Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marleen_88 schreef:Even voor de duidelijkheid: we wonen nu nog beide bij onze ouders. Ik heb een jaarcontract, hij een halfjaar contract, dus kopen zit er gewoonweg niet in.
Vrije sector huur en wetleegstand hebben we ook al voor gekeken, maar dat is echt niet realiseerbaar op korte termijn. Er is gewoon vrijwel niks... En we zijn 25 en 26 jaar, dus tijd voor een eigen plekje is wel prioriteit.
ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
marleen_88 schreef:Even voor de duidelijkheid: we wonen nu nog beide bij onze ouders. Ik heb een jaarcontract, hij een halfjaar contract, dus kopen zit er gewoonweg niet in.
Vrije sector huur en wetleegstand hebben we ook al voor gekeken, maar dat is echt niet realiseerbaar op korte termijn. Er is gewoon vrijwel niks... En we zijn 25 en 26 jaar, dus tijd voor een eigen plekje is wel prioriteit.
marleen_88 schreef:Vrije sector huur en wetleegstand hebben we ook al voor gekeken, maar dat is echt niet realiseerbaar op korte termijn. Er is gewoon vrijwel niks... En we zijn 25 en 26 jaar, dus tijd voor een eigen plekje is wel prioriteit.
ajesca123 schreef:Sorry kan me hier altijd een beetje boos over maken.
Wij zijn daar zelf een goed voorbeeld van.
We verdienen samen ook teveel om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning dus zijn aangewezen op vrije sector omdat kopen er gewoon nog even niet in zit.
Dit betekend in onze regio dat je al snel 1200 euro pm betaald voor een simpele eengezinswoning.
Ik ken al meerdere gevallen van gezinnen waar maar een ouder werkt en daardoor in een sociale huurwoning kunnen en met alle toeslagen etc netto meer overhouden per maand dan wij.
Dan kun je zeggen dat een van ons dan ook maar moet stoppen met werken en daar hebben we ook serieus over nagedacht maar aangezien er een wachtlijst van ongeveer 8 jaar is voor een sociale huurwoning blijven we dus gewoon maar lekker zitten waar we zitten.
Maar frustrerend vind ik het wel ja dat mensen die minder werken en minder verdienen netto meer overhouden omdat ze wel recht hebben op al die toeslagen en sociale huurwoning.
ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
marleen_88 schreef:ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
Mensen die 'het echt niet kunnen betalen' reageren -neem ik aan- niet op huurwoningen met een huur boven de €700,- Want dan vervalt de mogelijkheid tot huurtoeslag.
Daar reageren wij wél op, om zo de betaalbare huizen voor mindere inkomens niet te 'bezetten.'
marleen_88 schreef:ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
Mensen die 'het echt niet kunnen betalen' reageren -neem ik aan- niet op huurwoningen met een huur boven de €700,- Want dan vervalt de mogelijkheid tot huurtoeslag.
Daar reageren wij wél op, om zo de betaalbare huizen voor mindere inkomens niet te 'bezetten.'
Wendy schreef:marleen_88 schreef:Even voor de duidelijkheid: we wonen nu nog beide bij onze ouders. Ik heb een jaarcontract, hij een halfjaar contract, dus kopen zit er gewoonweg niet in.
Sparen lijkt me dan prioriteit. En waar kun je beter sparen dan bij je ouders thuis?
ajesca123 schreef:Dan zit je dus al bij de vrije sector huizen van de woningbouwvereniging en daar ligt als het goed is de inkomensgrens hoger en staat er voor inkomens vanaf xxxx bedrag.
Particuliere huur en vrije sector is niet hetzelfde namelijk