jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 01:38

Toen ik klein was heb ik overal zoveel dingen nagedachte en uiteindelijk een bijzondere conclusie voor bedacht..

Zo kwam mijn post altijd geadresseerd op G.N. ,jaren heb ik gedacht dat die puntjes gewoon voor de klinkers stonden :)) heet nml Gina :')

Hebben jullie ook zulke aparte dingen bedacht toen jullie jong waren?

Murthul

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:24

Ik dacht vroeger altijd dat verkeersborden probeerden te raden waar je heen ging, ik ging zelfs klappen en juichen als ze het goed hadden. _O-

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:31

Mijn eerste schoolreisje op Schiermonnikoog. Moest 's nachts naar de wc en we waren 6 ofzo dus moesten we de juf roepen. En we lopen naar de wc en wat springt er uit de wc. Een kikker.

r0bijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:41

Ik keek aardig of lachte als we langs een flitspaal reden. Omdat ik dacht dat er foto's werden gemaakt van de auto en dan de agenten alle auto's gingen bekijken :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:47

Ik dacht vroeger altijd dat scènes uit tv series of films échte situaties waren die gewoon met een verborgen camera gefilmd werden, en dat er in mijn huis ook overal verborgen camera's verstopt waren zodat ik ook ergens op iemand zijn tv verscheen :')

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:52

Mijn moeder heeft me ooit eens verteld dat fabrieken met die lange schoorstenen waar wit rook uit kwam (geen idee wat ze er doen) wolken maken. Ik heb echt tot mijn 8e ofzo geloofd dat wolken zo gemaakt werden :D

En ja, ik voelde me best bedrogen dat mijn moeder had gelogen :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 03:01

Lisaapee schreef:
Mijn moeder heeft me ooit eens verteld dat fabrieken met die lange schoorstenen waar wit rook uit kwam (geen idee wat ze er doen) wolken maken. Ik heb echt tot mijn 8e ofzo geloofd dat wolken zo gemaakt werden :D

En ja, ik voelde me best bedrogen dat mijn moeder had gelogen :')

Dat had ik ook! Mijn tante werkte zelfs in de wolkenfabriek.. Ik was zo teleurgesteld toen bleek dat die "gewoon" electriciteitsdingen deed. :=

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 03:30

vroeger noemde ik eksters altijd orkaduiven, en mijn familie deed vrolijk mee. duurde een hele tijd voordat ik wist dat ze eigenlijk gewoon eksters heetten. maar de orkaduif is er wel ingebleven hier in de familie +:)+

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 04:09

Mijn nichtjes en neefjes toen die jong waren dachten dat melk en eieren uit een fabriek kwamen. Waren echte stadsmensen.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 06:00

Mijn oma zei altijd dat je hartje groeide als je de hik had :j echt tot m'n 18e geloofd ofzo :')

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 06:47

Ik dacht als kind altijd dat de auto de weg wees. Want elke keer als we links of rechts moesten gingen er pijltjes knipperen. Tja, wist ik veel dat de bestuurder dat zelf deed :D.

En als we naar Groningen gingen stond er altijd in een haven een soort van boot met witte zeilen ofzo. Mijn moeder had me verteld dat die kon vliegen. Ik vertelde dat iedereen natuurlijk ook. De boot is inmiddels verdwenen, zal wel weg gevlogen zijn :j :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 06:57

Ik racede altijd met de schaduw , op de fiets en vooral niet van de schaduw affietsen :')

Eksters waren hier pinguïn vogels

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:05

Als ik ging paardrijden op een groot paard, en het was niet mijn lievelings zong ik altijd in mijn hoofd: ik voel me niet zo veilig op dit paard

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:27

Toen ik met zwemles naar het grote mensen bad mocht, durfde ik nooit onder water te zwemmen. Dit kwam door de strepen die je vaak op de bodem van zo'n bad ziet. Ik wilde maar niet geloven dat dat geen hamerhaaien waren. Heb daardoor extra lang over mijn B diploma gedaan. :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:34

