Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).... dus je hebt nee gezegd... en dat is het.... wat je wel kan doen is een afspraak maken wanneer jullie wel kunnen gaan.... maar echt absoluut niet van je werk weggaan voor zoiets (als ze nou een hartaanval had gehad... oke... maar denk zelfs dat die nieuwe ouders niet op haar zitten te wachten) 
Arrabel schreef:Mijn moeder heeft inderdaad ook psychische problemen, daar komt het denk ik ook door maar ik heb wel heel erg het vermoeden dat ze er ook misbruik van maakt, maar zeker weten doe ik dat niet...
Een gesprek aan gaan heb ik geprobeerd, dat helpt dan soms even maar in de loop der tijd is het weer "kan je even dit voor me doen? "kun je even dat voor me doen?"
Ik wil me moeder echt niet in de steek laten maar het is zo ontzettend moeilijk.
Ik probeer mijn grenzen aan te geven maar het is net of ze dat totaal niet begrijp..
Alsof ik iets heel ergs doe door niet op stel en sprong in de auto te stappen..
Arrabel schreef:Mijn moeder heeft inderdaad ook psychische problemen, daar komt het denk ik ook door maar ik heb wel heel erg het vermoeden dat ze er ook misbruik van maakt, maar zeker weten doe ik dat niet...
Een gesprek aan gaan heb ik geprobeerd, dat helpt dan soms even maar in de loop der tijd is het weer "kan je even dit voor me doen? "kun je even dat voor me doen?"
Ik wil me moeder echt niet in de steek laten maar het is zo ontzettend moeilijk.
Ik probeer mijn grenzen aan te geven maar het is net of ze dat totaal niet begrijp..
Alsof ik iets heel ergs doe door niet op stel en sprong in de auto te stappen..
Arrabel schreef:Ik heb dus ook net me grenzen aangegeven en heb nu meteen al weer darmkrampen