Nieuwe laptop, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Nieuwe laptop, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:59

Hoi!

Omdat mijn laptop aan vervanging toe is, ben ik alvast aan het kijken welke ik dan wil. Ik kan alleen niks vinden wat precies aan mijn eisen voldoet dus ik dacht, ik vraag het aan bokt :)
Ik weet dat ik moeilijke eisen heb, zeker mijn budget zal het moeilijk maken maar aangezien ik het zelf moet betalen en ik ook nog 2 pony's heb, kan ik er nu niet meer aan uitgeven :=
Met het oog op een komende studie wil ik graag dat hij makkelijk mee te nemen is. Ik vind zelf 10 inch te klein dus ik heb liever minimaal 11 inch en max 14 inch, of is 15 nog makkelijk mee te nemen?
Ik ga hem vooral gebruiken om foto's te bewerken, films of series te kijken en natuurlijk voor school. Ik heb verder geen verstand van de binnenkant van een laptop. Mijn budget is toch wel 400 euro. Ik zie tegenwoordif heel veel chromebooksaar mij werd dit afgeraden en het lijkt mij zelf ook totaal niet handig.

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen!
Alvast bedankt! :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 02:25

Ik heb niet direct een laptop voor je die ik wil aanraden, maar voor het vergelijken van elektronica-achtige dingen vind ik de pricewatch van Tweakers heel prettig ( http://tweakers.net/pricewatch/ ). Ze hebben van veel dingen ook reviews en je kunt kijken wat er allemaal is aan - bijvoorbeeld dus laptops - met jouw eisen :) (bijv. prijs, schermgrootte, aantal GB RAM etc). Het kan best verhelderend zijn om eens wat met je eisen te spelen en dan te zien wat de opties zijn :)

Als ik bijvoorbeeld invul:
- 300 tot 480 euro
- scherm 11" tot 15"
- notebook
- beoordeling minstens 3 sterren
- minstens 128 GB opslagruimte (en dat is wss al weinig voor je?)
Dan krijg je dit lijstje van 6: Klik

Robin_Rikkie

Re: Nieuwe laptop, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 08:15

Bedankt! Dat maakt het zoeken wel makkelijker ja :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 00:06

Niemand die zijn mening kan geven? Ik weet dat het moeilijke eisen zijn (vooral budget) maar is het echt onmogelijk? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:37

Eigenlijk is elke laptop wel geschikt om series te bekijken en om wat voor school (word/powerpoint) te doen en wat te internetten. Als je je foto's bewerkt met photoshop, is dat weer een ander verhaal en heb je toch echt wel een laptop nodig met wat 'kracht'. Als je gewoon photofilter of zo gebruikt, moet het ook wel op bijna elke laptop te doen zijn.

Een meisje uit mijn klas heeft deze laptop
http://tweakers.net/pricewatch/375533/h ... ificaties/

En is daar erg tevreden over. :j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:39

Ik vind zelf 15 inch fijn om mee naar school te nemen, maar dit is per persoon verschillend :) Voor photoshop en films is vaak 15 inch wel prettiger :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:43

Ikzelf vind 15 inch veel te groot om dagelijks mee te slepen. Ik moet ook nog schoolboeken, wettenbundels en dergelijke meeslepen, dan wordt het al gauw heel zwaar en groot. Ik heb zelf een 13 inch, maar had ook makkelijk afgekund met een 11 inch. Ik zou gewoon echt kijken hoevaak je hem mee gaat nemen. Als je dagelijks met een laptop loopt te slepen, zou ik echt een kleine aanraden. :j Bij mij in de klas zijn er heel weinig mensen met een 15 inch laptop en degene die er een hebben, hebben hem zelden bij zich, omdat ze hem te groot/zwaar vinden. Met series kijken mis ik persoonlijk ook de grootte niet, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:49

Mijn laptop is 11,6 inch. Echt een hele handige grootte.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:11

Ik zou zeker als je erg veel foto's bewerkt niet voor een 11 maar 13 inch gaan. Dit is ook nog handzaam genoeg. Verder zeker aangezien photoshop ed. zware programma's zijn toch voor een laptop gaan die evt. wat duurder is. bv eentje met een SSD schijf, meer GB Ram en opslag is niet perse nodig, dan is het beter om later nog een externe schijf te kopen.
Maar met beperkt budget is zeker de vraag hoeveel je wilt inleveren op kracht om foto's te kunnen bewerken.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:18

