Storneren? Wat is wijsheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Storneren? Wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:24

Vodafone is weer lekker bezig... Mijn man mocht in augustus zijn abo verlengen en heeft dit gedaan naar een Simonly. Een maand erna was deze nog niet ingegaan, dus gebeld. Blijkt dat, doordat hij naar een simonly verlengde, deze pas ingaat op de oorspronkelijke einddatum, half december. Dit vond ik al een actie van niks, want in de bevestiging die we hadden ontvangen stond hier helemaal niets over vermeld :( Even erna hadden we nog een akkefietje met Vodafone en toen waren we er klaar mee.
Ik heb toen 2x gebeld met de vraag of we het abo op konden zeggen en dit kon, over het 'nieuwe' abonnement werd niets gezegd. Dus abonnement ruim een maand voor einde opgezegd met nummerbehoud en inmiddels dus over naar een nieuwe provider. Het nieuwe abonnement is dus nooit ingegaan.

Vandaag kijk ik op de bank, wordt er doodleuk door Vodafone ruim 400 euro geïncasseerd, rekening bekeken en incasseerden ze dus kosten voor het voortijdig beëindigen van een abonnement. -:(-
Vanmiddag meteen gebeld en zij gaf ook aan dat het nieuwe abonnement nooit is ingegaan en dat deze niet zomaar geïncasseerd had moeten worden, ze heeft de vraag uitgezet elders en hier krijgen we nog bericht over.

Nu twijfel ik of ik het bedrag moet terughalen, vaak geeft dit nog meer gedoe, maar ik ben het met de afschrijving echt niet eens (en voor je eventueel je geld eens terug hebt ben je zo een maand verder)

Wat zouden jullie doen, storneren of niet?

Somebitch

Re: Storneren? Wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:34

Raar je kan toch nooit eerder beëindigen dan de einddatum die in het contract staat? Je hebt destijds neem ik aan het contract ook ondertekend, dan kan je er toch niet zomaar onderuit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:35

Somebitch schreef:
Raar je kan toch nooit eerder beëindigen dan de einddatum die in het contract staat? Je hebt destijds neem ik aan het contract ook ondertekend, dan kan je er toch niet zomaar onderuit?

We hebben nu beëindigd op einddatum van het oorspronkelijke contract (met een maand opzegtermijn) Ze hebben het nieuwe abonnement, wat feitelijk nooit is ingegaan, geïncasseerd..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:38

Waarom is dat nieuwe contract nooit ingegaan? Je hebt toch getekend voor de ingangsdatum half december? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik zou iniedergeval niet storneren maa reven afwachten.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:40

Nooit storneren zonder overleg. Hier komt vaak veel gerommel van, met het risico dat je straks nog extra incassokosten moet betalen op de koop toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:40

Ik heb niets getekend, is online gegaan.. Maar ik vind het misleidend dat je half aug mag verlengen, maar dat dit (omdat hij naar simonly verlengde) uiteindelijk pas half dec ingaat. Je zit dan aan iets vast wat nog niet in is gegaan? Dat gaat er bij mij niet in.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:46

Tja, staat duidelijk in de voorwaarden, ik denk niet dat je hier wat mee gaat kunnen...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:48

In de bevestiging die we hebben staat geen ingangsdatum.. Ik wacht maar ff af wat ze zeggen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:50

Maar er staat wel letterlijk op hun site wat de regels zijn en vast ook in de voorwaarden die je hebt gekregen.. Daar ga je niet onderuit komen vrees ik...

Je hebt dacht ik wel een bedenktijd om het contract te annuleren, je zou eens moeten kijken in de voorwaarden hoelang dat is en of je binnen die tijd hebt opgezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:51

Het staat heel duidelijk in de voorwaarden... ik denk dat je hier niets mee kan. Bij vodafone is het algemeen bekend dat Simonly verlengen alleen op de huidige einddatum van het contract kan. Met toestel verlengen kan wel eerder. Als je het online regelt dan teken je als het ware digitaal. Je kan dan dus inderdaad niet zomaar onder je contract uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:59

Yvank_ schreef:
Het staat heel duidelijk in de voorwaarden... ik denk dat je hier niets mee kan. Bij vodafone is het algemeen bekend dat Simonly verlengen alleen op de huidige einddatum van het contract kan. Met toestel verlengen kan wel eerder. Als je het online regelt dan teken je als het ware digitaal. Je kan dan dus inderdaad niet zomaar onder je contract uit.

Nou sorry, zo algemeen bekend vind ik dat niet, het is immers niet zo dat je wekelijks abonnementen verlengd :n

Ik heb een bevestiging van de ingang van het nieuwe abonnement, waarin geen ingangsdatum staat, als dat erin had gestaan had ik nog kunnen reageren, ik had toen nog binnen 14 dagen kunnen annuleren. En ja, de voorwaarden, je krijg een link naar tig pagina's, alsof ik dat daar in gevonden had (aangezien je zoiets niet verwacht ga je hier ook niet naar zoeken)
Ook heb ik een gesprek (via Vodafone chat) zwart op wit waarin ze een einddatum noemen van dec 2014..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:01

Die link naar tig pagina's krijg je niet voor niets. ;) als ze je erop gewezen hebben maar je niet alle pagina's gelezen hebt dan is dat niet hun fout. Zij hebben je er namelijk wel op gewezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:08

Somebitch schreef:
Die link naar tig pagina's krijg je niet voor niets. ;) als ze je erop gewezen hebben maar je niet alle pagina's gelezen hebt dan is dat niet hun fout. Zij hebben je er namelijk wel op gewezen..

