Badkamer verbouwen: waar betaalbare apparatuur kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Badkamer verbouwen: waar betaalbare apparatuur kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:19

Wij zijn van plan om dit voorjaar ons appartement (weer) in de verkoop te zetten. Maar een groot minpunt is onze badkamer en het toilet. Deze zijn nog in oude staat en willen wij nu toch graag opknappen. Zowel voor onszelf als voor de verkoop straks.

Er zullen nieuwe tegels moeten komen, een douchecabine, kranen en een wastafelmeubel.

Het liefst willen we dit enigszins low budget doen, maar natuurlijk moet het kwalitatief in orde zijn. We zullen alles neutraal houden qua kleuren en modern/strak qua stijl.

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik erg benieuwd of jullie tips hebben voor betaalbare maar goede apparatuur. Welke winkels/websites zijn een bezoekje waard en hoe is jullie ervaring?

huppelz

Re: Badkamer verbouwen: waar betaalbare apparatuur kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:22

Momenteel bestellen we regelmatig iets via ebay. Dat bevalt tot nu toe goed.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:25

huppelz schreef:
Momenteel bestellen we regelmatig iets via ebay. Dat bevalt tot nu toe goed.

Dat heb ik echt nog nooit gedaan. :o Is dat gewoon nieuw? En kun je dan de spullen ergens nog in het echt zien zeg maar?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:26

Sanidirect

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:26

Wij hebben een paar jaar geleden een bad en wastafel bij Sanidump gekocht, ik geloof beide van Sphinx. Het bad was prima in orde, de wastafel is wel iets scheef, al valt dat niet zo op, en het glazuur is vrij dun op ons exemplaar, waardoor er nu al een kale rand rond de afvoer komt (en ik gebruik niet overmatig agressieve schoonmaakmiddelen).

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:28

Bva auction in de gaten houden. Staan veel mooie meubels tussen. Let wel heel goed op de voorwaarden, voordat je gaat bieden.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:37

ik weet niet of je dicht bij de duitse grens woon maar keukens zijn er een stuk goed koper meschien met badkamer spullen ook

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 00:00

Sanidirect en Sanidump klinken bekend, daar ga ik even kijken. Bva Auction ken ik niet. Ga ik ook checken.

We wonen in de Randstad dus Duitsland is wel een eindje tuffen. Weet ook niet of ik dat er dan voor over heb. :=

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:02

moonie schreef:
ik weet niet of je dicht bij de duitse grens woon maar keukens zijn er een stuk goed koper meschien met badkamer spullen ook

Badkamers zijn hier inderdaad ook een stuk goedkoper, al moet je nog wel goed uitkijken hoor!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:10

Mr Tegels voor de tegels, zit in Rotterdam, hebben ongelovelijk veel keus, zijn heel goedkoop en ze hebben ook nog eens veel restpartijen waarbij je dan nog goedkoper uit bent.

http://www.mr-tegels-bv.nl/

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 00:17

pvdbosch schreef:
Mr Tegels voor de tegels, zit in Rotterdam, hebben ongelovelijk veel keus, zijn heel goedkoop en ze hebben ook nog eens veel restpartijen waarbij je dan nog goedkoper uit bent.

http://www.mr-tegels-bv.nl/

Thnx voor de tip, heel fijn!

Haha! Ik moet wel erg lachen om hun slogan: "Alleen tegels stelen is goedkoper!" :')

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:18

Het overgrote deel van onze badkamer op de tegels en plafond na komt van BVA auctions. Als je beetje slim bied heb je goede kwaliteit spullen voor een mooi prijsje

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:22

Geloof me het is er echt goedkoop en mooie MODERNE tegels ook en een giga keuze. Wij hebben tegels gekocht voor de keuken, van een partij, van die hele grote, 30 x 50, mooie leverkleur, 4 stuks voor 13,00 euries TOTAAL! En natuursteen mozaik, om in de hele keuken een rand van 10 cm of zo te maken, samen met 1 matje RVS mozaik (was nog het duurste van allemaal, 30/35 euros) om af en toe een reepje ertussen te maken alles samen voor 100 euros. We hebben uitgerekend dat als we de badkamer (moeten we ooit nog eens doen) met die mooie grote tegels hadden gedaan (grote badkamer van 3,5 x 3) inclusief vloer en tegels tot aan het plafond, dan waren we +/- 400 euros kwijt geweest.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:59

