Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nine1987 schreef:Inderdaad in het kader van veiligheid/besmettingsgevaar ed, is het bij sommige beroepen verstandiger om deze voorwerpen niet te dragen tijdens het werk..
YvvvWedg schreef:Vind het heel leuk om jullie reacties zo te lezen!
Zelf vind ik inderdaad ook dat iedereen zelf mag weten wat hij of zij doet en draagt.
En bij bepaalde beroepen is het gewoon soms niet anders, dat snap ik ook. Maar ik vind dan wel dat de mensen die bijvoorbeeld een hoofddoek dragen, hierbij zelf de keuze hebben gemaakt om dit beroep te gaan uitvoeren.
Vjestagirl schreef:YvvvWedg schreef:Vind het heel leuk om jullie reacties zo te lezen!
Zelf vind ik inderdaad ook dat iedereen zelf mag weten wat hij of zij doet en draagt.
En bij bepaalde beroepen is het gewoon soms niet anders, dat snap ik ook. Maar ik vind dan wel dat de mensen die bijvoorbeeld een hoofddoek dragen, hierbij zelf de keuze hebben gemaakt om dit beroep te gaan uitvoeren.
Ja ze hebben er zelf voor gekozen, maar zou de hoofddoek een belemmering vormen in het uitvoeren van hun werk?
vuurneon schreef:Als het niet te opzichtig is (geen t-shirt met 'Jezus Redt'), geen belemmering is bij het werk zou en mag in het kader van hygiene: zou het mij een zorg zijn of iemand een klein kruisje als tatoeage heeft of een keppeltje 24/7 draagt. Helemaal niet als het om de schoonmakers gaat...
Vjestagirl schreef:vuurneon schreef:Als het niet te opzichtig is (geen t-shirt met 'Jezus Redt'), geen belemmering is bij het werk zou en mag in het kader van hygiene: zou het mij een zorg zijn of iemand een klein kruisje als tatoeage heeft of een keppeltje 24/7 draagt. Helemaal niet als het om de schoonmakers gaat...
Misschien heb ik het gemist hoor, maar waar in dit topic wordt verwezen naar schoonmakers?
En waarom zou het voor een schoonmaker minder 'erg' zijn dan voor een medewerker op de vloer of voor een manager?
vuurneon schreef:Vjestagirl schreef:Misschien heb ik het gemist hoor, maar waar in dit topic wordt verwezen naar schoonmakers?
En waarom zou het voor een schoonmaker minder 'erg' zijn dan voor een medewerker op de vloer of voor een manager?
Ze heeft het over een denkbeeldig bedrijf voor facilitaire medewerkers.
Ir111 schreef:Anoeska schreef:Kan je mij een voorbeeld van zo'n beroep geven dan? Kan er zelf namelijk geen bedenken.
Ook even gegoogeld en ik vind deze beroepen: rechters, advocaten, politieagenten, stewardessen.
Maartje1990 schreef:Lastig, het is niet zozeer dat ik een probleem heb met mensen die een hoofddoek of kruisje oid dragen. Maar aan de andere kant, juist omdat we tegenwoordig in zo'n multiculturele samenleving leven is het misschien beter om bepaalde plekken; bedrijven, scholen etc. zo neutraal mogelijk te houden. Een hoofddoek bijv. is niet verplicht, maar daar kies je zelf voor. Een pet op school is verboden, maar een hoofddoek mag weer wel. En zoals ik dus zei, een hoofddoek is niet verplicht.
Ik denk ook dat je door religieuze symbolen je het verschil tussen de verschillende (al dan niet religieuze) groepen groter maakt. En je wilt in een samenleving juist meer verbondenheid.
Dus, hoewel ik er niet op tegen ben. Denk ik dat het wellicht beter zou zijn als dat soort dingen dus neutraal zijn. En inderdaad dus in je stelling dat soort dingen verbieden. In bedrijven, maar bijv. ook op scholen.