Dat juf willen worden werd echter als snel leraar geschiedenis op het voortgezet onderwijs.
Toen kwam ik er achter dat er bijna geen baankans was na HBO-geschiedenis!
Ik heb toen de keuze gemaakt om HBO-rechten te gaan studeren, ik kan het wel, ik zou de studie best af kunnen ronden echter voel ik mij op geen enkele manier thuis op de opleiding. Ik val ook buiten de groep in de klas waardoor naar school gaan elke dag weer een gevecht met mezelf is.
Zowel qua type mens als hoe ik in het leven sta pas ik niet binnen het plaatje van HBO-Rechten. Ik zou misschien best een goede jurist kunnen worden maar gelukkig word ik er niet van.
Nou zit ik te leren voor mijn tentamens... bedenk ik me dat ik ook gek ben om hier mee door te gaan.
Maar wat dan? Half jaar tussenjaar? En dan?
Tja geschiedenis is nog steeds een vraagteken, ik zie mezelf het liefst vakken als: Nederlands, Maatschappijleer, Geschiedenis en maatschappijwetenschappen geven. Vond ik zelf erg leuke vakken. Ik ben gek op lezen en op taal!
Als ik iets lees over het onderwijs, zoals vandaag in de krant weer, dan kriebelt het aan alle kanten. De reden dat ik dit topic aan maak is om te vragen wat jullie zouden doen, ik zit namelijk met een brok in mijn keel en mijn handen in het haar (niet letterlijk, typt zo lastig) want ik ga een hoop mensen teleurstellen als ik stop.

En praten met iemand van school, een soort ''decaan'', maar dan op het HBO?
Ik zou je nog niet druk maken over de mensen die je teleur zal stellen als je stopt met je huidige opleiding. Het gaat ten slotte om jouw leven en jouw toekomst.