalen, kreeg ik weer een beetje visie in de dag. Ook in de ambulance heb ik niet veel momenten meegekregen, de ambulancebroeder bleef tegen me praten om me wakker te houden.
Eenmaal in het ziekenhuis zijn al mijn kleren van me af geknipt, behalve mijn ondergoed, dit mocht ik aanhouden, toen zijn er foto's gemaakt van mijn hele lichaam, gelukkig niks gevonden, ik moest alleen naar de kaakchirurg.
Daar eenmaal aangekomen enorm misselijk, en toch overgegeven (dit was op de spoedeisende hulp ook al gebeurd). Dus dat moesten we toch een paar uur uitstellen, helaas is dit een hele dag geworden, en moest ik toch in het ziekenhuis blijven. Die nacht amper geslapen, veel hoofdpijn en misselijk.
De volgende ochtend was mijn vriend al aangekomen al voor ik wakker was, en toen was het weer overgeven, gelukkig dat mijn vriend daar goed tegen kan. Daarna heeft hij de zuster gebeld om iets tegen de misselijkheid, wat heel goed heeft geholpen.
Toen toch naar de kaakchirurg geweest, en ook daar gelukkig niks gebroken!! Wat luchtte dat op zeg!!!!
Hij dacht alleen wel een scheurtje in mijn kaak of jukbeen, maar dan was deze zo klein, dat deze vanzelf dicht zou groeien! Gelukkig maar.
Op het moment ben ik thuis, gelukkig, weer in mijn eigen bed, eigen omgeving, en dat voelt heel fijn!
Het eten gaat me nog niet zo makkelijk af, ik kan niet gapen, en gewone eetlepels passen niet in mijn mond, omdat ik deze niet zo ver open krijg.
Ook heb ik erg veel last van mijn rug, en heb ik een benauwd gevoel op mijn borst en vooral aan de rechterkant bij mijn ribben.
Maar boven alles, mogen mijn klasgenoot en ik van geluk spreken dat wij er zo goed uitgekomen zijn.

Voor degene die foto's willen zien, plaats ik een linkje naar het krantenbericht op omroepbrabant.nl

http://www.omroepbrabant.nl/?news/22407 ... ewond.aspx

Nogmaals, ik plaats dit topic niet voor negatieve reacties. Mijn klasgenoot en ik hebben ons lesje wel geleerd, maar ondanks alles hebben we extreem voorzichtig gereden, geloof het of niet, maar het was echt opletten geblazen.

Een lataarnpaal en een boom hebben we geraakt, en we zijn twee keer over de kop gegaan, en daarna op de wielen in de sloot terecht gekomen.

Ik heb niet echt het besef dat dit echt gebeurd is...
Ook heb ik al een getuigenverklaring af moeten leggen bij de politieagente die schijnbaar ook bij mij in de auto heeft gezeten (ook dit ben ik volledig kwijt).

Ik heb er alleen een blauwe nek en kaak aan overgehouden, een enorm zere rug, en een benauwd gevoel op mijn borst (waarschijnlijk door de gordel), en verder no wat overige blauwe plekken.
We hebben echt een engeltje op onze schouder gehad, ook de politieagente zei al, ik heb vaak zulke auto's gezien waar mensen niet levend uitkomen..

We zijn beide behoorlijk geschrokken. Ondanks alles zijn we heel blij dat het zo is afgelopen, en staan we ook meteen een stuk dichter bij elkaar!

Het lucht toch op, even van me afschrijven :)

Groetjes, Steffie

nanoukkie

Re: Auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:34

oh jezus! wat een schrik zeg!

Klinkt mss raar, maar het was misschien wel beter dat je het 'bewustzijn' was verlore, anders was het volgens mij nog veel angstaanjagender en pijnlijker. Natuurlijk had ik liever geha dat je je niet bezeerd had he! Maar ik (ja niets te vergelijken met jouwongeval..) heb ook zoiets voorgehad, met paardrijden. Op de sprong ging het mis en vaaf toen weet ik het ook niet meer. Ik had mijn voe gebroken en was het bewustzijn kwijt. Raar maar waar heb ik heel erg weinig pijn gehad!
spoedig herstel!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:37

nanoukkie schreef:
oh jezus! wat een schrik zeg!

Klinkt mss raar, maar het was misschien wel beter dat je het 'bewustzijn' was verlore, anders was het volgens mij nog veel angstaanjagender en pijnlijker. Natuurlijk had ik liever geha dat je je niet bezeerd had he! Maar ik (ja niets te vergelijken met jouwongeval..) heb ook zoiets voorgehad, met paardrijden. Op de sprong ging het mis en vaaf toen weet ik het ook niet meer. Ik had mijn voe gebroken en was het bewustzijn kwijt. Raar maar waar heb ik heel erg weinig pijn gehad!
spoedig herstel!

