Iets raars gezien tijdens het joggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Iets raars gezien tijdens het joggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:12

Hallo iedereen!

Ik ga altijd laat nog een rondje joggen. Ik woon in een buitengebied dus ik jog voornamelijk op fietspaden langs weilanden/velden en door het bos. Nu zag ik net tijdens het joggen (c.a kwart voor tien 's avonds) iets raars.

Langs een van de boerenvelden, (ik denk dat er normaal aardappels worden verbouwt) stond een auto en in het veld liep iemand met een zaklamp/telefoon op de grond te schijnen terwijl hij rond liep. Echt alsof hij iets wat kwijtgeraakt.

In eerste instantie vond ik het nogal verdacht. Wat doe je zo laat in een veld en wat heb je daar uberhaupt te zoeken? Het is een veld waar gewassen verbouwt worden dus je loopt er normaal niet op en zou er ook niks kunnen zijn verloren naar mijn idee. Ik ben in iedergeval maar snel doorgerend, want ik heb het niet zo op nachtelijke ontmoetingen als ik alleen ben.

Ik moest even denken aan een verhaal wat ik wel eens vaker heb gehoord dat mensen enkele wietplantjes tussen boerengewassen verstoppen en deze later komen oogsten, maar het is winter dus dat gaat ook niet op :')

Vinden jullie dat ik dit lokaal moet melden? Kan het zijn dat iemand er iets verstopt heeft (gestolen buit begraven oid?) Of heeft iemand van jullie uberhaupt een idee wat het geweest zou kunnen zijn puur uit mijn nieuwsgierigheid?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:15

Ohh brr, dat zou ik ook niet tegen willen komen. Misschien is het niks l, maar een melding maken lijkt mij nooit verkeerd.

Je weet immers nooit!

Maartenn

Re: Iets raars gezien tijdens het joggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:18

Misschien een stroper?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:19

Je kan het altijd melden voor de zekerheid!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:20

ff de boer inlichten,die houd het dan wel in de gaten.

en idd zelf in je eentje geen polshoogte gaan nemen,je weet maar nooit.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:21

Maartenn schreef:
Misschien een stroper?

Dat is ook een goeie Maartenn! Maar er groeit nu niks op dat veld, dus ik denk dat er ook geen dieren op lopen? De grond is ook te hard om in te graven voor konijnen etc. En iets als een val checken lijkt het me ook niet, die zet je niet open en bloot op iemand landbouwgrond denk ik..

loez schreef:
Je kan het altijd melden voor de zekerheid!

Ja ik dacht het ook, maar ik heb het idee dat ze me misschien uitlachen als ik met zo'n vage beschrijving kom "er liep een man in een veld" :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:22

Brr dat jij zo laat nog alleen op stap durft, ik ben op dat tijd stip nog angstig in eigen huis. :')

Heel gek trouwens, ben benieuwd wat het nou was.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:25

Wiet groeit nu in ieder geval niet buiten. Veel te koud!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:26

Snadrem schreef:
Wiet groeit nu in ieder geval niet buiten. Veel te koud!

Nee en de gewassen waar ze deze tussen zouden verstoppen staan er nu ook niet, dus dat lijkt me niet het geval. Maar het had wel een "verdacht tintje" zoals deze man er rond liep.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:26

Gewoon even het niet-spoed nummer van de politie bellen.
Altijd goed om dit soort dingen te melden.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:26

Was het niet gewoon de boer zelf die zijn land checkte of iets zocht (uit trekker gestapt en wat verloren bijv.)

Politie bellen heeft na zoveel tijd weinig nut meer ter controle denk ik.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:29

czarina schreef:
Was het niet gewoon de boer zelf die zijn land checkte of iets zocht (uit trekker gestapt en wat verloren bijv.)

De boer van dat stuk grond woont er vrij dichtbij, die zou denk ik gewoon door het land heenlopen om er te komen. Hier stond er echt een auto langs de weg-kant van het veld. En toen ik langskwam maakte hij ook wat meer aanstalten te vertrekken leek het.

