klusschema realistisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

klusschema realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:28

Hallo allemaal,

Aan ons nieuwe huis moet nogal wat geklust worden. Nou ik heb in m'n huidige huis alleen hoeven verven dus ik heb daadwerkelijk geen idee hoelang dingen duren. Nu heb ik geprobeerd een schema te maken en ik vroeg me af of jullie denken dat dit een beetje haalbaar zou zijn.

dag 1. stopcontacten, kachels, lichtknoppen verwijderen (hier hebben we enkel een avond voor, maar opzich is het verwijderen van lichtknoppen en stopcontacten bijna geen werk). Moet wel een stopcontact blijven voor een bouwlamp dus dan moeten we ook even kijken hoe we dat handig kunnen doen

dag 2. vloer verwijderen (ligt parket over de hele beneden verdieping), gordijnrails/rolgordijnen verwijderen, trapleuning verwijderen, binnen deuren verwijderen, stucadoor voor offerte laten komen, beginnen met behang afstomen

dag 3. behang afstomen, keuken demonteren, tegels uit keuken verwijderen

dag 4. behang afstomen, trapmatjes van twee trappen verwijderen, trap schuren, kozijnen(ramen en deuren) van drie slaapkamers ontvetten, schuren en in de grondverf

dag 5.

dag 6. wasmachine/droogtrommel verhuizen, stopcontacten verplaatsen, afzuigsysteem schoonmaken, eventueel plafonds/kozijnen nog een keer verven

dag 7.

dag 8. stucadoors (beneden etage spachtelputz)

dag 8. stucadoors (geen idee of ze 1 of 2 dagen nodig hebben), keuken inmeten en bestellen

dag 9. trap in de grondverf, trapleuningen schuren en in de grondverf

dag 10. trap verven, trapleuningen verven

dag 11.

dag 12. leidingen doorspoelen, toilet boven plaatsen

dag 13. trapmatjes leggen

De keuken heeft 5 weken levertijd, maar omdat ik in de eerste twee weken veel hulp kan krijgen en vrij heb wil ik dan zoveel mogelijk doen. Als de keuken is geleverd moet alles in zo verre af zijn dat we daarna alleen nog de vloer beneden hoeven te leggen en kunnen over verhuizen. Dan heb ik ook nog wat vragen. We willen dus spachtelputz, maar de keuken wordt dus gesloopt en daar komt een nieuwe keuken. Moet ik dan de exacte maten van de keuken weten zodat ze het precies achter de keuken strak stucen? Op de eerste 6 dagen zijn er 3 mensen de hele dag in het huis om te klussen. dag 9 tot en met 11 is er 1 iemand. Dag 12 en 13 zijn er weer 3 mensen.

edit: schema aangepast, het plafond en de kozijnen van de slaapkamers kunnen eventueel later nog wel geverfd worden evenals het behangen en de vloer daar leggen. Nogmaals de dagen met niks zijn wel dagen waarop ik eventueel met mensen aan de slag kan voor als we bijvoorbeeld inderdaad de stopcontacten niet in een dag verplaatst krijgen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-01-15 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Boheme

Re: klusschema realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:34

Eerlijk antwoord, nee. Je komt altijd dingen tegen die niet gaan als gepland. Wij zijn bv beneden de deuren aan het afkrabben en verven. Ik had 1 dag uitgetrokken om de deur kaal te maken dat heeft mij 3 dagen gekost ivm 6 lagen verf. Ik begon om 09:00 en stopte om 16:00 . Wat betreft de spachtel geen idee, ik zou ze even bellen. Wens je veel plezier en succes met je nieuwe woning.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:35

Ondanks de Hulp ligt je tempo erg hoog. Er zullen altijd dingen tegenvallen en dat calculeer je nergens in. Alleen het verwijderen van de radiatoren kost al enorm veel tijd ivm het leeg laten lopen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:36