Toen ik klein was, was ik er heilig van overtuigd dat er kabouters (of whatever) slaapzand in je ogen kwamen doen. Ik probeerde ze er dan altijd op te betrappen, helaas lukte dat nooit :+

En ook met zwemles, als je door het gat moest duiken dacht ik dat je een soort tunnel in ging en dan kwam je in het andere zwembad uit :')
Dit dacht ik altijd voordat ik zelf moest leren door t gat te duiken haha

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:50

aaa leuk topic! Wij woonde vroeger boven een auto bedrijf, op zondag mocht ik altijd in de showroom spelen en dan deed ik als er mensen langs kwamen of ik een standbeeld was. En altijd dacht ik dat mensen dat ook dachten, bleef heel lang stil staan tot ze doorliepen haha als ik het me nu bedenk zullen die voorbijgangers vast gelachen hebben :P

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:07

Ik ben een nakomertje met 5 oudere broers,die broers hadden me atijd te pakken en maakten me van alles wijs. Zo heb ik jarenlang gedacht dat ik uit de kinderwinkel kwam, en dat mijn ouders me hadden willen ruilen maar het bonnetje kwijt waren. Mijn jongste broer maakte hier flink misbruik van, hij wist zogenaamd wel waar het bonnetje was dus ik moest vanalles voor hem doen anders zou hij mn ouders het bonnetje geven. Ik geloofde het heilig, wist zelfs waar de kinderwinkel zat, alhoewel ik nooit kinderen in de etalage zag :-)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:59

Als je je vinger in je neus had en de klok slaat 12 uur blijf je in dezelfde houding staan.

Als ik wil slapen en ik deed even mijn ogen open kreeg ik altijd een enge droom. Ik dacht dan altijd in mijn hoofd: 'ik hou van u God amen'. Dit 24 keer goed uitspreken in gedachte en ik kreeg geen droom. En bizar genoeg werkte t ook nog := :')

Ohja. Ik mocht echt niet op mijn rug in slaap vallen. Dan kreeg ik ook enge dromen. Heel bizar.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:06

mijn oma had mij wijsgemaakt dat toen ik geboren werd, mijn moeder op het strand lag en ik achter een steen weggekropen kwam :?
en mijn opa maakte mij wijs dat de bovenste korst van het brood was ingesmeerd met jam tijdens het bakken en dat die daarom erg lekker moest zijn :+
ik heb aan beide jarenlang niet getwijfeld , heb er nog een voorliefde van broodkorsten aan over gehouden :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:08

eenitraM schreef:
Ohja. Ik mocht echt niet op mijn rug in slaap vallen. Dan kreeg ik ook enge dromen. Heel bizar.

Ja maar dit is ook echt waar. Als je op je rug slaapt krijg je ook vaak enge dromen. Heeft in ieder geval een oorzaak. Net als dat je het te warm hebt in bed. Dan ga je ook eng dromen.

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:15

Ik beweerde vroeger altijd dat je een maag voor lekker, en een maag voor vies eten hebt. Daarom had ik, als ik echt helemaal vol zat van het avondeten, toch nog wel altijd ruimte voor het toetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:17

Dat sterren door engelen in de lucht gehouden werden met behulp van een hengel, want wat moesten engelen s nachts anders doen?

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:18

Ik ben geboren in Brabant en woon nu noordelijker. Toen de juf vroeg of er kindjes uit het buitenland waren heb ik trots mijn vinger opgestoken! :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:20

Dat het door de wolken kwam als de radioverbinding wegviel :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:29

Hahaha wat een grappige dingen! :D
Ik weet zelf niks, wel van mijn man, toen hij klein was en iets heel stouts had gedaan.
Zijn moeder riep toen dat ze bijna uit haar vel sprong van kwaadheid.
Toen is ie heel lang bang geweest dat het letterlijk zou gebeuren.. :')
En hij heeft mijn dochter in de maling genomen door te zeggen dat ze op twee wielen reden als ze over de rotonde gingen, dan reed hij over de schuine rand...ze was echt kwaad toen ze hoorde dat ze helemaal niet op twee wielen reden maar alleen een beetje schuin. :P