Hoe kom je daarbij? Dat hebben ze pas na 2 maanden gedaan toen ik belde om te vragen waarom het nieuwe abonnement nog niet was ingegaan. Ze hebben ons helemaal nergens op gewezen, ook niet toen we opzeiden :n

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:13

Je tekent (digitaal) vanaf augustus een contract wat half december ingaat

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:23

Somebitch schreef:

Dat is ook weer niet helemaal waar. Algemene voorwaarden moeten vooraf bekend zijn en duidelijk worden aangegeven. Tig links bv is niet goed, en in het bevestigingsmailtje links verstoppen en daar de voorwaarden stoppen kan ook niet, dat is te laat.

Als het in de chat anders staat en er geen datum is genoemd in het mailtje (terwijl er in de voorwaarden op de pagina nu in elk geval staat dat het duidelijk wel genoemd wordt, dus daar voldoen ze dan zelf al niet aan) dan heb je een behoorlijke basis hoor.

(De communicatie is verder wel behoorlijk sneaky: eerst 'vanaf 4 maanden voor het eind van het contract' en daarna in hele kleine lettertjes 'tenzij je er voordeel van hebt, dan niet.' En het verbaast me altijd nog hoe normaal het wordt gevonden dat telecomproviders en andere bedrijven dat zo aanpakken, ipv dat we verwachten dat communicatie gewoon helder en duidelijk is en niet voor onaangename verrassingen zorgt. Ik vind het maar een nare en vijandige manier van met je klanten omgaan.)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:27

Ik snap persoonlijk ook niet helemaal wat je hier zo raar aan vindt? Je gaat inderdaad een nieuw contract aan, wanneer je dit ineens opzegt betaal je hier dus inderdaad voor.. Lijkt me niet meer dan logisch. Volgens mij is het gewoon raar gelopen, maar is dat in feite wat er is gebeurd. Of je dit abonnement opzegt voor of na dat het is ingegaan maakt dan verder niet uit.

Zoals Shadow zegt moeten algemene voorwaarden inderdaad ter hand zijn gesteld, maar als jij besluit deze niet te lezen maar wel akkoord te gaan, dan is dit niet hun probleem. Zolang er geen onredelijke bedingen in voorkomen (wat volgens mij niet het geval is) kun je hier weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:32

Gaan we hier nu allemaal Roomser dan de Paus lopen doen en beweren dat iedereen altijd alle algemene voorwaarden tot in de kleine details leest? Sorry hoor, maak dat de kat wijs.. :n

Shadow, de communicatie vind ik idd het ergst, als ik 2x contact zoek om te vragen wanneer ik op kan zeggen en zwart op wit heb dat einddatum dec 2014 is.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:36

Bij het afsluiten van je abbo krijg je algemene voorwaarden... Hetzij op papier in de winkel of digitaal via link in je mail... Daar staat het keurig in.. En tja noem mij dan maar een idioot maar ik lees algemene voorwaarden juist wel kom niet graag nare verassingen tegen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:41

Ah Vodafone de slechtste provider waar ik ooit klant geweest ben.
Mijn abo liep in sep. 2012 af en vanaf die datum heeft mijn nieuwe provider mijn nummer overgenomen.
Ik ben tot op de dag van vandaag bezig met ze. Ze hebben twee facturen van oktober en november naar de deurwaarder gestuurd. De originele facturen heb ik nooit gehad. Ik heb de opzegbevestiging van Vodafone doorgestuurd en zelfs een verklaring van de nieuwe provider. Nog blijven ze volhouden dat ik tot en met november klant geweest ben.
Het is een verschrikkelijk bedrijf.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:12

Algemene voor waarden zijn niet voor niets opgesteld. Als je ze niet gelezen hebt en het is wel benoemd door de provider dan is dat je eigen schuld.. Anders hadden die voorwaarden ook nooit bestaan namelijk..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:15

Somebitch schreef:
Algemene voor waarden zijn niet voor niets opgesteld. Als je ze niet gelezen hebt en het is wel benoemd door de provider dan is dat je eigen schuld.. Anders hadden die voorwaarden ook nooit bestaan namelijk..

Dat is gewoon niet waar. Algemene Voorwaarden gaan niet voor afspraken die op een andere manier gemaakt zijn (zoals in een conversatie met Vodafone), en dat laatste klopt ook niet: er zijn heel wat niet-geldige voorwaarden in omloop.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:17

ik ben benieuwd of Vodafone daar ook zo over denkt shadow.je kan je contract immers niet eerder ontbinden en als ik na een druk op de knop het antwoord al op de website vind... Dan had ts dat ook kunnen zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:21

Somebitch schreef:
ik ben benieuwd of Vodafone daar ook zo over denkt shadow.je kan je contract immers niet eerder ontbinden en als ik na een druk op de knop het antwoord al op de website vind... Dan had ts dat ook kunnen zien.

Uiteindelijk is het de rechter die het zo moet zien. Of waarschijnlijker de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Bovendien weet ik niet of de tekst er ook zo op stond, en of ze via het 'persoonlijke aanbod' niet op een andere pagina uitgekomen is.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:30

Welke provider je ook hebt, bij iedere provider gaat je nieuwe abonnement pas in nadat je andere abonnement is afgelopen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit bij kpn en telfort en vodafone ook zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:36

Waar het mij met name om gaat, dat als ik meerdere keren bel over een einddatum, dat deze gewoon niet blijkt te kloppen.. Ook bij ons laatste telefoontje om het op te zeggen heeft niemand ons geattendeerd op het feit dat we kosten zouden krijgen voor dat 'nieuwe' abonnement. Als we dat hadden geweten hadden we immers niet opgezegd! Ik heb niet voor niets meerdere keren gevraagd naar de einddatum.

Daarbij klopt het bedrag ook nog eens niet, ze schrijven ruim 100 euro meer af dan het abonnement was (maanden * maandbedrag)