Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
)
).
Heb nog wel wat op m'n spaarrekening hoor. Kleine reserve. Nu hoop ik snel een baantje te vinden en dan gaan sparen voor samenwonen
En misschien voor een autootje. xNathaliee schreef:Wat ik ook altijd deed als ik geld moest sparen voor de vakantie is geld pinnen en dan in een envelop bewaren. Voordeel is, ik neem nooit cash geld mee maar altijd me pinpas en ik kon dan niet geld van mijn spaarrekening terugboeken naar mijn betaalrekening (want dit is in een paar sec gebeurd).
Nu ik wil gaan sparen voor lange termijn én dat waarschijnlijk wel iets meer zal zijn dan een paar honderd euro lijkt me een envelop geen goed idee. Nu ga ik proberen of ik vanuit mijn spaarrekening niet zo makkelijk meer kan terugboeken. Iemand die weet hoe dat moet?

xNathaliee schreef:Ik heb ABN, heb dus al dat pinsparen ingesteld en meteen maar op 10%.
Enige wat ik nu kan doen is mijn spaarrekening op mijn bankieren app niet zichtbaar te maken zodat het extra handelingen kost om geld van mijn spaar- naar mijn betaalrekening over te boeken. Alleen zijn het extra handelingen en is het dus alsnog mogelijk, en dat wil ik juist helemaal vermijden.