Bedankt iedereen! Ik wil het liefst dus wel een 13 inch omdat dit dus nog makkelijk mee te nemen is en niet te klein voor foto's bewerken :) ik vind persoonlijk 11 inch te klein maar ik sluit het niet uit omdat ik dus een beperkt budget heb. Ik bewerk foto's met lightroom en ik heb sowieso een harde schijf waar mijn foto's ed opgaan. Maar hij moet wel paar programma's tegelijk kunnen draaien.
Of ik hem veel mee ga nemen weet ik dus nog niet omdat ik nog op middelbaar onderwijs zit maar ik wil er wel rekening mee houden dat ik hem wel makkelijk mee kan nemen :)
Ik ga jullie suggesties eens bekijken!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:22

Ik heb op het moment deze 2 een beetje op het oog maar aangezien ik niet echt verstand heb qua techniek die er in de laptop zit, zet ik ze hier even zodat er ook andere mensen naar kunnen kijken. Naar mijn idee is de lenovo net iets beter maar daar zit dan weer geen dvd-station op.

Vergelijkingstabel

Lenovo flex 2

Acer aspire E5

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:50

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:24

Tip: vanaf woensdag zijn er btw vrije dagen van de mediamarkt :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:50

Die dell ziet er ook goed uit maar ik twijfel of 15.6 inch niet te groot is om mee te nemen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:52

Ik heb ook een 15,6 inch, en heb m bijna altijd mee naar school.
Heb hem in een sleave en dan in een Eastpak schoudertas. Past perfect :).

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:54

Toch wel? Scheelt natuurlijk wel als hij ongeveer even zwaar is als een kleinere laptop :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:59

Ik heb zelf een Acer V5-573G, laptop is dun en licht met 2.1KG, ideale combinatie vind ik het zelf.

Een iets groter scherm, en meer rauwe kracht voor niet al te veel geld meer, ik wist het dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:36

Ik vind 15,6" wel erg groot voor school doeleinden. Mijn laptop is 13,3" en 1,4 kilo en dat vind ik al vervelend om een dag mee te nemen naar school. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:37

Ligt er denk ik ook aan wat je er mee doet.
Ik ben veel aan het ontwerpen voor school, dus dan is het wat handiger als ik wat groter scherm heb.
Zit al vaak met mn neus op het scherm om pixels uit te rekenen :').

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:52

Ik weet nog niet welke opleiding ik ga doen maar vooralsnog verwacht ik niet iets waarbij ik mijn laptop ontzettend veel nodig heb en dat hij zwaardere programma's moet kunnen draaien. Ik denk zelf dat een 15 inch te groot is en ga dus liever voor kleiner. Ik heb nog wel paar weken de tijd om rond te kijken omdat ik eerst maar even wat geld op mn rekening moet krijgen :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:00

15.6 inch is juist een mooi formaat vind ik persoonlijk. Je hoeft niet zo te turen naar je scherm en het werkt gewoon fijn :) Bijna iedereen heeft hier een 15.6 inch laptop en slepen hem elke dag mee. No problem. De mijne weegt 2.5kg en daar heb ik echt geen moeite mee. Maar als je een laptop alleen gebruikt voor aantekeningen, dan is een 15.6 inch misschien wat overdreven. Ik programmeer veel, dus dan is een groter scherm toch net wat fijner.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 18:00

ik wil liever geen 15.6 inch :)
persoonlijk vind ik 13 inch de fijnste maat om mee te nemen maar helaas is dat ook weer een buitensporige maat :Y)
Ik zit dus tussen de 12 en 14 inch in het liefste. Wat vinden jullie van deze? Is eigenlijk over mijn budget maar als ik hem nu koop met de btw vrije dagen niet meer.. moet ik het wel voorschieten maar dat komt wel goed.

ACER Aspire E5-471-38BF

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:25

voor een 14 inch is hij best wel zwaar, even zwaar als een 15.6..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:28

is hp stream niet wat?