Ik heb mijn bad met 50% korting bij de Gamma gekocht. Soms hebben ze van die op=op acties en gaan er dingen uit het assortiment.. Wij hebben hier een Praxis XL en een Gamma XL liggen waar je altijd een kortinghoek hebt, en daar heb ik al véél weten te vinden! Toiletten, douchebakken.. Sowieso waard om eens te gaan kijken wat er bij ligt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:15

Bouwmarkten hebben af en toe best leuke acties. Folders goed in de gaten houden.
Laatst tegels gekocht bij de Gamma, 25% korting op alles en had daarnaast ook nog recht op het cadeutje van de Gamma actie. Waardoor er nog eens 35 Euro af ging.
Voor de korting was het zo'n 223 euro wat ik zou moeten afrekenen, na de korting was dit nog maar 147 Euro.
Dat scheelt behoorlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:24

:j
Zo heb ik afgelopen week een gereedschapstrolley gekocht, afgeprijst van 120 euro voor 90 euro, en met die kortingsbonnen hoefde ik nog maar 66 euro te betalen :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:37

ikea heeft leuke meubelen en kranen, ik heb ook een hoop bij bouwmarkten weggehaald met zoveel procent kortingsbonnen, scheelt een hoop.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:39

dat van ebay is op zich niet nieuw. Een heleboel artikelen kun je ook gewoon in de reguliere winkels vinden. Zo heeft mijn man bijv een bad gevonden in een winkel dat hij vervolgens op ebay heeft besteld. Scheelde in dit geval 75 euro.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:54

Je kunt er ook voor kiezen om de badkamer en toilet niet op te knappen en dan wat lager in de prijs gaan zitten. Dan kunnen evt. kopers het helemaal naar hun eigen smaak inrichten.
Zelf zou ik namelijk liever een goedkoper huis kopen waar de badkamer/wc/keuken nog moet worden opgeknapt dan een duurder huis, waar ik bijvoorbeeld de badkamer niet mooi van vind, maar geen geld heb om het te veranderen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:59

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt zit een grote partijhandelaar voor tegels. Die heeft pallets tegels staan en wat je nodig hebt kan je gewoon direct mee nemen. http://www.jangroentegels.nl en dan bij "over ons" kiezen voor koopjesschuur of budget.
De Gamma heeft ook budget tegels. Gewoon vierkant en wit. Niet duur, maar ook een beetje saai.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:29

Thnx voor al jullie input! Daar heb ik zeker wat aan. Ik ben overal al druk ah kijken op internet.

@Marie111: door mijn werk in de makelaardij weet ik inmiddels heel wat af van het 'koopgedrag' van toekomstige kopers. Ook al zouden wij lager inzetten, dan nog zal het bij ons appartement een negatief punt zijn helaas. Zeker in vergelijking met andere appartementen die hier te koop staan. De ervaring leert nl dat als je hele huis er netjes, neutraal en strak uitziet je het vaker sneller zult verkopen. En dat is de (kleine) investering meestal wel waard.

En ik moet zeggen dat ik het zelf toch ook wel lekker zou vinden om nog een tijdje een nieuwe frisse badkamer te hebben. :j

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:04

TS heeft volgens mij gelijk hoor. Het is gewoon belangrijk dat de mensen op het eerste zicht denken: goh, hier moet ik de eerste jaren niks aan veranderen!
Wij hebben ons huis voor verkoop ook helemaal 'in orde' gebracht, dat wil zeggen: alles geschilderd, kleine dingen afgewerkt (zoals deurstijlen, overal plintjes, venstertabletjes, ... ) Dat doet écht veel :j

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:17

Wij hebben voor de verkoop van ons appartement precies hetzelfde gedaan! Tegels zetten hebben we laten doen, de tegelzetter had nog een grote partij neutrale tegels, waardoor we vrij goedkoop uit waren.
de rest van de meubels idd in de aanbieding bij bouwmarkten (Hornbach heeft ook goed spul!) en het wastafel meubel van Ikea, prima kwaliteit en verreweg het goedkoopste.
Sanidirect en sanidump vielen mij vies tegen moet ik zeggen....

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:40

Ikea :) En anders met de echte uitverkoop (sanidirect en dump etc. Zijn vaak best nog aan de prijs) inderdaad naar de xl winkels. Ik vond hornbach trouwens ook best wel goedkoop.

Voor tegels kan je ook naar een tegeldump gaan. dat scheelt vaak wel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 07:06

Jan groen voor tegels :j Wij hebben net onze badkamer en toilet gedaan.
Ze hebben een hele dure afdeling (snel voorbij lopen) en een grote overzichtelijke budgetafdeling.