Help! Opeens veel minder stufi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! Opeens veel minder stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:22

Hoi bokkers,

Ik keek net of mijn stufi al overgemaakt is. Ik had vorig jaar een basis beurs plus aanvullende beurs. Ik ben ook uitwonend dus kreeg ongeveer 600 euro pm.
Nu kijk ik net en krijg nog maar 264 per maand?
Ik doe mbo niveau 4 en zit nu in het 3e jaar.
Ik zie in een bijlage dat mijn aanvullende beurs nu 0 euro is.
Wie weet hoe dit kan?

Gr Amoj

soloro

Re: Help! Opeens veel minder stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:24

Zijn je ouders opeens veel meer gaan verdienen? En anders even duo bellen, dan heb je zo antwoord op je vraag :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:24

Word elk jaar berekend op inkomen van je ouders 2 jaar geleden zullen ze op dat moment misschien meer verdient hebben en heb je geen recht op aanvullende beurs maybe ik zou morgen gewoon duo even bellen die kunnen je het zo uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:26

Ga morgen even bellen, maar zag dit en schrok er erg van...
Kan het niet zo zijn dat ze dit nog uit moeten zoeken en dat ik het later erbij terugkrijg? Voor zover ik weet is mijn vader niet meer gaan verdienen, en mijn moeder werkt niet.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:27

Duo even bellen & je "post" bekijken op duo. Daar staat de nieuwe berekening m van dit jaar

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:28

dan zijn dat de gegevens nog niet bekend zijn, is bij mij ook zo. Spulletje is wat later de deur uit gegaan dus duurt nog wel weer even dat ik aanvullende beurs krijg, maar dan krijg je later alles wel in 1x.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 26-01-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:29

amoj schreef:
Ga morgen even bellen, maar zag dit en schrok er erg van...
Kan het niet zo zijn dat ze dit nog uit moeten zoeken en dat ik het later erbij terugkrijg? Voor zover ik weet is mijn vader niet meer gaan verdienen, en mijn moeder werkt niet.

Dit was bij mij altijd zo. Ieder jaar werd het weer op 0 gezet, later kreeg ik dan met terugwerkende kracht alles alsnog. Kun je iets versnellen door van beide ouders IB-60 formulieren op te vragen en die naar DUO te sturen. Maar ik zou er voor de zekerheid even achteraan bellen als ik jou was :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:30

Heel veel hierover kun je ook vinden op de site van duo, even googelen of naar de site gaan. En als je er dan nog niet uit bent morgen even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:31

Maar moet ik zelf dingen op sturen dan? Ik weet wel dat dit aan het begin van mijn stufi was, dat aanvullend eerst niet bekend was en dat ik later een hele smak geld kreeg door terugwerkende kracht.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:32

Uhm dat regelt mijn broer allemaal. Misschien komt dat doordat wij een melkveebedrijf hebben, en mijn broer doet de boekhouding zelf.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:33

Wooh 600 euro? Met mijn maximaal op hbo krijg ik niet eens zo veel. Zo hoog is het schoolgeld nou ook weer niet toch? Maar inderdaad ik schrok ook net van. Mijn mindering in stufi plotseling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:35

unihorses schreef:
Wooh 600 euro? Met mijn maximaal op hbo krijg ik niet eens zo veel. Zo hoog is het schoolgeld nou ook weer niet toch? Maar inderdaad ik schrok ook net van. Mijn mindering in stufi plotseling

Nee, maar ik ben uitwonend en heb geen papa of mama die mee betalen aan ook maar iets...

Ik ga nog eens even wat googelen. Hoop dat ze nog wat moeten uitzoeken en dat ik straks gewoon weer hetzelfde heb, anders heb ik een dik probleem...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:35

Wat hier al gezegd wordt, het is dan nog niet berekend. :j

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:38

Had een vriendin van me ook last van... Ze berekenen het elk jaar opnieuw en als de berekening nog niet binnen is zetten ze aanvullend op 0. Je krijgt dan zodra ze het wel berekend hebben met terugwerkende kracht alsnog het bedrag waar je recht op hebt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:47

amoj schreef:
unihorses schreef:

Nee, maar ik ben uitwonend en heb geen papa of mama die mee betalen aan ook maar iets...

Ik ga nog eens even wat googelen. Hoop dat ze nog wat moeten uitzoeken en dat ik straks gewoon weer hetzelfde heb, anders heb ik een dik probleem...

ja nee, snap ik ik ook + een duurdere studie ( schoolgeld hbo/uni is hoger toch? ) maar ik kan maximaal 544,74 euro ontvangen... met alles aanvullend :? nu is dat best wel minder wat ik ineens op mijn rekening kreeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:01

Mijn lesgeld + boeken + schoolgeld is rond de 1500 per jaar... Dacht dat hbo/uni hoger was idd... Maar die regels voor hbo etc zijn nu allemaal veranderd toch of dat gaat veranderen?
Wel raar dan idd dat je minder krijgt...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:07

amoj schreef:
Maar moet ik zelf dingen op sturen dan? Ik weet wel dat dit aan het begin van mijn stufi was, dat aanvullend eerst niet bekend was en dat ik later een hele smak geld kreeg door terugwerkende kracht.

Hoeft als het goed is niet. Maar dan duurt het meestal langer voor je 't geld terug krijgt. Als je prima zonder kunt geen probleem, heb je 't nogal nodig dan kan het handig zijn als ze wat opschieten. Maar bel gewoon morgen even naar DUO, dan weet je 't zeker.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:09

amoj schreef:
Mijn lesgeld + boeken + schoolgeld is rond de 1500 per jaar... Dacht dat hbo/uni hoger was idd... Maar die regels voor hbo etc zijn nu allemaal veranderd toch of dat gaat veranderen?
Wel raar dan idd dat je minder krijgt...

Gaat veranderen, maar dat is voor nieuwe studenten dus niet voor de huidige ;)

En duo geeft aan dat je anders tijdelijk rentevrij kan bijlenen als je in nood zit :j

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:12

Klopt je moet elk jaar opnieuw je aanvullende beurs aanvragen.
Ik ben het vergeten dus deze maand krijg ik het ook niet.
Dit moet je voor de 15e doorgeven dan krijg je het weer.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:49

DinaxUllie schreef:

Ik heb dat volgens mij niet elk jaar aangevraagd, maar krijg wel gewoon mijn stuffi + aanvullend.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:21

Ik niet.
Kreeg een mailtje dat ik het opnieuw moest aanvragen als ik het weer wil hebben.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:25

unihorses schreef:
unihorses schreef:

ja nee, snap ik ik ook + een duurdere studie ( schoolgeld hbo/uni is hoger toch? ) maar ik kan maximaal 544,74 euro ontvangen... met alles aanvullend :? nu is dat best wel minder wat ik ineens op mijn rekening kreeg

HBO'ers en Universitaire studenten krijgen minder hoge stufi dan MBO'ers. Dit omdat mensen van de uni en HBO later meer geld gaan verdienen en een evt lening daardoor makkelijker af kunnen lossen (schijnt).

Ik denk dat dit nog aangeast moet gaan worden TS!
En anders even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:27

DinaxUllie schreef:

Dit heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Ja de eerste keer. Maar dat wordt toch automatisch berekend?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:30

Hmm apart, heb ik niet gehad en ik heb gewoon normale bedrag die ik eerst kreeg ook weer gehad.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:30

Vreemd, ik heb het ook niet opnieuw hoeven aanvragen. Maar de vriendin van mijn broertje kreeg het opens ook niet meer en die moet er nu ook elke keer achteraan bellen. Rare instantie die DUO.