Wow, ik vind het nogal een optimistisch en vol plan zo. Ga je niet halen. Zoals hierboven al wordt gezegd kom je onderweg altijd dingen tegen die net even niet lekker lopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:38

de dag 7 is dan wel een dag niks waarop we wel eventueel wat kunnen doen als we ergens in achterlopen. Het belangrijkste is eigenlijk dat we de stucadoors voor de beneden verdieping zo snel mogelijk kunnen laten werken omdat de keuken zo'n lange levertijd heeft en we die pas daarna kunnen bestellen. Op dag 5 zouden we de achtertuin doen er bijvoorbeeld wel uit kunnen halen want dat heeft geen prio.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:40

Gewoon twee weken er bij op zetten en dubbel zo veel tijd rekenen. Is het parket zo lelijk dat het er uit moet?? Anders laten schuren en opnieuw afwerken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:40

Hoe kom je daar bij? Wij hebben onze keuken besteld ruim voor het stucken. Als je dit aangeeft, houdt de inmeter daar rekening mee

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:41

het ligt er ook een beetje aan of je handige mensen om je heen hebt die van aanpakken weten. In mijn huis hebben we bijvoorbeeld in 1 weekend echt óntzettend veel gedaan. De grote dingen gaan meestal wel vrij vlot, alleen het afwerken en het priegelwerk ging bij mij heel veel tijd in zitten.
Wat dat stopcontact betreft voor de bouwlampen: Je kan gewoon de stekker er in steken als het plastic omhulsel er af is hoor :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:42

benangelique schreef:
Hoe kom je daar bij? Wij hebben onze keuken besteld ruim voor het stucken. Als je dit aangeeft, houdt de inmeter daar rekening mee

om kosten te besparen meten wij het zelf in dus dan moet het wel goed gebeuren omdat het je eigen risico anders is :)

Het parket is niet ons ding, maar die gaan we wel hergebruiken op de zolder. De zolder pakken we pas later aan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:42

Maar dan moeten de stukadoors maar net tijd hebben om binnen een week te komen. Verder moet je rekening houden met de droogtijd van de stuc. Zeker als je huis niet verwarmd word heeft dat in deze periode best wel even tijd nodig.

Daarnaast ga je een vrije dag ook echt wel nodig hebben om simpelweg dingen te regelen en je lijf even rust te geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:43

Nee, laat je schema los. Want je komt 9/10 voor verrassingen te staan of duurt het project langer, zijn al je boortjes stuk en moet je wéér naar de bouwmarkt voor de 4e keer die dag.

Dus bepaal gewoon alleen de volgorde en zie dan wel en kijk er niet raar van op dat je de volgorde moet omgooien.

Je stukadoor moet maar net komen of krijgt een andere spoed klus; bij ons hebben wij zelf eerst alles in de voorstrijk gezet en dat moest eerst drogen, daarna stukadoor en dat moest echt lang drogen dus nee...

Je kan met 1 ding rekening houden; je bent altijd langer bezig dan je denkt.

Denk ook goed om jezelf en pak ook een dag rust.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-01-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:45

lizy29 schreef:
Maar dan moeten de stukadoors maar net tijd hebben om binnen een week te komen. Verder moet je rekening houden met de droogtijd van de stuc. Zeker als je huis niet verwarmd word heeft dat in deze periode best wel even tijd nodig.

Daarnaast ga je een vrije dag ook echt wel nodig hebben om simpelweg dingen te regelen en je lijf even rust te geven.

Ik ga vanaf volgende week contact zoeken met stucadoors omdat we dan inderdaad wel willen dat ze dan ook kunnen :D Ik weet niet vanaf hoe ver van te voren ze volgeboekt zitten, maar dan is het nog anderhalve maand. Ik ga ook proberen of we in februari even in het huis kunnen en vast een stucadoor dan laten komen om te zien wat het gaat kosten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:45

Nee niet realistisch. :+

Ik zou sowieso de klussen in de tuin lekker laten zitten en in het voorjaar doen.

Behang afstomen duurt altijd langer dan je denkt. Evenals plafonds schilderen (wij zijn 6 dagen bezig geweest met de woonkamer (60m2) witten incl muren. We hebben voorstrijk gebruikt en goede histor verf maar alsnog moesten er 4 lagen op voordat het echt goed was gedekt (wel nieuwbouwhuis dus muren zuigen nog heel erg).

