Webhosting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Webhosting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:38

ik hoop eigenlijk dat dit in de goede topic staat, anders excuus voor het verkeerd plaatsen.

Aangezien ik nu een website heb via wix, en al wel mijn domein heb gekocht. Zoek ik eigenlijk een hosting waar ik mijn website naam kan gebruiken. Het liefst wel iets met een styl, ik kan namelijk niet zelf doen met al die code's dus er moet wel een mogelijkheid zijn tot layouts eventueel :)

Iemand een goede ervaring met een website? En wat zijn de eventuele kosten?
Laatst bijgewerkt door DShots op 20-01-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:39

Ik ben erg tevreden over hosting bij Versio. :) Host daar meerdere websites en breng daar ook websites van klanten onder. Hele scherpe prijs én goede service.

EvelijnS

Re: Webhosting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

FK -> HTT

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:56

Wat is het verschil tussen een hosting en een sitebuilder?
Want kijk nu bij Strato vanwege een aanbieding :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:58

Afhankelijk van het type sitebuilder kun je een website in elkaar 'slepen'. Je hoeft dan niets van code te weten, dat doet de sitebuilder automatisch. Dit is (in sommige gevallen) wel ongunstig voor de zoekmachineoptimalisatie.

De hosting is de plek waar je je website 'neer zet'. Zoals je je fiets in je garage zet, heb je een hosting nodig om je website 'neer te zetten'.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:59

Wat kan ik dan beter bestellen? Een sitebuilder of een hosting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:01

Kan je via WIX er geen domeinnaam aanhangen?

Ik zou voor een hosting gaan omdat je daar zelf alles in de hand hebt, van SEO (Search Engine Optimalization), tot op welke manier je je site wil hebben. Als je zelf host heb je nou eenmaal meer keuzes, bijvoorbeeld wordpress, of Joomla (of meer) als 'bouwpakket.'

Zelf heb ik wordpress op mijn hosting staan, thema gekocht via Themeforest (foei, zou ik zelfmoeten ontwerpen als ontwerper :)) ) en mijn site stond binnen no time. :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:01

Je kunt je fiets niet in de garage zetten zonder garage, zoals je je website niet op internet kunt zetten zonder hosting. Hosting heb je dus hoe dan ook nodig. De sitebuilder is van veel hostingpartijen iets wat ze er bij leveren. :) Kwestie van je even goed oriënteren!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:02

Ik heb mijn website bij drupal staan. (Ben er nog mee bezig).
Maar bijv. de website van Barack Obama (the white house.org geloof ik) gaat ook via drupal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:02

Drupal is net zoiets als wordpress, Joomla. een CMS systeem. Daar heb je officieel ook nog een hosting bij nodig :j

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:09

Dus als ik het goed begrijp ( sorry voor mijn domheid af en toe :')

Moet je wel een hosting sws hebben wil je een website maken ? Want die heb ik nu bij Strato besteld namelijk :)
Maar niet dat ik straks zelf allemaal code's in moet vullen want dan word ik namelijk echt gek :')

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:16

Dat klopt, ja. Hosting heb je áltijd nodig. :)
Als Strato een sitebuilder heeft kun je die (installeren en) gebruiken!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:17

Ier schreef:
Dat klopt, ja. Hosting heb je áltijd nodig. :)
Als Strato een sitebuilder heeft kun je die (installeren en) gebruiken!

Ja als goed is moet je die betalen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:19

:D Succes!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:22

Maar zoals Jans al zei, als ik die hosting heb? Dan kan ik het via wordpress doen?
Is het dan niet mogelijk om daar alvast een account op te maken en een website te beginnen?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:29

WordPress is een CMS die je installeert op je hosting, vervolgens koop/download je een template en ga je die inrichten. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:38

Strato is best duur vind ik. (En dat was ook wel te verwachten - dat geld voor die spotjes moet ergens vandaan komen.) De korting lijkt gunstig, maar daarna lopen de kosten snel op, en leggen ze bij strato best een boel beperkingen op. Bij andere hosters krijg je veel meer. (Zo mag je bij strato 1 keer een 'app' installeren zoals wordpress. Bij andere hosters is dat zo veel als je er kwijt kunt.)

Hoe goed de sitebuilder is weet ik niet, maar Yourhost bood ook een sitebuilder aan, dat leek de naam van een extern pakket te zijn. Dat pakket wordt nu niet meer onderhouden dus yourhost gaat een ander systeem gebruiken. Ik vond die versie van sitebuilder in elk geval erg lastig werken, maar ik weet niet of dat bij strato hetzelfde is, ik neem aan dat zij ook een moderner pakket hebben.

Ik heb het idee dat die systemen wel een beetje veranderen en makkelijker worden (net als wix) maar het kost wel aardig wat.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:45

Vond het zelf nog mee vallen, na 6 maanden betaal ik per 6 maanden 33 euro, en dat valt nog mee vind ik zelf. Maar we zullen zien, en anders meld ik me weer zo snel mogelijk af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:46

Je hebt altijd een contract van een jaar of langer. Ik zit zelf bij hosting2go, geen beperkingen én niet duur!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 21:49

Heb net even zitten loeren, en wordpress zit er bij inbegrepen en meerder website's dus kan eventueel nog kiezen. Ga zo eens een test website maken via wordpress :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:54

Tsja, gewone hosting kost ~15 euro per jaar voor een site waar je wordpress ofzo op zet. Dus het scheelt wel aardig wat.
Van de andere kant kan het mogelijk wel uit, zeker als je het professioneel nodig hebt. Dus ach, wat dat betreft valt er ook wel weer wat voor te zeggen.

Hosting2go biedt een stuk meer webspace, maar is ook duurder zo te zien. Zelf heb ik versio, en de vereniging heb ik gethost aangeraden - voor die behoeften ruim genoeg.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:02

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:03

pff.. heb ik eindelijk die email binnen. Wou ik mijn domein verhuizen moet ik ineens een code invullen.
eum ja die heb ik niet :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:31

Als je al een wix site hebt en die site wil houden heb je geen hosting nodig he. Die heb je dan al, das wix. Je kan wel een eigen domein komen, dan staat er niet meer .wix etc achter.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:39

Marit schreef:
Als je al een wix site hebt en die site wil houden heb je geen hosting nodig he. Die heb je dan al, das wix. Je kan wel een eigen domein komen, dan staat er niet meer .wix etc achter.

Ja klopt, hier heb ik ook naar zitten kijken maar betaal je per jaar 180 euro, en dat moet gelijk in 1x..