Ik ben stiekem ook wel een beetje blij dat ik het niet meer weet, de klasgenoot die heb allemaal heeft zien gebeuren heeft wel het een en het ander verteld, maar daar is ook niet zoveel van blijven hangen.
Opzich ben ik blij met hoe we er nu allebei vanaf gekomen zijn. Het had allemaal veeel erger kunnen zijn!!
Dankjewel!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:37

Beterschap! Gelukkig vallen de verwondingen mee!

Ik snap het verhaal alleen niet helemaal; je bent naar een parkeerplaats gereden om om te keren, en toen ging je over de kop? Maar het artikel spreekt van een eenzijdig ongeval?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:39

MacavityL schreef:
Beterschap! Gelukkig vallen de verwondingen mee!

Ik snap het verhaal alleen niet helemaal; je bent naar een parkeerplaats gereden om om te keren, en toen ging je over de kop? Maar het artikel spreekt van een eenzijdig ongeval?

we zijn naar de parkeerplaats gereden om daar een rondje te maken, zodat we met onze neus van de auto naar de manege stonden (daar is ook parkeergelegenheid) en vanaf daar ben ik het kwijt.

De vriend van mijn klasgenoot heeft een autobedrijf, en dacht waarschijnlijk dat we op een schuin stuk van een viaduct terecht zijn gekomen (door de gladheid) en dat mijn klasgenoot van schrik de gas ingedrukt heeft, deze auto had een turbofunctie die na 1 min pas uitgaat, waarschijnlijk hebben we toen het een en het ander geraakt toen we in die turbo zaten...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:39

Jeetje dat is wel schrikken, gelukkig is alles goed afgelopen. Hoe is het nu met je vriendin?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:42

geerte schreef:
Jeetje dat is wel schrikken, gelukkig is alles goed afgelopen. Hoe is het nu met je vriendin?

Mn vriendin mocht een dagje eerder naar huis als mij, zij moet alleen volgende week terugkomen voor een CT-scan, deze zou ik in de eerste instatie ook krijgen, omdat ik veel over mijn rug en borst klaagde.
Haar linkerhelft werkt niet helemaal naar behoren. ze moest van de Neuroloog zo'n test doen met haar armen naast elkaar en haar ogen dicht (heb ik ook gedaan, ging bij mij wel goed!) en toen zakte zowel haar arm, als haar been onbewust naar beneden..

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:44

Heel veel sterkte.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:47

Deugenietje schreef:
Heel veel sterkte.

Bedankt!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:48

aller eerst sterkte voor jou en je klasgenoot altijd vervelens een ongeval
ik ken het daar wel maar ik wat ik er niet goed uit haal is het bij het station prinsenbeek gebeurd of bij de manege zelf je ben neem ik aan bij de bakker in proinsenbeek geweest?

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:02

Ik heb gezien hoe de brandweer bij jullie met de auto bezig was, ik was daar net de honden aan het uitlaten.

Wel raar dat jullie naar de parkeerplaats bij het station zijn gegaan want als je bij de manege moet zijn hoef je daar helemaal niet heen om te draaien. En wat omstanders ook zeiden is dat stukje na de manege richting het station wordt vaak gebruikte om te racen.(zeg niet dat jullie dat deden) maar dat werd door omstanders wel gedacht.

Heel veel sterkte en beterschap en probeer er veel over te praten!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:34

moonie schreef:
aller eerst sterkte voor jou en je klasgenoot altijd vervelens een ongeval
ik ken het daar wel maar ik wat ik er niet goed uit haal is het bij het station prinsenbeek gebeurd of bij de manege zelf je ben neem ik aan bij de bakker in proinsenbeek geweest?

Dat vroeg ik me dus ook af.

Sterkte met je herstel TS.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:29

Oei, klinkt als een heel naar ongeval!
Laat jezelf de komende tijd even goed in de gaten houden door je omgeving, het zou me niks verbazen als je een forse hersenschudding opgelopen hebt. Dat zie je in principe niet op scans maar je klachten lijken daar verdomde veel op. Doe ook even rustig aan met werk/school, geef je lichaam voldoende tijd om bij te komen. Sterkte! :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:58

Sterkte! :(

Weet hoe het is helaas..

Heb gisteren zelf een ernstig ongeluk gehad door een klapband... Hoe kwam het bij jullie?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:05

Wat een schrik! Ik weet hoe het is helaas ook! Geef jezelf echt even de tijd om tot rust te komen en slaap wanneer je daar behoefte aan hebt! Dat helpt ook in het proces.
Praten helpt ook echt. En als je behoefte er aan hebt ook met iemand die er voor is opgeleid. Dat is geen schande.

