Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kala schreef:Zelf het gesprek starten. Kook zijn lievelingskostje, telefoon eruit trekken/uitzetten, tv uit, kaarsjes aan, muziekje aan. En als je geen keukenprinses bent of dit makkelijker/veiliger vindt, ga wandelen. Dan hoef je elkaar niet aan te kijken en kan het soms makkelijker zijn om dingen te vertellen.
Om niet aanvallend over te komen en het dus open te houden, kun je de dingen naar jezelf toe trekken: Ik heb het gevoel dat, ik heb het idee dat, voor mijn gevoel, etc. Héél goed luisteren naar wat hij zegt, maar misschien nog wel belangrijker HOE hij het zegt. Daar haal je vaak meer uit, dan de eigenlijke woorden. En wees niet bang voor stiltes. Soms moet iemand even heel goed nadenken hoe en wat hij gaat zeggen, zeker als hij al niet zó'n prater is. Geef hem de ruimte en de tijd.
Heel veel succes!

.
lilydj schreef:MevrouwtJ schreef:Hoe is het gegaan gisteren TS?
nou uiteindelijk hebben we pizza gegeten en hebben we de hele avond puppies gekeken![]()
totaal een mislukte poging dus, maar we hebben het wel gezellig gehad
Edit: we hebben btw pizza gegeten omdat mn vriend daar zin in had, niet omdat ik niet wou koken
.
spatter schreef:Ik heb mijn man gewoon zo pisnijdig gemaakt dat er een suikerpotje door de kamer vloog![]()
En toen riep ik: Hehe, eindelijk reactie!![]()
Vervolgens keek hij me zeer verbaasd aan maar het werkte wel, eindelijk toonde hij zijn gevoelens.
Ik heb een gruwelijke hekel aan mannen die zogenaamd alles goed en mooi vinden en nooit hun eigen mening geven en dus ook niet hun eigen gevoelens prijs geven.