Ik ga het in iedergeval zeker melden bij de boer, of de politie iets aan zo'n vaag verhaal als dit weet ik eigenlijk niet..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:30

Iemand die kievitseieren zowkt? Is tegenwoordig ook verboden dus kan me voorstellen dat iemand dat san in het donker doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:35

Dat er een auto stond vind ik wat vreemd :o
Een boer kan toch gewoon lopend, of gaat met trekker/quad? Of maak ik er nu zo'n steriotype van? :P

Je kunt het altijd melden! Gebeurt er iets later iets in de buurt, weten ze dit ook wat mogelijk een verband kan hebben :)
Gewoon even een meldinkje maken, het is aan hun om te beoordelen of het belangrijk is :)

Stroperij vind ik nu wat raar :P wat moet je stropen? Haha! Er is rond deze tijd niets te halen op't land. Behalve muizen :=
weet niet of t iets met muizen te maken kan hebben? Wel een apart tijdstip :)

Xx en hopelijk kom je erachter wat het is en dan blijkt het heel logisch te zijn!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:37

Dat je dat aandurft in je eentje te rennen, ik zou toch een verschrikkelijk harde sprint naar huis rennen als ik zoiets zag.

Inderdaad even bij de boer melden want het is wel erg vreemd om daar te lopen, die kan het dan in de gaten houden en eventueel zelf de politie bellen ;)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:38

Ik heb ook wel eens 's avonds na mijn werk, in het donker, met m'n zaklampje op een akker gestaan. :o
's middags gaan speuren met de hond, maar die had het spoor niet netjes afgezocht en dus miste ik een aantal voorwerpen. Op dat moment moest ik naar mijn werk, dus geen tijd om alles nog af te gaan zoeken. 's avonds nog even gauw de boel weer opgezocht, want wil geen "rommel" achterlaten :=

Zal er ongetwijfeld ook verdacht uit hebben gezien, maar ik had echt geen kwaad in de zin hoor :+

Snap overigens wel dat je in je eentje, op dat tijdstip en op zo'n locatie, niet even poolshoogte gaat nemen :n dat je überhaupt in het donker in het buitengebied gaat hardlopen :wow: niks voor mij! Misschien kijk ik te veel enge televisie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:39

Pearlx schreef:
czarina schreef:

De boer van dat stuk grond woont er vrij dichtbij, die zou denk ik gewoon door het land heenlopen om er te komen. Hier stond er echt een auto langs de weg-kant van het veld. En toen ik langskwam maakte hij ook wat meer aanstalten te vertrekken leek het.

Ik ga het in iedergeval zeker melden bij de boer, of de politie iets aan zo'n vaag verhaal als dit weet ik eigenlijk niet..

Verdachte situaties gewoon melden, mocht er later iets in de buurt gebeuren. Dan weten ze dit, en mocht het met elkaar verband hebben dan zijn ze al een stap verder in een mogelijk onderzoek :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:39

Joaltijd schreef:
Dat er een auto stond vind ik wat vreemd :o
Een boer kan toch gewoon lopend, of gaat met trekker/quad? Of maak ik er nu zo'n steriotype van? :P

Je kunt het altijd melden! Gebeurt er iets later iets in de buurt, weten ze dit ook wat mogelijk een verband kan hebben :)
Gewoon even een meldinkje maken, het is aan hun om te beoordelen of het belangrijk is :)

Stroperij vind ik nu wat raar :P wat moet je stropen? Haha! Er is rond deze tijd niets te halen op't land. Behalve muizen :=
weet niet of t iets met muizen te maken kan hebben? Wel een apart tijdstip :)

Xx en hopelijk kom je erachter wat het is en dan blijkt het heel logisch te zijn!