Ik heb even mijn topic terug gezocht van 2012, wellicht heb je daar wat aan.
[LZP] Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk
Ik had hem zo geparkeerd:
Afbeelding

Mijn pb-box staat altijd open als je vragen hebt!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:47

bah wat een schrik zeg. heel veel beterschap voor jou en je vriendin.

heb zelf vorig jaar een heftig auto ongeluk gehad dus weet helaas hoe het een beetje voor je zal voelen nu.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:04

Bah wat een schrik.. Gelukkig niet iets heel ernstig, sterkte en beterschap :(:)

Ik pak altijd maar heel ''veilig'' de trein naar de manege daar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:12

Dit is dus de reden dat ik mijn GTI niet uitleen.... zulke auto's vragen om ongelukken als je niet gewend bent aan zo'n auto.

Ook bij een eenzijdig ongeval kan je bij slachtofferhulp terecht. Sterkte!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:18

Logisch dat je delen kwijt bent........ik heb ze zelf na jaren ook nog niet terug dus reken daar ook niet op.
Super dat je wel je gordel om had........die dingen kunnen levens reddend zijn!!
Hoe voel je je nu? :(:)
Hou jezelf goed in de gaten de aankomende twee weken hoor.......klachten kunnen nog komen weet ik uit ervaring.
Je zult nog wel een week of langer nodig hebben om weer helemaal op aarde te landen denk ik.....wat een schrik zeg :(:)
Doe even alles zo rustig mogelijk en zorg echt even goed voor jezelf.
Als je lijf protest geeft stop dan gelijk en doe niet zoals ik de stoere dame uithangen want dan belemmer je je eigen herstel en heb je mazzel als je niks blijvends over houd.

Ik gleed zelf met 80 km pu frontaal op een boom en dacht dat ik niks had.
Ik wilde geen ambu, ik wilde naar huis....alhoewel......eerst wilde ik gewoon weg lopen omdat ik het mijn man niet wilde vertellen dat de auto nu echt helemaal stuk was :')
Andere mensen vingen me op en hielden me daar.....
Ik moest nodig plassen en wilde in de berm waardoor in bijna in de sloot stortte :')
Koos voor een dichte struik maar werd verrast door de koplampen van een reusachtige trekker :')
Die dingen weet ik dan nog wel stom genoeg. Maar het ongeluk zelf daar weet ik ook nog maar delen van.

Klachten kwamen steeds meer in de loop van de week en na onderzoek bleek er een whiplash te zitten.
Daarom zeg ik ook.....doe vooral rustig aan en hou jezelf in de gaten.....schrijf desnoods je klachten op papier iedere dag.

Take care

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:27

Ook al ben je nu misschien blij dat je niet alles helder hebt meegekregen; toch komt er een moment dat je het nodig hebt om het plaatje te verwerken. Misschien over een paar maanden, misschien over een paar jaar.

Ik heb zelf een zwaar ongeluk gehad en de gebeurtenissen iin de weken daarna waren zo vaag, maar achteraf wel verschrikkelijk belangrijk om het trauma te kunnen verwerken. Als je er behoefte aan hebt, praat er dan vooral over, met name met de mensen die het stuk dat jij kwijt bent weer aan kunnen vullen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:06

Ik snap eigenlijk niet waarom je bang bent voor negatieve reacties :?
Maar gelukkig dat je weer thuis bent! Misschien heb ik er overheen gelezen maar zo te horen kun je ook last hebben van een flinke hersenschudding. Slachtofferhulp is ook beschikbaar voor mensen die een ongeluk hebben meegemaakt.

Heel veel sterkte en beterschap voor jou en je vriendin!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:11

Cayenne, ik heb de reacties op het artikel van het ed gelezen. Die waren niet allemaal erg constructief. Dus ik snap het wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:14

Ah ok, die heb ik niet gezien. Ik kon uit de tekst van TS niet halen dat ze een fout oid hebben gemaakt, vandaar.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:39

Oew wat vervelend ts, gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen!!

Ook ik snap het stukje van de negatieve reacties niet zo goed.... Als je daar bang voor bent heb je vast niet helemaal een zuiver geweten! ;)

Heel veel beterschap de komende tijd!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:55

Ook ik weet hoe je je voelt.

Ik heb een paar jaar geleden ook een ongeluk gehad. Met mijn zus. Ik zat er naast toen. Waren in Groningen en mijn zus klapt met 80 op haar voorligger. Zij had helemaal niks en mijn gordel schoot niet in de vergrendeling en ik knalde met mijn hoofd tegen de voorruit. Ik had toen een zwaar gekneusd hoofd en een zware hersenschudding.
Afbeelding
Afbeelding