De trap schuren en verven incl trapleuningen is ook echt veel meer werk.

Kijk, het ligt natuurlijk aan de mate van afwerking maar als je het allemaal een beetje netjes en goed gedekt wil hebben kost het toch wel wat meer tijd.

In mijn oude huis ben ik met 3 meiden 1 volle dag bezig geweest met de keukentegels verwijderen. Onder de laag bleek nog een laag en nog een laag te zitten :+ Toen we uiteindelijk met grof geweld de boel eraf gingen hakken (want los kwamen ze echt niet) kwam er een heel stuk muur mee.

Ik denk dat het realistisch is als je hier een maand de tijd voor hebt of als je de hoeveelheid werk halveert. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:46

Als je handige klussers hebt die van door werken weten kan het misschien wel. Maar het is echt flink door werken, zorgen dat je alle materialen in huis hebt en hopen dat er geen dingen tegen gaan zitten..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:47

vuurneon schreef:
Nee, laat je schema los. Want je komt 9/10 voor verrassingen te staan of duurt het project langer, zijn al je boortjes stuk en moet je wéér naar de bouwmarkt voor de 4e keer die dag.

Dus bepaal gewoon alleen de volgorde en zie dan wel en kijk er niet raar van op dat je de volgorde moet omgooien.

Het is geen helemaal vast schema, maar het gaat er ook om dat als de mensen er zijn ze eigenlijk simpel op de lijst kunnen zijn wat er handig is om te gaan doen die dag en dat we niet iets vergeten. Dat we vast kunnen zorgen dat we de spullen voor die klussen voor die dag klaar kunnen zetten. Zo loop je elkaar ook denk ik minder in de weg omdat bijvoorbeeld 2 personen beneden de vloer eruit kunnen halen en 1 vast boven kan beginnen met afstomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:48

Maak dan niet een planning nu al en loop gewoon de dag van te voren door het huis en schrijf op waar jullie zijn opgehouden. Dat hebben wij ook gedaan; omdat je tussendoor ook wisselt in prioriteiten. Je kan pas echt zien wat de volgende dag gedaan moet worden als je er al mee bezig bent.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:51

Maar waar haal je je keuken vandaan?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:52

Nee. Dit is niet realistisch. Tenminste, hoe groot is je klusteam? Met z'n 10-en zou je in de buurt moeten kunnen komen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:54

benangelique schreef:
Maar waar haal je je keuken vandaan?

bij de keukenwinkel :o ? Ik ga het even overzien en kleur alles wat niet heel belangrijk is met een andere kleur. Zolang beneden maar zo snel mogelijk leeg is kunnen we de bovenverdieping nog wel laten voor wat het is en later in de weekenden eventueel doen :)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-01-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:54

Met zijn 10en loop je elkaar alleen maar in de weg. Wij waren meestal met 3 man en dat is meer dan genoeg. Dan kan je ook nog een beetje overzien wat iedereen aan het doen is, kan je aansturen en bijsturen waar nodig

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:55

Dat was ook cynisch bedoelt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:56

Hahahaha, ben er niet helemaal bij met mijn hoofd vandaag :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:58

Maar een keuken laten opmeten kunnen de kosten toch niet zijn? Ik zou daar geen risico's mee lopen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:59

Ik en mijn vriend hebben ook een woning. We dachten begin januari er wel in te trekken, maar ondertussen zijn we voor zoveel verassingen komen te staan dat we a.s. weekend pas overgaan :+.
Het valt eigenlijk altijd tegen. Ik vind je schema dan ook veels te druk. Ik zou er zeker een week bij optellen, als het niet meer is..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:00

benangelique schreef:
Maar een keuken laten opmeten kunnen de kosten toch niet zijn? Ik zou daar geen risico's mee lopen

Het kost 100 euro en dan doen ze het met eenzelfde apparaatje als die we hier hebben liggen :+ dus dat leek me wel degelijk iets om op te besparen. De winkel zou zelf trouwens ook pas opmeten als de muren klaar zijn althans dat leek hun wel ook het beste.