Nee ik dacht hetzelfde Joaltijd! Ga het sowieso melden aan de boer en ik zal het meldnummer morgen maar even bellen. Hopelijk kunnen ze er iets mee.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:41

amy_leftover schreef:
Snap overigens wel dat je in je eentje, op dat tijdstip en op zo'n locatie, niet even poolshoogte gaat nemen :n dat je überhaupt in het donker in het buitengebied gaat hardlopen :wow: niks voor mij! Misschien kijk ik te veel enge televisie :=

Dat zeggen er hier wel meer nu hahaha! Maar ik voel me eerlijk gezegd veel minder veilig op dat tijdstip in een stad dan in een buitengebied!

Volgens mij heeft er hier wel iemand een politiehond in training in de buurt, maar als dat er mee te maken heeft is de boer waarschijnlijk wel op de hoogte en hoor ik dat morgen vast :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:53

Pearlx schreef:
amy_leftover schreef:

Dat zeggen er hier wel meer nu hahaha! Maar ik voel me eerlijk gezegd veel minder veilig op dat tijdstip in een stad dan in een buitengebied!

Volgens mij heeft er hier wel iemand een politiehond in training in de buurt, maar als dat er mee te maken heeft is de boer waarschijnlijk wel op de hoogte en hoor ik dat morgen vast :)

Het is ook niet gebruikelijk om 's avonds in het donker nog even op zoek te gaan naar je speurvoorwerpen hoor :+ Ik wist dat ie de boel om zou gaan ploegen, dus wilde mijn zooi er voor die tijd af hebben en heb het daarom nog gauw 's avonds opgezocht. Zo vervelend als ie mijn spul in zijn landbouwwerktuigen krijgt. Maar niet de meest logische verklaring dus voor mensen die 's avonds met hun zaklamp, midden op een akker staan te schijnen :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:57

amy_leftover schreef:
Het is ook niet gebruikelijk om 's avonds in het donker nog even op zoek te gaan naar je speurvoorwerpen hoor :+ Ik wist dat ie de boel om zou gaan ploegen, dus wilde mijn zooi er voor die tijd af hebben en heb het daarom nog gauw 's avonds opgezocht. Zo vervelend als ie mijn spul in zijn landbouwwerktuigen krijgt. Maar niet de meest logische verklaring dus voor mensen die 's avonds met hun zaklamp, midden op een akker staan te schijnen :')

Nee dat snap ik, maar dat is eigenlijk nog de meest logische verklaring tot nu toe. Ik kan echt niks anders bedenken dan wat ik in mijn OP had staan, dat hij er iets heeft verstopt en dat weer opzocht (maar de grond is wel erg hard nu).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:59

kan ook gewoon zijn, zoveel mogelijkheden.. waterleiding die er onder ligt misschien lek is tot land even inspecteren tot iemand die een dier zoekt ofzo..
oom van mij doet met toestemming van boeren ook wel (legale) dingen op het land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:02

Was er gemest? Sinds vandaag mag men weer mesten, dus misschien was het gewoon de boer die aan het mesten was geweest en een onderdeel van zijn trekker/tank of eigen spullen (telefoon) is kwijt geraakt.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 00:04

amoj schreef:
Was er gemest? Sinds vandaag mag men weer mesten, dus misschien was het gewoon de boer die aan het mesten was geweest en een onderdeel van zijn trekker/tank of eigen spullen (telefoon) is kwijt geraakt.

Maar de boer woont zeg maar aan de overkant van deze velden. Dus als hij naar het land wil is de snelste weg gewoon te voet over de landen of over het zandpad langs deze landen.

Terwijl er hier een auto langs de weg-kant stond, dus echt iemand die langs de weg gestopt is en in het land stond te schijnen, vandaar dat ik niet het idee heb dat het de boer zelf was. Ook leek hij aanstalten te maken om gauw weg te gaan toen hij mij zag (normaal komt er zo laat niemand meer daar).

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:24

Hihi, ik ben een geocacher en gedraag me ook soms verdacht. Niet midden op een weiland. Maar toch...

Er kunnen zoveel redenen zijn. En wat is het ergste? Dat hij een lijk gaat begraven! Ik bedoel. Echt iets vernielen zal wel niet.