Dus aan alle automobilisten die dit lezen: als je merkt dat je te dicht op je voorligger komt, laat EERST eens je gas los ipv midden op de linkerbaan te gaan remmen om niets. Als iedereen wat meer anticiperend zou rijden, zou dat volgens mij een hele hoop ergernis, onveilige situaties en ongelukken schelen.
Zo ook als je een file nadert. Op veel snelwegen zijn er matrixborden die je erop wijzen dat je een file nadert, en waar die er niet zijn kun je (als je goed vooruit kijkt) prima zien dat de boel voor je een stuk langzamer rijdt. Waarom zou je die laatste meters dan alsnog op je huidige snelheid willen rijden om vlak van tevoren ontzettend te moeten remmen? Waarom?! Haal dan gewoon eerst een die rechtervoet van het gas. Moet je kijken hoe gauw je langzamer gaat, zónder te remmen. Want van zo'n plotseling remlicht schrikt je achterligger dan weer (die ook al niet zo goed zat op te letten) die daardoor ook moet remmen en tadaaaaaaaa: file bij strand Horst. Met mij erin.
En als ik dan toch aan het stoom afblazen ben: ALS je dan eenmaal stil staat, en je er staat al een kilometertje of drie achter je: wees eens lief voor je achterligger en haal die voet dan ook maar van de rem. Tegenwoordig zit de hele achterkant van moderne auto's volgeplakt met schreeuwende rode led-lichten, en die schreeuwen dan de hele file in mijn ogen. En bedankt...
Dus als je niet in Zuid-Limburg in de file staat, en als je niet in een automaat rijdt, dan blijft die auto ook prima stilstaan zonder die voet op die rem en dus die kermislichten in mijn ogen.
Denk eens aan me als jij misschien wel voor me staat op de A28

Alvast bedankt!
rijd soms in een automaat. dan is het niet handig om de voet van de rem te halen
dat zegt ze toch?