Ze hebben alle asbest verwijderd en hebben de buitenkant geinspecteerd op asbestdeeltjes.Binnen op zolder hebben ze niet alles nagekeken,de zolder is trouwens een slaapkamer.
Nu vond ik een stuk asbest en vandaag meerdere deeltjes asbest op zolder.
Ik had gister,voor ik de deeltjes vond, de GGD gebelt of het geen kwaad kon dat je gewoon in huis bent als ze het asbest verwijderen.Het zijn hele platen die ze weg halen,maar ik zei dat er miss. ook wel stukjes vanaf konden komen.Zegt die man:als ze de hele platen eraf halen kan het geen kwaad,gaat het stuk,dan wel.Maar zegt hij,je komt er toch pas over 20 jaar achter of je longen zijn aangetast door het asbest.En daar kon ik het mee doen.
Ik heb het ook tegen de bouwvakkers gezegt over dat asbest,maar dat is niet hun pakkie aan.
Wat kan ik nou doen dat ze wel in actie komen?
De renovatie is ondertussen een sloop geworden,het is zo'n ongeloofelijk bende geworden.
Hier waren we niet van op de hoogte,we wisten alleen dat er nieuwe ramen en kozijnen werden gezet,nieuwe deuren en dat het asbest verwijderd zou worden.
Van het graven onder de buitenmuren en het verwijderen van de schoorsteen wist niemand iets van,ook de buren niet.
Gister was het dak er af en hagelde het zo naar binnen,het is gewoon heel slecht voorbereid allemaal.De bouwvakkers geven de woningbouw de schuld en elke keer komen er weer nieuwe dingen bij die ze gaan vervangen/slopen.
Zo ziet de slaapkamer van me dochter er nu uit.

De stukjes asbest.

Links is gipsplaat en rechts is asbest.

Wat kan ik doen om echt hulp te krijgen,wie moet ik inschakelen die gelijk actie ondernemen.
De woningbouw zegt: je de renovatie brengt overlast met zich mee.Die schepen je gewoon af.